КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 14 лютого 2007 р. N 217
Київ

Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2005 р. N 710

Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2005 р. N 710 (710-2005-п) "Про затвердження Державної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2005-2010 роки" (Офіційний вісник України, 2005 р., N 32, ст. 1925) зміни, що додаються.
Прем'єр-міністр України
В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 21

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 лютого 2007 р. N 217

ЗМІНИ,

що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2005 р. N 710 ( 710-2005-п )

1. У постанові:
у назві та пункті 1 цифри "2005-2010" замінити цифрами "2007-2011";
пункт 4 викласти в такій редакції:
"4. Міністерству фінансів та Державній службі автомобільних доріг під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік передбачати кошти для виконання Програми.".
2. Державну програму розвитку автомобільних доріг загального користування на 2005-2010 роки, затверджену зазначеною постановою, викласти в такій редакції:

"ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА

розвитку автомобільних доріг загального користування на 2007-2011 роки

I. Загальна частина

Ця програма ґрунтується на:
Програмі розвитку національної мережі міжнародних транспортних коридорів в Україні на 2006-2010 роки, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2006 р. N 496 (496-2006-п) ;
Комплексній програмі утвердження України як транзитної держави у 2002-2010 роках, затвердженій Законом України від 7 лютого 2002 р. N 3022-III (3022-14) ;
Програмі створення системи інформаційного забезпечення на автомобільних дорогах загального користування на 2002-2010 роки, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2002 р. N 586 (586-2002-п) ;
Загальнодержавній програмі формування національної екологічної мережі України на 2000-2015 роки, затвердженій Законом України від 21 вересня 2000 р. N 1989-III (1989-14) .
Програма враховує основні положення Державної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2005-2010 роки, вимоги Закону України "Про автомобільні дороги" (2862-15) , постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2006 р. N 865 (865-2006-п) "Про затвердження переліку автомобільних доріг загального користування державного значення" (Офіційний вісник України, 2006 р., N 26, ст. 1886), пріоритетність розвитку автомобільних доріг у сільській місцевості та визначає основні напрями розвитку мережі автомобільних доріг загального користування (далі - автомобільні дороги) та дорожньої інфраструктури, удосконалення структури управління та фінансового забезпечення дорожнього господарства у 2007-2011 роках, інтеграції автомобільних доріг до загальноєвропейської транспортної мережі.

II. Мета Програми

Метою Програми є підвищення безпеки руху, швидкості, комфортності та економічності перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом; поліпшення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг, мостів та дорожньої інфраструктури; забезпечення планомірного розвитку мережі автомобільних доріг; поліпшення технічних показників, підвищення конкурентоспроможності автомобільних доріг щодо забезпечення транзитних перевезень і розвитку автомобільного туризму; сприяння соціально-економічному та екологічно збалансованому розвитку держави.

III. Шляхи і напрями виконання Програми

Проблема полягає в тому, що транспортно-експлуатаційний стан автомобільних доріг, мостів та дорожньої інфраструктури не забезпечує швидкого, комфортного, економічного та безпечного перевезення пасажирів і вантажів, а отже, прискореного соціально-економічного, екологічно збалансованого розвитку держави, підвищення конкурентоспроможності автомобільних доріг щодо забезпечення транзитних перевезень і розвитку автомобільного туризму.
Розв'язання зазначеної проблеми планується здійснити за такими напрямами:
підвищення рівня безпеки дорожнього руху та екологічної безпеки автомобільних доріг;
розвиток автомобільних доріг, що суміщаються з міжнародними транспортними коридорами;
розвиток мережі сільських автомобільних доріг;
поліпшення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг;
підвищення якості автомобільних доріг шляхом впровадження прогресивних проектних рішень і сучасних технологій;
розвиток дорожньої інфраструктури та поліпшення інформаційного забезпечення учасників дорожнього руху;
удосконалення системи управління автомобільними дорогами.
Вирішення питання забезпечення швидкого, комфортного, економічного та безпечного перевезення пасажирів і вантажів потребує застосування сучасних систем управління станом автомобільних доріг та мостів, які базуються на комп'ютерних системах (управління станом дорожніх покриттів, аналітично-експертного управління мостами, електронного паспорта автомобільних доріг) і враховують фактичний стан доріг та споруд, раціональному плануванні робіт, підвищення їх якості, а також ефективному використанні коштів.
Виконання Програми передбачається здійснити за рахунок коштів, визначених Законами України "Про джерела фінансування дорожнього господарства України" (1562-12) , "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" (1963-12) і "Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг" (1286-14) , а також довгострокових кредитних та інвестиційних ресурсів.
Будівництво автомобільних доріг державного значення планується здійснювати переважно за рахунок кредитів і довгострокових фінансових інвестицій, повернення яких передбачається із спеціального фонду державного бюджету.

