МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки
та з питань європейської
інтеграції України
24.04.2003 N 106
( z0366-03 )
Розпорядження
Антимонопольного комітету
України
11.02.2003 N 41-р
( za366-03 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 травня 2003 р.
за N 366/7687
ПОЛОЖЕННЯ
про Комісію з питань оцінки позитивних і негативних наслідків узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання
Це Положення визначає порядок утворення та роботи Комісії з питань оцінки позитивних і негативних наслідків узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання.
1. Загальні положення
1.1. Комісія з питань оцінки позитивних і негативних наслідків узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання (далі - Комісія) є тимчасовим діючим органом при Міністерстві економіки та з питань європейської інтеграції України (далі - Міністерство), утвореним з метою підготовки висновків щодо наслідків надання дозволу на узгоджені дії, концентрацію суб'єктів господарювання та прийняття вмотивованого рішення про надання Кабінетом Міністрів України дозволу на узгоджені дії, концентрацію суб'єктів господарювання чи відмову в його наданні.
1.2. Комісія утворюється при Міністерстві з числа незалежних експертів у складі від трьох до одинадцяти чоловік, які діють на підставі відповідних угод, укладених ними з Міністерством.
1.3. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією (
254к/96-ВР)
та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.
2. Завдання і функції Комісії
2.1. Основними завданнями Комісії є:
2.1.1. Здійснення:
прогнозу наслідків узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання;
детального об|рунтування прогнозу наслідків узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання;
аналізу кількісних та якісних показників, що характеризують наслідки узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання;
оцінки ризиків та перешкод для досягнення очікуваного позитивного ефекту.
2.1.2. Розроблення:
можливих шляхів та засобів запобігання негативним наслідкам узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання;
у разі потреби вимог та зобов'язань до учасників узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання, у тому числі вчинення ними певних дій.
2.1.3. Надання висновків про:
позитивний ефект для суспільних інтересів від здійснення узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання, а також про чинники, за рахунок яких цей ефект буде досягнуто, зокрема поліпшення, у тому числі розширення та/або вдосконалення:
показників виробництва основних видів продукції (послуг);
структури виробництва;
сервісного обслуговування (стосовно технічної продукції);
конкурентоспроможності товарів;
експортної діяльності підприємства з визначенням існуючих і запланованих контрактів та грошових надходжень;
існуючої системи постачання сировини на підприємство, можливостей заміни сировини (низька якість, висока монопольна ціна);
виробничого процесу, діючих технологій, машин та обладнання на підприємствах галузі;
кількості робочих місць;
переваги позитивного ефекту для суспільних інтересів від здійснення узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання над негативними наслідками обмеження конкуренції цими узгодженими діями або цією концентрацією суб'єктів господарювання;
негативні наслідки обмеження конкуренції цими узгодженими діями, цією концентрацією суб'єктів господарювання;
об|рунтованість зобов'язань учасників узгоджених дій, концентрації щодо забезпечення конкретних кількісних показників, що характеризують позитивний ефект від здійснення узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання у короткостроковій (до 1 року), середньостроковій (до 3 років) та довгостроковій (понад 3 роки) перспективі;
достатність або недостатність доведення учасниками узгоджених дій або учасниками концентрації суб'єктів господарювання того, що позитивний ефект для суспільних інтересів від здійснення узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання переважає негативні наслідки обмеження конкуренції цими узгодженими діями або цією концентрацією суб'єктів господарювання;
наявність або відсутність необхідності обмежень конкуренції, зумовлених концентрацією, або обмежень, які застосовують учасники узгоджених дій для досягнення мети концентрації чи реалізації цих узгоджених дій;
відсутність загрози системі ринкової економіки у зв'язку з обмеженням конкуренції від узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання;
застосування у разі необхідності конкретних вимог та зобов'язань до учасників узгоджених дій, концентрації, у тому числі стосовно вчинення ними узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання, з термінами їх виконання для включення зазначених вимог та зобов'язань до проекту рішення Кабінету Міністрів України про надання дозволу на узгоджені дії, концентрацію.
