КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ П О С Т А Н О В А від 30 березня 2002 р. N 446 Київ Про утворення Державної служби охорони культурної спадщини ( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1106 ( 1106-2003-п ) від 17.07.2003 ) Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є: 1. Утворити у складі Міністерства культури і мистецтв Державну службу охорони культурної спадщини як урядовий орган державного управління. 2. Затвердити Положення про Державну службу охорони культурної спадщини (додається). 3. Міністерству фінансів, Міністерству культури і мистецтв, Державному комітету з будівництва та архітектури у тримісячний термін переглянути граничну чисельність працівників та видатки на утримання Міністерства культури і мистецтв та Державного комітету з будівництва та архітектури з урахуванням функцій, покладених на Державну службу охорони культурної спадщини, і подати відповідні пропозиції Кабінетові Міністрів України. 4. Міністерству культури і мистецтв, Державному комітетові з будівництва та архітектури разом з Київською міською державною адміністрацією подати у місячний термін Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо розміщення Державної служби охорони культурної спадщини у м. Києві. 5. Міністерству культури і мистецтв, Державному комітетові з будівництва та архітектури: подати пропозиції щодо приведення актів Кабінету Міністрів України у відповідність із цією постановою; привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цією постановою. 6. Рекомендувати Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, районним, Київській і Севастопольській міським державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування погоджувати питання утворення відповідних органів охорони культурної спадщини з Державною службою охорони культурної спадщини. Прем'єр-міністр України А.КІНАХ Інд. 40 ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 2002 р. N 446 ПОЛОЖЕННЯ про Державну службу охорони культурної спадщини 1. Державна служба охорони культурної спадщини (далі - Служба) є урядовим органом державного управління, що діє у складі Мінкультури і підпорядковується йому. 2. Служба у своїй діяльності керується Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, цим Положенням та наказами Мінкультури. 3. Основними завданнями Служби є: участь у межах своєї компетенції у формуванні і реалізації державної політики у сфері охорони культурної спадщини та координація діяльності органів виконавчої влади у цій сфері; здійснення контролю за виконанням Закону України "Про охорону культурної спадщини" ( 1805-14 ) та інших нормативно-правових актів про охорону культурної спадщини; узагальнення практики застосування законодавства у сфері охорони культурної спадщини, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення; здійснення відповідно до законодавства державного управління у сфері охорони культурної спадщини. 4. Служба відповідно до покладених на неї завдань: 1) розробляє та подає на погодження з Мінкультури проекти державних програм охорони культурної спадщини; 2) веде Державний реєстр нерухомих пам'яток України; 3) забезпечує виявлення, дослідження та документування об'єктів культурної спадщини, ведення списків цих об'єктів; 4) готує пропозиції щодо вилучення пам'яток з Державного реєстру нерухомих пам'яток України; 5) заносить в установленому порядку об'єкти, що віднесені до категорії пам'яток місцевого значення, у Державний реєстр нерухомих пам'яток України, а також забезпечує підготовку подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо занесення у зазначений реєстр пам'яток національного значення; 6) готує пропозиції про знесення, зміну та переміщення (перенесення) пам'яток; 7) забезпечує юридичним і фізичним особам доступ до інформації, що міститься у Державному реєстрі нерухомих пам'яток України; 8) видає власникові пам'ятки або уповноваженому ним органові свідоцтво про реєстрацію об'єкта культурної спадщини як пам'ятки; 9) забезпечує підготовку подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо затвердження Списку історичних населених місць України та Списку охоронюваних археологічних територій України, а також пропозицій щодо внесення змін до цих Списків; 10) оголошує топографічно визначені території чи водні об'єкти, в яких містяться об'єкти культурної спадщини або можлива їх наявність, охоронюваними археологічними територіями; 11) готує пропозиції щодо публікації Державного реєстру нерухомих пам'яток та внесених до нього змін; 12) в установленому порядку забезпечує визначення меж територій пам'яток національного значення, зон охорони, охоронюваних археологічних територій, історичних ареалів населених місць; 13) готує пропозиції щодо затвердження в установленому законодавством порядку державних норм та правил щодо розроблення і затвердження проектної документації на виконання робіт з консервації, реабілітації, реставрації і музеєфікації об'єктів культурної спадщини; 14) здійснює нагляд за виконанням робіт з консервації, реабілітації, реставрації і музеєфікації пам'яток. Ці повноваження за погодженням з Мінкультури можуть бути делеговані іншим органам охорони культурної спадщини; 15) подає на розгляд Мінкультури пропозиції щодо встановлення режиму збереження і порядку використання пам'яток національного значення, їх територій, зон охорони, охоронюваних археологічних територій, історичних ареалів населених місць; 16) здійснює науково-методичне керівництво у питаннях охорони культурної спадщини; 17) подає на розгляд Мінкультури пропозиції щодо погодження в установленому порядку програм, проектів містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, будівельних, меліоративних, шляхових, земляних робіт у зонах охорони пам'яток національного значення, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, а також програм та проектів, реалізація яких може позначитися на стані об'єктів культурної спадщини; 18) призначає відповідні дослідження пам'яток національного значення та їх територій у разі виникнення загрози руйнування або пошкодження цих пам'яток внаслідок дії природних факторів або проведення будь-яких робіт; 19) забороняє будь-яку діяльність юридичних або фізичних осіб, яка створює загрозу пам'ятці або порушує законодавство у сфері охорони культурної спадщини; 20) надає дозволи на проведення робіт на пам'ятках національного значення, їх територіях та у зонах охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць; 21) видає акти розпорядчого характеру щодо охорони пам'яток національного значення, припинення робіт на цих пам'ятках, їх територіях та у зонах охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, якщо ці роботи здійснюються за відсутності затверджених або погоджених із відповідними органами охорони культурної спадщини програм та проектів, передбачених Законом України "Про охорону культурної спадщини" ( 1805-14 ) дозволів або з відхиленням від них; 22) надає дозволи на відновлення земляних робіт; 23) погоджує відчуження або передачу пам'яток національного значення їх власниками чи уповноваженими ними органами іншим особам у володіння, користування або управління; 24) виконує функції з управління заповідниками, музеями-заповідниками, що перебувають у державній власності, відповідно до закону; 25) погоджує охоронні договори на пам'ятки національного значення; 26) затверджує правила встановлення та утримання охоронних дощок, охоронних знаків, інших інформаційних написів, позначок на пам'ятках або в межах їх територій, затверджує відповідні зразки; 27) готує відповідно до законодавства необхідні матеріали для застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про охорону культурної спадщини; 28) готує Мінкультури і Державному комітету з будівництва і архітектури пропозиції щодо формування, розміщення та виконання державного замовлення на консервацію, реставрацію, реабілітацію, музеєфікацію, ремонт, пристосування пам'яток та інші заходи з охорони культурної спадщини; 29) разом з Українським комітетом Міжнародної ради з питань пам'яток та визначних місць (ІКОМОС) готує пропозиції щодо внесення пам'яток до Списку всесвітньої спадщини; 30) організовує вивчення, узагальнення та впровадження вітчизняного і зарубіжного досвіду роботи у сфері охорони культурної спадщини, за дорученням Мінкультури бере участь у міжнародному співробітництві у цій сфері, а також організовує відповідно до законодавства та в межах наданих повноважень контроль за виконанням міждержавних програм і вимог міжнародних договорів України щодо охорони культурної спадщини; 31) здійснює організаційне забезпечення діяльності Науково-методичної ради з охорони культурної спадщини Мінкультури; 32) виконує інші функції, що випливають з покладених на неї завдань. 5. Служба має право: залучати спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до її компетенції; здійснювати контроль, проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції; одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань; висвітлювати в засобах масової інформації питання, пов'язані з охороною культурної спадщини; скликати в установленому порядку наради, проводити науково-методичні конференції та семінари з питань, які належать до її компетенції. 6. Служба в межах своїх повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру. 7. Службу очолює голова, який призначається на посаду та звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра культури і мистецтв. Голова Служби за посадою є членом колегії Мінкультури. 8. Голова Служби має трьох заступників, у тому числі одного першого, які призначаються на посаду та звільняються з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра культури і мистецтв згідно з пропозицією голови Служби. Розподіл обов'язків між заступниками провадить голова Служби. 9. Голова Служби: здійснює керівництво діяльністю Служби, несе персональну відповідальність перед Кабінетом Міністрів України і Міністром культури і мистецтв за виконання покладених на Службу завдань; призначає на посади та звільняє з посад керівників структурних підрозділів та інших працівників Служби, крім своїх заступників; визначає ступінь відповідальності своїх заступників та керівників структурних підрозділів Служби; притягає до дисциплінарної відповідальності керівників структурних підрозділів та інших працівників Служби, крім своїх заступників; підписує видані в межах компетенції Служби накази, організовує перевірку їх виконання; затверджує положення про структурні підрозділи Служби; здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим Положенням. 10. Граничну чисельність працівників та структуру Служби згідно з поданням її голови затверджує Міністр культури і мистецтв у межах граничної чисельності працівників Мінкультури, затвердженої Кабінетом Міністрів України. ( Пункт 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1106 ( 1106-2003-п ) від 17.07.2003 ) 11. Штатний розпис, кошторис Служби затверджує її голова за погодженням з Міністром культури і мистецтв та Мінфіном. ( Пункт 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1106 ( 1106-2003-п ) від 17.07.2003 ) 12. Служба утримується за рахунок державного бюджету в межах коштів, передбачених на утримання Мінкультури. 13. Умови оплати праці працівників Служби визначаються Кабінетом Міністрів України. 14. Служба є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.