IV. Основні завдання і заходи

1. Збереження від руйнування мережі автомобільних доріг та забезпечення їх ефективного функціонування Дороги загального користування
Для збереження від руйнування мережі автомобільних доріг та забезпечення їх ефективного функціонування необхідно здійснити комплекс заходів з їх ремонту та експлуатаційного утримання на основі даних системи управління станом дорожніх покриттів та аналітично-експертної системи управління мостами.
Особливу увагу передбачається приділити капітальному ремонту автомобільних доріг з високою інтенсивністю руху великовагових транспортних засобів.
Першочергово планується здійснити роботи, спрямовані на збереження від руйнування мережі автомобільних доріг державного значення та вдосконалення мережі міжнародних транспортних коридорів, для чого визначено такі основні напрями:
поліпшення технічних показників доріг і мостів;
збільшення обсягу робіт з улаштування тонкошарового покриття з асфальтобетону та емульсійно-мінеральних сумішей за сучасними технологіями.
Для поліпшення технічного стану мостів передбачається здійснити такі заходи:
створити у складі експлуатаційних організацій спеціалізовані служби і підрозділи з поточного ремонту та утримання мостів, укомплектування їх спеціальним устаткуванням;
забезпечити постійний моніторинг стану мостів та здійснення їх ремонту, насамперед тих, що перебувають у передаварійному стані;
провести будівництво, реконструкцію та ремонт мостів з використанням монолітних або збірно-монолітних залізобетонних, металевих та сталезалізобетонних конструкцій прогінних будов і монолітної плити проїзної частини.
Частка фінансування будівництва, реконструкції та ремонту мостів повинна становити не менш як 15 відсотків загального обсягу фінансування робіт з будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг.
Вулиці і дороги комунальної власності
Протягом 2007-2011 років передбачено значно поліпшити стан комунальних вулиць і доріг, що суміщаються з дорогами загального користування, проїзну частину яких передбачається передати у державну власність на баланс Укравтодору.
Заходи щодо розвитку мережі автомобільних доріг загального користування за рахунок бюджетних коштів на 2007-2011 роки наведені у додатку 1.
2. Розвиток мережі автомобільних доріг Дороги державного значення
Основним завданням з розвитку доріг державного значення є поліпшення опорної мережі автомобільних доріг, насамперед тих, що суміщаються з національними та міжнародними транспортними коридорами.
Для виконання завдання передбачається здійснити:
будівництво автомобільних доріг на концесійних умовах, зокрема Львів - Краковець, Львів - Броди, Броди - Рівне, Щербаківка - (Київ - Харків - Довжанський), західний кордон (Косини) - Київ на ділянці від м. Вінниці до м. Києва, Львів - Тернопіль - Вінниця - Умань - Кіровоград - Знам'янка - Дніпропетровськ, Новомосковськ - Запоріжжя - Мелітополь - Джанкой - Сімферополь, Одеса - Рені, великої кільцевої дороги навколо м. Києва;
реконструкцію і капітальний ремонт автомобільних доріг за кредитні кошти, зокрема М-02 Кіпті - Глухів - Бачівськ (на Брянськ) (міжнародний транспортний коридор N 9), М-03 Київ - Харків - Довжанський (на Ростов-на-Дону) (національний транспортний коридор Європа - Азія), М-05 Київ - Одеса (міжнародний транспортний коридор N 9), М-06 Київ - Чоп (на Будапешт через Львів - Мукачеве - Ужгород) (міжнародний транспортний коридор N 3), М-07 Київ - Ковель - Ягодин (на Люблін), М-12 Львів - Кіровоград - Знам'янка (обхід Гроздєво), М-14 Одеса - Мелітополь - Новоазовськ (на Таганрог) (національний транспортний коридор Чорноморське економічне співтовариство), Н-02 Львів - Тернопіль, Н-05 Красноперекопськ - Сімферополь, Р-51 Харків - Красноград - Перещепине, Перещепине - Новомосковськ, Р-52 Дніпропетровськ - Царичанка - Кобеляки - Решетилівка;
розроблення техніко-економічного обґрунтування розвитку опорної мережі автомобільних доріг та інвестиційних пропозицій щодо будівництва і реконструкції ряду об'єктів, зокрема з'єднувальної дороги від автомобільної дороги М-05 Київ - Одеса до автомобільної дороги Р-06 Ульяновка - Миколаїв (протяжністю 130 кілометрів), Новомосковськ - Сімферополь (за новим напрямком протяжністю 440 кілометрів), Гвардійське - Сімферополь - Ялта (протяжністю 108 кілометрів).
Обсяг робіт з розвитку основних автомобільних доріг державного значення у 2007-2011 роках наведено у додатку 2.
Дороги місцевого значення
З метою поліпшення транспортного сполучення у сільській місцевості, передбачається до кінця 2009 року улаштувати під'їзні дороги з твердим покриттям до кожного сільського населеного пункту.
Обсяг ремонтно-будівельних робіт на автомобільних дорогах загального користування у сільській місцевості та робіт з улаштування під'їзних доріг з твердим покриттям до сільських населених пунктів наведено у додатках 3 і 4.
Будівництво автомобільних доріг в обхід населених пунктів
Будівництво автомобільних доріг в обхід великих міст залишається одним з основних завдань. Передбачається розробити до 2011 року відповідно до Законів України "Про автомобільні дороги" (2862-15) та "Про Генеральну схему планування території України" (3059-14) техніко-економічне обґрунтування їх будівництва навколо великих міст, насамперед на маршрутах міжнародних і національних транспортних коридорів.
