ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ

                            Н А К А З

 N 102 від 22.02.2001                 Зареєстровано в Міністерстві
                                      юстиції України
                                      13 березня 2001 р.
                                      за N 221/5412


      Про затвердження Інструкції щодо складання державного
     статистичного спостереження за формою N 2-вод "Звіт про
      наявність власних морських і річкових суден, вантажних
           та пасажирських причалів-набережних (річна)

       ( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного
                                       комітету статистики
         N 303 ( z1308-05 ) від 11.10.2005 )


     Відповідно до  статті  14  Закону   України   "Про   державну
статистику"   (   2614-12   ),   Програми  реформування  державної
статистики  на  період  до  2002  року,  затвердженої   постановою
Кабінету Міністрів  України від 27.06.98 N 971 ( 971-98-п ),  та з
метою подальшого  вдосконалення  обліку  та  звітності  з  водного
транспорту Н А К А З У Ю:

     1.    Затвердити   Інструкцію   щодо   складання   державного
статистичного  спостереження за формою N 2-вод "Звіт про наявність
власних  морських  і  річкових  суден,  вантажних  та пасажирських
причалів-набережних   (річна).   (   Пункт  1  в  редакції  Наказу
Державного комітету статистики N 303 ( z1308-05 ) від 11.10.2005 )

     2. Управлінню статистики послуг, транспорту та зв'язку (Голуб
О.В.):
     2.1. Визначити   необхідний  тираж,  підготувати  і  передати
фінансово-економічному управлінню оригінал затвердженої Інструкції
для тиражування.
     2.2. Здійснювати   методологічне   керівництво   обліком   та
звітністю про наявність торговельних суден.

     3. Фінансово-економічному    управлінню    (Сорокіна    Т.В.)
забезпечити фінансування виготовлення даної Інстррукції.
     4. Управлінню справами (Москот В.Ф.) забезпечити контроль  за
своєчасним   тиражуванням   і   розсиланням   зазначених   бланків
Інструкції  до  Головного  управління  статистики   в   Автономній
Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських
управлінь статистики.
     5. Головному управлінню статистики  в  Автономній  Республіці
Крим,    обласним,   Київському   та   Севастопольському   міським
управлінням статистики довести вищезазначену Інструкцію до  відома
підприємств,  установ  та  організацій  - юридичних осіб усіх форм
власності та видів діяльності,  які мають на  балансі  торговельні
судна, а також вантажні і пасажирські причали.
     6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Голови Комітету Остапчука Ю.М.

 Голова Комітету                                     О.Г.Осауленко

 Погоджено:
 Заступник Міністра
 транспорту України                                   В.В.Севрюков

                                              Затверджено
                                        Наказ Держкомстату України
                                        22.02.2001 N 102

                                      Зареєстровано в Міністерстві
                                      юстиції України
                                      13 березня 2001 р.
                                      за N 221/5412

                            Інструкція
      щодо складання державного статистичного спостереження
      за формою N 2-вод "Звіт про наявність власних морських
           і річкових суден, вантажних та пасажирських
                   причалів-набережних (річна)

(   Назва   Інструкції   в  редакції  Наказу  Державного  комітету
статистики N 303 ( z1308-05 ) від 11.10.2005 )

  ( У тексті Інструкції назву форми "Звіт про наявність власних
    торговельних суден" замінено на "Звіт про наявність власних
    морських і  річкових  суден,  вантажних   та   пасажирських
    причалів-набережних" згідно з Наказом  Державного  комітету
    статистики N 303 ( z1308-05 ) від 11.10.2005 )

  ( У тексті Інструкції слова "державна статистична звітність"
    у  всіх  відмінках замінено словами "державне  статистичне
    спостереження" у  відповідному  відмінку  згідно з Наказом
    Державного  комітету  статистики  N  303  ( z1308-05 ) від
    11.10.2005 )


                      1. Загальні положення

     Інструкція    щодо    складання    державного   статистичного
спостереження  про  наявність торговельних суден за формою N 2-вод
"Звіт  про  наявність власних морських і річкових суден, вантажних
та  пасажирських причалів-набережних" (далі - Інструкція) створена
з  метою  одержання всебічної та вичерпної статистичної інформації
про кількісні та якісні характеристики морського і річкового флоту
України.
     Дія Інструкції  поширюється  на  підприємства,   установи   і
організації  (далі  -  підприємства)  -  юридичні  особи всіх форм
власності та видів економічної діяльності, які мають на балансі:
     - морські  і річкові судна, крім малих; ( Абзац третій пункту
1  із  змінами,  внесеними  згідно  з  Наказом Державного комітету
статистики N 303 ( z1308-05 ) від 11.10.2005 )
     - вантажні та пасажирські причали.

               2. Основні терміни та їх тлумачення

     Основні терміни,   які   використовуються    в    Інструкції,
відповідають термінам Кодексу торговельного  мореплавства  України
( 176/95-ВР ),  Глосарію по статистиці транспорту (Євростат, ЕКМТ,
ЄЕК ООН 1994 р.).
     2.1. Торговельне  судно  (далі  -  судно)  -   самохідна   чи
несамохідна плавуча споруда, що використовується:
     - для перевезення вантажів,  пасажирів,  багажу і пошти,  для
рибного   чи  іншого  морського  промислу,  розвідки  і  добування
корисних копалин,  рятування людей і суден,  що зазнають  лиха  на
воді,  буксирування  інших  суден та плавучих об'єктів, здійснення
гідротехнічних робіт чи піднімання майна, що затонуло;
     - для   несення   спеціальної   державної   служби   (охорона
промислів,  санітарна і карантинна служба,  захист від забруднення
тощо);
     - для наукових, навчальних і  культурних цілей;
     - для спорту;
     - для інших потреб з іншою метою.
     2.2. За районами плавання  судна поділяються:
     - на річкові,  призначені  для  судноплавства  по  внутрішніх
водних шляхах (річках, озерах, каналах) без права виходу в море;
     - морські,   призначені   для   судноплавства   у    морських
територіальних   водах   України   з   виходом   у  нейтральні  та
територіальні води інших країн;
     - змішаного типу "ріка-море", призначені для судноплавства по
внутрішніх водних шляхах (річках, озерах, каналах) з правом виходу
в море.
     2.3. За наявністю двигуна судна поділяються на самохідні, які
оснащені    самостійною    рухомою   установкою   (двигуном),   та
несамохідні,  які не мають власної рухомої установки  (двигуна)  і
рух яких здійснюється за допомогою самохідних суден.
     2.4. За   призначенням   судна  поділяються  на  транспортні,
рибальські,       спеціального       призначення,        технічні,
службово-допоміжні.
     2.4.1.  Основними типами транспортних суден є:
     - пасажирські - для перевезень пасажирів та їх багажу;
     - вантажні  -   для   перевезення   вантажів   (універсальні,
контейнеровози,  докові,  баржевози, ліхтеровози, накатні (Ро-Ро),
наливні, навалочні (балкери), лісовозні, рефрижераторні):
     наливні, призначені для перевезення вантажів у стані рідини;
     суховантажні, призначені   для   перевезення    сипучих    та
генеральних вантажів;
     - вантажопасажирські - призначені  одночасно  для  перевезень
пасажирів і вантажів.
     2.4.2.  Основними типами  рибальських суден  є:
     - промислові,  призначені для промислу риби,  китів, тюленів,
моржів  або  інших  живих  ресурсів   моря   (траулери,   сейнери,
тунцелови, риболовні боти, сіткопідіймачі, китобійні та краболовні
судна);
     - промислово-переробні,  призначені  для  промислу та обробки
власного улову (морозильні  траулери-рибозаводи,  великі  сардинні
траулери  - рибоконсервні заводи,  морозильні траулери,  судна для
переробки оселедців, крабів, рибоконсервні плавучі бази, рибомучні
судна, морозильні судна).
     2.4.3. Основними типами суден спеціального призначення є:
     - науково-дослідницькі,      експедиційні,      гідрологічні,
гідрографічні,  гідрометеорологічні,  навчальні,  призначені   для
виконання наукових досліджень та навчальних робіт;
     - китобази,  рибобази та інші судна, призначені для переробки
живих ресурсів моря і не зайняті їх ловом;
     - бурові,  добувні,  призначені  для  розвідки,   буріння   і
добування корисних копалин;
     - криголами,  призначені для розчищення шляхів і забезпечення
умов судноплавства у зимовий період;
     - рятувальні судна,  буксири рятувальні,  аварійно-рятувальні
судна, призначені для виконання рятувальних робіт;
     - патрульні судна, призначені для несення патрульної служби;
     - хімозачисні  станції,  призначені  для  виконання  робіт  з
очищення суден від бруду.
     2.4.4. Основними типами технічних суден є:
     - земснаряди, землесоси, гідропісконавантажувачі, грунтовозні
шаланди,  грунтовозні  судна,  призначені  для  виконання  робіт з
підтримки габаритів водного шляху та акваторії порту;
     - нафтозбірні  судна,  призначені для збору з водної поверхні
залишків нафтопродуктів або інших наливних вантажів;
     - плавучі доки та майстерні,  ремонтні майстерні,  призначені
для виконання технічного обслуговування інших суден.
     2.4.5. Основними типами службово-допоміжних суден є:
     - буксирні,   призначені   для    буксирування,    штовхання,
одночасного буксирування або штовхання суден, барж, плотів;
     - рейдово-маневрові, судна забезпечення паливом та продуктами
життєзабезпечення, призначені для обслуговування флоту;
     - лоцманські,  роз'їзні,  протипожежні, водолазні, санітарні,
асенізаційні,  агітаційні, призначені для обслуговування портового
господарства;
     - плавучі крани, кранові судна, буксири для завезення якорів,
зерноперевантажувачі, призначені для  здійснення  вантажопідйомних
операцій;
     - інші  (понтони,  дебаркадери,  брандвахти,  плавучі  копри,
плавучі готелі, плавучі ресторани).
     2.5. Основними технічними характеристиками торговельних суден
є:
     - валова місткість (куб.  метр) - найбільший об'єм корпусу та
приміщень  на  судні як інженерної споруди,  окрім об'єму рульової
рубки,  камбузів, туалетів, усіх світлових люків та східних мілких
рубок;
     - вантажопідйомність (т) - максимальна вага (брутто) вантажу,
яку може прийняти судно на борт;
     - дейдвейт  (т)  -  різниця  між  водотоннажністю  судна   до
вантажної   ватерлінії,   що   відповідає   призначеному  літньому
надводному  борту  у  воді  із   щільністю   1,025   т/куб.м,   та
водотоннажністю порожнього судна;
     -  водотоннажність  порожнього  судна  (т)  - об'єм підводної
частини  судна  без  вантажу, палива, мастила, баластної, прісної,
котельної води в цистернах, стічних вод, запасів на судні, а також
без  пасажирів,  але  з  водою,  паливом  у  судових  системах  та
механізмах;  (  Абзац  четвертий  пункту 2.5 із змінами, внесеними
згідно з Наказом Державного комітету статистики N 303 ( z1308-05 )
від 11.10.2005 )
     - потужність (кВт) - механічна  потужність  головної  силової
установки,  яку може розвити двигун судна (кілька двигунів);  один
кВт дорівнює 1,36 к.с.;
     - пасажиромісткість   (пасажирів)   -  максимально  допустима
кількість пасажирів, яку може перевозити судно.
     2.6.  Причал  -  гідротехнічна споруда (або їх комплекс), яка
функціонує у складі порту або самостійно і призначена для підходу,
швартування,  стоянки  та  обслуговування суден, посадки і висадки
пасажирів,   вантажних   операцій  тощо.  Механізований  причал  -
берегова  споруда,  оснащена  закріпленими  береговими і плавучими
навантажувально-розвантажувальними  механізмами.  (  Пункт  2.6  в
редакції  Наказу Державного комітету статистики N 303 ( z1308-05 )
від 11.10.2005 )

                 3. Документи первинного обліку

     Документами первинного обліку наявності торговельних суден є:
     -  загальносуднова  специфікація;  ( Абзац перший пункту 3 із
змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету статистики
N 303 ( z1308-05 ) від 11.10.2005 )
     -  класифікаційне  свідоцтво  або  обмірне свідоцтво; ( Абзац
пункту  3  із  змінами,  внесеними  згідно  з  Наказом  Державного
комітету статистики N 303 ( z1308-05 ) від 11.10.2005 )
     - мірильне свідоцтво;
     - міжнародне мірильне свідоцтво;
     - пасажирське свідоцтво;
     - свідоцтво  про безпеку вантажного судна стосовно обладнання
та забезпечення;
     -  свідоцтво  про  придатність  до  плавання  для  суден  під
прапором  України. ( Абзац пункту 3 із змінами, внесеними згідно з
Наказом  Державного  комітету  статистики  N  303 ( z1308-05 ) від
11.10.2005 )
     Документом первинного  обліку про морський (річковий)  причал
порту (пристані) є:
     свідоцтво про реєстрацію причалу (пристані);
     свідоцтво про     придатність     причалу    (пристані)    до
експлуатації.
( Абзац  пункту 3 в редакції Наказу Державного комітету статистики
N 303 ( z1308-05 ) від 11.10.2005 )

                    4. Порядок складання звіту

( Назва  пункту 4 в редакції Наказу Державного комітету статистики
N 303 ( z1308-05 ) від 11.10.2005 )


