УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                                 У К А З
                        ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

       ( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента
         N 773/2000 ( 773/2000 ) від 07.06.2000 )

                   Про Положення про Державний
                  комітет України з питань науки
                   та інтелектуальної власності


     1. Затвердити  Положення  про  Державний  комітет  України  з
питань науки та інтелектуальної власності (додається).

     Установити, що  Державний  комітет  України з питань науки та
інтелектуальної   власності   є   правонаступником    ліквідованих
Міністерства  України  у  справах  науки і технологій,  Державного
патентного відомства України та  Державного  агентства  України  з
авторських   і   суміжних   прав  щодо  їх  зобов'язань,  прав  та
обов'язків.

     2. Визнати   таким,  що  втратив  чинність,  Указ  Президента
України від 23 листопада  1996  року  N  1121  (  1121/96  )  "Про
Положення про Міністерство України у справах науки і технологій".

     3. Кабінету  Міністрів України в місячний строк привести свої
рішення у відповідність із цим Указом.


 Президент України                                   Л.КУЧМА

 м. Київ, 13 серпня 1999 року
          N 987/99


                                              ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Указом Президента України
                                  від 13 серпня 1999 року N 987/99

                            ПОЛОЖЕННЯ
           про Державний комітет України з питань науки
                   та інтелектуальної власності


     1. Державний   комітет   України   з    питань    науки    та
інтелектуальної  власності  (Держкомнауки  України)  є центральним
органом  виконавчої  влади,  підпорядкованим  Кабінету   Міністрів
України.

     Діяльність Держкомнауки України спрямовується і координується
Кабінетом Міністрів України через Міністерство освіти України.

     Держкомнауки України забезпечує проведення у життя  державної
політики   в   сфері  наукової,  науково-технічної  діяльності  та
інтелектуальної власності.

     2. Держкомнауки  України   у   своїй   діяльності   керується
Конституцією України  (  254к/96-ВР  ),  законами України,  актами
Президента України та Кабінету  Міністрів  України,  а  також  цим
Положенням.

     У межах  своїх  повноважень  Держкомнауки України організовує
виконання  актів  законодавства  України,  здійснює  систематичний
контроль за їх реалізацією.

     Держкомнауки України    узагальнює    практику   застосування
законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє
пропозиції  про  вдосконалення  законодавства  та за погодженням з
Міністерством освіти України в установленому порядку подає  їх  на
розгляд Президентові України, Кабінету Міністрів України.

     3. Основними завданнями Держкомнауки України є:

     1) розроблення засад наукового та науково-технічного розвитку
України;

     2) забезпечення  розвитку  наукового  та   науково-технічного
потенціалу України;

     3) участь  у  формуванні державної політики в сфері наукової,
науково-технічної діяльності та інтелектуальної  власності  та  її
проведення;

     4) забезпечення      діяльності      національної     системи
науково-технічної інформації;

     5) здійснення державного нагляду і контролю у сфері наукової,
науково-технічної діяльності та інтелектуальної власності;

     6) забезпечення      функціонування     системи     наукової,
науково-технічної експертизи,   а   також   експертизи    об'єктів
промислової власності;

     7) забезпечення   інтеграції  вітчизняної  науки  у  світовий
науковий простір із збереженням і захистом національних інтересів.

     4. Держкомнауки України відповідно  до  покладених  на  нього
завдань:

     1) забезпечує    проведення    комплексного   аналізу   стану
вітчизняної та світової науки й техніки,  прогнозування  тенденцій
їх розвитку і взаємозв'язку з виробничою,  економічною, соціальною
та оборонною сферами;

     2) готує пропозиції  щодо  визначення  пріоритетних  напрямів
розвитку науки й техніки в Україні;

     3) готує  разом  з  Міністерством  економіки України,  іншими
центральними  органами  виконавчої  влади   та   академіями   наук
пропозиції   щодо   визначення   обсягів  бюджетного  фінансування
наукової  і  науково-технічної  діяльності  під   час   формування
Державного бюджету України;