Планується побудувати окремі секції великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва, обходи мм. Одеси, Чернівців, Луганська, Артемівська і Михайлівки (Луганська область), Бердичева (Житомирська область), Калинівки (Вінницька область), Дунаївців (Хмельницька область), Бучача (Тернопільська область), Городка (Львівська область), Бобринця (Кіровоградська область).
3. Підвищення рівня безпеки дорожнього руху, дорожнього сервісу та інформаційного забезпечення учасників дорожнього руху
Підвищення рівня безпеки дорожнього руху передбачається здійснити шляхом виконання в необхідному обсязі робіт з облаштування автомобільних доріг сучасними технічними засобами організації дорожнього руху, постійного моніторингу рівня аварійності для оперативного виявлення ділянок концентрації дорожньо-транспортних пригод та виконання комплексних заходів із забезпечення безпечних умов руху на таких ділянках.
Інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху повинно здійснюватися шляхом:
нанесення високоефективної дорожньої розмітки, встановлення дорожніх знаків, зокрема маршрутного орієнтування, та інших засобів інформаційного облаштування доріг, зокрема системи повідомлення про складні метеорологічні умови;
організації робіт з оперативного реагування на зміни у стані автомобільних доріг, погодні умови, надзвичайні ситуації та дорожньо-транспортні пригоди, спричинені недоліками в утриманні доріг;
надання учасникам дорожнього руху інформації про стан автомобільних доріг і умови проїзду ними;
впровадження сучасних електронних засобів організації дорожнього руху, дорожнього зв'язку та інтернет-технологій.
Будівництво об'єктів дорожнього сервісу передбачається здійснити за рахунок видатків державного та місцевих бюджетів (майданчики відпочинку, автобусні зупинки, аварійний зв'язок) і за рахунок недержавних інвестицій (мотелі, кемпінги, автозаправні станції, станції технічного обслуговування, термінали тощо) згідно із затвердженими перспективними схемами розміщення об'єктів дорожнього сервісу на магістральних, регіональних та територіальних автомобільних дорогах, будівництво яких здійснюється за рахунок недержавних інвестицій.
За кошти недержавних інвестицій планується будівництво нових та реконструкція існуючих об'єктів дорожнього сервісу трьох категорій:
малі (обмежений перелік послуг - заправка пальним, роздрібна торгівля або харчування);
середні (більш широкий перелік послуг, зокрема, додаткова можливість дрібного ремонту автомобіля, відпочинку, зв'язку тощо);
великі (повний комплекс послуг високого рівня).
Процес будівництва повинен регулюватися шляхом визначення відповідних технічних умов до таких об'єктів та контролю за їх дотриманням.
Виділення земельних ділянок під об'єкти дорожнього сервісу здійснюється на конкурентних засадах, а залучення до їх будівництва інвесторів - на конкурсних засадах у встановленому законодавством порядку.
4. Охорона навколишнього природного середовища у процесі проектування, будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг з урахуванням потреб формування екомережі країни
Охорона навколишнього природного середовища у процесі будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг здійснюється відповідно до законів України, ратифікованих Україною міжнародних конвенцій та угод щодо охорони навколишнього середовища шляхом зниження впливу на нього дорожньої складової автомобільно-дорожнього комплексу, зокрема:
збільшення частки заходів з охорони навколишнього природного середовища у проектній документації на будівництво, реконструкцію і капітальний ремонт об'єктів дорожнього господарства;
будівництва ефективних водовідвідних та водоочисних споруд і конструкцій, укріплення укосів з метою запобігання розвитку ерозії;
оснащення дорожньо-експлуатаційних підрозділів машинами і механізмами для збирання та утилізації відходів і порубаних залишків з їх подрібненням;
впровадження новітніх технологій утримання доріг насамперед у зимовий період;
недопущення необґрунтованої фрагментації територій шляхом визначення під час виконання вишукувальних робіт оптимального варіанта розміщення автомобільних доріг з метою забезпечення формування і збереження територій та об'єктів екомережі;
будівництва та облаштування переходів для міграції тварин (спеціальні труби в тілі земляного полотна, віадуки та естакади над природними ландшафтами, транспортні тунелі під ними тощо), захисних парканів, шумозахисних стінок на автомагістралях і в разі потреби на інших автомобільних дорогах державного значення;
збільшення під час будівництва, реконструкції та капітального ремонту об'єктів дорожнього господарства частки витрат на створення та утримання зелених насаджень у смугах відведення автомобільних доріг і захисних насаджень уздовж автомобільних доріг з обов'язковою заміною на більш газо- та пиловитривалі породи дерев (липа, ясень, клен, явір тощо);
передбачення в проектній документації компенсаційних заходів і їх здійснення під час будівництва автомобільних доріг на територіях та об'єктах екомережі;
впровадження нових технологій, конструкцій і матеріалів у процесі будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг з метою зменшення рівня шуму та обсягу викидів забруднювальних речовин в атмосферне повітря під час руху автомобілів та виконання ремонтно-будівельних робіт, виготовлення, транспортування, укладання асфальтобетонного покриття тощо.