2.1.4. Прийняття вмотивованого рішення щодо надання Кабінетом Міністрів України дозволу на узгоджені дії, концентрацію суб'єктів господарювання чи відмови в його наданні.
3. Порядок утворення Комісії
3.1. Рішення про утворення Комісії приймає заступник Державного секретаря Міністерства, що здійснює координацію діяльності Комісії (далі - заступник Державного секретаря), у десятиденний термін з дня прийняття до розгляду заяви про надання дозволу на узгоджені дії, концентрацію.
3.2. Для визначення персонального складу Комісії структурний підрозділ Міністерства, до компетенції якого належать питання узгоджених дій та концентрації (далі - структурний підрозділ), забезпечує розміщення в друкованих та електронних засобах масової інформації оголошення про утворення Комісії та пропозиції щодо прийняття заяв від осіб - претендентів, що мають намір стати членами Комісії.
3.3. Оголошення про утворення Комісії повинно містити таку інформацію:
назви суб'єктів господарювання, що подали заяву на одержання дозволу;
перелік сфер діяльності (галузей), у яких діють ці суб'єкти господарювання;
перелік документів, які повинні подати особи, що мають намір стати членами Комісії;
термін прийняття заяв від цих осіб;
прізвища, посади, номери телефонів, електронні адреси відповідальних осіб - співробітників структурного підрозділу.
Претенденти мають право звертатися до співробітників структурного підрозділу або до посадових осіб Міністерства за додатковою інформацією щодо участі в роботі Комісії.
3.4. Члени Комісії повинні відповідати таким вимогам:
мати кваліфікацію та необхідні знання для надання висновку з питань, які досліджують;
досвід роботи у відповідній галузі не менше трьох років.
3.5. Додатковими вимогами до кандидатів у члени Комісії є:
уміння здійснити аналіз вигод, витрат та розрахунки суспільного ефекту від узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання;
знання міжнародного досвіду з практики узгоджених дій та концентрації суб'єктів господарювання;
наявність ученого ступеня.
3.6. Членами Комісії не можуть бути:
особи, пов'язані з учасниками узгоджених дій, концентрації;
особи, які особисто, безпосередньо чи опосередковано зацікавлені в результаті розгляду питання про надання дозволу на узгоджені дії, концентрацію.
3.7. Претенденти подають заяву про участь у роботі Комісії, додаючи до неї:
особовий листок, автобіографію, фотокартку;
документи про освіту;
інформацію щодо відповідності вимогам, визначеним у пункті 3.5 цього Положення.
Разом із заявою претендент подає розписку про те, що він:
не пов'язаний з учасниками узгоджених дій, концентрації;
особисто, прямо чи побічно не зацікавлений у результаті розгляду питання про надання дозволу на узгоджені дії, концентрацію.
3.8. Заяви приймаються протягом двадцяти днів з дня опублікування оголошення, але цей строк може бути продовжений ще на десять днів у разі, якщо:
на двадцятий день з дня опублікування оголошення від претендентів надійшло менше трьох заяв;
кількість претендентів, які подали заяви про участь у Комісії і відповідають вимогам, установленим пунктом 3.4 цього Положення, є меншою трьох.
3.9. Заяви від претендентів розглядаються в міру надходження до Міністерства.
3.10. У разі, якщо кількість претендентів, які подали заяви і відповідають вимогам, установленим пунктом 3.4 цього Положення, перевищує одинадцять, для відбору претендентів застосовуються додаткові вимоги, визначені в пункті 3.5 цього Положення.
3.11. Керівник структурного підрозділу в триденний термін після закінчення терміну подання заяв від претендентів подає заступникові Державного секретаря об|рунтовані пропозиції про затвердження персонального складу Комісії.
Заступник Державного секретаря в тижневий термін після отримання пропозицій затверджує персональний склад Комісії.
3.12. У десятиденний термін після затвердження персонального складу Комісії Міністерство укладає з експертами угоди.
Угода має містити:
обов'язки сторін;
обсяги і терміни оплати діяльності експертів;
умови, за яких члени Комісії можуть достроково припинити свою роботу в Комісії.
