УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
N 66 від 24.01.2002
м. Київ
Про Порядок контролю за надходженням, обліком і
використанням коштів виборчих фондів політичних
партій, виборчих блоків політичних партій,
кандидатів у народні депутати України
Відповідно до пункту 8 частини другої статті 22, частини
одинадцятої статті 36 Закону України "Про вибори народних
депутатів України" ( 2766-14 ), керуючись статтями 11, 12 Закону
України "Про Центральну виборчу комісію" ( 733/97-ВР ), Центральна
виборча комісія п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Порядок контролю за надходженням, обліком і
використанням коштів виборчих фондів політичних партій, виборчих
блоків політичних партій, кандидатів у народні депутати України
(додається).
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Центральної
виборчої комісії від 14 січня 1998 року N 12 "Про організацію
контролю за формуванням власних виборчих фондів політичних партій,
виборчих блоків партій, виборчих фондів кандидатів у депутати та
їх використанням для фінансування передвиборної агітації".
3. Цю постанову опублікувати в газеті "Урядовий кур'єр".
Голова Центральної виборчої комісії М.РЯБЕЦЬ
ЗАТВЕРДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Постанова Правління наказ Державного
Центральної Національного банку комітету зв'язку
виборчої комісії від України від та інформатизації
24 січня 2002 року 21 січня 2002 року України від
N 66 N 25 21 січня 2002 року
N 11
ПОРЯДОК
контролю за надходженням, обліком і використанням
коштів виборчих фондів політичних партій, виборчих
блоків політичних партій, кандидатів у
народні депутати України
1. Цей Порядок визначає процедуру здійснення Центральною
виборчою комісією, окружними виборчими комісіями та установами
банку, в яких відкрито рахунки виборчих фондів, вибіркового
контролю за надходженням, обліком і використанням коштів виборчих
фондів, утворених для фінансування своєї передвиборної агітації
політичними партіями, виборчими блоками політичних партій,
кандидатів у народні депутати України від яких зареєстровано в
багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі, кандидатами
у народні депутати України, зареєстрованими в одномандатних
виборчих округах (далі - виборчі фонди, партія, блок партій,
кандидати у депутати).
2. Установи банків, через які переказуються до виборчих
фондів добровільні внески фізичних осіб, кошти партії, блоку
партій (в особі партій, що утворили блок), кандидатів у депутати,
перевіряють відповідність платіжних документів установленим
вимогам (додаток 1).
3. Відділення зв'язку, через які переказуються до виборчих
фондів добровільні внески фізичних осіб, заповнюють платіжні
документи окремо на кожну особу і подають їх до установ банків, що
обслуговують ці відділення зв'язку, а установи банків оформлюють
платіжні документи окремо на кожну особу відповідно до вимог,
зазначених у пункті 2 цього Порядку.
4. Установа банку, в якій відкрито рахунки виборчих фондів,
під час перерахування коштів з рахунку виборчого фонду перевіряє
відповідність платіжних документів вимогам, зазначеним у пункті 2
цього Порядку.
5. Установа банку, в якій відкрито рахунки виборчих фондів
партій, блоків партій, щоденно не пізніше 12 години подає до
Центральної виборчої комісії інформацію в електронному вигляді,
захищену засобами системи "Клієнт-Банк", з використанням
електронної пошти Національного банку України відповідно до Опису
структур файлів для формування реєстру розрахункових документів
про надходження та використання коштів виборчих фондів (додаток 2)
та потижнево - виписки з рахунків цих виборчих фондів, засвідчені
підписом особи, уповноваженої установою банку, та відбитком
печатки установи банку.
6. Установа банку, в якій відкрито рахунки виборчих фондів
кандидатів у депутати, подає до відповідної окружної виборчої
комісії потижнево виписки з рахунків цих виборчих фондів,
засвідчені підписом особи, уповноваженої установою банку, та
відбитком печатки установи банку.