З метою забезпечення виконання заходів з охорони навколишнього природного середовища проводитиметься спеціальний екомоніторинг, який передбачає:
обов'язковий розгляд відповідними технічними радами проектувальників та органів, що затверджують проектну документацію на будівництво і реконструкцію автомобільних доріг, результатів оцінювання впливу на навколишнє природне середовище об'єктів, що проектуються;
контроль за повнотою і точністю включення до проектної документації положень, схвалених технічними радами, нагляд за реалізацією природоохоронних заходів та за будівництвом природоохоронних і захисних споруд, аналіз у процесі виконання будівельних робіт ефективності передбачених у проектній документації заходів та їх корегування (у разі потреби);
спостереження за роботою водовідвідних, водоочисних, протиерозійних, шумозахисних та інших природоохоронних споруд.
Заходи щодо охорони навколишнього природного середовища, обсяг їх фінансування та строки виконання визначатимуться під час розроблення проектної документації на будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт об'єктів у матеріалах оцінки впливу на навколишнє природне середовище.
5. Підвищення ефективності інноваційної та інвестиційної діяльності
Підвищення ефективності інноваційної та інвестиційної діяльності забезпечуватиметься шляхом впровадження новітніх технологій і залучення недержавних інвестицій у будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт автомобільних доріг.
Інвестиційна політика повинна спрямовуватися насамперед на залучення додаткових недержавних коштів, необхідних для збільшення обсягу робіт з розвитку автомобільних доріг державного значення, зокрема на умовах концесії.
Триватиме співпраця з Європейським банком реконструкції та розвитку щодо фінансування робіт з ремонту міжнародної автомобільної дороги М-06 Київ - Чоп у напрямку м. Києва.
Передбачається відновити співпрацю із Світовим банком, Європейським інвестиційним банком та іншими міжнародними фінансовими організаціями. Активізується робота щодо залучення грантів Європейського Союзу.
Науково-технічна політика повинна спрямовуватися на розв'язання найбільш актуальних проблем розвитку дорожнього господарства, забезпечення належної якості дорожніх робіт шляхом розроблення і впровадження прогресивних проектних рішень, сучасних матеріалів та новітніх технологій, систем контролю за станом автомобільних доріг, нормативно-технічного забезпечення функціонування дорожнього господарства, його технічного переоснащення, модернізації виробничої бази, оновлення матеріально-технічної бази проектних і науково-дослідних організацій, розвитку інформаційних технологій та дорожнього зв'язку, енерго- і ресурсозбереження.
Передбачається нарощування виробничих потужностей державних дорожньо-експлуатаційних підприємств (закупівля мобільного комплексу для виробництва та монтажу споруд і будівель автомобільних доріг та виробничих баз), проектних інститутів і науково-дослідних установ.
6. Інституціональні зміни та удосконалення правових засад функціонування дорожнього господарства
Інституціональні зміни та удосконалення правових засад функціонування дорожнього господарства планується спрямувати на:
оптимізацію мережі автомобільних доріг відповідно до вимог розвитку економіки держави;
реформування існуючої системи утримання автомобільних доріг державного значення шляхом запровадження регіонально-лінійного принципу їх обслуговування спеціалізованими дорожньо-експлуатаційними підприємствами;
виконання робіт з будівництва, реконструкції та капітального ремонту доріг на конкурсних засадах із запровадженням міжнародних принципів укладення контрактів на спорудження об'єктів цивільного будівництва (FIDIC).
Удосконалення правових засад функціонування дорожнього господарства передбачається здійснювати шляхом внесення змін до відповідних нормативно-правових актів.
7. Відкритість і прозорість у роботі органів управління
Відкритість і прозорість у роботі всіх органів управління дорожнім господарством забезпечується шляхом:
регулярного інформування громадськості про діяльність Укравтодору через засоби масової інформації;
розміщення на відповідних веб-сторінках в Інтернет інформації про закупівлю товарів, робіт і послуг за кошти державного і місцевих бюджетів;
надання можливості користувачам автомобільних доріг отримувати через Інтернет інформацію про стан автомобільних доріг і умови руху ними, заходи з підвищення рівня безпеки.
8. Соціальний захист та підготовка кадрів
Діяльність щодо соціального захисту та підготовки кадрів передбачається спрямовувати на:
забезпечення високопродуктивної зайнятості працівників;
створення висококваліфікованого кадрового резерву на всіх рівнях управління дорожньою галуззю;
здійснення комплексу заходів щодо дотримання встановлених нормативів безпеки і гігієни праці, запобігання випадкам виробничого травматизму;
сприяння оздоровленню та відпочинку працівників у санаторно-курортних закладах і будинках відпочинку;
забезпечення лікування та оздоровлення працівників - учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у Лікувально-реабілітаційному центрі імені В.Т. Гуца;
підготовку та підвищення кваліфікації працівників.

