УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                        КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А
                   від 13 липня 2000 р. N 1118
                               Київ

      ( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
        N 1642 ( 1642-2006-п ) від 23.11.2006 )

                    Про затвердження Положення
                    про Державний департамент
                          продовольства

          ( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
            N 1607 ( 1607-2004-п ) від 30.11.2004 )



     Кабінет Міністрів України  п о с т а н о в л я є:

     1. Затвердити    Положення    про    Державний    департамент
продовольства (додається).

     2. Міністерству аграрної політики внести у тримісячний термін
Кабінетові  Міністрів  України  пропозиції  щодо приведення рішень
Міністерства у відповідність з цією постановою.


     Прем'єр-міністр України                             В.ЮЩЕНКО

     Інд. 22


                                           ЗАТВЕРДЖЕНО
                             постановою Кабінету Міністрів України
                                  від 13 липня 2000 р. N 1118

                            ПОЛОЖЕННЯ
             про Державний департамент продовольства

     1. Державний департамент продовольства (Держпрод) є  урядовим
органом державного управління, який діє у складі Мінагрополітики і
підпорядковується йому.

     2. Держпрод   у   своїй   діяльності  керується  Конституцією
( 254к/96-ВР ) та законами  України,  актами  Президента  України,
Кабінету   Міністрів   України,   цим   Положенням   та   наказами
Мінагрополітики.

     У межах  своїх  повноважень  Держпрод  організовує  виконання
актів     законодавства,    узагальнює    практику    застосування
законодавства з питань,  що належать до його компетенції, здійснює
систематичний  контроль  за  їх реалізацією,  розробляє пропозиції
щодо  вдосконалення  законодавства  і  вносить   їх   на   розгляд
Мінагрополітики.

     3. Основними завданнями Держпроду є:

     участь у  розробленні  основних  напрямів  державної аграрної
політики, стратегії та механізмів її реалізації;

     розроблення і реалізація комплексу  заходів  з  пріоритетного
розвитку галузей харчової та переробної промисловості, садівництва
та виноградарства (далі - галузі агропромислового виробництва);

     підготовка  і  реалізація  державних цільових та регіональних
програм,  проведення державної інвестиційної політики, спрямованої
на   розвиток   галузей   агропромислового  виробництва;  (  Абзац
четвертий  пункту  3  із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 1607 ( 1607-2004-п ) від 30.11.2004 )

     здійснення співробітництва    підприємств,     установ     та
організацій агропромислового виробництва;

     проведення науково-технічної,  технологічної  та інноваційної
політики,  впровадження досягнень науки  і  передового  досвіду  у
галузях агропромислового виробництва;

     участь у    формуванні    та   удосконаленні   функціонування
продовольчого   ринку,   оптимізації    балансів    сировини    та
продовольства,  розроблення  заходів,  спрямованих  на активізацію
зовнішньоекономічної діяльності.

     4. Держпрод відповідно до покладених на нього завдань:

     1) бере участь у:

     розробленні і  реалізації  бюджетної,  податкової  та  митної
політики,   формуванні   ринків  товарів,  матеріальних  ресурсів,
капіталів і послуг,  а також інфраструктури цих ринків  у  галузях
агропромислового виробництва;

     розробленні   і   реалізації   державних   цільових   програм
(концепцій)    розвитку    агропромислового    комплексу,   сприяє
спеціалізації   та  концентрації,  горизонтальній  і  вертикальній
інтеграції  агропромислового виробництва; ( Абзац третій підпункту
1  пункту  4  із  змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1607
( 1607-2004-п ) від 30.11.2004 )

     розробленні проектів   Державної   програми   соціального   і
економічного   розвитку   України,   Державного  бюджету  України,
Програми діяльності Кабінету Міністрів України;

     здійсненні зовнішньоекономічних   зв'язків   і   міжнародного
науково-технічного   співробітництва   у   сфері  агропромислового
виробництва;

     проведенні приватизації   і    демонополізації    підприємств
агропромислового комплексу;

