ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ Л И С Т 20.12.2006 N 23990/7/17-0717 Щодо оподаткування дитячих новорічних подарунків у 2006 р. Державна податкова адміністрація України у зв'язку із численними запитами платників податку та податкових органів щодо оподаткування у 2006 р. податком з доходів фізичних осіб вартості дитячих новорічних подарунків та надання щодо цього розрахунку ф. N 1ДФ ( z0960-03 ) повідомляє. Верховна Рада України 30 листопада 2000 року як виняток із загальних положень, встановлених частиною третьою статті 1 Закону України "Про систему оподаткування" ( 1251-12 ), прийняла Закон України N 2117 ( 2117-14 ) "Про звільнення від оподаткування грошових коштів, які спрямовуються на проведення новорічно-різдвяних свят для дітей та на придбання дитячих святкових подарунків" (далі - Закон N 2117), який є спеціальним і діє щорічно на період з 1 грудня поточного року до 15 січня наступного року. Статтею 1 Закону N 2117 ( 2117-14 ) установлено, що суми коштів, які платники податку на прибуток підприємств перераховують органам державної влади, органам місцевого самоврядування, громадським (у тому числі профспілковим) організаціям та створеним ними закладам освіти, охорони здоров'я та культури, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів, на проведення новорічних і різдвяних свят для дітей і підлітків та на придбання дитячих святкових подарунків, включаються до складу валових витрат таких платників податків у розмірі, що не перевищує 4 відсотків оподатковуваного прибутку попереднього (звітного) періоду. При цьому під дитячими святковими подарунками слід розуміти набори товарів, які містять лише кондитерські вироби та іграшки вітчизняного виробництва і фрукти (ст. 5 Закону N 2117). Тобто, вартість святкових новорічних подарунків та квитків на новорічно-різдвяні заходи, отримані дітьми від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, громадських організацій (у тому числі профспілкових) та створених ними закладів освіти, охорони здоров'я та культури, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів, які придбано за вказані у ст. 1 Закону N 2117 ( 2117-14 ) кошти, згідно із ст. 3 цього Закону не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб - батьків таких дітей. Разом з тим положення ст. 5 Закону N 2117 ( 2117-14 ) щодо не перевищення загальної вартості одного новорічного подарунка понад один неоподатковуваний мінімум доходів громадян - 17 грн. має застосовуватися як критерій визначення неоподатковуваного доходу, одержаного платниками податку - батьками дітей у вигляді одного дитячого новорічного подарунка, в разі безпосереднього придбання та розповсюдження податковими агентами таких подарунків за власні кошти. Крім того, постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 18.11.2006 р. N 200 ( v0200598-06 ) "Про виділення коштів фонду та порядок забезпечення дитячими новорічними подарунками дітей застрахованих осіб у 2006 році" змінено в порівнянні з 2005 роком порядок та розмір коштів, що виділяються за рахунок Фонду для придбання дитячих новорічних подарунків. Зокрема, п. 3 цієї постанови встановлено, що у 2006 році граничні витрати на придбання одного новорічного подарунка (з кондитерських виробів вітчизняного виробництва) за рахунок коштів Фонду становлять 13 грн. (із урахуванням витрат постачальників на вантажно-розвантажувальні роботи, зберігання та транспортування новорічних подарунків до робочих органів відділень Фонду та окремих страхувальників, визначених відділеннями Фонду). Вартість дитячих новорічних подарунків, наданих для дітей осіб, застрахованих у Фонді, згідно з зазначеною постановою N 200 ( v0200598-06 ) також не є об'єктом оподаткування у таких осіб (батьків дітей) на підставі пп. 4.3.1 п. 4.3 ст. 4 Закону України від 22.05.2003 р. N 889 ( 889-15 ) "Про податок з доходів фізичних осіб". Податковий розрахунок за ф. N 1ДФ ( z0960-03 ) стосовно вартості дитячих новорічних подарунків та квитків податкові агенти мають подавати у випадках видачі їх конкретному платнику податку, в якого виникають податкові зобов'язання із сплати податку з перевищення вказаної вартості подарунків (понад 17 грн.) за ознакою доходу 09, як додаткове благо. Повідомляючи наведене, ДПА України доручає довести дану інформацію до відома та використання в практичній роботі підвідомчих податкових органів, а також провести масово-роз'яснювальну роботу серед платників податку з застосуванням ЗМІ. Заступник Голови С.Лекарь