V. Очікувані результати

Виконання Програми дасть змогу забезпечити:
зменшення щорічних втрат внутрішнього валового продукту в результаті поліпшення стану автомобільних доріг на суму 8,3 млрд. гривень;
збільшення надходжень до державного бюджету від транзитних перевезень на суму близько 3,2 млрд. гривень, податків до державного та місцевих бюджетів - на суму близько 2 млрд. гривень;
поліпшення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг і приведення його у відповідність з вимогами нормативних документів, створення належної дорожньої інфраструктури;
зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод;
інтеграцію автомобільних доріг України до європейської транспортної мережі;
поліпшення транспортного сполучення із сільськими населеними пунктами;
зменшення складової транспортних витрат у вартості товарів і послуг;
залучення до державного бюджету 31 млн. гривень від будівництва автозаправних станцій;
збільшення обсягів дорожніх робіт та розвиток дорожньої будівельної індустрії;
створення понад 80 тис. робочих місць у дорожній і суміжних галузях та понад 20 тис. робочих місць у результаті розвитку дорожньої інфраструктури та туристичного сервісу;
удосконалення системи управління автомобільними дорогами;
усунення умов, що сприяють корупції;
підвищення ефективності використання бюджетних коштів;
залучення недержавних джерел фінансування для будівництва, реконструкції та капітального ремонту автомобільних доріг;
зменшення на 25-30 відсотків негативного впливу автомобільних доріг, що будуються, на навколишнє середовище за рівнем шуму, забруднення атмосферного повітря, водних ресурсів та ґрунту; на 5-10 відсотків обсягу зникнення представників флори і фауни внаслідок провадження транспортно-дорожньої діяльності та питомого обсягу використання природних ресурсів;
зниження рівня забруднення за межами смуги відведення земель, водних об'єктів і атмосферного повітря;
збереження територій та об'єктів природного заповідного фонду, пам'яток культури, об'єктів археології тощо.

VI. Обсяг та джерела фінансування

Джерела фінансування Програми визначаються відповідно до Законів України "Про джерела фінансування дорожнього господарства України" (1562-12) і "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" (1963-12) .
Фінансування будівництва автомагістралей Львів - Краковець, Львів - Броди, Броди - Рівне, Щербаківка - (автомобільна дорога Київ - Харків), західний кордон (Косини) - Київ на ділянці від м. Вінниці до м. Києва, великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва здійснюватиметься на концесійних засадах відповідно до вимог Закону України "Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг" (1286-14) .
Розвиток інших автомобільних доріг, наведених у додатку 2, передбачається здійснити за рахунок довгострокових кредитів міжнародних фінансових організацій, зокрема Європейського банку реконструкції та розвитку, Світового банку, Європейського інвестиційного банку та комерційних банків, які залучатимуться під низькі відсотки.
Орієнтовний обсяг та джерела фінансування Програми наведено у додатку 5.
Обсяг видатків, необхідних для повернення кредитів протягом 2007-2011 років, наведено у додатку 6.

VII. Організація виконання заходів Програми

Координація діяльності та систематичний контроль за виконанням передбачених Програмою заходів, ефективним та цільовим використанням коштів її виконавцями, а також залучення до виконання Програми в установленому законодавством порядку підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та відомчого підпорядкування покладається на Укравтодор.".

Додаток 1
до Програми

ЗАХОДИ

щодо розвитку мережі автомобільних доріг загального користування за рахунок бюджетних коштів на 2007-2011 роки