     проведенні кадрової  політики,  розробленні галузевих угод із
соціально-економічних   питань,   підготовці    пропозицій    щодо
забезпечення соціальних гарантій працівникам підприємств,  установ
та організацій агропромислового комплексу;

     забезпеченні дотримання   підприємствами,    установами    та
організаціями  агропромислового  комплексу  вимог  законодавства з
питань охорони праці;

     розробленні і    забезпеченні    реформування    економічних,
соціальних   та   правових   відносин   у  сфері  агропромислового
виробництва, структурній перебудові його галузей;

     розробленні пропозицій  щодо  забезпечення  сприятливих  умов
діяльності   підприємств   агропромислового  комплексу  всіх  форм
власності,  забезпеченні надання їм  консультаційної  підтримки  і
послуг в організації виробництва продукції та маркетингу;

     організації залучення  міжнародної технічної допомоги з метою
надання   фінансової    підтримки    та    реформування    галузей
агропромислового виробництва;

     наданні передбаченої    законодавством    підтримки   галузям
агропромислового виробництва,  в тому числі шляхом залучення їх на
конкурсних  засадах до виконання державних цільових, регіональних,
галузевих   та   інших   програм  і  проектів,  фінансування  яких
передбачено   Державним  бюджетом  України;  (  Абзац  дванадцятий
підпункту  1 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 1607 ( 1607-2004-п ) від 30.11.2004 )

     визначенні стратегії   розвитку   та   зонального  розміщення
агропромислового виробництва з урахуванням ринкової кон'юнктури;

     розробленні системи галузевих стандартів, норм і нормативів у
відповідних галузях,  міжгалузевих стандартів,  здійсненні у межах
своїх повноважень на підприємствах,  в установах  та  організаціях
усіх  форм  власності  контролю  за  їх дотриманням,  забезпеченні
відповідно до законодавства проведення державної політики у  сфері
стандартизації,    метрології,    акредитації   і   метрологічного
забезпечення;

     здійсненні заходів   щодо   майнових   відносин   у   галузях
агропромислового виробництва;

     розробленні пропозицій  щодо  шляхів  підвищення ефективності
агропромислового  виробництва,  посилення   конкурентоспроможності
харчових  продуктів  на  світовому,  вітчизняному  та регіональних
ринках;

     2) взаємодіє з центральними та місцевими органами  виконавчої
влади з питань, що належать його компетенції;

     3) надає  організаційно-методичну  допомогу  підприємствам  у
створенні служб маркетингу та сприяє їх діяльності;

     4) організовує з питань,  що належать  до  його  компетенції,
роботу   щодо   забезпечення   підтримки  і  захисту  вітчизняного
виробника   та    ефективності    застосування    антидемпінгового
законодавства в галузях агропромислового виробництва;

     5) здійснює     відповідно     до     повноважень,    наданих
Мінагрополітики,  функції   з   управління   об'єктами   державної
власності;

     6) забезпечує   у   випадках,   передбачених  законодавством,
ліцензування окремих видів підприємницької діяльності;

     7) виступає відповідно до законодавства державним  замовником
науково-дослідних  робіт  у  галузях агропромислового виробництва,
координує  їх  проведення,  сприяє  впровадженню   у   виробництво
закінчених наукових розробок та передового досвіду;

     8) аналізує      діяльність,     здійснює     макроекономічне
прогнозування   і   нормативне   планування    розвитку    галузей
агропромислового  виробництва  з урахуванням попиту і пропонування
на відповідні товари та  за  результатами  цього  аналізу  вносить
пропозиції Мінагрополітики;

     9) бере участь у роботі, спрямованій на розвиток насінництва;

     10) бере   участь  в  організаційно-методичному  забезпеченні
розвитку   галузей   агропромислового   виробництва,   розробленні
загальнодержавних   балансів   забезпечення   потреб  населення  у
продовольстві,  складанні міжгалузевих балансів потреб у  харчових
продуктах, а також визначенні потреб держави;

