ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                   14.10.2005  N 9924/6/17-3116


                        Про розгляд листів


     Державна податкова  адміністрація  України  розглянула  листи
<...> та повідомляє.

     Згідно із   Законом   України  від  22.05.2003  р.  N  889-IV
( 889-15 ) "Про податок з  доходів  фізичних  осіб",  який  набрав
чинності з 1 січня 2004 року (п.  1.2, ст. 1, далі - Закон), дохід
платника податку визначений як  сума  будь-яких  коштів,  вартість
матеріального  і  нематеріального майна,  інших активів,  що мають
вартість,  у тому числі цінних паперів або деривативів,  одержаних
платником  податку  у  власність  або  нарахованих на його користь
протягом відповідного звітного податкового періоду з різних джерел
на території України, так і за її межами.

     Вирішення  питання  щодо  виникнення  об'єкта оподаткування у
платника  податку і визначення оподатковуваного доходу особою, яка
провадить  рекламну  акцію  та  є  відповідальною  за нарахування,
утримання   та   сплату   (перерахування)   до   бюджету  податку,
провадиться  з  урахуванням  положень  статті  4 (пункти 4.2, 4.3)
Закону ( 889-15 ),  а  також  положень  статті  5  Закону  України
"Про оподаткування прибутку підприємств" ( 334/94-ВР ).

     Законом України  від 03.07.2004 р.  N 270/96-ВР ( 270/96-ВР )
"Про  рекламу",  який  визначає  засади  рекламної  діяльності   в
Україні,  регулює  відносини,  що виникають у процесі виробництва,
розповсюдження та споживання реклами, встановлено, що реклама - це
інформація про особу чи товар,  розповсюджена в будь-якій формі та
в будь-який спосіб (виготовлення і  видання  рекламних  виробів  -
ілюстрованих    прейскурантів,    каталогів,   брошур,   альбомів,
проспектів,  плакатів, афіш, рекламних листів, листків тощо) <...>
і  яка призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів
такої реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

     Названим   Законом   (  270/96-ВР  )  установлено  також,  що
споживачі   реклами   -   це   невизначене   коло  осіб,  на  яких
спрямовується   така   реклама,   а   товар  -  будь-який  предмет
господарського  обігу,  в  тому  числі продукція, роботи, послуги,
цінні  папери,  об'єкти  права  та інтелектуальної власності, щодо
яких така реклама надається.

     Згідно з підпунктом 5.4.4 пункту 5.4 статті 5 Закону  України
"Про  оподаткування  прибутку підприємств" ( 334/94-ВР  )  витрати
платника податку на проведення передпродажних та рекламних заходів
стосовно   робіт,   послуг,   що   продаються  (надаються)  такими
платниками  податку,  зокрема  витрати  на  організацію  прийомів,
презентацій,  придбання  і  розповсюдження  подарунків,  включаючи
безоплатну роздачу зразків товарів або безоплатне  надання  послуг
(виконання  робіт)  з рекламними цілями,  відносяться до витрат на
виробничі цілі,  що пов'язані з  господарською  діяльністю  такого
платника,  які  включаються  до  складу  валових  витрат  платника
податку, але  не  більше  двох  відсотків   від   оподатковуваного
прибутку платника за попередній звітній (податковий) рік.

     Якщо витрати  підприємств  - замовників реклами на проведення
рекламних акцій та заходів здійснюються  в  порядку  та  у  межах,
визначених  пп.  5.4.4  п.  5.4  ст.  5  Закону  про оподаткування
прибутку  підприємств  (  334/94-ВР   ),   то   їх   вартість   не
розглядається  як дохід фізичних осіб - споживачів таких рекламних
заходів та,  відповідно,  не є об'єктом оподаткування  податком  з
доходів фізичних осіб.

     Якщо в   період   проведення   рекламних   акцій  провадяться
розіграші виграшів і призів,  у  тому  числі  й  у  лотерею  (крім
державної)  та  подарунків,  вартість  таких  подарунків,  призів,
виграшів є об'єктом оподаткування податком з доходів фізичних осіб
і оподатковується згідно з положеннями Закону України "Про податок
з доходів фізичних осіб" ( 889-15 ) (пп. 9.5.1 п. 9.5 ст. 9).

     Щодо підпункту 4.3.10 пункту 4.3 статті 4 Закону ( 889-15  ),
то  з  зазначених  у  цьому підпункті підстав до складу загального
місячного (річного) оподатковуваного доходу  платника  податку  не
включаються кошти або майно (майнові чи немайнові права,  вартість
робіт, послуг), подаровані одним членом подружжя іншому у межах їх
частини  спільної  часткової чи спільної сумісної власності згідно
із законом.

 Заступник голови                                          С.Лекар