КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 30 травня 2007 р. N 785
Київ
|
Про затвердження Державної цільової програми реалізації технічної політики в агропромисловому комплексі на період до 2011 року
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Державну цільову програму реалізації технічної політики в агропромисловому комплексі на період до 2011 року, що додається.
2. Міністерству аграрної політики і Міністерству фінансів передбачати кошти для виконання затвердженої цією постановою Програми в межах видатків, що визначаються під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік.
Прем'єр-міністр України
|
В.ЯНУКОВИЧ
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 травня 2007 р. N 785
ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА ПРОГРАМА
реалізації технічної політики в агропромисловому комплексі на період до 2011 року
На сьогодні склалася критична ситуація з технічним забезпеченням агропромислового комплексу. Сільськогосподарські підприємства лише на 45-58 відсотків технологічної потреби забезпечені технікою, з якої майже 90 відсотків одиниць потребує заміни. Кількість зношеної техніки, яку щороку списують підприємства, значно перевищує кількість, що закуповується. Крім того, низький рівень її якості та надійності призводить до збільшення строків виконання механізованих робіт, річного та сезонного навантаження на машинно-тракторний парк і втрат сільськогосподарської продукції. Система технічного сервісу не функціонує. Витрати, пов'язані з ремонтом і технічним обслуговуванням машин і обладнання, щороку зростають.
Не відповідає потребі рівень забезпечення сільського господарства висококваліфікованими кадрами механізаторів. Знижується роль інженерно-технічної служби в здійсненні ефективної технічної політики в агропромисловому комплексі.
Такий стан справ може призвести до значного зменшення обсягів вирощування та переробки сільськогосподарської продукції, що загрожуватиме продовольчій безпеці держави.
Мета Програми
Мета цієї Програми полягає у формуванні та підтриманні функціонування системи інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу для збільшення виробництва сільськогосподарської продукції, зниження матеріало- і енергоємності технологічних процесів, підвищення продуктивності праці, поліпшення матеріального стану сільськогосподарських товаровиробників.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Україна має значний економічний та інтелектуальний потенціал, що спроможний створити потужну матеріально-технічну базу, яка відповідатиме вимогам агротехніки з урахуванням структури та обсягів агропромислового виробництва. Для ефективного проведення сільськогосподарських робіт агропромисловий комплекс повинен мати більш як 400 тис. тракторів, 75-80 тис. зерно-, 9-10 тис. кукурудзо- і 8-9 тис. бурякозбиральних комбайнів, десятки тисяч одиниць ґрунтообробної, посівної та іншої сільськогосподарської техніки, розвинуту структуру інженерно-технічного забезпечення. Необхідно створювати і виготовляти вітчизняну сільськогосподарську техніку нового покоління, формувати її ринок відповідно до обсягів та джерел фінансування, наведених у паспорті Програми (додаток 1).
Орієнтація на забезпечення аграрного виробництва виключно імпортною сільськогосподарською технікою недоцільна з економічної та соціальної позиції, оскільки це призведе до втрати виробничого та науково-технічного потенціалу та зростання безробіття, послабить продовольчу і економічну безпеку держави.
Для України доцільним є постачання для аграрного сектору переважно вітчизняної сільськогосподарської техніки високого рівня, що дасть змогу впровадити ресурсоозберігаючі технології, забезпечити інноваційний розвиток галузі та конкурентоспроможність сільськогосподарської продукції.
