Коли права споживачів вважаються порушеними?

Крім інших випадків порушень прав споживачів, які можуть бути встановлені та доведені виходячи з відповідних положень законодавства у сфері захисту прав споживачів, вважається, що для цілей застосування Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про захист прав споживачів» № 3161-15, прийнятого 1.12.2005 року (далі — Закон), та пов'язаного з ним законодавства про захист прав споживачів права споживача вважаються в будь-якому разі порушеними, якщо:

—  при реалізації продукції будь-яким чином порушується право споживача на свободу вибору продукції;

—  при реалізації продукції будь-яким чином порушується свобода волевиявлення споживача та/або висловлене ним волевиявлення;

—  при наданні послуги, від якої споживач не може відмовитись, а одержати може лише в одного виконавця, виконавець нав'язує такі умови одержання послуги, які ставлять споживача у нерівне становище порівняно з іншими споживачами та/або виконавцями, не надають споживачеві однакових гарантій відшкодування шкоди, завданої невиконанням (неналежним виконанням) сторонами умов договору;

—  порушується принцип рівності сторін договору, учасником якого є споживач;

—  будь-яким чином (крім випадків, передбачених законом) обмежується право споживача на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про відповідну продукцію;

—  споживачу реалізовано продукцію, яка є небезпечною, неналежної якості, фальсифікованою;

—  ціну продукції визначено неналежним чином;

— документи, які підтверджують виконання договору, учасником якого є споживач, своєчасно не передано (надано) споживачу.

Матеріали підготував ВАСИЛЬ МОРОЗ, юрист
Інформаційно-довідкова газета ЮРИСТ КОНСУЛЬТУЄ 7/2006