     11) забезпечує   в   межах   своїх   повноважень   проведення
моніторингу,  економічного  аналізу  рівня  та  динаміки  цін   на
регіональному,  вітчизняному, світовому ринках продовольства, бере
участь у розробленні пропозицій щодо проведення  цінової  політики
на   ринку   продукції  галузей  агропромислового  виробництва,  у
створенні системи інформування про попит і пропонування;

     12) сприяє відновленню традиційних та освоєнню  нових  ринків
продовольчих  товарів,  налагоджує  співробітництво з міжнародними
фінансовими організаціями,  суб'єктами підприємницької діяльності,
іноземними фізичними та юридичними особами;

     13) сприяє розвитку державної інфраструктури з питань надання
науково-консультаційних,  інформаційних,  правових та інших послуг
виробникам харчових продуктів та їх споживачам;

     14) бере   участь   в  розробленні  відповідно  до  галузевих
особливостей  методичних  рекомендацій   з   питань   застосування
положень   (стандартів),   інших  нормативно-правових  актів  щодо
ведення бухгалтерського обліку,  а також  складання  фінансової  і
статистичної звітності;

     15) сприяє     розвиткові     ринкової    інфраструктури    в
агропромисловому комплексі;

     16) бере участь  у  забезпеченні  галузевого  співробітництва
України  з  Європейським  Союзом,  у  межах  своїх  повноважень  -
виконанні  Українською  стороною   зобов'язань   за   Угодою   про
партнерство   та  співробітництво  між  Україною  та  Європейським
Союзом,   адаптації   законодавства   України   до   законодавства
Європейського  Союзу,  інших  заходів  щодо  інтеграції України до
Європейського Союзу;

     17) бере участь у проведенні сертифікації продукції  харчової
промисловості;

     18) затверджує   в   установленому  порядку  технічні  умови,
технологічні  інструкції  та  рецептури  на  виробництво   спирту,
алкогольної продукції і парфумерно-косметичних виробів;

     19) проводить  експертизу  технологічних  інструкцій та іншої
нормативно-технічної  документації  на   продовольчі   товари   та
продукти дитячого і спеціального харчування;

     20) вносить пропозиції щодо розподілу та використання коштів,
які   надходять   від   одновідсоткового   збору    на    розвиток
виноградарства, садівництва і хмелярства;

     21) у межах повноважень,  наданих Мінагрополітики,  приймає в
установленому  порядку  рішення  про   створення,   реорганізацію,
ліквідацію підприємств, установ та організацій, затверджує статути
(положення) цих підприємств,  установ та організацій, контролює їх
дотримання та приймає відповідні рішення у разі їх порушення;

     22) у межах повноважень,  наданих Мінагрополітики,  укладає і
розриває  контракти  з   керівниками   підприємств,   установ   та
організацій;

     23) забезпечує   широке   висвітлення   в   засобах   масової
інформації  виставкової  діяльності,  сприяє  участі  підприємств,
установ та організацій усіх форм власності у виставках,  ярмарках,
аукціонах;

     24) у межах повноважень,  наданих  Мінагрополітики,  здійснює
організаційне та методичне забезпечення підготовки, перепідготовки
і підвищення кваліфікації працівників у навчальних закладах;

     25) бере  участь  у  виконанні   завдань   з   мобілізаційної
підготовки   та   мобілізаційної   готовності   держави   в  межах
повноважень, визначених законодавством;

     26) забезпечує та здійснює контроль за дотриманням  державної
таємниці  в  апараті  Держпроду,  а  в межах повноважень,  наданих
Мінагрополітики, - на підприємствах, в установах та організаціях;

     27) виконує інші функції, що випливають з покладених на нього
завдань.