7. Центральна виборча комісія, окружні виборчі комісії у разі
надходження від суб'єктів виборчого процесу звернень, заяв, скарг
перевіряють законність надходжень і використання коштів виборчих
фондів та достовірність їх обліку. Установи банків, у яких
відкрито рахунки виборчих фондів, надають на письмовий запит
Центральної виборчої комісії, окружних виборчих комісій
інформацію, потрібну для здійснення такої перевірки.
8. Центральна виборча комісія, окружні виборчі комісії за
власною ініціативою вибірково перевіряють законність надходжень
коштів до виборчих фондів шляхом виявлення добровільних внесків
фізичних осіб, які не мають права їх робити: іноземців, осіб без
громадянства, фізичних осіб - суб'єктів підприємницької
діяльності, які мають заборгованість перед бюджетом будь-якого
рівня на день переказу добровільного внеску до виборчого фонду,
анонімних жертводавців, а також виявлення коштів, перерахованих
юридичними особами, яким таке право законом не надано. У разі
виявлення зазначених порушень Центральна виборча комісія, окружні
виборчі комісії перевіряють наявність заяви розпорядника виборчого
фонду про відмову з цієї причини від переказаних до виборчого
фонду коштів та факт переказу установою банку цих коштів до
Державного бюджету України на підставі заяви та платіжного
документа розпорядника виборчого фонду. Установи банків, в яких
відкрито рахунки виборчих фондів, надають на письмовий запит
Центральної виборчої комісії, окружних виборчих комісій
інформацію, потрібну для здійснення такої перевірки.
9. Центральна виборча комісія, окружні виборчі комісії
призначають відповідальних осіб за отримання в установі банку
інформації та виписок з рахунків виборчих фондів, зазначених у
пунктах 5, 6, 7, 8 цього Порядку, та повідомляють про це установу
банку.
10. Центральна виборча комісія, окружні виборчі комісії під
час здійснення контролю за використанням коштів виборчих фондів
вибірково перевіряють наявність договорів (угод) на придбання в
установленому порядку товарів, виконання робіт, надання послуг,
факт та час надходження коштів з рахунку виборчого фонду на
рахунок контрагента за договором (угодою), застосування розцінок
вартості за одиницю друкованої площі та за одиницю ефірного часу,
розмір яких встановлено засобами масової інформації за 80 днів до
дня виборів народних депутатів України.
11. Центральна виборча комісія, окружна виборча комісія,
установа банку, в якій відкрито рахунки виборчих фондів,
контролюють граничну суму витрат з рахунків виборчих фондів, що
становить для виборчого фонду партії, блоку партій сто п'ятдесят
тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а для
виборчого фонду кандидата у депутати - десять тисяч
неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
12. У разі виявлення порушень, допущених під час надходження,
обліку та використання коштів виборчого фонду, відповідна виборча
комісія складає про це акт, який доводиться до відома партії,
блоку партій чи кандидата у депутати, які відкрили рахунок цього
виборчого фонду, для вжиття необхідних заходів щодо їх усунення.
13. Центральна виборча комісія не пізніш як на п'ятий день
після дня виборів народних депутатів України приймає у
розпорядників виборчих фондів партій, блоків партій фінансові
звіти про надходження та використання коштів виборчих фондів,
здійснює їх перевірку та складає зведений фінансовий звіт.
14. Окружні виборчі комісії не пізніш як на п'ятий день після
дня виборів народних депутатів України приймають у розпорядників
виборчих фондів кандидатів у депутати фінансові звіти про
надходження та використання коштів виборчих фондів, перевіряють їх
та складають зведені фінансові звіти, які разом з актами про
порушення, виявлені під час здійснення вибіркового контролю, за їх
наявності, у десятиденний строк з дня офіційного оприлюднення
результатів виборів народних депутатів України подають до
Центральної виборчої комісії.
15. Центральна виборча комісія, окружні виборчі комісії
письмово повідомляють установам банку, в яких відкрито рахунки
виборчих фондів, дату офіційного оприлюднення:
результатів виборів народних депутатів України у відповідному
виборчому окрузі;
рішення про визнання виборів народних депутатів України у
відповідному одномандатному виборчому окрузі недійсними;
рішення щодо скасування рішення про реєстрацію кандидата у
депутати у відповідному одномандатному виборчому окрузі.