     4) щороку  аналізує  результати наукової та науково-технічної
діяльності, стан справ у сфері інтелектуальної власності, визначає
ефективність      використання      державних     фінансових     і
матеріально-технічних  ресурсів,  а  також  кадрового  потенціалу,
готує з цих питань щорічну доповідь Кабінету Міністрів України;

     5) здійснює  організаційно-методичне керівництво розробленням
і виконанням  державних  наукових  та  науково-технічних  програм,
визначає  згідно  із  законодавством  органи  з  управління такими
програмами,  координує діяльність органів  виконавчої  влади  щодо
розроблення загальнодержавних наукових і науково-технічних програм
та контролює їх виконання;

     6) щорічно формує разом  з  Міністерством  економіки  України
державне   замовлення  на  науково-технічну  продукцію  на  основі
переліку найважливіших розробок, спрямованих на створення новітніх
технологій та продукції;

     7) може  виступати державним замовником державних наукових та
науково-технічних програм;

     8) здійснює  управління  Державним   фондом   фундаментальних
досліджень,  разом  з  Національною академією наук України утворює
раду цього Фонду і контролює цільове використання його коштів;

     9) здійснює  разом  з  Національною  академією  наук  України
керівництво діяльністю регіональних наукових центрів;

     10) бере участь у роботі, пов'язаній з удосконаленням системи
обліку,  звітності  і  державної  статистики  у  сфері   наукової,
науково-технічної діяльності та інтелектуальної власності;

     11) сприяє інтеграції освіти, науки і виробництва;

     12) проводить  роботу  з  підготовки проектів законодавчих та
інших нормативно-правових  актів  щодо  удосконалення  організації
наукових досліджень, надання кредитних, податкових та митних пільг
суб'єктам    наукової,     науково-технічної     діяльності     та
інтелектуальної власності;

     13) організовує  в установленому порядку проведення державної
наукової  та  науково-технічної  експертизи  проектів   державних,
міжнародних й регіональних програм і проектів, експертизи об'єктів
промислової власності;

     14) визначає  порядок  державної  сертифікації  діяльності  у
сфері   наукової  та  науково-технічної  експертизи  і  експертизи
об'єктів промислової власності;

     15) організовує діяльність координаційних рад з  пріоритетних
напрямів розвитку науки й техніки;

     16) подає  в  установленому порядку пропозиції щодо створення
державних наукових, науково-технічних та інших центрів;

     17) надає письмові висновки щодо створення  та  реорганізації
державних наукових установ, які повністю або частково фінансуються
з Державного бюджету України;

     18) бере участь у розробленні та здійсненні комплексу заходів
організаційного,  фінансового,  економічного і правового характеру
щодо  забезпечення   розвитку   підприємництва   та   конкуренції,
підтримки малого  та  середнього   бізнесу   в   сфері   наукової,
науково-технічної діяльності та інтелектуальної власності;

     19) здійснює на основі угоди з власниками  авторського  права
та  суміжних прав управління їхніми майновими правами в Україні та
за її межами;

     20) координує діяльність щодо трансферу (передачі) технологій
і прав на об'єкти інтелектуальної власності, створені повністю або
частково за рахунок коштів державного бюджету;

     21) забезпечує   державну   реєстрацію  авторського  права  і
державну  реєстрацію  та  ведення  обліку   об'єктів   промислової
власності;

     22) видає  в  установленому  порядку  охоронні  документи  на
об'єкти інтелектуальної власності;

     23) проводить   реєстрацію   угод   про   передачу   прав  на
використання об'єктів інтелектуальної власності,  що  охороняються
на території України;

     24) організовує  розгляд  заяв  і скарг щодо видачі охоронних
документів на об'єкти промислової власності;

     25) укладає    в    межах    повноважень,    наданих     йому
правовласниками,   угоди   або   здійснює  посередництво  під  час
укладання  угод  про передачу прав на використання в Україні та за
її межами творів власників авторського права та суміжних прав;