Проблему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу передбачається розв'язати шляхом:
проведення системного моніторингу стану технічного забезпечення аграрного сектору та ринку матеріально-технічних і енергетичних ресурсів;
розроблення і впровадження конкурентоспроможних технологій та технологічних комплексів машин для інноваційного розвитку агропромислового комплексу;
удосконалення інформаційних систем моніторингу агроресурсів та використання на їх основі ресурсозберігаючих, екологічно безпечних технологій і техніки для виробництва сільськогосподарської продукції;
дотримання науково обґрунтованих агробіологічних, економічних і техніко-експлуатаційних вимог до нових технічних засобів та технологічних комплексів машин;
випробування (тестування) та сертифікації нових технічних засобів, контролю їх якості, відповідності сучасним вимогам сільськогосподарського виробництва;
оновлення машинно-тракторного парку переважно за рахунок техніки вітчизняного виробництва і підтримання його в робочому стані з проведенням своєчасного технічного обслуговування та ремонтно-відновлювальних робіт;
розроблення і впровадження нових форм використання сільськогосподарської техніки і систем контролю якості технічних послуг;
забезпечення правового захисту сільськогосподарських товаровиробників від недобросовісної конкуренції, запобігання зловживанням на ринку матеріально-технічних і енергетичних ресурсів;
здійснення нагляду за технічним станом сільськогосподарської техніки, створення і ведення її єдиного електронного реєстру;
розвитку міжнародного співробітництва з питань інженерно-технічного забезпечення аграрного сектору;
розроблення програм підготовки та підвищення кваліфікації інженерно-технічних кадрів і механізаторів широкого профілю.
Вітчизняне сільськогосподарське машинобудування повинне спрямовуватися на підвищення рівня і конкурентоспроможності техніки шляхом:
підвищення рівня наукових досліджень і прискорення впровадження їх результатів у сільськогосподарське машинобудування;
широкого застосування сучасних систем автоматизованого проектування з використанням уніфікованої елементної бази;
використання об'єктів права інтелектуальної власності у процесі створення сільськогосподарської техніки нового покоління;
підвищення надійності та якості сільськогосподарської техніки;
зменшення питомих витрат пального;
фінансової підтримки виконання програм інноваційного розвитку.
Інтеграція аграрного сектору України у світовий економічний простір потребує переходу його системи інженерно-технічного забезпечення на міжнародні стандарти, налагодження зв'язків з іноземними науковими центрами та провідними світовими виробниками сільськогосподарської техніки.
Завдання і заходи
Завдання і заходи з виконання Програми, спрямовані на розв'язання проблеми і досягнення мети, визначені у додатку 2.
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми дасть змогу:
прискорити відтворення матеріально-технічної бази сільськогосподарського виробництва;
підвищити рівень інформаційного забезпечення виробників сільськогосподарської продукції шляхом доступу до баз даних про прогресивні технології виробництва продукції та технічні засоби;
прискорити інноваційний розвиток аграрного сектору шляхом впровадження прогресивних технологій виробництва сільськогосподарської продукції;
підвищити рентабельність виробництва сільськогосподарської продукції, її конкурентоспроможність на внутрішньому і зовнішньому ринку, зменшити втрати;
підвищити ефективність використання матеріально-технічних і енергетичних ресурсів;
зменшити у процесі виробництва сільськогосподарської продукції техногенне навантаження на довкілля;
удосконалити систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу.
Відповідно до паспорта Програми та завдань і заходів з виконання Програми, щорічний приріст виробництва сільськогосподарської продукції становитиме 13,6 млрд. гривень (в цінах 2005 року), а щорічний додатковий дохід від приросту валової продукції дорівнюватиме 3,5 млрд. гривень. Очікувані результати від виконання Програми наведено в додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів, що передбачаються щороку в державному бюджеті з урахуванням пропозицій Мінагрополітики та інших заінтересованих центральних органів виконавчої влади, коштів сільськогосподарських товаровиробників, банківських кредитів, страхових, інвестиційних та лізингових компаній, міжнародних фінансових організацій, міжнародної технічної допомоги та інших джерел.
Обсяг фінансування Програми на 2007-2011 роки становить 62814,4 млн. гривень, з них кошти державного бюджету 4790,31 млн. гривень, що передбачаються для формування та розвитку ринку матеріально-технічних і енергетичних ресурсів, розроблення та впровадження ресурсозберігаючих технологій і технічних засобів для інноваційного розвитку агропромислового комплексу.
