УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
15.01.2004  N 11/3-20-225-ЕП
Начальникам регіональних
митниць та
митниць
( Лист відкликано на підставі Листа Державної митної
служби
N 11/2-20/7695-ЕП ( v7695342-05 ) від 01.07.2005 )
Про надання роз'яснень

Держмитслужбою розглядаються та аналізуються питання, викладені у запитах митниць щодо шляхів вирішення проблем, які можуть виникати при застосуванні положень Митного кодексу України від 11.07.02 N 92-IV ( 92-15 ) (далі - Кодекс).

Надаємо роз'яснення з окремих питань.

1. Щодо передбаченої статтею 120 Кодексу ( 92-15 ) можливості визнання товарів помилково ввезеними, за умови, що у таких випадках можуть мати місце факти переміщення товарів через митний кордон України на підставі документів, що містять неправдиві дані. Пунктом

2. Щодо передбаченої статтею 355 Кодексу ( 92-15 ) "Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати податків і зборів або зменшення їх розміру" відповідальності, яка настає за відсутності ознак злочину, за умови, що митні органи не є органами дізнання в кримінальних справах про ухилення від сплати податків і зборів, інших обов'язкових платежів (ст. 212 КК України ( 2341-14 ).

З метою забезпечення виконання вимог Кодексу ( 92-15 ) у випадку виявлення правопорушення, передбаченого статтею 355, пропонуємо:

  • у відповідності до вимог Кодексу ( 92-15 ) складати протокол про порушення митних правил, про що в порядку статті 97 Кримінально-процесуального кодексу України ( 1002-05 ) інформувати орган дізнання у кримінальних справах про злочини, передбачені статтею 212 Кримінального кодексу України ( 2341-14 ) - податкову міліцію;

  • після закінчення провадження в справі про порушення митних правил, за відсутності інформації органу податкової міліції про порушення кримінальної справи за ст. 212 КК України ( 2341-14 ), у відповідності до вимог Кодексу ( 92-15 ) приймати рішення в справі про порушення митних правил.

    3. Щодо притягнення до відповідальності за порушення строку доставки до митного органу товарів, транспортних засобів, що перебувають під митним контролем і перевозяться з одного митного органу до іншого, за умови, що стаття 332 Кодексу ( 92-15 ) передбачає відповідальність за недоставлення зазначених предметів без посилання у диспозиції на порушення строку їх доставки.

    Триваючими слід визнавати такі порушення митних правил, що характеризуються неперервністю їх вчинення протягом тривалого часу. Такі порушення митних правил тривають доти, доки їх не буде виявлено митним або іншим органом.

    Прикладами можливих триваючих порушень митних правил можна привести порушення режиму зони митного контролю шляхом проведення в зоні митного контролю господарських робіт (ст. 329 Митного кодексу ( 92-15 ), неправомірні операції з товарами, транспортними засобами, що перебувають під митним контролем, зміна їх стану, користування та розпорядження ними (ст. 336 Митного кодексу України), вантажні та інші операції, що проводяться без дозволу митного органу (ст. 337 Митного кодексу України), порушення порядку зберігання товарів на митних ліцензійних складах та здійснення операцій із цими товарами (ст. 346 Митного кодексу України), порушення встановленого порядку знищення (руйнування) товарів (ст. 347 Митного кодексу України), порушення встановленого маршруту переміщення товарів (ст. 350 Митного кодексу України), зберігання, перевезення чи придбання товарів, транспортних засобів, ввезених на митну територію України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю (ст. 353 Митного кодексу України), використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати податків і зборів, в інших цілях (ст. 354 Митного кодексу України).

    Пропонуємо довести викладені вище роз'яснення до особового складу підпорядкованих митниць.

    Перший заступник
    Голови Служби                                           В.Я.Лозко