ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Центральне митне управління лабораторних
досліджень та експертної роботи
Л И С Т
19.12.2007 N 29/5-11.1/7650-ЕП
Київська регіональна митниця 

Про класифікацію автомобіля-самоскида

Центральним митним управлінням лабораторних досліджень та експертної роботи розглянуто лист Київської регіональної митниці від 28.11.07 N 35/1.2-13/12496-ЕП щодо класифікації згідно з УКТЗЕД (2371а-14, 2371б-14, 2371в-14, 2371г-14) автомобіля-самоскида VOLVO FM 8x6 з кузовом-самоскидом KN-KIPPER, дизельним двигуном, вантажопідйомністю 31,780 тонн, заявленого до митного оформлення як вантажний.
Із зазначеного питання повідомляємо наступне.
Автомобілі-самоскиди в залежності від компоновки шасі, проходимості, за параметрами осьового навантаження, та зовнішнім габаритам поділяються на дорожні, тобто які можуть рухатись по дорогам загального користування, підвищеної проходимості, які можуть рухатись по бездоріжжю та позашляхові (так звані "кар'єрні"), які можуть рухатись лише поза межами доріг загального користування, тобто призначені для використання на бездоріжжі.
Позашляхові кар'єрні самоскиди призначені для вивезення породи з місць відкритого розроблення корисних копалин, перевезення будівельних матеріалів - піску, гравію та інших матеріалів, для будівництва доріг тощо. Рух таких самоскидів по дорогам загального користування заборонений, внаслідок масово-габаритних обмежень. Позашляхові самоскиди використовують для транспортування вантажу на невелику відстань. Вони оснащені кузовами ковшового типу і не мають бортів, що відкриваються. Роль заднього борта виконує піднята задня частина кузова. У конструкції, зазвичай, не використовують листові ресори для амортизації. Ці самоскиди мають жорстке шасі-раму або шасі з шарнірно-зчленованою рамою, гідромеханічну трансмісію, потужні багатодискові гальма.
Також інформуємо, що у вантажних автомобілів існує два види підвіски осей, а саме: незалежна та залежна.
У залежної підвіски (axle suspension) два колеса знаходяться на одній вісі, яка жорстко їх фіксує.
У незалежної підвіски (independent suspension) жорстко зафіксованої вісі немає. За рахунок цього, при наїзді на будь-яку перешкоду, колеса під час руху не залежать одне від одного. Незалежні підвіски, зазвичай, використовуються на кар'єрних самоскидах. У якості пружних елементів таких підвісок використовують пневмогідравлічні циліндри.
Вищезазначений автомобіль-самоскид VOLVO FM 8x6 з кузовом-самоскидом KN-KIPPER, згідно з інформацією, отриманою від офіційного представника виробника (Вольво Трак Корпорейшн), має залежну підвіску із пружними елементами у вигляді листових ресор, призначений для використання як по дорогах загального користування так і в умовах бездоріжжя та відноситься до вантажних автомобілів підвищеної проходимості, що класифікуються у товарній підкатегорії 8704 23 згідно з УКТЗЕД (2371г-14) .
Заст. начальника Управління
В.Г.Вечер
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua