Служба охорони праці


Коли та хто створює службу охорони праці на недержавних підприємствах? Що вона має право робити?


Згідно із Законом України "Про охорону праці" (далі — Закон) служба охорони праці створюється роботодавцем для організації виконання правових, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних, соціально-економічних і лікувально-профілактичних заходів, спрямованих на запобігання нещасним випадкам, професійним захворюванням і аваріям у процесі праці. Така служба в обов'язковому порядку підпорядковується безпосередньо роботодавцю та діє відповідно до Типового положення про службу охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 15.11.2004 р. № 255.

Слід відзначити, шо відповідно до ст. 15 Закону служба охорони праці створюється на підприємствах з кількістю працюючих 50 і більше осіб. На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва (суміщення) особи, які мають відповідну підготовку. А от на підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають виробничий стаж роботи не менше трьох років і пройшли навчання з охорони праці.

Спеціалісти служби охорони праці у разі виявлення порушень охорони праці мають право:

Слід мати на увазі, що припис спеціаліста з охорони праці може скасувати лише роботодавець. Ліквідація служби охорони праці допускається тільки у разі ліквідації підприємства чи припинення використання найманої праці фізичною особою.

Підготувала Катерина Фомина

Юридичний вісник України №8 (23 - 29 лютого 2008 року)