УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
N 1134 від 01.09.99 Зареєстровано в Міністерстві
м.Київ юстиції України
15 вересня 1999 р.
vd990901 vn1134 за N 625/3918
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національної
комісії регулювання електроенергетики
N 39 ( z0133-03 ) від 15.01.2003 )
Про затвердження Інструкції щодо застосування
Положення про порядок накладення штрафів на
суб'єктів господарської діяльності
Відповідно до Указу Президента України від 14 березня
1995 року N 213 ( 213/95 ) "Про заходи щодо забезпечення
діяльності Національної комісії з питань регулювання
електроенергетики України" (із змінами і доповненнями, внесеними
Указами Президента України від 21.04.98 N 335 ( 335/98 ) та від
01.02.99 N 108 ( 108/99 ) та постанови Кабінету Міністрів України
від 21 липня 1999 р. N 1312 ( 1312-99-п ) "Про затвердження
Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської
діяльності штрафів за порушення законодавства про
електроенергетику" Національна комісія регулювання
електроенергетики України П О С Т А Н О В Л Я Є:
1. Затвердити Інструкцію щодо застосування Положення про
порядок накладення штрафів на суб'єктів господарської діяльності
(додається).
2. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на
Управління ліцензування (Васильєву Л.П.).
3. Юридичному управлінню (Самборській О.Я.) забезпечити
реєстрацію постанови в Міністерстві юстиції України.
Голова Комісії О.Светелік
Затверджено
Постанова НКРЕ від
01.09.99 N 1134
Інструкція
щодо застосування Положення про порядок накладення
штрафів на суб'єктів господарської діяльності
I. Загальні положення
1. Інструкція щодо застосування Положення про порядок
накладення штрафів на суб'єктів господарської діяльності (далі -
Інструкція) визначає процедуру застосування Національною комісією
регулювання електроенергетики України (далі - Комісія) Положення
про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності
штрафів за порушення законодавства про електроенергетику,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.99
N 1312 ( 1312-99-п ) "Про затвердження Положення про порядок
накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за
порушення законодавства про електроенергетику".
2. Повноваження посадових осіб, передбачені цією Інструкцією,
можуть виконуватися посадовими особами, що їх заміщують
(заступають) в установленому порядку.
3. Згідно із статтею 27 Закону України "Про
електроенергетику" ( 575/97-ВР ) Комісії надано право накладати на
суб'єктів господарської діяльності штрафи за такі порушення
законодавства про електроенергетику:
- неподання інформації або подання завідомо недостовірної
інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу та
постачання електричної енергії та в нормативно-правових актах, що
регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи
України і споживання енергії, - у розмірі до однієї тисячі
неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи
приписів Комісії та порушення ліцензійних умов - у розмірі до
п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
II. Підстави для розгляду справ
4. Справи про накладення штрафів за порушення законодавства
про електроенергетику розглядаються на підставі:
- безпосередньо виявлених уповноваженими посадовими особами
Комісії ознак порушення;
- заяв державних органів, органів місцевого самоврядування,
органів адміністративно-господарського управління та контролю,
громадських об'єднань, суб'єктів господарської діяльності і
громадян.
III. Внесення подання уповноваженими посадовими
особами Комісії та вимоги до їх оформлення
5. При виявленні ознак порушення законодавства про
електроенергетику уповноважені посадові особи Комісії складають
подання з попередніми висновками і вносять їх на розгляд Комісії.
6. Подання вноситься в письмовій формі й повинно містити:
- найменування органу, до якого воно подається;
- найменування, адресу, інші реквізити (факс, телефон) особи,
яка вносить подання;
- найменування, адресу, телефон відповідача;
- зміст вимог та виклад обставин, якими обгрунтовуються
вимоги особи, яка вносить подання;
- суть правопорушення, визначення його рівня та посилання на
нормативно-правовий акт;
- обгрунтування розміру штрафу;
- перелік документів та доказів, що додаються;
- підпис особи, яка вносить подання, із зазначенням дати.
IV. Вимоги до оформлення заяв
7. Заява про порушення законодавства про електроенергетику
подається до Комісії, її регіональних представництв за місцем
вчинення порушення.
