Який порядок справляння плати за водопостачання, якщо засіб обліку води несправний?

Відносини між споживачами і виконавцями послуг з водопостачання регулюються Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі — Правила) та Типовим договором про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. № 630.

Пунктом 10 Правил справляння плати за нормативами (нормами) споживання за наявності квартирних засобів обліку без урахування їхніх показань не допускається, за винятком випадків, передбачених пунктом 15 Правил, а саме:

Згідно з вимогами п. 9 Правил квартирні засоби обліку, встановлені за рахунок споживача, беруться виконавцем на абонентський облік.

Відповідно до вимог ст. 32 Правил виконавець послуг зобов'язаний контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку засобів обліку, їх обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж).

Згідно зі ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (від 24.06.2004 р. № 1875-IV) та ст. ЗО Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР) органи місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг здійснюють контроль за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг.

Матеріали підготував ВАСИЛЬ МОРОЗ, юрист
Інформаційно-довідкова газета ЮРИСТ КОНСУЛЬТУЄ 39/2006