П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про роботу Уряду по виконанню законів та постанов Верховної Ради України щодо стабілізації фінансового забезпечення паливно-енергетичного комплексу і підготовки його до роботи в осінньо-зимовий період
Проаналізувавши становище, що склалося у галузях паливно-енергетичного комплексу, Верховна Рада України відзначає його вкрай напруженим, а хід підготовки до осінньо-зимового періоду 1995/96 року незадовільним. Запас мазуту на теплових електростанціях становить 20 відсотків, вугілля - 55 відсотків при зниженні постачання газу до 60 відсотків від необхідного.
Кабінет Міністрів і Національний банк України не повною мірою здійснюють необхідні заходи щодо стимулювання кредитної підтримки паливно-енергетичного комплексу, внаслідок чого практично припинено кредитування його підприємств.
За 9 місяців цього року паливно-енергетичному комплексу виділено лише 21,0 трлн. крб. бюджетних коштів, що становить 42,0 відсотка до обсягів, передбачених Державним бюджетом України на 1995 рік.
Протягом останніх років практично не виділяються кошти для будівництва нових шахт, промислового буріння нових свердловин нафти і газу, реконструкції та модернізації діючого шахтного фонду, ремонту обладнання теплових електростанцій, електричних та теплових мереж. Значна заборгованість за вироблену і поставлену продукцію, затримка платежів споживачів за одержані ними енергоносії та електроенергію, відсутність необхідних обігових коштів призвели галузі паливно-енергетичного комплексу, насамперед вугільну, до важкого фінансового становища. На 2-3 місяці затримується виплата заробітної плати шахтарям.
Разом з тим слід визнати, що ті незначні кошти, які виділялися підприємствам вугільної промисловості, використовувалися недостатньо ефективно.
Міжвідомча комісія з питань подолання платіжної кризи не прийняла жодного рішення щодо погашення взаємної заборгованості між суб'єктами господарювання паливно-енергетичного комплексу.
Заходи, передбачені Урядом щодо стабілізації роботи паливно-енергетичного комплексу, практично не реалізуються.
Триває імпорт у країну вугілля (за 9 місяців - 12,3 млн. тонн), у той час коли на складах шахт і збагачувальних фабрик його накопичилося більше 4 млн. тонн.
До цього часу не виконано положення статті 37 Закону України "Про Державний бюджет України на 1995 рік" (
126/95-ВР)
щодо створення стабілізаційного фонду паливно-енергетичного комплексу. Передбачені Законом України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про Державний бюджет України на 1995 рік" (
301/95-ВР)
надходження у сумі 50 трлн. крб. на підприємства не надійшли, що ще більше погіршило їх фінансове становище.
Виходячи з необхідності термінового виправлення становища у галузях паливно-енергетичного комплексу, Верховна Рада України постановляє:
1. Кабінету Міністрів України і Національному банку України:
- забезпечити у жовтні - грудні 1995 року фінансування у повному обсязі передбачених Державним бюджетом України на 1995 рік видатків для паливно-енергетичного комплексу;
- забезпечити виконання у жовтні - листопаді 1995 року розпорядження Кабінету Міністрів України від 2 лютого 1995 року N 45 та постанови Кабінету Міністрів України від 9 серпня 1995 року N 620 (
620-95-п)
"Про заходи щодо зменшення заборгованості за вугільну продукцію та стабілізації роботи підприємств вугільної промисловості в осінньо-зимовий період 1995/96 року" щодо надання вугільній промисловості кредитів у розмірі відповідно 9,4 і 13,68 трлн. карбованців.
2. Кабінету Міністрів України:
- підготувати і внести на розгляд Верховної Ради України протягом тижня проект Закону України щодо звільнення вуглевидобувних, вуглезбагачувальних, машинобудівних, а також вугле- та шахтобудівних підприємств Міністерства вугільної промисловості України від сплати заборгованості, що створилася протягом 1995 року не з їх вини;
- підготувати і внести на розгляд Верховної Ради України протягом місяця законодавчі акти про особливості державного регулювання видобутку та використання вугілля, які б передбачали підвищення престижності та мотивації шахтарської праці, пільги для робітників, зайнятих на підземних роботах, зміцнення трудової та технологічної дисципліни.
3. Кабінету Міністрів України разом з Комісією Верховної Ради України з питань бюджету:
- при підготовці проектів законів про Державний бюджет України на 1996 та наступні роки передбачати державну підтримку (дотацію) вугільної промисловості України, що полягає у виділенні коштів на компенсацію різниці між оптовою ціною на вугілля і вугільну продукцію та їх собівартістю; на утримання соціальної сфери; на виплати одноразової допомоги у зв'язку з втратою працездатності робітникам вугільної промисловості відповідно до статті 11 Закону України "Про охорону праці" (
2694-12)
; на реструктуризацію галузі; на фінансування витрат на реконструкцію та нове будівництво підприємств вугільної промисловості, передбачених програмою розвитку вугільної промисловості та її соціальної сфери до 2005 року.
Голова Верховної Ради України
|
О.МОРОЗ
|
м. Київ, 5 жовтня 1995 року
N 363/95-ВР
|