ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
06.08.2007 N 664

Про затвердження Порядку закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти в митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях

У зв'язку з унесенням змін до Закону України від 22.02.00 N 1490-III (1490-14) "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (із змінами й доповненнями) НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти в митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях, що додається.
2. Начальникам митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій:
2.1. Привести свої нормативно-правові акти з питань закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти у відповідність до законодавства.
2.2. До 2-го числа місяця, наступного за звітним кварталом, подавати Департаменту ресурсного забезпечення капітального будівництва та експлуатації об'єктів митної інфраструктури звіт про проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти з наростаючим підсумком за формою N 1-торги (тендери) (va577202-06) .
3. Департаменту ресурсного забезпечення, капітального будівництва та експлуатації об'єктів митної інфраструктури 6 числа після звітного періоду подавати до Міністерства фінансів України зведений звіт про проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти з наростаючим підсумком за формою N 1-торги (тендери) (va577202-06) .
4. Уважати таким, що втратив чинність, наказ Державної митної служби України від 19.05.04 N 366 (v0366342-04) "Про затвердження Порядку закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти в митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях"
5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Служби Шейка О.П.
Голова Служби
О.Б.Єгоров

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держмитслужби України
06.08.2007  N 664

ПОРЯДОК

закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти в митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях

1. Загальні положення

1.1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України від 22.02.00 N 1490-III (1490-14) "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", зі змінами й доповненнями (далі - Закон), з метою створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель при закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти для потреб митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій, а також запобігання проявам корупції у цій сфері, забезпечення прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та досягнення оптимального й раціонального їх використання.
1.2. Цей Порядок регулює механізм здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для потреб Держмитслужби України, а саме:
товарів, у тому числі форменого одягу, транспортних засобів, спеціальної та комп'ютерної техніки, технічних засобів митного контролю, житла для працівників митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій і їх сімей;
послуг, у тому числі на побутове обслуговування, проведення поточного ремонту службових приміщень, забезпечення транспортом (крім залізничного), на здійснення наукових досліджень, експериментів, розробок і створення науково-технічної продукції згідно з Багатогалузевою науково-технічною програмою розвитку Державної митної служби України;
робіт, у тому числі з проектування, будівництва (реконструкції) та капітального ремонту об'єктів митної інфраструктури.
1.3. Цей Порядок застосовується до всіх закупівель товарів, робіт і послуг, які здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) становить або перевищує 20 тисяч гривень, а для робіт - 50 тисяч гривень.
1.4. Процедури закупівлі, передбачені цим Порядком, не застосовуються у випадках, якщо предметом закупівлі є:
централізоване водопостачання та водовідведення;
централізоване постачання теплової енергії;
поштові послуги, а також поштові марки та марковані конверти;
телекомунікаційні послуги, у тому числі щодо трансляції радіо- та телесигналів (за винятком послуг мобільного зв'язку та Інтернет-послуг);
користування залізничними коліями;
товари, роботи чи послуги, які у зв'язку з їх спеціальним призначенням становлять державну таємницю;
електрична енергія, її передача та розподіл;
послуги з авіаперевезення офіційних державних делегацій;
послуги з продовження строку оренди засобів зв'язку.
1.5. Якщо предметом закупівлі є продукція харчової промисловості, лікарські засоби та вироби медичного призначення, пальне, послуги з організації гарячого харчування, транспортні послуги, послуги з ремонту, то Держмитслужба, інші митні органи й спеціалізовані митні установи та організації на період проведення процедури закупівлі мають право для поточних потреб здійснити закупівлю необхідного предмета закупівлі без застосування процедур закупівлі, передбачених цим Порядком, на суму коштів, яка не перевищує 10 відсотків загальної очікуваної вартості предмета закупівлі, про що протягом трьох робочих днів повідомляє Антимонопольний комітет України, Міжвідомчу комісію з питань державних закупівель (далі - Комісія) та Тендерну палату України.
Положення, передбачені абзацом першим цього пункту, не застосовуються при проведенні Держмитслужбою, митними органами й спеціалізованими митними установами та організаціями наступної процедури закупівлі щодо такого самого предмета закупівлі.