3.13. Угода з експертом може бути розірвана в разі, коли під час роботи Комісії буде з'ясовано, що:
експерт подав недостовірні відомості про себе;
експерт, пов'язаний з учасниками узгоджених дій, концентрації або особисто, безпосередньо або опосередковано зацікавлений у результаті розгляду питання про надання дозволу на узгоджені дії, концентрацію.
4. Порядок роботи Комісії
4.1. Формою роботи Комісії є її засідання, які скликаються заступником Державного секретаря.
Засідання вважаються правомочними за наявності двох третин її затвердженого складу.
У разі, якщо Комісія складається з трьох або чотирьох членів, засідання вважаються правомочними за наявності трьох осіб.
4.2. Засідання проводять за участю заступника Державного секретаря або особи, що діє за його дорученням.
У засіданнях Комісії мають право брати участь співробітники Міністерства, Антимонопольного комітету України, інших органів виконавчої влади, науковці та фахівці з правом дорадчого голосу.
На засідання Комісії за необхідності можуть запрошуватися заявники або їх представники чи треті особи в разі надходження відповідних заяв.
4.3. На першому засіданні, яке скликається протягом трьох робочих днів після затвердження складу Комісії:
обирають голову Комісії;
здійснюють розподіл обов'язків між членами Комісії;
визначають етапи виконання робіт;
затверджують графік засідань Комісії;
обирають секретаря засідання із співробітників структурного підрозділу, який веде протокол засідання.
Міністерство передає Комісії необхідні матеріали та перелік питань, на які вона повинна дати відповідь.
Подальші засідання проводять відповідно до затвердженого графіка.
4.4. Засідання Комісії проводить її голова, а в разі його відсутності - член Комісії, обраний більшістю голосів.
4.5. Результати засідання Комісії та результати голосування оформляють у вигляді протоколу, який підписують усі члени Комісії, що були присутні на засіданні.
Окрему думку членів Комісії викладають письмово та додають до протоколу засідання.
4.6. Реєстрацію проведених засідань Комісії ведуть в окремому журналі.
4.7. Початком роботи Комісії вважається дата її першого засідання.
Термін роботи Комісії не може перевищувати шести місяців.
У разі, якщо за цей період Комісія не прийняла рішення про затвердження висновку щодо надання дозволу на узгоджені дії, концентрацію суб'єктів господарювання, заступником Державного секретаря приймається рішення про завершення роботи цієї Комісії та про утворення нової Комісії.
4.8. Робота Комісії вважається завершеною після подання Державному секретарю Міністерства висновку щодо наслідків надання дозволу на узгоджені дії, концентрацію суб'єктів господарювання та вмотивованого рішення про надання Кабінетом Міністрів України дозволу на узгоджені дії, концентрацію суб'єктів господарювання чи відмову в його наданні.
5. Прийняття рішення Комісією
5.1. Рішення Комісії з питань, які розглядають на засіданні, приймають шляхом голосування. У разі рівного розподілу голосів голос головуючого на засіданні є ухвальним.
5.2. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість затвердженого складу Комісії.
5.3. На своєму останньому засіданні Комісія приймає рішення про затвердження висновку щодо надання дозволу на узгоджені дії, концентрацію суб'єктів господарювання, позитивні і негативні результати їх здійснення.
5.4. Рішення Комісії подається заступнику Державного секретаря.
До рішення Комісії додаються висновки та пропозиції, які Комісія повинна підготувати відповідно до пункту 2.1 цього Положення.
6. Права та обов'язки Комісії та її членів
6.1. Комісія в межах повноважень має право отримувати від заявників, Антимонопольного комітету України, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування всі необхідні матеріали для виконання покладених на неї завдань.
6.2. Комісія зобов'язана:
додержуватися Конституції України (
254к/96-ВР)
та інших нормативно-правових актів;
забезпечувати ефективну роботу та своєчасне виконання завдань, що покладаються на неї;
не розголошувати таємну та конфіденційну інформацію щодо узгоджених дій, концентрації та їх учасників.
Директор департаменту
інституційної політики
Міністерства економіки та
з питань європейської
інтеграції України О.Мельник
Начальник Головного
управління конкурентної
політики Антимонопольного
комітету України М.Бараш