     5. Держпрод має право:

     отримувати в   установленому   законодавством   порядку   від
центральних  і  місцевих   органів   виконавчої   влади,   органів
Автономної   Республіки  Крим,  органів  місцевого  самоврядування
інформацію,  документи  і  матеріали,  необхідні   для   виконання
покладених на нього завдань;

     залучати спеціалістів    центральних   і   місцевих   органів
виконавчої  влади,  підприємств,  установ   та   організацій   (за
погодженням з їх керівниками) для розгляду питань,  що належать до
його компетенції;

     скликати в установленому порядку наради з питань, що належать
до його компетенції;

     створювати за   погодженням   з   органами  виконавчої  влади
міжвідомчі  комісії,  експертні  та  консультативні  ради,  робочі
групи;

     разом з  відповідними  органами  здійснювати  в  межах  своєї
компетенції контроль за цільовим використанням  коштів  Державного
бюджету України;

     здійснювати контроль, проводити перевірки на підприємствах, в
установах  та  організаціях  з  питань,  що   належать   до   його
компетенції;

     представляти Кабінет  Міністрів України та Мінагрополітики за
їх  дорученням  у  міжнародних  організаціях  під  час   укладання
міжнародних договорів України з питань, що належать до компетенції
Держпроду;

     у межах      своїх      повноважень      видавати      накази
організаційно-розпорядчого характеру.

     6. Держпрод  під  час  виконання  покладених на нього завдань
взаємодіє з центральними і місцевими  органами  виконавчої  влади,
органами    Автономної   Республіки   Крим,   органами   місцевого
самоврядування,  об'єднаннями громадян,  а  також  з  відповідними
органами іноземних держав.

     7. Держпрод  очолює  голова,  якого  призначає  на  посаду та
звільняє з посади Кабінет Міністрів України за  поданням  Міністра
аграрної політики.

     Голова Держпроду є членом колегії Мінагрополітики.

     Голова Держпроду має заступників, які призначаються на посаду
та звільняються з посади Кабінетом Міністрів України  за  поданням
Міністра аграрної політики, погодженим з головою Держпроду.

     8. Голова Держпроду:

     здійснює керівництво діяльністю Держпроду;

     несе персональну  відповідальність  перед Кабінетом Міністрів
України і Міністром аграрної політики за виконання  покладених  на
Департамент завдань;

     розподіляє обов'язки     між     заступниками,    керівниками
структурних  підрозділів  Держпроду   та   визначає   ступінь   їх
відповідальності;

     призначає на   посаду   та   звільняє   з  посади  керівників
структурних  підрозділів  та  інших  працівників  Держпроду,  крім
заступників голови;

     затверджує положення про структурні підрозділи Держпроду;

     здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим
Положенням.

     9. Для  узгодженого  вирішення   питань,   що   належать   до
компетенції  Держпроду,  обговорення  найважливіших  напрямів його
діяльності у Департаменті  утворюється  колегія  у  складі  голови
(голова  колегії),  заступників  голови  та  керівних  працівників
структурних підрозділів.

     Персональний склад колегії затверджується Міністром  аграрної
політики.

     Рішення колегії проводяться в життя наказами Держпроду.

     10. Для розгляду наукових рекомендацій та пропозицій стосовно
основних  напрямів   розвитку   науки,   техніки   і   технологій,
обговорення  найважливіших  програм  та  інших  питань у Держпроді
утворюється науково-технічна рада. У Держпроді можуть утворюватися
інші дорадчі та консультативні органи.

     Склад цих  органів  і  положення  про  них  затверджує голова
Держпроду.

     11. Гранична чисельність працівників та  структура  Держпроду
затверджується Міністром аграрної політики.

     Штатний розпис,   кошторис   доходів   і  видатків  Держпроду
затверджує  його  голова  за  погодженням  з  Міністром   аграрної
політики та Мінфіном.

     12. Держпрод  утримується  за  рахунок  державного  бюджету в
межах коштів, передбачених на утримання Мінагрополітики.

     13. Умови оплати  праці  працівників  Держпроду  визначаються
Кабінетом Міністрів України.

     14. Держпрод  є  юридичною  особою,  має  самостійний баланс,
реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства,  печатку
із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.