Додаток 1
до Порядку контролю за надходженням, обліком і
використанням коштів виборчих фондів політичних
партій, виборчих блоків політичних партій,
кандидатів у народні депутати України
Вимоги
до заповнення платіжних документів
1. У разі перерахування добровільного внеску фізичної особи
до виборчого фонду поле реквізиту "Призначення платежу"
заповнюється таким чином:
друкується службовий код (знак) "+"(ознака платежу виборчих
фондів);
друкується розділовий знак ";";
друкуються коди:
21 - фізична особа;
22 - фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності;
друкується розділовий знак ";";
друкується дата народження громадянина (число, місяць та рік
народження зазначаються цифрами у форматі ДД.ММ.РРРР);
друкується розділовий знак ";" ;
друкується адреса місця проживання громадянина;
друкується розділовий знак ";" ;
друкується прізвище, ім'я, по батькові громадянина;
друкується розділовий знак ";" ;
друкується роз'яснення щодо призначення платежу;
друкується розділовий знак ";" ;
друкується найменування, серія, номер, дата видачі документа,
що підтверджує громадянство України особи, яка зробила внесок;
друкується розділовий знак ";" ;
друкується прізвище особи, яка перевірила документ, що
посвідчує особу та громадянство.
Зразок заповнення поля реквізиту "Призначення платежу" в
платіжному документі:
+;21;06.06.1951;м. Київ, вул. Велика Житомирська, 12, кв. 93;
Іваненко Петро Сидорович; Добровільний внесок до виборчого фонду
...;паспорт CH235467, 25.10.1997; Перевірено Петренко.
|_||_||_________| |____________________________| |________________
1 2 3 4 5
_________| |____________________________| |_______________________
6 7
__________________||____________________|
8
1 - службовий код (знак);
2 - ознака коштів фізичної особи;
3 - дата народження громадянина;
4 - адреса місця проживання громадянина;
5 - прізвище, ім'я, по батькові громадянина;
6 - текст призначення платежу;
7 - найменування, серія, номер, дата видачі документа, що
підтверджує громадянство України особи, яка зробила внесок;
8 - прізвище особи, яка перевірила документ, що посвідчує
особу та громадянство.
2. У разі перерахування коштів політичної партії, кандидата у
депутати до виборчого фонду поле реквізиту "Призначення платежу"
заповнюється таким чином:
друкується службовий код (знак) "+"(ознака платежу виборчих
фондів);
друкується розділовий знак ";";
друкується код 10 - кошти партії, кандидата у депутати;
друкується розділовий знак ";";
друкується роз'яснення щодо призначення платежу.
Зразок заповнення поля реквізиту "Призначення платежу" в
платіжному документі:
+;10;Кошти : партії, внесені до виборчого фонду : . Без ПДВ.
|_||__| |_______________________________________|
1 2 3
1 - службовий код (знак);
2 - ознака коштів партії;
3 - текст призначення платежу.
3. У разі повернення коштів до виборчого фонду поле реквізиту
"Призначення платежу" заповнюється таким чином:
друкується службовий код (знак) "+";
друкується розділовий знак ";";
друкуються коди:
31 - повернення на рахунок виборчого фонду коштів,
перерахованих виконавцям за угодами (договорами);
32 - повернення на рахунок виборчого фонду коштів, які
неможливо повернути жертводавцеві;
друкується розділовий знак ";";
друкується роз'яснення щодо призначення платежу.
Зразок заповнення поля реквізиту "Призначення платежу" в
платіжному документі:
+;31;Повернення суми, перерахованої платіжним дорученням N 4
від 11.03.2002 за виготовлення інформаційних плакатів.
|_||__| |________________________________________________________|
1 2 3
1 - службовий код (знак);
2 - ознака повернення коштів;
3 - текст призначення платежу.
