УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                        КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А
                   від 18 серпня 1999 р. N 1514
                               Київ
                               
      ( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
        N 1431 ( 1431-2001-п ) від 26.10.2001 )

         Про утворення Державного координаційного центру
      реагування на надзвичайні ситуації на водних об'єктах


     Відповідно до Указу Президента України від 3 червня  1999  р.
N 602   (  602/99  )  "Про  вдосконалення  системи  реагування  на
надзвичайні ситуації на водних об'єктах" Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:

     1. Утворити  Державний  координаційний  центр  реагування  на
надзвичайні ситуації на водних об'єктах  з  підпорядкованими  йому
регіональними   центрами   у   містах   Одесі,   Керчі,  Донецьку,
Хмельницькому і Черкасах з віднесенням його  до  сфери  управління
Міністерства  з  питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту
населення від наслідків Чорнобильської катастрофи.

     2. Затвердити Положення про  Державний  координаційний  центр
реагування   на   надзвичайні  ситуації  на  водних  об'єктах,  що
додається.

     3. Міністерству з питань надзвичайних ситуацій та  у  справах
захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи:

     установити загальну   чисельність  працівників  Державного  і
регіональних  координаційних  центрів  реагування  на  надзвичайні
ситуації  на  водних  об'єктах;

     затвердити структуру зазначених центрів;

     створити Українську    державну    госпрозрахункову    службу
рятування на воді та ліквідації небезпечних забруднень;

     вирішити питання щодо створення належних умов для діяльності,
кадрового,  матеріально-технічного  та  фінансового   забезпечення
зазначених  центрів,  а також забезпечення цілодобового чергування
пошуково-рятувальних підрозділів та інших спеціалізованих служб  і
підрозділів  з  метою  реагування  у  разі виникнення надзвичайних
ситуацій на водних об'єктах.

     4. Міністерству фінансів і  Міністерству  економіки  під  час
уточнення  показників  Державного  бюджету  України  на 1999 рік і
складання проектів Державного бюджету  України  на  наступні  роки
передбачати виділення у межах асигнувань на утримання Міністерства
з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення  від
наслідків   Чорнобильської   катастрофи   кошти  для  забезпечення
діяльності  Державного  і  регіональних   координаційних   центрів
реагування на надзвичайні ситуації на водних об'єктах.

     5. Міністерству  праці  та соціальної політики,  Міністерству
фінансів разом з Міністерством з питань надзвичайних ситуацій та у
справах  захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи
подати  у  двомісячний   термін   Кабінетові   Міністрів   України
пропозиції   щодо   встановлення  умов  оплати  праці  працівників
Державного і регіональних  координаційних  центрів  реагування  на
надзвичайні ситуації на водних об'єктах.

     6. Міністерству  з  питань надзвичайних ситуацій та у справах
захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи разом  з
Радою міністрів Автономної Республіки Крим,  Одеською,  Донецькою,
Хмельницькою,  Черкаською обласними і Київською міською державними
адміністраціями   вирішити   до   кінця  1999  року  питання  щодо
розміщення  регіональних  координаційних  центрів  реагування   на
надзвичайні ситуації на водних об'єктах.


     Прем'єр-міністр України                     В.ПУСТОВОЙТЕНКО

     Інд. 33

                                          ЗАТВЕРДЖЕНО
                             постановою Кабінету Міністрів України
                                 від 18 серпня 1999 р. N 1514

                            ПОЛОЖЕННЯ
          про Державний координаційний центр реагування
            на надзвичайні ситуації на водних об'єктах

     1. Державний координаційний центр реагування  на  надзвичайні
ситуації на водних об'єктах (далі - Центр) утворений відповідно до
Указу Президента України від 3 червня 1999 р.  N 602  (  602/99  )
"Про  вдосконалення  системи реагування на надзвичайні ситуації на
водних об'єктах" і належить до сфери управління МНС.

     2. Основними завданнями Центру є:

     1) координація    діяльності    аварійно-рятувальних    служб
відповідних  міністерств,  інших  центральних  органів  виконавчої
влади   під   час   проведення   пошуково-рятувальних    операцій,
спрямованих  на  рятування  людей,  ліквідацію  забруднень  водних
об'єктів і максимальне зменшення шкоди від  таких  забруднень  для
довкілля та майна;

     2) забезпечення  цілодобового чергування аварійно-рятувальних
служб з метою постійного контролю за ситуацією на водних об'єктах,
у  тому  числі на Чорному та Азовському морях,  в акваторіях річок
Дніпра та Дунаю,  а  також  оперативного  вжиття  заходів  у  разі
виникнення надзвичайної ситуації;

     3) здійснення    систематичних    перевірок   готовності   до
реагування  в  умовах  надзвичайних  ситуацій   сил   та   засобів
аварійно-рятувальних служб   незалежно  від  їх  підпорядкованості
(крім служб,   підпорядкованих   Військово-Морським   Силам,   які
самостійно  інформують  Центр про стан готовності їх сил і засобів
до виконання відповідних робіт);

     4) оперативне  виявлення  надзвичайних  ситуацій  на   водних
об'єктах,  ліквідація  забруднення на них,  включаючи знешкодження
затонулих боєприпасів і місткостей з  сильнодіючими  отруйними  та
іншими забруднюючими речовинами;

     5) організація     діяльності    системи    госпрозрахункових
аварійно-рятувальних служб.

     3. Основними функціями Центру є:

     1) управління діяльністю регіональних координаційних  центрів
реагування   на   надзвичайні   ситуації  на  водних  об'єктах  та
підпорядкованих сил і засобів рятування та ліквідації  небезпечних
забруднень   на   воді,   забезпечення   їх  технічними  засобами,
необхідними для виконання покладених на них завдань;

     2) розроблення планів реагування на надзвичайні  ситуації  на
водних об'єктах  і  взаємодії  з  іншими центральними та місцевими
органами  виконавчої  влади,  органами  місцевого  самоврядування,
підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності, а
також з аварійно-рятувальними службами іноземних держав;

     3) забезпечення взаємодії  з  місцевими  органами  виконавчої
влади,  Головним  центром  координації авіаційних робіт з пошуку і
рятування,  керівництвом аварійно-рятувальних  служб  і  формувань
міністерств,  інших  центральних органів виконавчої влади,  в тому
числі Військово-Морських Сил;

     4) забезпечення  у  разі  виникнення  надзвичайних   ситуацій
зв'язку  з  плавзасобами,  спеціальними підрозділами,  авіаційними
центрами,  портами, військово-морськими базами, організація згідно
з   контрактами   та   узгодженими  планами  взаємодії  у  процесі
проведення пошуково-рятувальних операцій;

     5) визначення разом з місцевими органами виконавчої влади  та
виконавчими  органами  рад меж відповідальності на водних об'єктах
підприємств, установ та організацій;

     6) організація пошуку і знешкодження затонулих боєприпасів  і
місткостей з сильнодіючими отруйними речовинами;

     7) забезпечення проведення систематичних перевірок готовності
до  реагування  в  умовах  надзвичайних  ситуацій  сил  і  засобів
аварійно-рятувальних  служб  незалежно  від  їх  підпорядкованості
(крім служб, підпорядкованих Військово-Морським Силам);

     8) організація    діяльності    системи     госпрозрахункових
аварійно-рятувальних   служб,   у   тому   числі  орієнтованих  на
ліквідацію  наслідків  забруднення  акваторій  нафтопродуктами  та
іншими небезпечними забруднювачами;

     9) участь  у  розробленні  нормативно-правової  бази з питань
проведення пошуково-рятувальних робіт на воді;

     10) організація   підготовки   та   перепідготовки   фахівців
аварійно-рятувальних  служб на воді, в тому числі водолазів різних
категорій, екіпажів рятувальних суден та аеромобільних засобів;

     11) здійснення   сертифікації   аварійно-рятувальних   служб,
організація міжнародно визнаної сертифікації їх оснащення;

     12) організація роботи з планування,  розроблення, реалізації
науково-дослідних    програм,   дослідно-конструкторських   робіт,
розміщення      замовлень,     випробування     і     впровадження
пошуково-рятувального   обладнання   та   спорядження,   технічних
засобів    пошуку,    рятування,   евакуації   людей,   ліквідації
небезпечних забруднень на водних об'єктах;

     13) забезпечення  видання  спеціальної  літератури,   наочних
посібників,   плакатів,   відеофільмів,   організація   тематичних
виступів у засобах масової інформації, в тому числі електронних;

     14) здійснення співробітництва з міжнародними організаціями у
сфері  рятувальних  робіт  та ліквідації небезпечних забруднень на
водних  об'єктах,  організація  виконання  міжнародних  договорів,
учасником  яких  є Україна,  розроблення заходів щодо впровадження
стандартів і технологій,  які рекомендуються Міжнародною  морською
організацією (ІМО).

     4. Центр має право:

     1) безоплатно  і  позачергово  одержувати  від  центральних і
місцевих   органів    виконавчої    влади,    органів    місцевого
самоврядування,  підприємств,  установ  та  організацій  усіх форм
власності інформацію,  необхідну для  забезпечення  реагування  на
надзвичайні ситуації на водних об'єктах;

     2) розробляти  пропозиції,  давати  рекомендації  центральним
органам  виконавчої  влади,  органам   місцевого   самоврядування,
підприємствам,  установам  та організаціям з питань,  пов'язаних з
виконанням  покладених  на  нього  завдань,  усуненням   виявлених
порушень    заходів    безпеки,   продовженням   або   припиненням
пошуково-рятувальних операцій (робіт);

     3) обстежувати у будь-який час водні об'єкти  і  прилеглі  до
них   території   з   метою  запобігання  виникненню  надзвичайних
ситуацій;

