МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ ЗГОДЕН ЗАТВЕРДЖУЮ Директор Департаменту Заступник Міністра В.В.Бутрименко Л.М.Горбунова 23.03.2005 23.03.2005 ВИСНОВОК N 5/37 про скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правового акта Міністерство охорони здоров'я України __________________________________________________________________ (найменування міністерства, іншого органу виконавчої влади, які видали нормативно-правовий акт) Наказ від 14.05.2004 N 239 ( z1072-04 ) "Про затвердження Державних санітарних норм та правил "Транспортування продовольчої продукції" __________________________________________________________________ (заголовок нормативно-правового акта, вид, дата та номер розпорядчого документа, яким він затверджений) 31.08.2004 N 1072/9671 __________________________________________________________________ (дата реєстрації й номер за державним реєстром) Підстави для розгляду питання щодо скасування рішення про державну реєстрацію: Виявлення обставин, що виникли після державної реєстрації нормативно-правового акта. ВИСНОВОК: Відповідно до статті 1 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" ( 4004-12 ) (далі - Закон) державні санітарні норми та правила встановлюють медичні вимоги безпеки щодо середовища життєдіяльності та окремих його факторів, недотримання яких створює загрозу здоров'ю і життю людини та майбутніх поколінь, а також загрозу виникнення і розповсюдження інфекційних хвороб та масових неінфекційних захворювань (отруєнь) серед населення. Разом з тим Державними санітарними нормами та правилами "Транспортування продовольчої продукції", затвердженими наказом Міністерства охорони здоров'я України від 14.05.2004 N 239 ( z1072-04 ) (далі - Санітарні норми), окрім медичних вимог безпеки, регулюються правовідносини щодо укладання договорів між установами та вантажовласниками, вантажовідправниками стосовно проведення дезінфекції та дезінсекції, а також щодо проведення розрахунків між сторонами за проведені роботи (пункт 2.18). Одночасно ряд положень Санітарних норм ( z1072-04 ) суперечать Статуту залізниць України, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.98 N 457 ( 457-98-п ) (із змінами) (далі - Статут). Зокрема, пунктом 2.1 Санітарних норм ( z1072-04 ) визначено, що продовольча продукція потребує особливих умов перевезення. Проте згідно зі статтею 63 ( 457-98-п ) лише Мінтранс України разом із заінтересованими міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, відправниками та одержувачами у виняткових випадках, якщо через особливі обставини перевезення окремих вантажів не може бути здійснено з дотриманням правил, можуть установлювати порядок перевезення таких вантажів на особливих умовах. Пунктом 2.16 Санітарних правил ( z1072-04 ) встановлено, що завантаженню продовольчої продукції передує обов'язкова санітарна обробка, що є одним із обов'язкових етапів додаткової підготовки транспортних засобів, що складаються із заходів профілактичної дезінфекції або дезінсекції, а в необхідних випадках, дератизації, дезодорації внутрішніх ємкостей транспортних засобів, у яких здійснюється перевезення продовольчої продукції. Санітарна обробка транспортних засобів здійснюється безпосередньо перед кожним вантажоперевезенням продовольчої продукції (пункт 2.17 ( z1072-04 ) на підставі договорів установ з вантажовласниками або вантажовідправниками, або належним чином уповноваженими ними особами незалежно від їх форм власності та відомчої підпорядкованості за їх рахунок (пункт 2.18). Зазначене суперечить статті 31 Статуту ( 457-98-п ), якою передбачено, що залізниця зобов'язана подати під завантаження справні, придатні для перевезення відповідного вантажу, очищені від залишків вантажу, сміття, реквізиту, а в необхідних випадках - продезінфіковані вагони та контейнери. Частиною другою цієї статті передбачено, що лише додаткова підготовка вагонів та контейнерів під завантаження вантажів, що потребують особливих умов перевезення і зберігання, може здійснюватись залізницею на підставі договору за рахунок відправника. З наведеного вбачається, що Санітарні норми ( z1072-04 ) за своїм змістом не відповідають вимогам, визначеним статтею 1 Закону ( 4004-12 ) та Статуту ( 457-98-п ). Відповідно до пункту 17 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, органів господарського управління та контролю, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.92 N 731 ( 731-92-п ) (із змінами) (далі - Положення про державну реєстрацію), підставами для скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правового акта можуть бути обставини, що виникли після державної реєстрації нормативно-правового акта. Слід зазначити, що Мін'юст України пропонував МОЗ України наказ від 14.05.2004 N 239 ( z1072-04 ) привести у відповідність до законодавства України ( листи від 25.10.2004 N 24-7/1869, від 14.02.2005 N 24-7/260). Проте, за станом на 22.03.2005 відповідного нормативно-правового акта на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України не надійшло. На підставі викладеного, відповідно до пункту 17 Положення про державну реєстрацію ( 731-92-п ) та пункту 4 Порядку скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів, занесених до державного реєстру, затвердженого наказом Мін'юсту України від 31.07.2000 N 32/5 ( z0458-00 ), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31.07.2000 за N 458/4679, рішення про державну реєстрацію наказу Міністерства охорони здоров'я України від 14.05.2004 N 239 ( z1072-04 ) "Про затвердження Державних санітарних норм та правил "Транспортування продовольчої продукції" скасувати. Виконавець: заступник начальника управління - начальник відділу: Л.І.Ільєнко Редактор Н.М.Кравченко Дата складання висновку: 22.03.2005