Я купила телевізор, а через тиждень він зіпсувався. Після звернення про усунення недоліків телевізора пройшло два місяця, але недоліки так і не усунуті. У який термін повинні бути усунуті недоліки? Чи маю я право вимагати сплати неустойки за затримку усунення недоліків?

Ст. 8 Закону України № 1023 від 12.05.1991 р. «Про захист прав споживачів» передбачено, що у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

1) пропорційного зменшення ціни;

2)  безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3)  відшкодування витрат на усунення недоліків товару. При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне

усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк. На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі.

За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.

Ви можете вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми, у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи.

Вимоги споживача розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, — технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

Матеріали підготував ВАСИЛЬ МОРОЗ, юрист

Інформаційно-довідкова газета ЮРИСТ КОНСУЛЬТУЄ 28/2007