     26) забезпечує  проведення  відповідно  до міжнародних норм і
стандартів сертифікацію та реєстрацію комп'ютерних програм;

     27) бере участь у формуванні  та  проведенні  антимонопольної
політики   в   сфері  наукової,  науково-технічної  діяльності  та
інтелектуальної власності;

     28) координує роботу з інформаційного забезпечення  наукової,
науково-технічної   діяльності  та  діяльності  стосовно  об'єктів
промислової власності, здійснює нормативно-методичне керівництво у
цій сфері;

     29) готує  пропозиції  щодо  удосконалення системи державного
управління  у  сфері  наукової,  науково-технічної  діяльності  та
інтелектуальної власності;

     30) сприяє  участі  вчених  і  наукових працівників України в
розробленні й реалізації міжнародних науково-технічних  програм  і
проектів;

     31) вносить до Кабінету  Міністрів  України  пропозиції  щодо
участі   України   в  роботі  міжнародних  організацій  з  охорони
інтелектуальної власності;

     32) забезпечує  відповідно до законодавства виконання завдань
з мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності держави;

     33) забезпечує в межах своєї компетенції реалізацію державної
політики стосовно державної таємниці, контроль за її збереженням у
центральному апараті  Комітету,  на підприємствах,  що належать до
сфери його управління;

     34) здійснює  відповідно  до  законодавства України функції з
управління об'єктами державної власності,  що  належать  до  сфери
його управління;

     35) організовує   роботу   з   підготовки  та  перепідготовки
спеціалістів з питань промислової власності;

     36) організовує роботу,  пов'язану  з  проведенням  атестації
наукових  установ  України,  та  веде  Державний  реєстр  наукових
установ, яким надається підтримка держави;

     37) вносить   Кабінету   Міністрів   України  пропозиції  про
віднесення наукових об'єктів до таких,  що становлять  національне
надбання;

     38) сприяє розвитку прогресивних  форм  організації  наукових
досліджень і розробок, визначає загальні принципи інституційних та
організаційних перетворень  у  сфері  наукової,  науково-технічної
діяльності  та  інтелектуальної  власності,  координує  здійснення
заходів, пов'язаних     із      удосконаленням      інфраструктури
науково-технічної діяльності;

     39) забезпечує  проведення  державної  реєстрації  і  ведення
обліку відкритих  науково-дослідних  та  дослідно-конструкторських
робіт, захищених дисертацій;

     40) організовує   роботи  з  державного  обліку  засекречених
науково-дослідних,  дослідно-конструкторських  робіт  і  захищених
дисертацій;

     41) виконує інші функції, що випливають з покладених на нього
завдань.

     5. Держкомнауки України має право:

     1) одержувати  в  установленому  законодавством  порядку  від
центральних  і  місцевих органів виконавчої влади,  Ради міністрів
Автономної  Республіки  Крим,  органів  місцевого  самоврядування,
академій наук,  підприємств інформацію і матеріали,  необхідні для
виконання покладених на нього завдань;

     2) представляти Кабінет Міністрів України за його  дорученням
у  міжнародних  організаціях  та  під  час  укладання  міжнародних
договорів України;

     3) залучати  спеціалістів  центральних  і  місцевих   органів
виконавчої влади, підприємств (за погодженням з їх керівниками) до
розгляду питань, що належать до його компетенції;

     4) проводити в установленому порядку  конференції,  семінари,
наради з питань, що належать до його компетенції;

     5) створювати  в  установленому  порядку  в  межах  загальних
асигнувань,  що виділяються з Державного бюджету  України,  резерв
коштів   для   фінансування   окремих  найважливіших  наукових  та
науково-технічних програм, проектів, заходів;

     6) утворювати  координаційні  комісії,  експертні  та  робочі
групи  для  науково-організаційного  супроводу виконання програм і
проектів,  залучати на основі контрактів (договорів) вітчизняних і
зарубіжних  учених  та  спеціалістів  до  роботи  в  цих  комісіях
(групах),  а також для надання  консультацій,  проведення  аналізу
стану   та   складання   прогнозів   розвитку   науково-технічного
потенціалу.

