ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                 03.03.2005  N 3973/7/23-1217/229


     ДПАУ у  зв'язку  з  набранням  чинності  Законом  України від
12.01.2005 р.  N 2322-IV ( 2322-15 ) "Про внесення змін до  деяких
законодавчих  актів  України  (щодо  посилення  правового  захисту
громадян та  запровадження  механізмів  реалізації  конституційних
прав    громадян    на    підприємницьку    діяльність,   особисту
недоторканість,  безпеку,  повагу  до  гідності   особи,   правову
допомогу,  захист"  (далі  - Закон),  яким внесено зміни до Закону
України "Про державну податкову службу в Україні" ( 509-12  ),  на
період   до   приведення   своїх   нормативно-правових   актів   у
відповідність  із  цим  Законом  надає   такі   роз'яснення   щодо
організації   контрольно-перевірочної   роботи  у  підпорядкованих
регіональних органах ДПС України.

     1. Розпочаті    згідно    з    планом-графіком     проведення
документальних  перевірок  на  I  квартал  поточного  року планові
виїзні перевірки проводяться у строки, затверджені планом-графіком
та які діяли на дату початку таких перевірок,  якщо такі перевірки
були розпочаті до набрання чинності Законом ( 2322-15 ).
     Позапланові документальні перевірки,  розпочаті  до  набрання
чинності Законом ( 2322-15 ),  проводяться у строки,  відзначені у
посвідченнях   працівників   підрозділів   контрольно-перевірочної
роботи на таку перевірку.

     2. Планові  виїзні  перевірки,  які  будуть  розпочаті  після
набрання чинності  Законом,  повинні  тривати  у  строки,визначені
Законом ( 2322-15 ).
     При цьому    коригування    плану-графіка    щодо   зменшення
запланованих людино-днів не проводиться.
     При організації  зазначених  перевірок  забезпечити  вручення
таким  платникам  повідомлень  про  перевірку  разом  із переліком
документів, які необхідні на момент початку перевірки.

     3. Направлення на проведення виїзних документальних перевірок
оформляється  в 2-х екземплярах згідно з формою,  що додається,  з
яких один екземпляр вручається платнику податків під розписку.

     4. У зв'язку з тим,  що  передбачається  зменшення  загальної
кількості   виїзних  позапланових  документальних  перевірок,  які
будуть проводитись за дозволом  судових  органів,  при  формуванні
коригувань  плану-графіка  на березень поточного року допускається
додаткове включення СГД за наявності факторів ризику ухилення  від
оподаткування.  При  цьому  необхідно  максимально перерозподілити
наявну фактичну  чисельність  підрозділів  контрольно-перевірочної
роботи на проведення планових виїзних документальних перевірок.

     5. При   організації  зустрічних  перевірок,  перевірок  щодо
правомірності заявленого  до  відшкодування  з  бюджету  ПДВ  тощо
необхідно   використовувати   право   органів  ДПС  на  здійснення
документальних  невиїзних   перевірок   суб'єктів   господарювання
відповідно  до п.  1,  3 та 4 ст.  11 Закону України "Про державну
податкову службу в Україні" ( 509-12 ).

     6. При  неможливості  здійснення   документальної   невиїзної
перевірки,  забезпечити  через  юридичний  підрозділ  звернення до
судових органів за отриманням дозволу на  проведення  позапланової
виїзної  перевірки.  При  цьому підрозділи контрольно-перевірочної
роботи готують визначені Законом ( 2322-15 ) документи для  такого
звернення.
     Разом з тим,  органи ДПС повідомляють суб'єкта господарювання
про місце,  дату та час розгляду питання про  надання  дозволу  на
проведення  позапланової  виїзної  перевірки  не  пізніше ніж за 3
робочі дні до дати такого розгляду.

     7. У  разі  необхідності  продовження   термінів   проведення
перевірок  підрозділами, зазначеними в п. 6 цього листа,  завчасно
здійснюються процедури в порядку, визначеному Законом ( 2322-15 ).

     8. Відповідно до вимог абзацу 5 ст.  112 Закону ( 2322-15  ),
згідно  з  яким  проведення  перевірок  органами  ДПС  не  повинно
порушувати нормального режиму роботи платників  податків,  планові
та  позапланові  виїзні  документальні  перевірки  здійснюються  в
робочі дні. Тривалість перевірок визначена ст. 11 Закону.

     9. Забезпечити     проведення     максимально      ефективної
доперевірочної  аналітичної  роботи,  максимально  використовувати
інформацію,  отриману внаслідок  проведення  оперативно-розшукових
заходів підрозділами  податкової  міліції,  в  тому  числі  шляхом
користування    правами,      визначеними   п.  3,4  ст. 11 Закону
( 2322-15 ).

     10. Продовжувати     впровадження     системи     організації
контрольно-перевірочної  роботи  за  галузевим принципом в розрізі
фінансово-промислових груп.

     11. При організації планових виїзних документальних перевірок
підприємств,  що мають структурні підрозділи,  які зареєстровані в
інших регіонах,  забезпечити інформування податкових органів інших
регіонів за 10 днів до дня дати направлення повідомлення основному
підприємству про початок проведення перевірки.

     12. Звернути  увагу   на   підвищення   адмінвідповідальності
платників податків та внесені Законом зміни до розмірів фінансових
(штрафних) санкцій.

     13. Звернути  увагу  підрозділів  на  те,  що   обмеження   у
підставах  проведення  перевірок  не поширюються на перевірки,  що
проводяться на звернення такого платника  податків  (зокрема,  під
час   реорганізації).   Обмеження   у  термінах  проведення  таких
перевірок,  встановлені   Законом   (   2322-15   ),   при   цьому
зберігаються.

     14. Виключити  практику видачі направлень одному працівникові
на кілька перевірок одночасно,  за виключенням випадків,  коли між
платниками, які перевіряються, є усталені господарські зв'язки, що
потребують перевірки тотожності відображення зазначених зв'язків в
обліку таких платників.

     15. Відповідно  до функцій,  покладених   на   органи     ДПС
(ст. 8-10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні"
(  509-12  ),  на  підрозділи валютного контролю покладена функція
контролю за валютними операціями.
     Поряд з цим  п.  1,  5  та  7  ст.  11  Закону  (  2322-15  )
підрозділам валютного контролю надано відповідні права.
     При цьому  підставою  для здійснення позапланової перевірки є
обставини,   викладені  в  п.  1,5 частини шостої  ст.  11  Закону
( 2322-15 ).
     Виходячи із  викладеного,  необхідно  на  підставі  отриманої
інформації від митних органів (Протокол погодження  реквізитів  та
способу   обміну   інформацією  між ДМСУ та ДПАУ від 14.05.2004 р.
N 8),  та якщо за наслідками перевірок  інших  платників  податків
виявлено  факти,  які  свідчать  про  порушення платником податків
валютного законодавства, та керуючись п. 1,5 частини шостої ст. 11
(  2322-15 ) Закону готувати запити до СПД за отриманням пояснення
стосовно стану виконання експортно-імпортних операцій.
     У разі відмови СПД в наданні інформації або  в  підтвердженні
факту  порушення термінів розрахунків,  необхідно подати до суду в
установленому порядку письмове обгрунтування підстав  позапланової
виїзної перевірки.
     Звертаю увагу,    що    залучення   кваліфікованих   фахівців
підрозділів   контрольно-перевірочної   роботи    до    здійснення
невластивої  роботи  (зокрема,  здійснення  введення  даних з книг
придбання  та  продажу  СГД  до  баз  даних  тощо),  як   правило,
призводить до погіршення якості та ефективності виконання основних
функцій.
     Враховуючи наведене,  наголошую на неприпустимості  залучення
працівників    підрозділів   контрольно-перевірочної   роботи   до
виконання функцій,  які не передбачені наказом ДПАУ від 25.12.2004
р. N 722.

 Заступник Голови                                        В.Молодик