Відповідно до ст. 6 Закону України «Про захист прав споживачів» № 1023-ХІІ від 12.05.1991 р. у редакції № 3161-IV від 01.12.2005 р. (далі — Закон) продавець зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про продукцію. Крім того, продавець на вимогу споживача зобов'язаний надати йому документи, які підтверджують належну якість.
Споживач має право на те, щоб продукція за звичайних умов її використання, зберігання і транспортування була безпечною для його життя та здоров'я. На товари, використання яких понад визначений строк є небезпечним для життя та здоров'я споживача, встановлюється строк придатності (далі — СП). Забороняється змінювати СП, який зазначено на етикетці, упаковці або в супровідних документах на товар, а також вводити в обіг товари, СП яких минув (ст. 14 Закону). СП може зазначатися у вигляді дати виготовлення та терміну придатності до споживання або дати, до настання якої товар є придатним для використання (ст. 7 Закону).
У разі придбання споживачем продовольчих товарів неналежної якості він може звернутися до продавця магазину, де були куплені товари, з вимогою замінити їх на товари належної якості або повернути йому сплачені гроші. І продавець зобов'язаний це зробити, якщо СП товару не минув, за наявності розрахункового документа на придбання споживачем цього товару (ст. 8 Закону).
Матеріали підготував ВАСИЛЬ МОРОЗ, юрист
Інформаційно-довідкова газета ЮРИСТ КОНСУЛЬТУЄ 35 /2007