4. У разі перерахування коштів з рахунків виборчих фондів
поле реквізиту "Призначення платежу" заповнюється таким чином:
друкується службовий код (знак) "+" (ознака платежу виборчих
фондів);
друкується розділовий знак ";";
друкується код спрямування коштів виборчого фонду за такою
класифікацією статей витрат виборчих фондів:
1110 - виготовлення друкованих матеріалів;
1120 - виготовлення відеозаписів;
1130 - виготовлення аудіозаписів;
1140 - придбання канцтоварів, паперу, інших предметів і
матеріалів;
1211 - оплата ефірного часу на телебаченні;
1212 - оплата ефірного часу на радіо;
1220 - оплата публікування агітаційних матеріалів у
друкованих засобах масової інформації;
1310 - оплата транспортних послуг та утримання транспортних
засобів;
1320 - оренда (оплата оренди приміщень, обладнання тощо);
1330 - оренда технічних засобів для ведення передвиборної
агітації;
1340 - послуги зв'язку;
1350 - оплата банківських послуг за перерахування коштів з
рахунків виборчих фондів;
1400 - інші витрати на передвиборну агітацію;
2100 - повернення добровільних внесків фізичних осіб, від
яких відмовився розпорядник виборчого фонду;
2200 - повернення суми, що перевищує встановлений розмір
внеску (внесків) від фізичних осіб;
2300 - повернення внесків, що надійшли до виборчого фонду
після дня виборів;
2400 - оплата банківських послуг за повернення добровільних
внесків;
3110 - перерахування до Державного бюджету України
добровільних внесків іноземних громадян та осіб без громадянства;
3120 - перерахування до Державного бюджету України
добровільних внесків фізичних осіб - суб'єктів підприємницької
діяльності, які мають заборгованість перед бюджетом будь-якого
рівня на день перерахування внеску до виборчого фонду;
3130 - перерахування до Державного бюджету України
добровільних внесків анонімних жертводавців (без зазначення в
платіжному документі прізвища, імені, по батькові, дати
народження, адреси місця проживання);
3210 - перерахування до Державного бюджету України
добровільних внесків фізичних осіб, від яких відмовився
розпорядник виборчого фонду (у разі неможливості їх повернення
відповідній фізичній особі);
3220 - перерахування до Державного бюджету України суми, що
перевищує встановлений розмір внеску (внесків) від фізичних осіб
(у разі неможливості їх повернення відповідній фізичній особі);
3230 - перерахування до Державного бюджету України внесків,
що надійшли до виборчого фонду після дня виборів (у разі
неможливості їх повернення установою банку відповідній фізичній
особі);
3300 - перерахування до Державного бюджету України
добровільних внесків юридичних осіб, громадських організацій,
господарських суб'єктів без створення юридичної особи;
3400 - оплата банківських послуг за перерахування коштів до
Державного бюджету України;
друкується розділовий знак ";";
друкується роз'яснення щодо призначення платежу.
Зразок заповнення поля реквізиту "Призначення платежу" в
платіжному документі:
+;1110;Оплата ефірного часу на телебаченні згідно з рахунком
N1/02/02 від 20.02.2002, у тому числі ПДВ 20%.
|_||_____||______________________________________________________|
1 2 3
1 - службовий код (знак) платежу виборчих фондів;
2 - код ознаки спрямування коштів виборчого фонду за
класифікацією статей витрат виборчих фондів;
3 - роз'яснення щодо призначення платежу.
Додаток 2
до Порядку контролю за надходженням,
обліком і використанням коштів виборчих
фондів політичних партій, виборчих
блоків політичних партій, кандидатів у
народні депутати України
Опис структур файлів для формування реєстру
розрахункових документів про надходження та
використання коштів виборчих фондів
1. Файли формуються банком, у якому відкрито рахунки виборчих
фондів.
2. Найменування файлів мають таку структуру:
CVORxxMD.nnn,
де:
C - ознака належності файла до файлів звітності, що надаються
виборчим комісіям;
V - функціональний підтип файла;
Rxx - ідентифікатор банківської установи;
MD - дата формування файла (місяць, число в 36-знаковій
системі числення);
nnn - порядковий номер файла протягом дня (в 36-знаковій
системі числення).
