ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ Л И С Т N 11/4-443 від 18.01.2000 м.Київ vd20000118 vn11/4-443 Асоціація митних брокерів України Щодо державного контролю над імпортом детонуючих і бікфордових шнурів В Державній митній службі розглянуто запит Асоціації митних брокерів від 15.12.99 N 15/308 щодо належності детонуючих і бікфордових шнурів (код за ТН ЗЕД 360300100) до товарів, що контролюються в галузі експортного контролю, і чи необхідне подання до митних органів дозволу Державної служби експортного контролю при ввезенні зазначених товарів на митну територію України. Виходячи з роз'яснення від 10.01.2000 N 1/8-44 Державної служби експортного контролю України, повідомляємо наступне. Детонуючі шнури за своїм призначенням можуть належити до товарів військового призначення, подвійного використання та товарів промислового призначення. Військові детонуючі шнури підлягають державному експортному контролю за пунктом ML4 (підривні заряди) Списку товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.12.97 N 1358 ( 1358-97-п ). Детонуючі шнури, які мають сталу швидкість горіння більш як 38 мм/сек, підлягають експортному контролю за пунктом ML8.b.6. вищезазначеного контрольного Списку. Бікфордові шнури підлягають державному експортному контролю згідно з приміткою 6 до пункту ML8 зазначеного вище контрольного Списку, відповідно до якої експорт та імпорт військової піротехніки здійснюється за дозволом Держекспортконтролю. Експорт та імпорт іншої піротехніки може здійснюватися без дозволу Держекспортконтролю, якщо експертизою в галузі експортного контролю встановлено, що вона не може бути використана у військових цілях. Під терміном "військова піротехніка" згідно із загальними примітками до Списку товарів військового призначення маються на увазі "суміші твердого чи рідкого палива і окислювачів, які з підпаленням вступають в бурхливу хімічну реакцію з керованою швидкістю, яка створює конкретні часові затримання чи кількості тепла, шуму, диму, видимого світла, чи інфрачервоного випромінювання. Враховуючи те, що: - за своїм складом і властивостями військові та промислові вибухові речовини і засоби їх ініціювання, в тому числі - детонуючі шнури, мають багато спільного і відрізняються у більшості випадків потужністю та параметрами надійності в умовах використання; - потенційно можуть використовуватися у терористичних цілях, а також, приймаючи до уваги необхідність підтримки вітчизняного виробника промислових вибухових речовин і засобів їх ініціювання, Кабінет Міністрів України своїм дорученням від 04.01.97 N 20577/98 зобов'язав Держекспортконтроль здійснювати державний контроль імпорту промислових вибухових речовин і засобів їх ініціювання. Здійснення державного контролю за імпортом детонуючих шнурів відповідало рішенням, які були прийняті під час робочої поїздки Президента України по Сумській області (доручення Президента України від 15.12.98 N 1-14/1007). Про недопущення ввезення до України імпортних детонуючих шнурів йшлося в депутатському зверненні народного депутата Дашутіна Г. Н., який листом від 25.03.99 N 25-3 звернувся до Ради Національної безпеки і оборони України з пропозицією щодо вжиття заходів для обмеження ввезення в Україну імпортного детонуючого шнура. На підставі вищезазначеного і враховуючи рішення Комісії з політики експортного контролю та військово-технічного співробітництва з іноземними державами (засідання від 26.11.98, протокол N 70, пункт 7.2.1.; засідання від 23.04.99, протокол N 2, пункт 4.2.) Держекспортконтроль тимчасово, до прийняття відповідного рішення Кабінетом Міністрів України, здійснює державний контроль за імпортом промислових детонуючих шнурів та надає відповідні дозволи (висновки), виходячи із категорії товару та його цільового призначення. Заступник Голови Служби І.Соболь