     4) брати участь  у  роботі  комісій  з  розслідування  причин
виникнення   надзвичайних  ситуацій  на  водних  об'єктах,  оцінки
додержання встановлених норм безпеки,  розроблення  та  реалізації
заходів щодо поліпшення стану безпеки;

     5) вимагати  від  осіб,  які  перебувають у зоні надзвичайної
ситуації  на  водному  об'єкті,  додержання  встановлених  заходів
безпеки;

     6) організовувати  виконання робіт,  пов'язаних з ліквідацією
надзвичайних  ситуацій  на  договірній  основі  з  підприємствами,
установами  і  організаціями  усіх форм власності,  розміщеними на
прилеглих до водних об'єктів територіях;

     7) користуватися на  період  проведення  аварійно-рятувальних
робіт  виділеними місцевими органами виконавчої влади приміщеннями
для  розміщення  особового  складу   рятувальників,   техніки   та
устаткування на територіях, прилеглих до водного об'єкта, на якому
сталася надзвичайна ситуація;

     8) скликати в  установленому  порядку  наради  з  питань,  що
належать до його компетенції.

     Посадові особи   Державного   і  регіональних  координаційних
центрів  мають  право  безперешкодного  доступу  в   установленому
законодавством  порядку  на  берегову  територію  водних об'єктів,
плавзасоби,  територію  підприємств,   установ   та   організацій,
діяльність  яких  пов'язана  з пошуково-рятувальним забезпеченням,
проведенням аварійно-рятувальних робіт і  ліквідацією  небезпечних
забруднень  на  воді,  а  також  тих,  що здійснюють проектування,
виробництво,  випробування,  приймання,  експлуатацію  та   ремонт
техніки, відповідних засобів і обладнання.

     5. Державному    координаційному   центру   підпорядковуються
регіональні центри у містах Одесі,  Керчі, Донецьку, Хмельницькому
і  Черкасах,  зони відповідальності між якими визначаються МНС,  а
також Українська  державна  госпрозрахункова  служба  рятування  і
ліквідації  небезпечних  забруднень  на воді,  аварійно-рятувальні
служби.

     6. Центр  очолює  начальник,  якого  призначає  на  посаду  і
звільняє з посади Міністр з  питань  надзвичайних  ситуацій  та  у
справах захисту населення від наслідків Чорнобильської Катастрофи.

     Начальник Центру   несе   персональну   відповідальність   за
виконання  покладених  на  Центр  завдань  і  здійснення ним своїх
функцій,   розподіляє   обов'язки   між   його   заступниками   та
начальниками структурних підрозділів.

     Начальник Центру   за  посадою  виконує  обов'язки  керівника
пошуково-рятувальних операцій з ліквідації  надзвичайних  ситуацій
державного рівня,  а  його  заступники,  начальники   регіональних
центрів  та  спеціально  підготовлені  фахівці Центру - відповідно
регіонального рівня.

     7.  Центр  у  процесі  виконання  покладених на нього завдань
взаємодіє  з  центральними  і місцевими органами виконавчої влади,
Радою  міністрів  Автономної  Республіки  Крим, органами місцевого
самоврядування,  а також відповідними організаціями інших держав у
зоні відповідальності України та за її межами.

     Взаємодія з   аварійно-рятувальними   службами  інших  держав
здійснюється на основі міжнародних угод.

     Сили і засоби центральних і місцевих органів виконавчої влади
та органів місцевого самоврядування, передбачені планами взаємодії
для рятування людей і ліквідації небезпечних забруднень  на  воді,
виділяються    за    зверненнями    Державного    і   регіональних
координаційних центрів.

     Рішення Центру,  прийняті у межах його  повноважень  під  час
проведення пошуково-рятувальних  операцій,  є  обов'язковими   для
виконання  центральними  і  місцевими  органами  виконавчої влади,
органами місцевого самоврядування,  підприємствами,  установами та
організаціями всіх форм власності.

     З метою   відпрацювання   спільних    дій,    пов'язаних    з
пошуково-рятувальними   операціями   і   ліквідацією   небезпечних
забруднень  на  воді,  проводяться  комплексні  навчання  згідно з
планами, розробленими Центром.

     8. Фінансування    діяльності   Державного   і   регіональних
координаційних центрів,  навчально-дослідного  центру  (частково),
проведення робіт,  пов'язаних з пошуком під водою та знешкодженням
боєприпасів чи  затонулих  місткостей  з  сильнодіючими  отруйними
речовинами,  підтримання  у постійній готовності необхідних сил та
засобів,  видання  наочних  посібників,   проведення   радіо-   та
телепередач  здійснюється  за  рахунок асигнувань,  передбачених у
Державному бюджеті України на утримання МНС.

     9. Штатний розпис Центру  і  положення  про  його  структурні
підрозділи затверджує начальник Центру.

     10. Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки
в  установах  банків,  печатку  із  зображенням  Державного  Герба
України і своїм найменуванням.