МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 квітня 2007 р.
за N 370/13637
Про затвердження Інструкції про порядок взаємодії Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та Державної прикордонної служби України щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру
Відповідно до Конституції України (
254к/96-ВР)
, Законів України "Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру" (
1809-14)
, "Про Державну прикордонну службу України" (
661-15)
, "Про правовий режим надзвичайного стану" (
1550-14)
та з метою організації взаємодії Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та Державної прикордонної служби України з питань ліквідації наслідків катастроф, аварій, стихійного лиха та екологічного забруднення в межах прикордонної смуги, контрольованих прикордонних районів, внутрішніх вод України, на базах, складах, об'єктах Державної прикордонної служби України та навколо них (далі - у межах відповідальності органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України) НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Інструкцію про порядок взаємодії Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та Державної прикордонної служби України щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру (далі - Інструкція), що додається.
2. Визначити телефонні номери для взаємоінформування й організації взаємодії у разі загрози або виникнення катастроф, аварій, стихійного лиха і екологічного забруднення в межах відповідальності органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України:
2.1. Оперативно-чергової служби МНС України: 247-30-50, 247-32-11 (факс).
2.2. Оперативно-чергової служби Державної прикордонної служби України: 239-85-65, 271-89-83, 239-84-80 (факс).
3. Начальникам головних управлінь (управлінь) МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, начальникам регіональних управлінь, органів охорони державного кордону, навчальних закладів, органів забезпечення, загонів Морської охорони та окремих дивізіонів, науково-дослідних установ, мобільного прикордонного загону Державної прикордонної служби України організувати взаємодію підпорядкованих підрозділів згідно з вимогами Інструкції.
4. Установити, що цей наказ набирає чинності через 10 днів після його реєстрації у Міністерстві юстиції України.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Антонця В.М. та першого заступника Голови Державної прикордонної служби України - директора Департаменту охорони державного кордону генерал-полковника Шишоліна П.А.
Міністр України з питань
надзвичайних ситуацій
та у справах захисту населення
від наслідків Чорнобильської
катастрофи
Голова Державної
прикордонної служби України
генерал-полковник
|
Н.Шуфрич
М.Литвин
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства України
з питань надзвичайних
ситуацій та у справах
захисту населення
від наслідків Чорнобильської
катастрофи,
Адміністрації Державної
прикордонної служби України
26.03.2007 N 182/220
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 квітня 2007 р.
за N 370/13637
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок взаємодії Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та Державної прикордонної служби України щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція розроблена відповідно до статей 24, 30 Закону України "Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру" (
1809-14)
, пункту 1 частини другої статті 4 та частини другої статті 20 Закону України "Про правовий режим надзвичайного стану" (
1550-14)
, пунктів 4, 23 статті 19 Закону України "Про Державну прикордонну службу України" (
661-15)
, Указу Президента України від 21 листопада 2003 року N 1328 (
1328/2003)
"Про вдосконалення управління у сфері запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру".
1.2. Інструкція визначає мету і порядок взаємодії Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (далі - МНС України) та Державної прикордонної служби України під час виконання спільних завдань з ліквідації наслідків катастроф, аварій, стихійного лиха та екологічного забруднення (далі - надзвичайні ситуації) у межах прикордонної смуги, контрольованих прикордонних районів, внутрішніх вод України, на базах, складах, об'єктах Державної прикордонної служби України та навколо них (далі - у межах відповідальності органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України), зокрема з вибухопожежонебезпечними засобами.
1.3. Формами такої взаємодії є:
обмін інформацією про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій у межах відповідальності органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України;
проведення спільних оперативних нарад керівного складу МНС України, головних управлінь (управлінь) МНС України в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі і їх структурних підрозділів з керівним складом Адміністрації Держприкордонслужби, регіональних управлінь, органів охорони державного кордону, навчальних закладів, органів забезпечення, загонів Морської охорони та окремих дивізіонів, науково-дослідних установ Державної прикордонної служби України (далі - органи (підрозділи) Державної прикордонної служби України);
здійснення спільних заходів при загрозі або виникненні надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків у межах відповідальності органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України;
спільне підбиття підсумків здійснених заходів, а за потреби - проведення навчань, тренувань і занять;
здійснення інших заходів, передбачених чинним законодавством.
1.4. Взаємодія здійснюється:
на рівні центральних органів виконавчої влади - між МНС України та Адміністрацією Держприкордонслужби (через оперативне управління Департаменту охорони державного кордону);
на регіональному рівні - між головними управліннями (управліннями) МНС України в АР Крим, областях, містах Києві, Севастополі та регіональними управліннями, управліннями органів охорони державного кордону, загонами Морської охорони, органами забезпечення, навчальними закладами та науково-дослідними установами Державної прикордонної служби України;
на місцевому рівні - між підрозділами МНС України та розташованими за їх місцем дислокації органами (підрозділами) Державної прикордонної служби України.
2. Способи організації та здійснення спільних заходів
2.1. Відповідно до форм взаємодії заходи щодо запобігання, реагування на надзвичайні ситуації та ліквідації їх наслідків у межах відповідальності органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України здійснюються підрозділами головних управлінь (управлінь) МНС в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі, а за потреби - із залученням сил та засобів органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України.
Умови залучення органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій визначаються Президентом України відповідно до Конституції України (
254к/96-ВР)
та законів України.
