Наше підприємство займається наданням митно-брокерських послуг. Що вимагати нашим працівникам від митників у випадку, якщо буде відмовлено у пропуску товару через митний кордон, аби забезпечити підтвердження відмови митниці для подальшого оскарження відмови в суді?
Відповідно до ст. 80 Митного кодексу України у разі відмови у митному оформленні та пропуску через митний кордон України товарів і транспортних засобів митний орган зобов'язаний видавати заінтересованим особам письмове повідомлення із зазначенням причин відмови та вичерпним роз'ясненням вимог, виконання яких забезпечує можливість митного оформлення та пропуску цих товарів і транспортних засобів через митний кордон України.
Таким письмовим повідомленням відповідно до п. 1 Порядку оформлення й використання Картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України (затверджений наказом Державної митної служби України від 12.12.2005 р. № 1227) є Картка відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України (далі — Картка).
Картка роздруковується у двох примірниках на аркушах формату А4 й підписується посадовою особою митного органу, яка прийняла рішення про відмову. У Картці повинні бути в стислому вигляді зазначені причини відмови з посиланням на норми законодавства України, а також вичерпні роз'яснення вимог, виконання яких забезпечує можливість прийняття митної декларації, митного оформлення чи пропуску цих j товарів і транспортних засобів через митний кордон України.
Картка заповнюється уповноваженою на це посадовою особою, має обов'язкову силу і породжує певні правові наслідки для власників товарів, а отже, є актом державного органу. Таким чином, на підставі оформленої митним органом відмови підприємство або перевізник чи особа, уповноважена на декларування, має право на звернення до суду з позовною заявою про оскарження дій митного органу та визнання недійсною картки як акта ненормативного характеру.