     6. Держкомнауки України у  процесі  виконання  покладених  на
нього    завдань   взаємодіє   з   Радою   з   питань   науки   та
науково-технічної політики при Президентові України,  центральними
органами  виконавчої  влади,  Національною академією наук України,
іншими академіями  наук,  Радою  міністрів  Автономної  Республіки
Крим,  місцевими  органами  виконавчої влади та органами місцевого
самоврядування, а також з відповідними органами інших держав.

     7. Держкомнауки України в межах своїх повноважень  на  основі
та  на  виконання актів законодавства видає накази,  організовує і
контролює їх виконання.

     Держкомнауки України в разі  потреби  видає  разом  з  іншими
центральними  та  місцевими  органами  виконавчої влади,  органами
місцевого самоврядування спільні акти.

     Нормативно-правові акти   Держкомнауки   України   підлягають
державній реєстрації в порядку, встановленому законодавством.

     У випадках, передбачених законодавством, рішення Держкомнауки
України  є  обов'язковими  для  виконання  усіма  центральними   і
місцевими    органами   виконавчої   влади,   органами   місцевого
самоврядування,    представницькими    органами,    підприємствами
незалежно від форм власності, громадянами.

     8. Держкомнауки  України  очолює  Голова,  якого призначає на
посаду та звільняє з  посади  в  установленому  порядку  Президент
України.

     Голова має   заступників,  які  призначаються  на  посаду  та
звільняються  з  посади  відповідно  до  законодавства.   Розподіл
обов'язків між заступниками проводить Голова Держкомнауки України.

     Голова Держкомнауки  України  здійснює керівництво Комітетом,
несе  персональну  відповідальність  перед  Президентом   України,
Кабінетом Міністрів України за стан справ у доручених йому сферах,
визначає ступінь  відповідальності  заступників  Голови,  а  також
керівників структурних підрозділів Держкомнауки України.

     9. Для   погодженого   вирішення   питань,   що  належать  до
компетенції  Держкомнауки   України,   обговорення   найважливіших
напрямів  його  діяльності в Комітеті утворюється колегія в складі
Голови (голова колегії),  заступників Голови за посадою,  а  також
керівників  підрозділів  Держкомнауки  України.  До складу колегії
можуть входити  керівники  інших  центральних  органів  виконавчої
влади,  підприємств,  що належать до сфери управління Держкомнауки
України, а також вчені та висококваліфіковані спеціалісти.

     Членів колегії   затверджує   та   увільняє   від   виконання
обов'язків Кабінет Міністрів України.

     Рішення колегії  проводяться  в  життя  наказами Держкомнауки
України.

     10. Для розгляду наукових  рекомендацій  та  пропозицій  щодо
визначення   головних   напрямів   розвитку   у   сфері  наукової,
науково-технічної   діяльності  та  інтелектуальної  власності  та
інших  питань  у  Держкомнауки України можуть утворюватися дорадчі
та консультативні органи.

     Склад цих органів  і  положення  про  них  затверджує  Голова
Держкомнауки України.

     11. Граничну  чисельність  працівників  центрального  апарату
Держкомнауки України затверджує Кабінет Міністрів України.

     Структуру центрального    апарату    Держкомнауки     України
затверджує Віце-прем'єр-міністр України.

     Штатний розпис  центрального  апарату  Держкомнауки  України,
кошторис доходів і видатків на  його  утримання  затверджуються  в
установленому законодавством порядку.

     12. Держкомнауки України є юридичною особою,  має самостійний
баланс,  рахунки  в  установах  банків,  печатку  із   зображенням
Державного Герба України і своїм найменуванням.


 Глава Адміністрації
 Президента України                          М.БІЛОБЛ