млн. гривень
Найменування заходу Усього У тому числі за роками
2007 2008 2009 2010 2011
За рахунок державного бюджету
Розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування 22566 4086,1 4784 4806 4554,7 4335,2
будівництво, реконструкція, ремонт та утримання автомобільних доріг державного значення 13966,1 2341,6 3031,6 3040 2857 2695,9
з них:
будівництво та реконструкція 3822,6 653,9 820,4 835,2 807,8 705,3
капітальний ремонт 3344,6 525,2 819,2 801,3 638,9 560
у тому числі:
співфінансування спільних з МФО проектів та групи управління проектами 1097,4 209,7 395,2 343,6 148,9
капітальний ремонт інших доріг 2247,2 315,5 424 457,7 490 560
поточний ремонт та утримання 6798,9 1162,5 1392 1403,5 1410,3 1430,6
Будівництво, реконструкція, ремонт та утримання автомобільних доріг місцевого значення 6978,4 1434,4 1435,2 1441,8 1366,4 1300,6
з них:
будівництво та реконструкція 2167,2 430 512,6 504,6 400 320
капітальний ремонт 1248,9 265 222,2 231,7 260 270
поточний ремонт та утримання 3562,3 739,4 700,4 705,5 706,4 710,6
Розвиток виробничих потужностей дорожньо- експлуатаційних підприємств дорожньої галузі 1450 280 285 290 295 300
Розвиток виробничих потужностей науково- дослідних, проектних інститутів та інших підприємств дорожньої галузі 50 10 10 10 10 10
Прикладні наукові розробки у сфері дорожнього господарства 81,2 12,7 14,5 16,2 17,9 19,9
Утримання медичних закладів дорожньої галузі для реабілітації учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції 35,8 6,5 6,8 7,1 7,5 7,9
Міжнародна та концесійна діяльність 4,5 0,9 0,9 0,9 0,9 0,9
Погашення зобов'язань за кредитами, отриманими під гарантію Кабінету Міністрів України 10810,6 1063,8 1605,7 2031 2726,8 3383,3
Усього за рахунок державного бюджету 33376,6 5149,9 6389,7 6837 7281,5 7718,5
За рахунок місцевих бюджетів
Будівництво, реконструкція, ремонт та утримання автомобільних доріг місцевого значення 2481,1 431,2 464 496,5 528,8 560,6
Усього за рахунок бюджетних коштів 35857,7 5581,1 6853,7 7333,5 7810,3 8279,1

Додаток 2
до Програми

ОБСЯГ РОБІТ

з розвитку основних магістральних автомобільних доріг у 2007-2011 роках

Номер дороги Найменування автомобільної дороги (ділянки) Найменування регіону Усього млн. гри- вень -------- потужність (кіломет- рів) У тому числі за роками, Рік вве- дення в експ- луата- цію
млн. гривень
2007 2008 2009 2010 2011
Кошти концесіонерів
Львів - Краковець Львівська область 981 ----- 84,4 50 120 190 270 351 2011
Щербаківка - (Київ - Харків Довжанський) Харківська область 1080 ------ 48,7 60 280 360 380 2011
Львів - Броди Львівська область 775 ------ 78,8 5 60 180 250 280 2012
Броди - Рівне Рівненська область 860 --- 48 20 180 290 370 2012
Вінниця - Київ Вінницька область 250 --- 50 50 100 100 2015
Житомирська область 5 -- 50 5 2015
Київська область 90 -- 46 40 50 2015
Велика кільцева автомобільна дорога навколо м. Києва Київська область 5700 ---- 206 1000 1000 1400 2300 2015
Львів - Тернопіль - Вінниця - Умань - Знам'янка - Дніпропетровськ Львівська область 300 --- 50 100 100 100 2014
Тернопільська область 250 --- 50 100 150 2015
Хмельницька область 250 --- 132 100 150 2016
Вінницька область 600 --- 143 200 200 200 2017
Черкаська область 600 --- 37 200 200 200 2012
Кіровоградська область 150 --- 87 50 100 2014
Новомосковськ - Запоріжжя - Мелітополь - Джанкой - Сімферополь Дніпропет- ровська область 200 --- 46 50 150 2015
Запорізька область 350 --- 194 100 250 2016
Херсонська область 150 --- 60 50 100 2017
Автономна Республіка Крим 150 --- 120 50 100 2017
Одеса - Рені Одеська область 300 --- 327 100 200 2016
Разом 13041 ------- 1857,9 55 1260 2380 3810 5536
Кредитні кошти **
М-02 Кіпті - Глухів Бачівськ (на Брянськ) Чернігівська область 693 --- 93 693 2007
Сумська область 625 --- 98 625 2007
М-03 Київ - Харків - Довжанський (на Ростов-на-Дону) Київська область 1256*** ------- 87 351,8 417,2 487 2010
Полтавська область 279*** ------ 31 100 100 79
Полтавська область 370 --- 216 170 200 2016
Харківська область 380 --- 91 180 200 2016
М-04 Знам'янка - Луганськ - Ізварине (на Волгоград через Дніпропетровськ, Донецьк) Дніпропет- ровська область 720 --- 153 20 225 225 250 2016
Донецька область 1140 ---- 187 250 30 300 260 300 2013
Луганська область 968 --- 130 238 30 245 205 250 2018
М-05 Київ - Одеса Київська область 883 --- 140 350 283 250 2012
Черкаська область 200 --- 20 100 100 2010
Одеська область 972 --- 60 442 530 2008
М-06 Київ - Чоп (на Будапешт через Львів, Мукачеве Ужгород) Київська область 510 --- 54 200 200 110 2011
Житомирська область 1363,4*** --------- 172 660 700 3,4 2010
Рівненська область 1349,8*** --------- 188 455,5 624,4 270,9 2008
Львівська область 472,1*** ------- 183 407,4 64,7 2008
М-07 Київ - Ковель - Ягодин (на Люблін) Київська область 20 -- 3 20 2007
Житомирська область 791 --- 120 200 189 200 117 100 2011
Рівненська область 330 --- 87 80 60 100 90 2010
Волинська область 360 --- 133 60 60 100 140 2010
М-12 Львів - Кіровоград - Знам'янка (обхід Гроздєво) Черкаська область 75 -- 5 75
М-14 Одеса - Мелітополь - Новоазовськ (на Таганрог) Миколаївська область 200 --- 10 100 100 2008
Херсонська область 306 --- 18 70 236 2008
Н-05 Краснопере- копськ - Сімфе- рополь Автономна Республіка Крим 300 --- 115 70 20 70 70 70 2014
(протизсувні роботи) Автономна Республіка Крим 390 250 110 10 10 10 2011
М-18 Харків - Сімферополь - Алушта - Ялта Автономна Республіка Крим 50 -- 6 50
Р-51 Харків - Красноград - Перещепине Харківська область 1037 ------ 122,6 622 415 2008
Перещепине - Новомосковськ Дніпропет- ровська область 500 ----- 30,6 500 2007
Р-52 Дніпропетровськ - Царичанка - Кобеляки - Решетилівка Дніпропет- ровська область 270 --- 19 50 60 160 2011
Полтавська область 210 --- 75 50 60 100 2012
(ліквідація аварійно- небезпечних місць концентрації дорожньо- транспортних пригод) 505*** 150 205 150 2009
(придбання обладнання та механізмів для ремонту та утримання автомобільних доріг) 400 200 200
Разом 17925,3 ------- 2642,2 5561,9 3950,9 3693,1 2719,4 2000
у тому числі:
кошти МФО 5225,3 861,9 1950,9 1693,3 719,4
іноземні кредити 12700 4700 2000 2000 2000 2000
Усього 30966,3* -------- 4500,1 5616,9 5210,9 6073,1 6529,4 7536
_________________
* У чисельнику - кошти, які будуть освоєні у 2007-2011 роках, у знаменнику - потужність об'єктів з урахуванням освоєних раніше коштів та коштів, що будуть освоєні до введення об'єктів в експлуатацію після 2011 року.
** У разі надання Укравтодору Законом про Державний бюджет України на відповідний рік повноважень щодо залучення кредитів.
*** Кредит МФО.