     4.1.  Державне  статистичне  спостереження  за формою N 2-вод
"Звіт  про  наявність власних морських і річкових суден, вантажних
та  пасажирських  причалів-набережних"  (  v0254202-99 ) складають
один  раз  на  рік  за станом на 31 грудня підприємства - юридичні
особи  всіх  форм  власності  та видів економічної діяльності, які
мають  на  балансі  торговельні  судна,  а  також  причали. Обліку
підлягає   інвентарна   кількість   наявних   торговельних  суден,
причалів,  що перебувають на балансі підприємства незалежно від їх
придатності  до експлуатації та технічного стану, місцезнаходження
(на  території  України або в інших державах) з урахуванням таких,
що здані в оренду іншим підприємствам.
     Звіт не   складають   іноземні   підприємства   -    власники
торговельних  суден,  які  знаходяться  на  території України,  та
підприємства, що орендують судна або причали.
     До  звіту  не  включаються  дані  про наявність малих суден -
пасажирських  суден місткістю до 12 чоловік та потужністю головних
двигунів  менше  55  кВт, рибальських суден з потужністю головного
двигуна  менше  50  кВт,  вантажних  транспортних суден потужністю
енергетичного  обладнання  менше  100 кВт або валовою місткістю до
80 рег. тонн.
( Пункт  4.1  із  змінами,  внесеними згідно з Наказом  Державного
комітету статистики N 303 ( z1308-05 ) від 11.10.2005 )
     4.2.  Державне  статистичне спостереження за формою  N  2-вод
(  v0254202-99  )  складається  за типами та призначенням суден за
такими     технічними    характеристиками:    валова    місткість,
вантажопідйомність, дейдвейт, потужність, пасажиромісткість.
     Дані про судна,  що не придатні для експлуатації,  заповнюють
на   підставі   загальносуднової   специфікації   (рік   побудови,
реєстраційна  потужність,  повна  вантажопідйомність  -  дейдвейт,
чиста вантажопідйомність, пасажиромісткість).
     Дані про судна,  що придатні для експлуатації,  заповнюють на
підставі   документів   про   проходження   класифікаційного    та
конвекційного нагляду:
     - класифікаційного  свідоцтва  або  обмірного свідоцтва (тип,
рік побудови, валова місткість, дейдвейт, сумарна потужність);
     - мірильного свідоцтва (рік побудови,  валова місткість)  або
міжнародного мірильного свідоцтва (рік побудови, валова місткість,
пасажиромісткість);
     - пасажирського       свідоцтва       (валова      місткість,
пасажиромісткість);
     - свідоцтва  про  безпеку вантажного судна щодо обладнання та
забезпечення (валова місткість, дейдвейт);
     -  свідоцтва  про  придатність  до  плавання  для  суден  під
прапором України (валова місткість, рік побудови, потужність).
     4.3.  Облік суден у державному статистичному спостереженні за
формою N 2-вод ( v0254202-99 ) передбачає групування за ознаками:
     - "за  віком (з моменту побудови)" - до 5 років,  від 5 до 10
років,  від 10 до 20 років,  від 20 років і більше стосовно Правил
регістру України;
     - "нові судна" - судна, побудовані у звітному році;
     - "за вантажопідйомністю".


     (  Абзац  п'ятий  пункту  4.3  виключено  на  підставі Наказу
Державного комітету статистики N 303 ( z1308-05 ) від 11.10.2005 )


     (  Абзац  шостий  пункту  4.3  виключено  на  підставі Наказу
Державного комітету статистики N 303 ( z1308-05 ) від 11.10.2005 )


     4.4.  Судна   змішаного   типу  "ріка-море",  призначені  для
судноплавства   внутрішніми  водними  шляхами  (річками,  озерами,
каналами)  з правом виходу в море, рахуються до річкового флоту та
у розділах 1.1, 1.3 показують дейдвейт.
     Валову місткість   згідно   з   Міжнародною   конвенцією  про
обмірювання суден 1969 року (МК-69) ( 995_145 ) заповнюють  судна,
які працюють у закордонному сполученні, крім річки Дунай (згідно з
протоколом Міжнародної конвенції про обмірювання суден 1969  року,
до якої приєдналась Україна).
     Суднобудівні та судноремонтні заводи,  які мають  на  балансі
суднобудівні і судноремонтні причали, включають їх до рядка 3051.
( Пункт 4.4 в редакції Наказу Державного комітету статистики N 303
( z1308-05 ) від 11.10.2005 )

                     5. Порядок подання звіту

     Звіт державного статистичного спостереження за формою N 2-вод
"Звіт про наявність власних морських і річкових  суден,  вантажних
та  пасажирських  причалів-набережних"  (річна)  (  v0363202-04  )
заповнюється і підписується  керівником  підприємства,  який  несе
адміністративну  відповідальність за його повноту та достовірність
згідно з чинним законодавством.
(  Інструкцію  доповнено  пунктом  5  згідно  з Наказом Державного
комітету статистики N 303 ( z1308-05 ) від 11.10.2005 )

( Інструкція  із  змінами,  внесеними  згідно з Наказом Державного
комітету статистики N 303 ( z1308-05 ) від 11.10.2005 )

 Начальник управління статистики
 послуг, транспорту та зв'язку                           О.В.Голуб