Контроль за використанням бюджетних коштів здійснюється відповідно до законодавства.
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Державної цільової програми реалізації технічної політики в агропромисловому комплексі на період до 2011 року
1. Концепцію Програми схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2006 р. N 93 (93-2006-р)
.
2. Програму затверджено постановою Кабінету Міністрів України від ___ ____________ 200_ р. N ______
3. Державний замовник-координатор - Мінагрополітики.
4. Державний замовник - Мінагрополітики.
5. Керівник Програми - Міністр аграрної політики.
6. Виконавці заходів Програми - Мінагрополітики, Мінпромполітики, НАК "Украгролізинг", Українська академія аграрних наук.
7. Строки виконання: червень 2007 р. - грудень 2011 року.
8. Прогнозні обсяги та джерела фінансування, млн. гривень
Джерела
фінансування
|
Обсяг
фінансування
|
У тому числі за роками
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
2011
|
Державний
бюджет
|
4790,31
|
772,85
|
865,53
|
954,27
|
1047,23
|
1150,43
|
Інші джерела
|
58022,09
|
8434,3
|
8926,77
|
11592,52
|
13497,6
|
15570,9
|
Усього
|
62812,4
|
9207,15
|
9792,3
|
12546,79
|
14544,83
|
16721,33
|
Додаток 2
до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної цільової програми реалізації технічної політики в агропромисловому комплексі на період до 2011 року
Найменування завдання
|
Найменування
показника
|
Значення показника
|
Найменування заходу
|
Головний
розпорядник
бюджетних
коштів
|
Джерела
фінансу-
вання
(держав-
ний,
місцевий
бюджет,
інші)
|
Прогноз-
ний обсяг
фінансо-
вих
ресурсів
для
виконання
завдань,
млн.
гривень
|
У тому числі за роками
|
усього
|
за роками
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
2011
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
2011
|
1. Формування єдиної
інформаційної бази
даних у системі
інженерно-технічного
забезпечення
агропромислового
комплексу
|
підвищення рівня
інформаційного
забезпечення
сільськогосподарських
товаровиробників,
відсотків
|
100
|
10
|
25
|
60
|
80
|
100
|
1) проведення
моніторингу розвитку
вітчизняних та
світових технологій і
техніки для
виробництва
сільськогосподарської
продукції, ринку
матеріально-технічних
і енергетичних
ресурсів, формування
інформаційної бази
даних
|
Мінагрополітики
Мінпромполітики
|
державний
бюджет
|
12,75
|
0,65
|
1,6
|
3,5
|
3,5
|
3,5
|
інші
джерела
|
3,05
|
0,4
|
0,55
|
0,6
|
0,7
|
0,8
|
підвищення рівня
охоплення системою
єдиного електродного
обліку технічних
засобів, відсотків
|
100
|
10
|
30
|
50
|
70
|
100
|
2) створення і
ведення єдиного
електронного реєстру
технічних засобів
|
-"-
|
державний
бюджет
|
1,1
|
|
0,49
|
0,38
|
0,11
|
0,12
|
інші
джерела
|
1
|
0,2
|
0,2
|
0,2
|
0,2
|
0,2
|
Разом за завданням 1
|
|
|
17,9
|
1,25
|
2,84
|
4,68
|
4,51
|
4,62
|
у тому числі
|
|
державний
бюджет
|
13,85
|
0,65
|
2,09
|
3,88
|
3,61
|
3,62
|
інші
джерела
|
4,05
|
0,6
|
0,75
|
0,8
|
0,9
|
1
|
2. Розроблення та
впровадження
