Після виявлення недоліків у роботі телевізора я вирішила звернутися до продавця з вимогою про заміну даного телевізора на інший. Продавець погодився це зробити, але після доплати, мотивуючи це підвищенням цін. Чи правомірні такі дії?
Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України "Про захист прав споживачів" споживач при виявленні недоліків чи фальсифікації товару протягом гарантійного терміну в порядку та строки, встановлені законодавством, і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
а) безоплатного усунення недоліків товару або відшкодування витрат на їх виправлення споживачем чи третьою особою;
б) заміни на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості;
в) відповідного зменшення його купівельної ціни;
г) заміни на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) з відповідним перерахуванням купівельної ціни;
д) розірвання договору та відшкодування збитків, яких він зазнав.
Разом з тим, у ч. 5 згаданої правової норми зазначено, що під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться.
Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) перерахунок вартості провадиться виходячи з цін, що діяли на час обміну.
Отже, при заміні телевізора на телевізор аналогічної марки, ціна якого змінилася, різниця у ціні не сплачується.