УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента
N 598/2000 ( 598/2000 ) від 14.04.2000 )
Про Міністерство енергетики України
1. Затвердити Положення про Міністерство енергетики України
(додається).
2. Визнати таким, що втратило чинність, Положення про
Міністерство енергетики України, затверджене статтею 1 Указу
Президента України від 1 грудня 1997 року N 1320 ( 1320/97 ).
3. Кабінету Міністрів України привести у тримісячний строк
свої рішення у відповідність із цим Указом.
Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 25 листопада 1999 року
N 1497/99
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 25 листопада 1999 року N 1497/99
ПОЛОЖЕННЯ
про Міністерство енергетики України
1. Міністерство енергетики України (Міненерго України) є
центральним органом виконавчої влади, який забезпечує проведення
державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому та
нафтогазовому комплексах (далі - паливно-енергетичний комплекс),
сприяє їх структурній перебудові та здійснює в межах своїх
повноважень координацію їх діяльності.
Через Міненерго України Кабінет Міністрів України спрямовує і
координує діяльність Державного комітету України з
енергозбереження, Державного департаменту з питань
електроенергетики України, Державного департаменту з питань
ядерної енергетики України та Державного департаменту нафтової,
газової та нафтопереробної промисловості України.
2. Міненерго України у своїй діяльності керується
Конституцією України ( 254к/96-ВР ), законами України, актами
Президента України, Кабінету Міністрів України, а також цим
Положенням. У межах своїх повноважень Міненерго України
організовує виконання актів законодавства, здійснює контроль за їх
реалізацією.
Міненерго України узагальнює практику застосування
законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє
пропозиції про вдосконалення законодавства і в установленому
порядку вносить їх на розгляд Президентові України, Кабінету
Міністрів України.
3. Основними завданнями Міненерго України є:
державне управління паливно-енергетичним комплексом;
участь у формуванні та забезпечення проведення державної
політики в паливно-енергетичному комплексі;
участь у формуванні та забезпечення проведення єдиної
політики у сфері міжнародних зв'язків;
розроблення пропозицій про вдосконалення економічних важелів
розвитку паливно-енергетичного комплексу, сприяння здійсненню
економічних реформ, формування та вдосконалення ринку
паливно-енергетичних ресурсів.
4. Міненерго України відповідно до покладених на нього
завдань:
1) прогнозує розвиток виробничої, науково-технічної,
трудової, соціальної, фінансової та інших сфер діяльності в
паливно-енергетичному комплексі;
2) розробляє концепцію розвитку паливно-енергетичного
комплексу, цільові програми перспективного розвитку науки, техніки
і технології;
3) визначає державне підприємство для здійснення
централізованого диспетчерського (оперативно-технологічного)
управління об'єднаною енергетичною системою України;
4) бере участь у розробленні проектів Державної програми
економічного і соціального розвитку України, Державного бюджету
України;
5) вживає заходів, спрямованих на вдосконалення
зовнішньоекономічної діяльності;
6) в межах своєї компетенції бере участь у підготовці
міжнародних договорів України, укладає міжнародні договори
міжвідомчого характеру;
7) бере участь у формуванні та реалізації антимонопольної
політики як у цілому, так і за відповідними напрямами
(демонополізація економіки, розвиток конкуренції, антимонопольне
регулювання, застосування антимонопольного законодавства);
8) забезпечує виконання завдань мобілізаційної підготовки та
мобілізаційної готовності держави у межах повноважень, визначених
законодавством;
9) здійснює у межах своєї компетенції функції державного
енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та
теплової енергії, а також за додержанням вимог технічної
експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання
об'єктів електроенергетики, підключених до об'єднаної енергетичної
системи України;
10) забезпечує проведення державної політики у сфері
енергозбереження, бере участь у розробленні програм з
енергозбереження та здійснює контроль за їх виконанням;
11) забезпечує проведення державної політики з питань
організації праці, заробітної плати та соціального захисту
працівників паливно-енергетичного комплексу;
12) забезпечує у межах своєї компетенції проведення державної
політики у сфері охорони праці, пожежної безпеки й охорони
довкілля, здійснює методичне керівництво та контроль за діяльністю
підприємств паливно-енергетичного комплексу з цих питань;
13) забезпечує проведення державної політики у сфері
зайнятості населення, вживає заходів щодо забезпечення
паливно-енергетичного комплексу висококваліфікованими
працівниками;
14) здійснює відповідно до законодавства України функції з
управління об'єктами державної власності, що належать до сфери
його управління;
15) забезпечує у межах своєї компетенції проведення державної
політики стосовно державної таємниці, здійснює контроль за її
збереженням у центральному апараті Міністерства та на
підприємствах, що належать до сфери його управління;
16) формує і координує проведення державної науково-технічної
та інвестиційної політики в паливно-енергетичному комплексі
виходячи з пріоритетних напрямів структурної перебудови економіки,
може виступати замовником науково-технічних досліджень;
17) організовує науково-технічну, інформаційну діяльність,
пропаганду досягнень і передового досвіду, видавничу діяльність,
сприяє створенню і впровадженню сучасних інформаційних технологій
та комп'ютерних мереж у паливно-енергетичному комплексі;
18) здійснює в установленому порядку контроль за діяльністю
відповідних структурних підрозділів місцевих державних
адміністрацій;
19) здійснює інші функції, пов'язані з виконанням покладених
на нього завдань.
5. Міненерго України має право:
представляти Кабінет Міністрів України за його дорученням у
міжнародних організаціях та під час укладення міжнародних
договорів України;
одержувати в установленому законодавством порядку від
центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів
Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування
інформацію, документи, матеріали, статистичні дані, необхідні для
виконання покладених на нього завдань;
скликати в установленому порядку наради з питань, що належать
до його компетенції.
6. Міненерго України під час виконання покладених на нього
завдань взаємодіє з іншими центральними і місцевими органами
виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим,
органами місцевого самоврядування, а також з відповідними органами
інших держав.
7. Міненерго України в межах своїх повноважень, на основі та
на виконання актів законодавства видає накази, організовує і
контролює їх виконання.
Міненерго України в разі потреби видає разом з іншими
центральними та місцевими органами виконавчої влади та органами
місцевого самоврядування спільні акти.
Нормативно-правові акти Міненерго України підлягають
реєстрації у встановленому законодавством порядку.
Рішення Міненерго України, прийняті в межах його повноважень,
є обов'язковими для виконання центральними та місцевими органами
виконавчої влади, органами місцевого самоврядування,
підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності та
громадянами.
8. Міненерго України очолює Міністр, якого призначає на
посаду та звільняє з посади Президент України в установленому
законодавством порядку.
Міністр має заступників, які призначаються на посаду та
звільняються з посади відповідно до законодавства. Міністр
розподіляє обов'язки між своїми заступниками, визначає ступінь їх
відповідальності та ступінь відповідальності керівників
структурних підрозділів Міністерства.
Міністр енергетики України здійснює керівництво дорученими
йому сферами діяльності та несе персональну відповідальність перед
Президентом України та Кабінетом Міністрів України за стан справ у
цих сферах.
9. Для погодженого вирішення найважливіших питань, що
належать до компетенції Міненерго України, обговорення напрямів
його діяльності і розвитку відповідних галузей у Міністерстві
утворюється колегія у складі Міністра (голова колегії),
заступників Міністра та Голови Держкоменергозбереження України за
посадою, а також інших керівних працівників Міненерго України та
підпорядкованих йому державних департаментів.
До складу колегії можуть входити керівники інших центральних
органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій.
Членів колегії затверджує та увільняє від виконання
обов'язків Кабінет Міністрів України.
Рішення колегії проводяться в життя наказами Міністерства.
10. Для розгляду наукових рекомендацій та пропозицій щодо
головних напрямів розвитку науки і техніки, обговорення
найважливіших програм та інших питань у Міненерго України можуть
утворюватися науково-технічні ради.
Склад науково-технічних рад і положення про них затверджує
Міністр.
У Міненерго України можуть утворюватися інші дорадчі та
консультативні органи. Склад цих органів і положення про них
затверджує Міністр.
11. Граничну чисельність працівників центрального апарату
Міненерго України затверджує Кабінет Міністрів України.
Структуру центрального апарату Міненерго України затверджує
Перший віце-прем'єр-міністр України.
Штатний розпис та кошторис доходів і видатків центрального
апарату Міністерства затверджуються в установленому порядку.
Положення про структурні підрозділи центрального апарату
Міненерго України затверджує Міністр.
12. Міненерго України є юридичною особою, має самостійний
баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням
Державного Герба України та своїм найменуванням.
Глава Адміністрації
Президента України В.ЛИТВИН