Додаток 3
до Програми

ОБСЯГ

ремонтно-будівельних робіт на автомобільних дорогах місцевого значення

Види робіт Одиниця виміру 2007 рік 2008 рік 2009 рік 2010 рік 2011 рік Усього
Усього млн. гривень 1434,4 1435,2 1441,8 1366,4 1300,6 6978,4
кілометрів 407 730,7 599,2 440 403 2579,9
У тому числі:
будівництво та реконструкція доріг млн. гривень 420 512,6 504,6 400 320 2157,2
кілометрів 187 515,7 381,2 200 160 1443,9
капітальний ремонт доріг млн. гривень 275 222,2 231,7 260 270 1258,9
кілометрів 220 215 218 240 243 1136
поточний ремонт та утримання доріг млн. гривень 739,4 700,4 705,5 706,4 710,6 3562,3

Додаток 4
до Програми

ОБСЯГ

ремонтно-будівельних робіт з улаштування під'їзних доріг з твердим покриттям до сільських населених пунктів

Найменування регіону Кіль- кість під'їз- дів Обсяг фінан- сування, тис. гривень У тому числі за роками
2007 2008 2009
кіль- кість під'їз- дів обсяг фінан- сування, тис. гривень кіль- кість під'їз- дів обсяг фінан- сування, тис. гривень кіль- кість під'їз- дів обсяг фінан- сування, тис. гривень
Автономна Республіка Крим 6 666 4 300 2 366
Волинська область 1 2100 1 2100
Запорізька область 1 2345 1 2345
Луганська область 5 20280 3 13500 2 6780
Львівська область 15 25901 9 12229 6 13672
Миколаївська область 8 68036,3 4 13849,3 1 3187 3 51000
Одеська область 30 185813 8 36433 9 66820 13 82560
Полтавська область 9 24350 4 16250 5 8100
Рівненська область 31 124534 10 36624 21 87910
Сумська область 89 77700 25 15670 38 30030 26 32000
Тернопільська область 2 8400 1 2700 1 5700
Харківська область 45 115630 13 40950 26 55680 6 19000
Хмельницька область 5 17350 1 450 4 16900
Чернівецька область 8 35705,1 3 7705,1 5 28000
Чернігівська область 115 494340 23 59340 35 205000 57 230000
УСЬОГО 370 1203150,4 110 260445,4 155 528145 105 414560

Додаток 5
до Програми

ОРІЄНТОВНИЙ ОБСЯГ

та джерела фінансування робіт з розвитку автомобільних доріг загального користування на 2007-2011 роки