ресурсозберігаючих
технологій і
технічних засобів для
інноваційного
розвитку
агропромислового
комплексу
|
кількість розроблених
технологій, одиниць
|
24
|
|
5
|
6
|
6
|
7
|
1) виконання науково-
дослідних робіт з
розроблення і
впровадження
ресурсозберігаючих
технологій для
інноваційного
розвитку
агропромислового
комплексу
|
Мінагрополітики
Мінпромполітики
|
державний
бюджет
|
24
|
|
5
|
6
|
6
|
7
|
кількість розроблення
технічних засобів,
одиниць
|
74
|
3
|
16
|
18
|
18
|
19
|
2) виконання науково-
дослідних і дослідно-
конструкторських
робіт з розроблення
технічних засобів для
впровадження
ресурсозберігаючих
технологій в
агропромисловому
комплексі
|
-"-
|
-"-
|
247
|
40
|
45
|
49
|
54
|
59
|
кількість
технологічним
регламентів і
технічних умов на
виконання послуг з
технічного сервісу,
одиниць
|
22
|
3
|
4
|
5
|
5
|
5
|
3) розроблення
технологічних
регламентів і
технічних умов на
послуги з технічного
сервісу
|
-"-
|
державний
бюджет
|
0,4
|
|
0,1
|
0,1
|
0,1
|
0,1
|
інші
джерела
|
0,5
|
0,1
|
0,1
|
0,1
|
0,1
|
0,1
|
кількість
сертифікатів та
експертних висновків
на технологічні
процеси, одиниць
|
19
|
|
4
|
5
|
5
|
5
|
4) проведення
сертифікаційного
випробування нових
технологій і
технічних засобів
|
Мінагрополітики
Мінпромполітики
|
державний
бюджет
|
1,42
|
|
0,3
|
0,34
|
0,37
|
0,41
|
Разом за завданням 2
|
|
|
273,32
|
40,1
|
50,5
|
55,54
|
60,57
|
66,61
|
у тому числі
|
|
державний
бюджет
|
272,82
|
40
|
50,4
|
55,44
|
60,47
|
66,51
|
інші
джерела
|
0,5
|
0,1
|
0,1
|
0,1
|
0,1
|
0,1
|
3. Формування та
розвиток ринку
матеріально-технічних
і енергетичних
ресурсів
|
частка держави в
придбанні технічних
засобів, відсотків
|
5,18
|
5
|
5,3
|
5,2
|
5,2
|
5,4
|
1) державна підтримка
сільськогосподарських
товаровиробників на
придбання
сільськогосподарської
техніки і обладнання
вітчизняного
виробництва
|
Мікагрополітики
|
державний
бюджет
|
2455,2
|
401,8
|
442
|
486,7
|
535,4
|
589,3
|
інші
джерела
|
770,3
|
|
166
|
182,6
|
200,8
|
220,9
|
частка держави в
придбанні технічних
засобів за рахунок
пільгових кредитів,
відсотків
|
15,8
|
13,2
|
26,4
|
15,7
|
11
|
13,2
|
2) державна підтримка
сільськогосподарських
товаровиробників
шляхом здешевлення
коротко- та
середньострокових
кредитів для
придбання
сільськогосподарської
техніки, матеріально-
технічних і
енергетичних ресурсів
та оплати послуг з
виконання ремонтних
робіт
|
Мінагрополітики
|
державний
бюджет
|
2017
|
330
|
363
|
400
|
440
|
484
|
щорічне оновлення
матеріально-технічної
бази підприємств
агропромислового
комплексу, відсотків
|
20,9
|
2,9
|
3,1
|
4,1
|
5
|
5,8
|
3) поетапне
переоснащення
зазначених
підприємств
конкурентоспроможною
сільськогосподарською
технікою та
обладнанням
|
-"-
|
інші
джерела
|
50390,5
|
7200,1
|
7454,6
|
10037,6
|
11857,5
|
13840,7
|
рівень технічної
готовності наявного
машинно-тракторного
парку, відсотків
|
83
|
78
|
81
|
83
|
85
|
87
|
4) підтримання в
робочому стані
машинно-тракторного
парку шляхом