8. Заява подається в письмовій формі й повинна містити:
- найменування органу, до якого вона подається;
- найменування, адресу, інші реквізити (факс, телефон)
заявника;
- найменування, адресу, телефон відповідача;
- зміст вимог та виклад обставин, якими заявник обгрунтовує
свої вимоги;
- перелік документів та доказів, що додаються;
- підпис заявника або його представника із зазначенням дати.
9. Заява, оформлена з порушенням вимог, викладених у пункті 8
цієї Інструкції, до розгляду не приймається.
V. Розгляд заяви, подання
10. Заява, подання розглядаються в термін, що не перевищує
десяти днів з дня надходження.
11. За наявності ознак порушення законодавства про
електроенергетику приймається рішення про початок розгляду справи,
яке оформлюється розпорядженням Комісії, про що письмово
повідомляються сторони.
При відсутності ознак порушення заява залишається без
розгляду, про що виноситься розпорядження Комісії.
VI. Терміни розгляду справ
12. Справи про порушення законодавства про електроенергетику
повинні бути розглянуті в термін, що не перевищує одного місяця з
моменту прийняття розпорядження про початок розгляду справи.
13. Зазначений термін може бути продовжений Комісією на
термін, що не перевищує трьох місяців, про що виноситься
відповідне рішення.
14. До терміну розгляду справи не зараховується час на
одержання необхідних доказів і проведення експертизи.
VII. Особи, які беруть участь у справі,
їхні права та обов'язки
15. Особами, які беруть участь у справі, визнаються сторони,
треті особи, їхні представники.
Сторонами у справі є заявник і відповідач.
Заявником є юридична чи фізична особа, яка звертається до
Комісії з заявою про порушення законодавства про
електроенергетику.
Відповідачем є суб'єкт господарської діяльності, у діях якого
вбачаються ознаки правопорушення.
Треті особи можуть виступати у справі на боці заявника або на
боці відповідача як за власною ініціативою, так і за клопотанням
сторін або на запрошення Комісії.
Сторони і треті особи мають право: знайомитися з матеріалами
справи, давати пояснення, подавати докази; оскаржувати рішення у
порядку, визначеному законодавством.
VIII. Розгляд справи
16. Уповноважені посадові особи Комісії, регіональних
представництв, яким доручено збирання й аналіз доказів,
забезпечують повне і об'єктивне з'ясування обставин справи, а
саме:
перевіряють та аналізують повідомлення про порушення
законодавства про електроенергетику;
одержують від сторін, третіх та інших осіб письмові та усні
пояснення, документи та інші матеріали, що стосуються порушень
законодавства про електроенергетику;
складають акти перевірок факту порушення за встановленою
формою і разом з поданням вносять їх на розгляд Комісії;
визначають рівень порушення, обгрунтовують розмір штрафів.
17. Акт перевірки факту порушення складається уповноваженою
посадовою особою Комісії у присутності уповноваженого представника
суб'єкта господарської діяльності, діяльність якого перевіряється.
У разі відмови в підписанні акта перевірки про це в акті
перевірки робиться відповідна позначка особою, що його склала.
Акт перевірки суб'єкта господарської діяльності реєструється
в книзі реєстрації актів перевірки факту порушення за формою
згідно з додатком 1 Інструкції і разом з матеріалами справи
подається до розгляду Комісії.
18. З метою з'ясування обставин, що мають значення для справи
і потребують спеціальних знань, Комісією може бути призначена
відповідна експертиза, про проведення якої приймається рішення,
яке оформлюється розпорядженням за формою згідно з додатком 2
Інструкції.
19. Заслуховування пояснень та аналіз довідок сторін, третіх
та інших осіб, розгляд актів перевірок фактів порушень, звітів
суб'єктів господарської діяльності та інших матеріалів щодо
порушення, прийняття рішення за наслідками розгляду справи
здійснюється на засіданнях Комісії.
IX. Прийняття рішення
20. За результатами розгляду справи Комісією приймається
відповідне рішення, яке оформлюється постановою про накладення
штрафу або розпорядженням про закриття справи.
