Право учасників на оскарження дій замовника передбачено Законом "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти". Учасник, який вважає, що він зазнав або може зазнати шкоди внаслідок порушення замовником процедур закупівлі, може подати скаргу безпосередньо замовнику, який проводить процедуру закупівлі, що є предметом оскарження; уповноваженому органу з питань державних закупівель (Мінекономіки або головного управління економіки обласних, міських у Києві та Севастополі держадміністрацій у частині коштів місцевих бюджетів) чи одразу до господарського суду (якщо позивач — фізична особа, то до суду загальної юрисдикції). Причому учасник може оскаржувати дії замовника одночасно на трьох цих рівнях.
Закон "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" встановлює певні обмеження на об'єкт оскарження на рівні замовника та уповноваженого органу. На цих рівнях не можуть оскаржуватися вибір процедури здійснення закупівлі; застосування замовником передбачених умов захисту вітчизняного ринку та рішення замовника про відхилення всіх тендерних пропозицій. На цих рівнях встановлено 15-денний строк можливості оскарження, тобто замовник або уповноважений орган може не розглядати скаргу, якщо вона була подана пізніше 15 календарних днів з дня настання підстави для її подання (підставою є те, що оскаржується — порушення замовником процедури закупівлі, його рішення, дії чи бездіяльність). При цьому, розглядаються лише скарги, подані до укладення договору про закупівлю. Рішення тендерного комітету замовника у формі протоколу його засідання доводиться до відома скаржника, інших учасників, яких воно може стосуватись, та Мінекономіки. На практиці ж, як зазначають у відділі Департаменту з питань координації державних закупівель та державного замовлення Мінекономіки України, подання скарги саме замовнику не є поширеним явищам, оскільки учасники торгів сумніваються в об'єктивному розгляді скарги та можливості прийняття неупередженого рішення. Водночас тендерний комітет досить обмежений у прийнятті рішень за скаргами, оскільки позитивне рішення за однією скаргою може спричинити подання скарг іншими учасниками, а це може гальмувати процедуру закупівлі довгий час.
Не пізніше 5 робочих днів після отримання скарги замовник або уповноважений орган повинні повідомити всіх учасників, яких стосується ця скарга, про її зміст, час і місце розгляду. Під час розгляду скарги будь-який учасник має право взяти у цьому розгляді участь. Учасник, який не брав участі у розгляді скарги, позбавляється права на подальше звернення з вимогами, аналогічними до тих, що були розглянуті. Надходження скарги замовнику зупиняє процедуру закупівлі на строк, що не може перевищувати 15 робочих днів. У разі надходження скарги уповноваженому органу за його вимогою процедура закупівлі призупиняється на строк, що не може перевищувати 20 робочих днів.
Якщо скаргу не врегульовано шляхом переговорів на підставі взаємної згоди або не відкликано скаржником, замовник або уповноважений орган приймає обґрунтоване рішення, в якому необхідно зазначити: у разі незадоволення скарги — причини такого рішення; якщо скаргу задоволено повністю або частково — заходи, які вживатимуться для врегулювання конфлікту. У разі виявлення порушень встановленого порядку проведення процедури закупівлі за скаргою учасників, які впливають на об'єктивність визначення переможця процедури закупівлі або призводять до дискримінації учасників, уповноважений орган має право визнати результати такої процедури закупівлі недійсними та зобов'язати замовника розпочати нові процедури закупівлі, навіть якщо виявлені порушення не зазначалися у скарзі. Якщо ж скарга визнана незадоволеною внаслідок укладення замовником договору про закупівлю до моменту подання скарги, але наявність порушень підтверджена, матеріали можуть бути передані до відповідних контролюючих органів, а в окремих випадках і до правоохоронних; Крім того, надходження скарги є однією з підстав для здійснення перевірки (контролю) як уповноваженим органом, так і контролюючими органами. У разі, якщо будь-яка зі сторін не погоджується з рішенням уповноваженого органу, вони мають право таке рішення оскаржувати у судовому порядку.
Рішення уповноваженого органу про визнання результатів торгів недійсними є обов'язковим як для замовника, так і для учасників, і є підставою для звернення до суду з приводу відшкодування витрат, пов'язаних з участю у торгах. Відшкодування витрат здійснюється на основі рішення суду. Водночас, відповідно до ст. 37 Закону "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" рішення замовника або уповноваженого органу є остаточним, якщо замовник або учасник протягом 15 календарних днів з дня його прийняття не звернувся до суду. Таким чином, перегляд рішень органу з розгляду скарг (Мінекономіки) може бути здійснено лише у судовому порядку.