проведення ремонтно-
відновлювальних робіт
і поліпшення
технічного сервісу
|
-"-
|
-"-
|
6730,5
|
1218
|
1279
|
1343
|
1410
|
1480,5
|
Разом за завданням 3
|
|
|
62363,5
|
9149,9
|
9704,6
|
12449,9
|
14443,7
|
16615,4
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
4472,2
|
731,8
|
805
|
886,7
|
975,4
|
1073,3
|
інші
джерела
|
57891,3
|
8418,1
|
8899,6
|
11563,2
|
13468,3
|
15542,1
|
4. Удосконалення форм
і методів
використання
технічних засобів в
агропромисловому
комплексі
|
коефіцієнт
використання машинно-
тракторного парку
|
0,85
|
0,77
|
0,83
|
0,86
|
0,88
|
0,91
|
1) розроблення
рекомендацій з
оптимізацій
технічного
забезпечення
сільськогосподарських
підприємств з
урахуванням їх
спеціалізації та
концентрації
виробництва,
тенденцій розвитку
техніки та форм її
ефективного
використання
|
Мінагрополітнки
|
державний
бюджет
|
1,34
|
0,4
|
0,44
|
0,5
|
|
|
інші
джерела
|
2,9
|
|
1,1
|
1
|
0,8
|
|
кількість створених
фірмових технічних
центрів
|
64
|
10
|
12
|
14
|
14
|
14
|
2) розвиток мережі
фірмових технічних
центрів і дилерських
підприємств з продажу
та сервісного
забезпечення
сільськогосподарської
техніки
|
-"-
|
-"-
|
65
|
10
|
13
|
14
|
14
|
14
|
Разом за завданням 4
|
|
|
69,24
|
10,4
|
14,54
|
15,5
|
14,8
|
14
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
1,34
|
0,4
|
0,44
|
0,5
|
|
|
інші
джерела
|
67,9
|
10
|
14,1
|
15
|
14,8
|
14
|
5. Створення системи
контролю якості
сільськогосподарської
техніки і технічних
послуг
|
зменшення втрат
сільськогосподарської
продукції від
несвоєчасного і
низькоякісного
проведення
механізованих робіт,
відсотків
|
15
|
30
|
28
|
25
|
20
|
15
|
1) розроблення і
впровадження систем
управління якістю
техніки і технічних
послуг
|
Мінагрополітики
|
державний
бюджет
|
20
|
|
5
|
5
|
5
|
5
|
інші
джерела
|
1,84
|
|
0,42
|
0,42
|
0,5
|
0,5
|
кількість розроблених
технічних та
технологічних
регламентів,
адаптованих до вимог
законодавства ЄС та
СОТ з питань
інженерно-технічного
забезпечення, одиниць
|
14
|
|
4
|
5
|
5
|
|
2) створення методики
та інструментарію
контролю якості робіт
і послуг з технічного
забезпечення
агропромислового
комплексу з
урахуванням вимог
стандартів ЄС та СОТ
|
-"-
|
державний
бюджет
|
2,1
|
|
0,6
|
0,75
|
0,75
|
|
інші
джерела
|
4,5
|
0,5
|
0,8
|
1
|
1
|
1,2
|
Разом за завданням 5
|
|
|
28,44
|
0,5
|
6,82
|
7,17
|
7,25
|
6,7
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
22,1
|
|
5,6
|
5,75
|
5,75
|
5
|
інші
джерела
|
6,34
|
0,5
|
1,22
|
1,42
|
1,5
|
1,7
|
6. Підвищення ефек-
тивності системи
інженерно-технічного
забезпечення
агропромислового
комплексу
|
кількість суб'єктів
системи інженерно-тех
нічного забезпечення,
охоплених заходами
науково-технічного та
методологічного
супроводження
інноваційного
розвитку
агропромислового
комплексу і зміцнення
його матеріально-
технічної бази,
одиниць
|
10000
|
500
|
2000
|
2500
|
2500
|
2500
|
розроблення
методичних та
науково-
практичних
рекомендацій щодо
прискорення
