ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 332 від 03.06.99
м.Київ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 червня 1999 року
за N 381/3674

Про затвердження Порядку постачання на борт повітряних суден міжнародного класу товарів, призначених для споживання пасажирами та екіпажем, з магазинів безмитної торгівлі

( Рішення про державну реєстрацію Наказу скасовано на підставі Висновку Міністерства юстиції N 12/85 (v12_8323-07) від 11.07.2007 )
На виконання підпункту 3 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 15.03.99 N 369 (369-99-п) "Про внесення змін і доповнень до деяких постанов Кабінету Міністрів України" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок постачання на борт повітряних суден міжнародного класу товарів, призначених для споживання пасажирами та екіпажем, з магазинів безмитної торгівлі (додається).
2. Управлінню нетарифного регулювання (Пашинний О.І.) та Правовому управлінню (Тимошенко С.В.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію в Міністерство юстиції України.
3. Прес-центру (Старостін А.А.) після здійснення державної реєстрації забезпечити доведення цього наказу до суб'єктів підприємницької діяльності через засоби масової інформації.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Служби Соболя І.М.
Голова Служби
Ю.Соловков

Затверджено
Наказ Державної митної
служби України
03.06.99 N 332
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 червня 1999 року
за N 381/3674

Порядок постачання на борт повітряних суден міжнародного класу товарів, призначених для споживання пасажирами та екіпажем, з магазинів безмитної торгівлі

1. Загальні положення

1.1. Порядок постачання на борт повітряних суден міжнародного класу товарів, призначених для споживання пасажирами та екіпажем, з магазинів безмитної торгівлі (далі - Порядок) визначає порядок торгівлі авіапідприємствами на борту повітряних суден міжнародного класу, які здійснюють регулярні міжнародні рейси, товарами, що передані на ці судна магазинами безмитної торгівлі за договорами комісії та призначені для споживання пасажирами й екіпажем під час польоту.

2. Порядок здійснення митного контролю за товарами, що передаються на борт повітряних суден з магазину безмитної торгівлі

2.1. Передання товарів з магазину безмитної торгівлі на повітряне судно за договором комісії здійснюється за заявою власника магазину безмитної торгівлі в спеціальних контейнерах під контролем митниці, у зоні діяльності якої розміщується магазин безмитної торгівлі.
2.2. Для проведення відповідного митного оформлення в митницю, у зоні діяльності якої розміщується магазин безмитної торгівлі, подаються такі документи:
письмова заява власника магазину на відпускання товарів на борт повітряного судна міжнародного класу;
договір комісії про здійснення торгівлі на борту повітряного судна;
комерційні документи на товар (рахунки, накладні тощо).
2.3. Товари можуть перебувати на повітряному судні тільки протягом польоту в прямому та зворотному напрямку. При цьому зазначені товари лишаються перебувати в режимі магазину безмитної торгівлі.
2.4. Після здійснення повітряним судном рейсу в прямому та зворотному напрямку товари, що не були продані, повертаються в контейнерах під контролем митниці до магазину безмитної торгівлі. При цьому вантажна митна декларація, заповнена згідно з пунктом 7.1 Порядку заповнення граф вантажної митної декларації відповідно до митних режимів експорту, імпорту, транзиту, тимчасового ввезення (вивезення), митного складу, магазину безмитної торгівлі, затвердженого наказом Держмитслужби від 30.06.98 N 380 (z0469-98) і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.07.98 за N 469/2909, не подається.

3. Вимоги до товарів, переданих на повітряні судна магазинами безмитної торгівлі та призначених для споживання пасажирами та екіпажем, і порядок їх продажу

3.1. Товари, передані на повітряні судна магазинами безмитної торгівлі та призначені для продажу, повинні мати відповідне маркування, яке б давало змогу їх легко ідентифікувати.
3.2. Вид і спосіб маркування товарів затверджуються начальником митниці, у зоні діяльності якої розміщується безмитний магазин, який передає товари на судно.
3.3. Під час здійснення польоту порядок продажу товарів, переданих на повітряні судна міжнародного класу магазинами безмитної торгівлі та призначених для споживання пасажирами й екіпажем, має забезпечувати:
підтвердження факту продажу товару товарним чеком власника магазину безмитної торгівлі. Оригінал чека видається пасажирові, а копія передається до безмитного магазину і зберігається там три роки;
наявність у чеках на продані товари номера рейсу, ідентифікаційного коду товару і його вартості;
виключення можливості продажу алкогольних напоїв пасажирам віком до 21 року та тютюнових виробів пасажирам віком до 18 років.
3.4. Записи про продані товари, отримані кошти та нереалізовані товари повинні здійснюватися в спеціальних книгах або в реєстрах у друкованому вигляді одразу після повернення повітряного судна.
3.5. Заповнені книги або реєстри передаються до митниці та зберігаються не менш як три роки.
3.6. Власник (керівник) безмитного магазину зобов'язаний щомісячно проводити декларування товарів, проданих на повітряних суднах міжнародного класу, що здійснюють регулярні рейси, окремо від товарів, проданих у магазині, шляхом заповнення окремої вантажної митної декларації.

4. Облік та звітність

4.1. Облік постачання на борт повітряних суден міжнародного класу товарів, призначених для споживання пасажирами та екіпажем, з магазинів безмитної торгівлі проводиться окремо від обліку товарів, що реалізуються в магазині.
4.2. Порядок обліку та звітності має відповідати Порядку ведення обліку та звітності під час надходження товарів і продажу їх безмитними магазинами, та ліквідації безмитних магазинів, затвердженому наказом Держмитслужби від 01.10.98 N 614 (z0678-98) і зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 21.10.98 за N 678/3118.

5. Відповідальність власника магазину безмитної торгівлі щодо товарів, переданих для реалізації на повітряні судна

5.1. Власник магазину безмитної торгівлі несе відповідальність за:
відповідність кількості повернутих з борту повітряного судна товарів зазначеним у товаросупровідних документах;
обов'язкову сплату належних платежів, установлених чинним законодавством, за ввезення товарів на митну територію України з метою вільного використання, у разі виявлення будь-якої нестачі при поверненні товарів з повітряного судна до безмитного магазину, крім втрати товарів внаслідок дії обставин непереборної сили (стихійного лиха, катастрофи, війни, терористичного акта);
правильність та своєчасність перерахування і сплати всіх належних податків та зборів.
5.2. Про факт втрати товару внаслідок дії обставин непереборної сили (стихійного лиха, катастрофи, війни, терористичного акта) складається відповідний акт, який затверджується власником (керівником) безмитного магазину та відповідною посадовою особою митниці. Цей акт і документи, що підтверджують факт дії обставин непереборної сили, є підставою для прийняття регіональною митницею рішення про звільнення від сплати обов'язкових платежів.

6. Заключні положення

6.1. Начальник митного органу, в зоні діяльності якого розміщується безмитний магазин, погоджує форму спеціальної книги обліку реалізованих товарів та отриманих коштів і розробляє технологічну схему постачання на борт повітряних суден міжнародного класу товарів, призначених для споживання пасажирами й екіпажем, з магазинів безмитної торгівлі. Ця технологічна схема повинна забезпечувати:
а) контроль за чітким веденням книг обліку товарів, що передаються з безмитного магазину на повітряне судно, спеціальних книг зі щоденними записами про реалізовані товари та отримані кошти;
б) якісний контроль щодобових та щомісячних звітів про товари, реалізовані на бортах повітряних суден або повернуті до магазину безмитної торгівлі;
в) комплексний контроль за рухом товарів, які перебувають у режимі магазину безмитної торгівлі, їх реалізацією на бортах повітряних суден міжнародного класу та своєчасним оформленням відповідних вантажних митних декларацій;
г) контроль та облік вантажних митних декларацій.