НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
                   ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
            АТЗТ "УКРАЇНСЬКА НЕЗАЛЕЖНА ТВ-КОРПОРАЦІЯ"
                       ТОВ ТРК "СТУДІЯ 1+1"
                        ЗАТ "НОВИЙ КАНАЛ"
       ТОВ "МІЖНАРОДНА КОМЕРЦІЙНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ" (ICTV)
                ЗАТ "МІЖНАРОДНИЙ МЕДІА ЦЕНТР-СТБ"
                 НАЦІОНАЛЬНА ТЕЛЕКОМПАНІЯ УКРАЇНИ
                          ЗАТ "ТЕЛЕОДИН"
                     ТРК "НБМ" ("5-Й КАНАЛ")
                      ВАТ "ТЕЛЕКАНАЛ ТОНІС"
                           ТОВ "ГРАВІС"

                            13.06.2005


                     МЕМОРАНДУМ ПРО СПІВПРАЦЮ
         між телекомпаніями та Національною радою України
         з питань телебачення і радіомовлення, спрямовану
        на розбудову національного інформаційного простору

      ( Нову редакцію Меморандуму додатково див. у Документі
            Національної ради України з питань телебачення і 
                                               радіомовлення 
        ( n0003295-06 ) від 14.07.2006 )

     Вважаючи головним завданням телекомпаній та Національної ради
України  з  питань  телебачення  і  радіомовлення (далі за текстом
разом - Сторони)  стрімкий  розвиток  національного  телевізійного
простору   з   якнайповнішим   урахуванням  інтересів  та  запитів
глядачів, забезпечення свободи слова і масової інформації, захисту
інтересів  національних  телевиробників  та сприяння здійсненню їх
діяльності згідно з міжнародними стандартами,
     дбаючи про конструктивний характер взаємовідносин  між  усіма
телевізійними мовниками і Національною радою,
     усвідомлюючи, що дотримання законодавства України Сторонами є
фундаментальною необхідністю розвитку національного  телевізійного
простору,

     Сторони домовилися про таке:

     1. Неодмінною    умовою   цілеспрямованого   і   послідовного
формування телевізійного простору є ліцензування каналів мовлення,
що проводиться Національною радою виключно на конкурсних засадах.
     Телевізійні мовники   сприятимуть   Національній    раді    в
утвердженні  її авторитету як законодавчо визначеного спеціального
контрольно-ліцензійного  органу  у  сфері   телерадіомовлення,   а
Національна рада, зі свого боку, забезпечуватиме прозорий характер
ліцензування і враховуватиме висновки телевізійних  мовників  щодо
обставин    формування    телевізійного   простору,   вбачаючи   у
телерадіоорганізаціях    своїх    партнерів    із     забезпечення
інформаційних потреб громадян України.

     2. Визначальним    у    співпраці   між   телекомпаніями   та
Національною радою має бути взаємне прагнення  до  порозуміння  та
пошук шляхів розв'язання проблем.
     Сторони свої спільні зусилля  підпорядковуватимуть  передусім
досягненню  головного результату - якісного розвитку національного
телевізійного простору.  При цьому сторони визнають пріоритетність
таких критеріїв:
     прийнятними (базовими) для оцінювання програмного  наповнення
телеефіру   є   результати  моніторингу,  що  проводиться  "ГФК  -
Українські опитування та дослідження ринку (ЮСМ)";
     оцінка діяльності  телекомпаній  (дотримання  ними програмних
концепцій мовлення) не повинна проводитися за результатами  одного
дня.  Базовими часовими проміжками оцінювання наповнення телеефіру
мають стати тиждень  та  місяць.  Оцінка  діяльності  телемовників
проводиться з урахуванням сезонності мовлення;
     здійснюючи свої   контрольні    функції    та    застосовуючи
дисциплінарні   санкції,  Національна  рада  має  зважати  на  те,
наскільки системними (а не разовими) є виявлені порушення, а також
на обставини та об'єктивні причини, за яких ці порушення сталися;
     Національна рада має усіляко дбати про звуження кола  установ
та  організацій,  які  прагнуть  проводити перевірки телекомпаній,
переймаючи ці функції  на  себе  як  на  спеціальний  компетентний
наглядовий та контрольно-регулюючий орган;
     спільно з   телевізійними   компаніями    Національна    рада
створюватиме  робочі  групи  для  визначення  сучасного підходу до
перевірок телемовників та пошуку нових критеріїв перевірок  згідно
із   законодавством   України,   напрацювання  засад  і  принципів
застосування в загальнонаціональному ефірі державної та інших мов;
     Національна рада всіляко заохочуватиме телевізійних мовників,
які створюють належні фінансові та соціальні умови праці для своїх
працівників.
     Національна рада підтримуватиме:
     а) ініціативи   та   пропозиції  телевізійних  мовників  щодо
розмежування комерційної та політичної реклами;
     б) підтримувані   телекомпаніями  процедури  затвердження  та
розміщення агітаційних відеоматеріалів під час  виборчих  кампаній
тощо;
     в) ініціативи  та  пропозиції  телевізійних   мовників   щодо
внесення змін до Закону "Про кінематографію" ( 9/98-ВР ),  в т. ч.
передбачені законопроектом N 7349 від 12.04.2005 р.  "Про внесення
змін  до  деяких  законодавчих  актів  України  (щодо національної
кінематографії)".

     3. Сторони  визнають,  що   важливим   критерієм   оцінювання
телевізійних  мовників  є  тенденції  в  їх діяльності.  Позитивні
зрушення в реалізації  програмних  концепцій,  врахування  запитів
глядачів,  освоєння радіочастотного ресурсу тощо будуть визначними
чинниками та аргументами для Національної ради.

     4. Сторони усвідомлюють важливість україномовного  наповнення
національного телевізійного ефіру, що є однією з визначальних умов
формування інформаційного простору України, а також те, що заходи,
спрямовані   на   всебічне  задоволення  мовно-культурних  запитів
національних меншин,  які  проживають  на  території  України,  не
можуть перешкоджати утвердженню української мови як державної.

     5. Сторони  погоджуються  з тим,  що не вважається порушенням
україномовного режиму:
     сповіщення програм і передач, аудіовізуальних творів, звукова
доріжка яких вироблена іноземними  мовами,  за  умови  дублювання,
озвучення,  а  також титрування (до 2 січня 2006 року) українською
мовою;
     сповіщення мовою   оригіналу   музичних  програм  і  передач,
аудіовізуальних творів (кліпи, мюзикли, опери);
     сповіщення мовою оригіналу програм і передач, аудіовізуальних
творів, мова яких прямо пов'язана з розумінням контексту, зокрема,
фільмів  радянського  періоду,  гумористичних  та  інших  подібних
програм  і  передач,  якщо  внаслідок  перекладу   буде   втрачено
гумористичний   чи   інший   художній   ефект,   що  є  необхідною
творчою/авторською складовою твору.

     6. У зв'язку з  вищезазначеним  Національна  рада  відкоригує
план  перевірок  діяльності  телекомпаній  і з 1 вересня 2005 року
продовжить  виконання  своїх  контрольних  функцій  з  урахуванням
названих   вище   критеріїв   та   домовленостей,  а  телекомпанії
зобов'язуються в подальшому  дотримуватись  україномовного  режиму
відповідно до норм законодавства та умов виданих ліцензій.


 Голова Національної ради
 з питань телебачення
 та радіомовлення                                       В.Шевченко

 Телевізійні мовники:

 Голова правління АТЗТ
 "Українська незалежна
 ТВ-корпорація"                                            В.Ряшин

 Заступник генерального
 директора ТОВ ТРК "Студія 1+1"                         М.Варламов

 Голова правління
 ЗАТ "Новий канал"                                       І.Лисенко

 Генеральний директор
 ТОВ "Міжнародна комерційна
 телерадіокомпанія" (ICTV)                             О.Богуцький

 Голова правління
 ЗАТ "Міжнародний
 Медіа Центр-СТБ"                                   В.Бородянський

 Президент Національної
 телекомпанії України                                   Т.Стецьків

 Голова правління ЗАТ "ТелеОдин"                         О.Асаулюк

 Генеральний директор ТРК "НБМ"
 ("5-й канал")                                           І.Адамчук

 Голова правління
 ВАТ "Телеканал ТОНІС"                                 В.Докаленко

 Генеральний директор
 ТОВ "Гравіс"                                             М.Примак