Який у цьому році порядок надання одноразової матеріальної допомоги інвалідам?

Постановою Кабінету Міністрів України № 444 від 14.03.2007 р. затверджено Порядок використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для надання одноразової матеріальної допомоги інвалідам.

Відповідно до Порядку одноразова матеріальна допомога надається інвалідам та дітям-інвалідам на підставі особистої заяви або заяви одного з батьків, опікуна чи піклувальника (законного представника), поданої до управління праці та соціального захисту населення районної, районної в мм. Києві та Севастополі держадміністрації, структурного підрозділу з питань праці та соціального захисту населення виконавчого органу міської, районної в місті ради (далі — районні органи соціального захисту), якщо розмір пенсії або державної соціальної допомоги, призначеної замість пенсії, інваліда та дитини-інваліда у місяці, що передує місяцю звернення, не перевищує суми двох прожиткових мінімумів для відповідної категорії населення.

До заяви додаються копії паспорта інваліда, свідоцтва про народження дитини-інваліда (у разі потреби — копії паспорта законного представника та документа, що підтверджує його повноваження), висновку медико-соціальної експертної комісії або лікувально-консультативної комісії лікувально-профілактичного закладу (для дітей-інвалідів) про встановлення інвалідності, завірених районними органами соціального захисту.

Допомога надається один раз на рік у розмірі, що не перевищує встановленого законом прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність, на день звернення за допомогою. Рішення про надання допомоги та її розмір приймається керівником відповідного органу соціального захисту за місцем фактичного проживання інваліда та дитини-інваліда (далі — інвалід) з урахуванням акта обстеження матеріально-побутових умов його проживання та підстав звернення за наданням допомоги.

Для виплати допомоги районні органи соціального захисту в міру надходження заяв від інвалідів у межах обсягів бюджетних призначень подають до обласних органів соціального захисту затверджені керівником відповідного органу соціального захисту реєстри отримувачів допомоги, які надходять від обласних органів соціального захисту до територіальних відділень Фонду.

На підставі зазначених реєстрів територіальні відділення Фонду здійснюють виплату допомоги через вузли (центри) поштового зв'язку за місцем знаходження відповідного територіального відділення Фонду або за разовими дорученнями через поштові перекази, або шляхом перерахування на особисті банківські рахунки інвалідів чи їх законних представників.

Інвалідам, які не мають законних представників і не можуть самостійно пересуватися в зв'язку з хворобою або фізичною вадою, виплата допомоги здійснюється тільки за разовими дорученнями через поштові перекази.

Матеріали підготував ВАСИЛЬ МОРОЗ, юрист
Інформаційно-довідкова газета ЮРИСТ КОНСУЛЬТУЄ 17/2007