2.2 Обмін інформацією про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій здійснюється постійно по лінії оперативно-чергової служби МНС України, Державної прикордонної служби України та їх структурних підрозділів (органів) регіонального і місцевого рівнів.
2.3. Спільні оперативні наради керівного складу проводяться у разі потреби, а в разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій - негайно за ініціативою керівництва одного з відомств. На спільних нарадах, як правило, розглядаються питання:
стану взаємодії та шляхів її вдосконалення;
узгодження спільних заходів при виникненні надзвичайних ситуацій;
уточнення плануючих та розпорядчих документів, які визначають спільні заходи під час реагування на надзвичайні ситуації.
2.4. Організація проведення спільних заходів складається з етапів попередньої і безпосередньої (оперативної) підготовки.
2.4.1. Етап попередньої підготовки містить:
розроблення планів взаємодії на регіональному та місцевому рівнях;
спільне визначення місць розташування, зустрічі особового складу, підрозділів і порядку проведення спільних заходів щодо запобігання, реагування на надзвичайні ситуації та ліквідації їх наслідків у межах відповідальності органів (підрозділів) Державної прикордонної служби;
визначення обсягів і послідовності спільних дій щодо запобігання, реагування на надзвичайні ситуації та ліквідації їх наслідків;
узгодження порядку управління підрозділами, які залучаються до запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, ліквідації їх наслідків, а також вирішення питань їх матеріально-технічного забезпечення;
розроблення та здійснення заходів з підготовки особового складу і техніки (технічних засобів) підрозділів до спільних дій щодо запобігання, реагування на надзвичайні ситуації та ліквідації їх наслідків.
2.4.2. Етап безпосередньої (оперативної) підготовки містить:
оцінку обстановки, стану та можливостей наявних сил і засобів;
визначення керівником ліквідації надзвичайної ситуації (керівником спільних заходів), за наявності правових підстав та за умови погодження з керівником органу (підрозділу) Державної прикордонної служби України, можливості залучення сил та засобів органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України до участі в заходах щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації та ліквідації їх наслідків (участі в інших спільних заходах);
визначення часу початку і завершення, а також послідовності ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (здійснення спільних заходів);
виділення (отримання) для ліквідації надзвичайної ситуації (здійснення спільних заходів) необхідної техніки та матеріально-технічних засобів.
3. Основні завдання підрозділів МНС та органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України
3.1. Підрозділи МНС України:
здійснюють заходи з локалізації та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, проведення пошуково-рятувальних робіт на уражених територіях, надання першої допомоги постраждалим і евакуації їх за межі небезпечної зони для подальшого транспортування до медичних закладів;
здійснюють за погодженням з відповідними керівниками органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України заходи з ліквідації специфічних наслідків надзвичайних ситуацій на транспортних засобах, будівлях, інших спорудах, що належать Державній прикордонній службі України, для чого в разі потреби залучають спеціальні підрозділи інших центральних і місцевих органів виконавчої влади відповідно до планів реагування на конкретні види надзвичайних ситуацій;
інформують управління органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, при яких у зону їх негативного впливу можуть потрапити особовий склад та об'єкти Державної прикордонної служби України.
3.2. Органи (підрозділи) Державної прикордонної служби України:
інформують підрозділи МНС про ознаки загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій у межах відповідальності;
здійснюють заходи з оповіщення, а за потреби й термінової евакуації особового складу органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України (інших осіб - за можливості), озброєння та боєприпасів, визначених документів і матеріальних цінностей за межі району впливу небезпечних факторів, що виникають у результаті надзвичайних ситуацій, у межах відповідальності;
у ході проведення спільних заходів за потреби супроводжують підрозділи МНС до місця (району) виникнення надзвичайної ситуації у межах відповідальності органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України;
при погодженні з керівником ліквідації надзвичайної ситуації, якщо це не загрожує життю та здоров'ю особового складу, запроваджують додаткові тимчасові обмеження на в'їзд і провадження робіт у прикордонній смузі та контрольованому прикордонному районі, у межах яких знаходиться район локалізації надзвичайних ситуацій;
надають допомогу підрозділам МНС у проведенні евакуації постраждалих осіб, тварин, документів і матеріальних цінностей з районів надзвичайних ситуацій у межах відповідальності органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України.
4. Прикінцеві положення
Після завершення ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій (проведення спільних заходів) у межах відповідальності органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України керівники підрозділів МНС, що здійснювали ці заходи, інформують управління органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України про здійснені заходи та їх результати.
Керівники органів (підрозділів) Державної прикордонної служби України при виникненні надзвичайних ситуацій у межах відповідальності підпорядкованих підрозділів подають пропозиції до взаємодійних підрозділів МНС щодо можливої участі в ліквідації наслідків зазначених надзвичайних ситуацій сил та засобів підпорядкованих їм підрозділів. Після закінчення відповідних заходів інформують керівників взаємодійних підрозділів МНС про здійснені заходи.
Перший заступник Міністра України
з питань надзвичайних ситуацій
та у справах захисту населення
від наслідків Чорнобильської
катастрофи
Перший заступник Голови Державної
прикордонної служби України -
директор Департаменту охорони
державного кордону
генерал-полковник
|
В.Антонець
П.Шишолін
|