2. Стадії державних закупівель та їх планування

2.1. Стадіями державних закупівель є:
1) затвердження кошторису;
2) затвердження річного плану державних закупівель;
3) обрання і проведення процедур закупівель на підставі затвердженого кошторису та річного плану державних закупівель;
4) визначення переможця процедури закупівлі;
5) укладання договорів про закупівлю;
6) складання звіту про результати здійснення процедури закупівлі;
7) виконання договорів про закупівлю;
8) контроль за виконанням договорів про закупівлю.
2.2. Річний план закупівель затверджується у місячний строк після затвердження кошторису й оприлюднюється шляхом розміщення в одній інформаційній системі в мережі Інтернет протягом 15 календарних днів з дати його затвердження, зміни до нього надсилаються Антимонопольному комітету України у випадку та в порядку, що визначені цим органом, та оприлюднюються шляхом розміщення в інформаційній системі в мережі Інтернет протягом 15 календарних днів з дати їх затвердження.

3. Порядок організації та проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг

3.1. Організація та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів у централізованому порядку та для потреб центрального апарату здійснюються Тендерним комітетом Державної митної служби України.
3.2. При закупівлі товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів для потреб окремого митного органу, спеціалізованої митної установи або організації організація та проведення процедур закупівлі здійснюються Тендерним комітетом відповідного митного органу, спеціалізованої митної установи або організації.
3.3. Закупівля товарів, робіт і послуг може здійснюватися шляхом проведення таких процедур:
відкритих торгів із зменшенням ціни;
торгів з обмеженою участю;
двоступеневих торгів;
запиту цінових пропозицій (котирувань);
закупівлі в одного учасника;
редукціону.
3.4. Керівник митного органу (спеціалізованої митної установи або організації), на який положенням про цей орган (установу) покладено функції здійснення закупівлі (у тому числі в централізованому порядку) товарів, робіт і послуг для потреб митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій, подає на погодження до Фінансово-економічного управління Держмитслужби України (служби фінансів, бухгалтерського обліку та звітності іншого митного органу, спеціалізованої митної установи або організації) у строк, що не перевищує 10 календарних днів з дня затвердження кошторису витрат, пропозиції до проекту річного плану закупівель відповідно до затвердженого кошторису у частині відповідності кошторисним призначенням і Річний план діяльності Тендерного комітету з організації та проведення процедур державних закупівель (z0468-07) .
3.5. Вибір процедури закупівлі, строки її проведення та визначення відповідального за проведення закупівлі, розглядаються на засіданні Тендерного комітету, що відображається у Річному плані закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, який затверджується головою Тендерного комітету.
3.6. Відповідальний за проведення торгів забезпечує:
розроблення тендерної документації та узгодження її членами Тендерного комітету Держмитслужби України (іншого митного органу, спеціалізованої митної установи або організації), розгляд на засіданні Тендерного комітету та затвердження головою Тендерного комітету;
розроблення листа-запрошення на участь у торгах за процедурою запиту цінових пропозицій (котирувань) та узгодження цього листа членами Тендерного комітету;
розміщення оголошення про заплановану закупівлю чи про проведення попередньої кваліфікації учасників у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, а також в інформаційних системах у мережі Інтернет. Розсилання запрошень учасникам щодо участі в процедурі торгів (тендера) з обмеженою участю, запиту цінових пропозицій (котирувань) та закупівлі в одного учасника, а також інформування учасників процедур закупівель про їх результати.
Оголошення про заплановану закупівлю чи про проведення попередньої кваліфікації учасників додатково розміщуються у відповідних міжнародних виданнях або в інформаційних системах у мережі Інтернет англійською мовою у разі, якщо очікувана вартість предмета закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів - 200 тисячам євро; для послуг - 300 тисячам євро; для робіт - 4 мільйонам євро.
Курс євро фіксується згідно з офіційним курсом Національного банку України, установленим на день відправлення для публікації оголошення про проведення торгів або на день відправлення запрошень до участі у торгах - у разі застосування торгів з обмеженою участю;
надання (надіслання) учаснику торгів тендерної документації протягом трьох робочих днів за його офіційним запитом;
у разі надання (надіслання) тендерної документації учаснику торгів на оплатній основі - таке надання (надіслання) здійснюється протягом трьох робочих днів з моменту її оплати учасником;
надіслання учасникам тендерної документації одночасно із запрошенням до участі у торгах (при проведенні торгів з обмеженою участю);
надання роз'яснень учасникам процедур закупівель щодо змісту тендерної документації у разі отримання від останніх відповідних запитів за підписом Голови Тендерного комітету Держмитслужби України;
організацію приймання, зберігання та подання Тендерному комітету тендерних пропозицій учасників процедур закупівель для організації проведення процедури розкриття цих пропозицій;
підготовку листа-звернення на адресу Комісії та необхідної документації щодо погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника у разі, якщо очікувана вартість закупівлі для товарів та послуг перевищує 30 тисяч гривень та 300 тисяч гривень для робіт, а також листа-звернення до Комісії для отримання висновку щодо процедури торгів з обмеженою участю для закупівлі товарів, робіт і послуг, очікувана вартість яких перевищує 500 тисяч гривень, крім випадку, коли процедура торгів з обмеженою участю застосовується після проведення попередньої кваліфікації учасників;
оформлення Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, Протоколу проведення процедури попередньої кваліфікації учасників процедур державних закупівель, матеріалів для розгляду, порівняння та оцінки тендерних пропозицій (у довільній формі або у вигляді таблиць) Тендерним комітетом;
оформлення Звіту про результати здійснення процедури закупівлі та оприлюднення його (крім інформації, що містить державну таємницю) протягом 10 календарних днів з дати його затвердження в інформаційній системі в мережі Інтернет;
на запит (вимогу) Комісії надання інформації, завірених належним чином копій відповідних документів і матеріалів щодо діяльності Тендерного комітету Держмитслужби України, здійснених Держмитслужбою України закупівель, стану виконання договорів про закупівлю на будь-якій стадії виконання, за винятком тих, що містять таємницю, яка охороняється законом;
надання Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді тендерної (кваліфікаційної) документації, протоколу розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій, протоколу оцінки та звіту про результати здійснення процедури закупівлі протягом трьох робочих днів з дати їх затвердження;
на запит Тендерної палати України надання інформації, завірених належним чином копій документів і матеріалів щодо діяльності Тендерного комітету Держмитслужби України, здійснених Держмитслужбою України закупівель, стану виконання договорів про закупівлю на будь-якій стадії виконання, за винятком тих, які містять таємницю, яка охороняється законом.
Протягом п'яти календарних днів з дня акцепту відповідальний за проведення торгів Держмитслужби України (іншого митного органу, спеціалізованої митної установи або організації) надсилає переможцю торгів повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, строк дії якої незакінчений, а також надсилає всім учасникам процедур відкритих торгів із зменшенням ціни, двоступеневих торгів і торгів з обмеженою участю письмове повідомлення про результати торгів (у тому числі через інформаційні системи в мережі Інтернет) із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.
3.7. Вимоги тендерної документації повинні бути однаковими для всіх учасників процедури закупівлі, однозначними в трактуванні та містити всю потрібну інформацію. Обсяг і склад тендерної документації, порядок її розроблення визначаються залежно від особливостей предмета закупівлі.
3.8. При проведенні редукціону, який здійснюється у два етапи, на першому етапі всі учасники подають попередні тендерні пропозиції без зазначення ціни. Тендерна документація при цьому передбачає лише пропозиції щодо технічних, якісних та інших характеристик предмета закупівлі, а також умови поставки та кваліфікаційні вимоги.
На другому етапі учасники, попередні тендерні пропозиції яких не було відхилено на першому етапі, надають остаточні тендерні пропозиції із зазначенням ціни.
Під час розкриття тендерних пропозицій на другому етапі представники учасників можуть зменшувати ціну тендерної пропозиції на крок редукціону. Початковою ціною для редукціону вважається мінімальна ціна тендерної пропозиції. Якщо після трикратного оголошення початкової або наступної ціни жоден з учасників не запропонував нової ціни, редукціон припиняється і переможцем визначається учасник, який був названий останнім та запропонував найнижчу ціну.
3.9. При проведенні відкритих торгів із зменшенням ціни, двоступеневих торгів і торгів з обмеженою участю переможець торгів визначається із числа учасників, тендерні пропозиції яких не були відхилені, на основі критеріїв і методики оцінки тендерних пропозицій, зазначених у тендерній документації.
Тендерний комітет Держмитслужби України (іншого митного органу, спеціалізованої митної установи або організації) акцептує тендерну пропозицію, що визнана найкращою за результатами оцінки.
3.10. При проведенні процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) переможцем визначається той учасник, який подав пропозицію, що відповідає вимогам, викладеним у запиті (листі-запрошенні для участі в процедурі закупівлі) Держмитслужби України (іншого митного органу, спеціалізованої митної установи або організації), та має найнижчу ціну.
3.11. Рішення Тендерного комітету Держмитслужби України (інших митних органів, спеціалізованих митних установ або організацій) приймається на закритих засіданнях у присутності не менш як двох третин його складу відкритим голосуванням простою більшістю голосів та оформлюється протоколом.
Директор Юридичного департаменту
Л.М.Небрат
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua