ЩОБ КЛІЄНТ БУВ ПРАВИЙ


Збиралися відсвяткувати ювілей у кафе, зробивши попереднє замовлення. Сподівалися, що, закупивши свої продукти та алкогольні напої зможемо заощадити певні кошти, але адміністрація кафе висунула вимоги зробити заказ на певну суму та не погодилась готувати страви, що не входять до їх меню. До того ж запропонували окремо сплатити за оренду приміщення та музичне оформлення.


У цьому випадку Правила роботи закладів (підприємств) громадського харчування, затверджені наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції 24 липня 2002 року № 219, що регламентують основні вимоги щодо роботи суб'єктів господарської діяльності у сфері громадського харчування (ресторанів, барів, кафе, їдалень, закусочних, буфетів, кафетеріїв тощо) намагався порушити як клієнт — замовник ювілею, так і адміністрація кафе.

Згідно з цими правилами, замовнику забороняється приносити до закладу (підприємства) громадського харчування продовольчу сировину, харчові продукти, у тому числі алкогольні та безалкогольні напої, а також залучати сторонніх осіб до приготування страв. У свою чергу, закладу громадського харчування забороняється встановлювати мінімум вартості замовлення й пропонувати споживачу обов'язковий асортимент продукції. Але діяльність суб'єкта господарської діяльності у сфері громадського харчування повинна здійснюватися згідно з асортиментом продукції, затвердженим керівником підприємства та погодженим з територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби. Заклад повинен забезпечити наявність продукції, зазначеної у меню (прейскуранті) протягом усього робочого дня або періоду, визначеного для їх продажу (сніданок, обід, вечеря). Погодження асортименту продукції з територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби проводиться лише при відкритті закладу (підприємства) та при зміні технологічних процесів закладу.

Щодо пропозиції кафе сплатити за оренду приміщення та музику, то цілком правомірним є надання закладом громадського харчування додаткових послуг (музичного супроводження зокрема), перелік і вартість яких вказуються суб'єктом господарської діяльності в прейскуранті на послуги. Але користування приміщенням є не додатковою послугою, а умовою, за якої клієнт може скористатися основними послугами закладу.

Сторінку підготувала Натолія МЕЩЕРЯКОВА

Юридичний вісник України № 3 (22 - 28 січня 2005 року)