інноваційного
розвитку системи
інженерно-технічного
забезпечення
агропромислового
комплексу, поліпшення
її кадрового
потенціалу
|
Мінагрополітики
|
державний
бюджет
|
8
|
|
2
|
2
|
2
|
2
|
інші
джерела
|
52
|
5
|
11
|
12
|
12
|
12
|
Разом за завданням 6
|
|
|
60
|
5
|
13
|
14
|
14
|
14
|
у тому числі
|
державний
бюджет
|
8
|
|
2
|
2
|
2
|
2
|
інші
джерела
|
52
|
5
|
11
|
12
|
12
|
12
|
|
|
|
|
|
|
|
|
УСЬОГО ЗА ПРОГРАМОЮ
|
62812,4
|
9207,15
|
9792,3
|
12546,79
|
14544,83
|
16721,33
|
у тону числі
|
|
державний
бюджет
|
4790,31
|
772,85
|
865,53
|
954,27
|
1047,23
|
1150,43
|
інші
джерела
|
58022,09
|
8434,3
|
8926,77
|
11592,52
|
13497,6
|
15570,9
|
Додаток 3
до Програми
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
виконання Державної цільової програми реалізації технічної політики в агропромисловому комплексі на період до 2011 року
Найменування завдання
|
Найменування
показників
|
Одиниця
виміру
|
Значення показників
|
усього
|
у тому числі за роками
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
2011
|
1. Формування єдиної
інформаційної бази
даних в системі
інженерно-технічного
забезпечення
агропромислового
комплексу
|
забезпечення доступу
сільськогосподарських
товаровиробників до
баз даних про
технології та ринки
ресурсів
|
відсотки
|
100
|
15
|
45
|
80
|
90
|
100
|
зменшення витрат часу
на пошук ефективних
технічних та
технологічних рішень і
прискорене
впровадження їх у
виробництво
|
-"-
|
60
|
5
|
20
|
40
|
50
|
60
|
2. Розроблення та
впровадження
ресурсозберігаючих
технологій і
технічних засобів для
інноваційного
розвитку
агропромислового
комплексу
|
зниження
ресурсоємності
продукції
|
-"-
|
30
|
7
|
15
|
25
|
40
|
50
|
зменшення техногенного
навантаження на
довкілля, покращення
його стану
|
коефіцієнт
|
0,16
|
0,05
|
0,10
|
0,15
|
0,17
|
0,19
|
3. Формування та
розвиток ринку
матеріально-технічних
і енергетичних
ресурсів
|
підвищення рівня
технічного
забезпечення
сільськогосподарського
виробництва
|
відсотки
|
28,4
|
4,2
|
4,4
|
5,6
|
6,6
|
7,6
|
зменшення втрат
сільськогосподарської
продукції від
своєчасного та
якісного виконання
механізованих робіт
|
-"-
|
19
|
8
|
10
|
15
|
21
|
30
|
4. Удосконалення форм
і методів
використання
технічних засобів в
агропромисловому
комплексі
|
підвищення
ефективності
використання машинно-
тракторного парку
|
коефіцієнт
|
0,87
|
0,77
|
0,83
|
0,86
|
0,88
|
0,91
|
5. Створення системи
контролю якості
сільськогосподарської
техніки і технічних
послуг
|
зменшення
непродуктивних витрат
сільськогосподарських
товаровиробників
шляхом підвищення
якості техніки та
послуг
|
відсотки
|
16
|
5
|
12
|
15
|
18
|
21
|
зменшення простоїв
сільськогосподарської
техніки через
несправність
|
-"-
|
19
|
-
|
10
|
20
|
20
|
20
|
6. Підвищення
ефективності системи
інженерно-технічного
забезпечення
агропромислового
комплексу
|
підвищення
ефективності
використання
матеріально-технічної
бази
сільськогосподарських
підприємств
|
-"-
|
20
|
10
|
15
|
20
|
25
|
30
|