ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Департамент власної безпеки
Л И С Т
26.02.2008 N 23/2-419-ЕП
Начальникам підрозділів 
внутрішньої безпеки митних 
органів 

Про опрацювання пропозицій громадян і підприємців

На виконання доручень Голови Служби від 11.02.2008 N 2920/4-3 і від 18.02.2008 N 3481/4-7 направляю Вам інформацію, що надійшла від громадян і підприємців через мережу Інтернет на Урядовий портал й направлена Секретаріатом Кабінету Міністрів України до Держмитслужби України відповідно до рішення Кабінету Міністрів України від 06.02.2008 (протокол N 5, підпункт 4 пункту 7):
1. п. 225 Пропозицій, що надійшли через мережу Інтернет на Урядовий портал від підприємців та громадян на адресу Кабінету Міністрів з питань подолання корупції в Україні (11-12.02.2008 р.) (далі - Пропозиції).
Проблема, яка потребує врегулювання: "Якщо компанія чи громадянин імпортує чи експортує обладнання чи пристрій, будь-який виріб у комплекті з яким йде компакт-диск (наприклад із записом інсталяційної програми), при декларуванні декларант повинен заявляти основний пристрій окремо, а диск до нього - окремо. Це регламентується поясненням до УКТЗЕД (2371г-14) (позиції 8524). Це анахронізм чистої води, тому що у наш час будь-який електронний пристрій йде частіше всього з інсталяційним компакт-диском чи з диском, на якому записаний опис чи функціональні можливості пристрою. Також зараз багато журналів та навчальних книжок йдуть у комплекті з CD-дисками. На практиці існує наступна картина. До українського суб'єкта надійшов вантаж - складна високотехнологічна установка вартістю 1 млн. дол. США, на митниці товар не може пройти митне оформлення, доки відправник не надішле новий інвойс з окремою вартістю пристрію 999999,20 дол. США та окремо вартістю CD-диску до нього 0,20 дол. США. А це все втрата часу, тому що митниця вирішує - приймати до уваги новий інвойс чи ні. Реально усюди діє так - імпортер дає хабар митнику і митник закриває очі на наявність CD-диску. Ніхто у цивілізованому світі не відокремлює кабель, інструкцію чи CD-диск до принтеру при продажу принтера. Чому в Україні такі норми?".
Пропозиції (громадян і підприємців) щодо вирішення: "Дозволити при розміщенні товарів кодувати компакт-диски тим же кодом УКТЗЕД (2371а-14, 2371б-14, 2371в-14, 2371г-14) , що й основний пристрій до якого вони призначені та йдуть з ним у комплекті".
2. п. 226 Пропозицій.
Проблема, яка потребує врегулювання: "Згідно наказу про порядок оформлення митної декларації, внесення змін та доповнень у ВМД (za140-07, 910а-2007-п) можливо тільки до моменту прийняття її до оформлення. На практиці - митна декларація містить в собі багато інформації, складається постійно у режимі "на вчора" і тому буває містить в собі які-небудь незначні помилки (наприклад у артикулі товару). На попередньому етапі оформлюючий інспектор може не помітити дрібної помилки, яку помітить інший інспектор на наступних етапах оформлення, чи сам декларант і, згідно законодавчих норм, декларацію необхідно анулювати і запускати нову, це все довгий та непотрібний процес ні митниці, ні декларанту. Реально ці виправлення вносяться на будь-якому етапі оформлення, але ж за це необхідно дати хабара".
Пропозиції (громадян і підприємців) щодо вирішення: "наказ Держмитслужби України від 20.04.2005 N 314 (z0439-05) - дозволити вносити поправки та доповнення у ВМД на любому етапі її оформлення. Та скасувати фразу - на вирішення митниці - тому, що будь-яке "на вирішення митниці" - це хабар."
3. п. 228 Пропозицій.
Проблема, яка потребує врегулювання: "Зараз існує така норма, що якщо ви, як громадянин отримуєте яку-небудь посилку експрес-перевізником чи вантажеперевізником, то повинні сплачувати митні платежі в не залежності від вартості посилки. Це економічно не доцільно. Наприклад, для митного оформлення штанів чи шкарпеток, які ви забули у закордонному відрядженні та які адміністрація готелю люб'язно висилає вам до дому, ви витратите мінімум день свого життя, сплатите мито та ПДВ на суму приблизно 50 дол. США, та ще у цьому процесі будуть приймати участь митні брокери та митні інспектори. Існує ліміт, коли ви не сплачуєте митні платежі та не займаєтесь громіздким митним оформленням для юридичних осіб - 100 євро. Хабарі даються на переадресування вантажів між фізичними та юридичними особами. Також, якщо ви, як приватна особа отримуєте посилку не поштою, ви сплачуєте мито в залежності від митного коду товару це дуже неефективно, та теж дає волю хабарам (на пошті - фіксована ставка мита для будь-якого товару - 20%)".
Пропозиції (громадян і підприємців) щодо вирішення: "привести митні збори при ввезенні вантажу на територію України до єдиного правила, як при ввезенні поштою, а саме встановити ставку мита в розмірі 20%, а при вартості до 200 євро без мита. Цей простий крок унеможливить вирішення "питання інспектором на його розсуд", й відповідно не буде підстав для дачі хабарів. Також цей варіант більш зрозумілий для отримувача вантажу, а не як зараз - при вантажних відправленнях одне правило, при експрес-відправленнях зовсім інші і т.д."
Вищенаведена інформація направляється для опрацювання у межах компетенції підрозділів власної безпеки митної служби України й відповідного реагування, а саме: аналізу та, у разі наявності підстав, організації планових і позапланових перевірочних і профілактичних заходів.
При організації виконання необхідно прийняти до уваги, що відповідно до рішення Кабінету Міністрів України від 06.02.2008 (протокол N 5, підпункт 4 пункту 7), Держмитслужба України має щомісяця до 10 числа подавати звіт про вжиті заходи за результатами розгляду пропозицій та звернень, що надходять до Кабінету Міністрів України через мережу Інтернет та "гарячу" лінію.
Ураховуючи викладене, вам необхідно надати Департаменту власної безпеки інформацію про вжиті заходи у термін до 10:00 03.03.2008 засобами електронної пошти на скриньку "DMS DVB dovira".
Заступник директора
Департаменту
С.Г.Коломацький
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua