Відповідно до Прикінцевих положень Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державний реєстратор протягом 2004—2005 років при надходженні від юридичних осіб та фізичних осіб-пїдприємців реєстраційної картки зобов'язаний провести заміну раніше виданих їм свідоцтв про державну реєстрацію на свідоцтва єдиного зразка.
Заміна свідоцтва про державну реєстрацію проводиться тільки після включення відомостей про суб'єкта господарювання до Єдиного державного реєстру (далі — ЄДР), а свідоцтво єдиного зразка видається на основі внесених до ЄДР відомостей. Для включення до ЄДР суб'єкт господарювання має подати державному реєстратору відповідну реєстраційну картку: (форма № 6 — для юридичних осіб, форма №10 — для фізичних осіб-підприємців) та оригінал старого свідоцтва про державну реєстрацію (форми №6 та №10 розміщено на офіційному веб-сайті Держпідприємництва).
Заміна свідоцтв під час включення відомостей про суб'єкта господарювання до ЄДР проводиться безкоштовно. Реєстраційний збір у цьому випадку не справляється, оскільки його сплата передбачена для нової реєстрації змін до установчих документів, а отримання свідоцтв єдиного зразка не належить до жодної з реєстраційних дій.
Закон зобов'язує .виключно державного реєстратора провести заміну раніше виданих свідоцтв про державну реєстрацію на свідоцтва єдиного зразка і лише (відповідно до вимог ст. 19 зазначеного Закону) в разі надходження від юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної картки. Закон не містить положень, які б зобов'язували підприємців вчиняти певні дії щодо заміни свідоцтв чи регламентували такі дії.
Оскільки Законом не встановлено плати за зміну старого свідоцтва про державну реєстрацію на свідоцтво єдиного зразка при включенні до ЄДР і не передбачено жодних санкцій за ненадання відомостей про суб'єкта господарювання до ЄДР, заміна Свідоцтв триває й після завершення 2005 року та проводиться без оплати.