ЯК РОЗПОРЯДИТИСЯ МАЙНОМ, ЩО ЗНАХОДИТЬСЯ В ПОДАТКОВІЙ ЗАСТАВІ?


Активи нашого підприємства перебувають у податковій заставі. Зараз ми маємо здійснити переведення боргу. Чи необхідно узгоджувати такі дії з податковим органом, якщо так, яким чином це необхідно здійснити?


Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі — Закон) передбачено, що платник податків, активи якого перебувають у податковій заставі, повинен узгоджувати з податковим керуючим певне коло операцій з такими активами.

Так, пп. "б" п. 8.6.1. Закону передбачено, що до операцій, які підлягають обов'язковому узгодженню з податковим органом, відносяться операції з використання об'єктів нерухомого чи рухомого майна, майнових чи немайнових прав, а також коштів для здійснення прямих чи портфельних інвестицій, а також цінних паперів, що засвідчують відносини боргу, надання гарантій, поручительств, уступлення вимоги та переведення боргу, виплату дивідендів, розміщення депозитів або надання кредитів.

Таким чином, операції із здійсненню переведення боргу необхідно узгоджувати з податковим органом.

Відповідно до п. 8.6.5. Закону для узгодження окремої операції на підставі відповідної цивільно-правової угоди платник податків надає податковому керуючому запит, в якому роз'яснюється зміст операції та фінансово-економічні наслідки її проведення. Податковий керуючий має право видати припис про заборону здійснення такої операції, у разі, коли за його висновками цінові умови чи форми розрахунку за такою операцією призведуть до зменшення спроможності платника податків вчасно або у повному обсязі погасити податковий борг. Зазначений припис має бути затверджений керівником відповідного податкового органу. У разі, коли припис не видається протягом десяти робочих днів з моменту надходження зазначеного запиту, операція вважається узгодженою.

Сторінку підготувала Ірина ДИБА

Юридичний вісник України № 36 (10 -16 вересня 2005 року)