(млн. гривень)
Джерело фінансування робіт Обсяг коштів
Усього за 2007- 2011 роки у тому числі за роками
2007 2008 2009 2010 2011
Спеціальний фонд державного бюджету
Акцизний збір з вироблених нафтопродуктів і транспортних засобів 12825 1989,8 2452,8 2624,5 2795,1 2962,8
Акцизний збір з імпортованих нафтопродуктів і транспортних засобів 4885,2 757,9 934,3 999,7 1064,7 1128,6
Ввізне мито на нафтопродукти, транспортні засоби та шини до них 15483,4 2402,2 2961,2 3168,5 3374,5 3577
Плата за проїзд автомобільними дорогами, що входить до складу єдиного збору, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон 153,6 34,8 37,2 39,6 42
Плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, що справляється поза пунктами пропуску через державний кордон 29,4 6,6 7,1 7,6 8,1
Разом 33376,6 5149,9* 6389,7 6837 7281,5 7718,5
Місцеві бюджети
Податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів 2405,1 418 449,8 481,3 512,6 543,4
Плата за придбання торгових патентів пунктами продажу нафтопродуктів (автозаправними станціями, заправними пунктами) 76 13,2 14,2 15,2 16,2 17,2
Разом 2481,1 431,2 464 496,5 528,8 560,6
Інші джерела
Кредитні ресурси 17925,3 5561,9 3950,9 3693,1 2719,4 2000
у тому числі:
кредит ЄБРР за Другим проектом "Ремонт автомобільної дороги Київ - Чоп" 472,1 407,4 64,7
кредит ЄБРР за Третім проектом "Ремонт автомобільної дороги Київ - Чоп" 1356,6 217,1 651,5 484,6 3,4
кредит Європейського інвестиційного банку за Третім проектом "Ремонт автомобільної дороги Київ - Чоп" 1356,6 237,4 632,9 486,3
кредит Світового банку 2040 601,8 722,2 716
кредити на розвиток основних магістральних доріг та закупівлю технологічного обладнання 12700 4700 2000 2000 2000 2000
Кошти концесіонерів за проектами будівництва автомобільних доріг 13041 55 1260 2380 3810 5536
у тому числі:
Львів - Краковець 981 50 120 190 270 351
Львів - Броди 775 5 60 180 250 280
Броди - Рівне 860 20 180 290 370
Щербаківка - (Київ - Харків - Довжанський) 1080 60 280 360 380
Львів - Тернопіль - Вінниця - Умань - Знам'янка - Дніпропетровськ 2150 500 750 900
Новомосковськ - Запоріжжя - Сімферополь 850 250 600
Одеса- Рені 300 100 200
Вінниця - Київ 345 50 140 155
велика кільцева автомобільна дорога навколо м. Києва 5700 1000 1000 1400 2300
Усього інші джерела 30966,3 5616,9 5210,9 6073,1 6529,4 7536
УСЬОГО 66824 11198 12064,6 13406,6 14339,7 15815,1
* Сума за винятком субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію та ремонт доріг комунальної власності в сумі 500 млн. гривень і міському бюджету м. Запоріжжя на будівництво автотранспортної магістралі через р. Дніпро в сумі 250 млн. гривень.

Додаток 6
до Програми

РОЗРАХУНОК

видатків з виконання боргових зобов'язань за кредитами, залученими для розвитку мережі автомобільних доріг, протягом 2007-2011 років

Найменування та загальна сума кредиту Сума видатків на погашення та обслуговування кредитів, млн. гривень
Усього за 2007-2011 роки у тому числі за роками
2007 2008 2009 2010 2011
Виконання боргових зобов'язань за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету 10810,6 1063,8 1605,7 2031 2726,8 3383,3
у тому числі:
кредит ЄБРР за проектом "Відновлення автомагістралі М-06 Київ - Чоп та реформа фінансування сектора автодоріг" (75 млн. євро) 341,4 74,8 72,2 68,1 64,8 61,5
кредит ЄБРР за Другим проектом "Ремонт автомобільної дороги Київ - Чоп" (100 млн. євро) 409,6 20 101 100,3 96,2 92,1
кредит Дойче Банку АГ за проектом реконструкції автодороги Київ - Одеса (480 млн. доларів США) 3181,7 756,2 708,9 640,2 572,2 504,2
кредит Дойче Банку АГ за проектом реконструкції автодороги Київ - Одеса (100 млн. доларів США) 470,6 52,8 56,5 128,5 120,4 112,4
кредит відповідно до статті 15 Закону України"Про Державний бюджет України на 2006 рік" (3235-15) (1800 млн. гривень) 1399 153,7 164,3 292,7 405,1 383,2
кредит ЄБРР за Третім проектом "Ремонт автомобільної дороги Київ - Чоп" (200 млн. євро) 449,3 1,5 23,8 67 152,4 204,6
кредит Європейського інвестиційного банку за Третім проектом "Ремонт автомобільної дороги Київ - Чоп" (200 млн. євро) 357 4,8 23,3 62,9 90,5 175,5
кредит Світового банку (400 млн. доларів США) 422,9 19,1 80,5 142,7 180,6
кредити іноземних банків, які будуть залучені для розвитку основних магістральних доріг та закупівлю технологічного обладнання протягом 2007-2011 років 3779,1 436,6 590,8 1082,5 1669,2