3. Файли V надсилаються до виборчої комісії за місцем
розташування банківської установи.
Усі файли мають однотипну структуру і складаються з:
службового рядка;
рядка заголовка;
інформаційних рядків.
Усі рядки (службовий, рядок заголовка та інформаційні)
закінчуються символами "повернення каретки/переведення
рядка" - CRLF.
Службовий рядок призначено для підвищення інформаційної
безпеки. Його довжина - 100 байтів (разом з CRLF - 102 байти).
Службовий рядок заповнюється пропусками та CRLF.
Структура рядка заголовка файлів V
------------------------------------------------------------------
N | Найменування реквізиту |Тип| Довжина |Позиції
з/п| | | |
---+----------------------------------------+---+---------+-------
1 | Найменування файла | C | 12 | 1-12
---+----------------------------------------+---+---------+-------
2 | Дата та час створення файла | D | 10 | 13-22
---+----------------------------------------+---+---------+-------
3 | Кількість інформаційних рядків у файлі | N | 6 | 23-28
---+----------------------------------------+---+---------+-------
4 | Резерв | C | 166 |29-194
---+----------------------------------------+---+---------+-------
5 | CRLF | B | 2 |95-196
------------------------------------------------------------------
Структура інформаційного рядка файла
------------------------------------------------------------------
N | Найменування реквізиту |Тип|Довжина | Позиції
з/п| | | |
---+----------------------------------------+---+--------+--------
1 | МФО банку А (платника) | N | 9 | 1-9
---+----------------------------------------+---+--------+--------
2 | Рахунок клієнта банку А (платника) | N | 14 | 10-23
---+----------------------------------------+---+--------+--------
3 | МФО банку Б (одержувача) | N | 9 | 24-32
---+----------------------------------------+---+--------+--------
4 | Рахунок клієнта банку Е (одержувача) | N | 14 | 33-46
---+----------------------------------------+---+--------+--------
5 | Ознака "дебет/кредит" платежу | C | 1 | 47-47
---+----------------------------------------+---+--------+--------
6 | Сума платежу | N | 16 | 48-63
---+----------------------------------------+---+--------+--------
7 | Вид документа | N | 2 | 64-65
---+----------------------------------------+---+--------+--------
8 | Номер (операційний) платежу | C | 10 | 66-75
---+----------------------------------------+---+--------+--------
9 | Валюта платежу | N | 3 | 76-78
---+----------------------------------------+---+--------+--------
10 | Дата платіжного документа | D | 6 | 79-84
---+----------------------------------------+---+--------+--------
11 | Дата надходження документа в банк А | D | 6 | 85-90
---+----------------------------------------+---+--------+--------
12 | Найменування платника (клієнта А) | C | 38 | 91-128
---+----------------------------------------+---+--------+--------
13 | Найменування одержувача (клієнта Б) | C | 38 | 129-166
---+----------------------------------------+---+--------+--------
14 | Призначення платежу | C | 160 | 167-326
---+----------------------------------------+---+--------+--------
15 | Допоміжні реквізити | C | 60 | 327-386
---+----------------------------------------+---+--------+--------
16 | Код призначення платежу | C | 3 | 387-389
---+----------------------------------------+---+--------+--------
17 | Спосіб заповнення реквізитів 14-16 | C | 2 | 390-391
---+----------------------------------------+---+--------+--------
18 | Ідентифікаційний код клієнта А | C | 14 | 392-405
---+----------------------------------------+---+--------+--------
19 | Ідентифікаційний код клієнта Б | C | 14 | 406-419
---+----------------------------------------+---+--------+--------
20 | Ідентифікатор документа | N | 9 | 420-428
---+----------------------------------------+---+--------+--------
21 | Дата зарахування на рахунок виборчого | D | 6 | 429-434
| фонду | | |
---+----------------------------------------+---+--------+--------
22 | Дата списання з рахунку виборчого фонду| D | 6 | 435-440
---+----------------------------------------+---+--------+--------
23 | CRLF | B | 2 | 441-442
------------------------------------------------------------------