21. У постанові вказуються результати розгляду справи по
суті, наводяться мотиви рішення, зазначаються дії, які сторони
повинні виконати, та строк виконання рішення.
22. Постанова оголошується на засіданні Комісії та
оформлюється протягом трьох днів після закінчення засідання.
Постанова про накладення штрафу складається у двох
примірниках.
Перший примірник залишається в матеріалах Комісії.
Другий примірник у 3-денний термін після прийняття постанови
вручається під розписку чи надсилається рекомендованим або цінним
листом суб'єкту господарської діяльності для сплати штрафу, про що
робиться запис у справі.
Копія постанови про накладення штрафу в такий самий термін
передається відповідній державній податковій інспекції.
X. Закриття справи
23. Провадження у справі підлягає закриттю:
- якщо справа не підлягає розгляду в Комісії;
- якщо не доведено факту вчинення порушення;
- з інших причин, визначених законодавством.
XI. Виконання рішень, оскарження рішень
24. Суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф
протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення.
25. Суми штрафів зараховуються до державного бюджету.
26. У разі несплати штрафу в термін, передбачений пунктом 24
Інструкції, він стягується в судовому порядку.
27. Суб'єкт господарської діяльності повинен надати Комісії
підтвердження щодо сплати штрафу протягом 5 днів з дня сплати
штрафу.
28. Стягнення штрафу не зупиняє дії рішення, за невиконання
якого накладено штраф, і не звільняє суб'єкта господарської
діяльності від обов'язку виконання цього рішення.
29. Рішення про накладення штрафів може бути оскаржено в
установленому законом порядку.
XII. Діловодство з питань порушень законодавства про
електроенергетику
30. Діловодство з питань порушень законодавства про
електроенергетику здійснюється Комісією окремо щодо кожного
суб'єкта господарської діяльності.
31. Кожна справа реєструється в журналі обліку справ про
порушення законодавства про електроенергетику за формою згідно з
додатком 3 до Інструкції.
Начальник юридичного управління Самборська О.Я.
Додаток 1
до п.17 Інструкції щодо застосування
Положення про порядок накладення
штрафів на суб'єктів господарської
діяльності
Книга реєстрації актів перевірки фактів
порушення законодавства про електроенергетику
------------------------------------------------------------------
| N |Найменування, |Дата, місце складання |Суть правопорушення|
|з/п|юридична адреса,|акта перевірки, посада,|та посилання на |
| |банківські рек- |прізвище, ім'я, |нормативно-правовий|
| |візити суб'єкта |по батькові особи, що |акт |
| |господарської |склала акт | |
| |діяльності | | |
|---+----------------+-----------------------+-------------------|
| | | | |
------------------------------------------------------------------
Додаток 2
до п.18 Інструкції щодо застосування
Положення про порядок накладення
штрафів на суб'єктів господарської
діяльності
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
(НКРЕ)
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
___________________ N _______________
Київ
Про призначення експертизи
(у справі щодо порушення
законодавства про електроенергетику)
Згідно з повноваженнями, наданими статтею 27 Закону України
"Про електроенергетику", з метою з'ясування обставин щодо дій
(назва суб'єкта господарської діяльності) призначити
експертизу _______________________________________________________
(завдання експертизи)
Призначити експертом _______________________________________.
(посада, прізвище, ім'я, по батькові)
(посадова особа) (підпис, П.І.Б.)
Додаток 3
до п.31 Інструкції щодо застосування
Положення про порядок накладення
штрафів на суб'єктів господарської
діяльності
Журнал обліку справ про порушення
законодавства про електроенергетику
-------------------------------------------------------------------
| N |Номер |Найменування, |Індекс структур-|Дата, місце |
|з/п|рішення |юридична адреса,|ного підрозділу,|складання акта |
| |у справі|банківські рек- |працівник якого |перевірки, посада,|
| | |візити суб'єкта |здійснював |прізвище, ім'я, |
| | |господарської |перевірку |по батькові особи,|
| | |діяльності | |що склала акт |
|---+--------+----------------+----------------+------------------|
| | | | | |
-------------------------------------------------------------------