У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Положення про порядок підготовки та внесення проектів актів Президента України
1. Затвердити Положення про порядок підготовки та внесення проектів актів Президента України.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
Указ Президента України від 20 серпня 1993 року N 346 (
346/93)
"Про порядок підготовки і внесення актів Президента України";
Указ Президента України від 13 жовтня 1993 року N 454 (
454/93)
"Про внесення змін до Положення про порядок підготовки і внесення проектів указів і розпоряджень Президента України та про порядок набрання чинності цими актами";
Указ Президента України від 10 вересня 1994 року N 512 (
512/94)
"Про внесення змін і доповнень до Положення про порядок підготовки і внесення проектів указів і розпоряджень Президента України";
пункт 11 змін, що вносяться до актів Президента України, затверджених Указом Президента України від 27 січня 1999 року N 70 (
70/99)
"Про зміни та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Президента України";
Указ Президента України від 26 січня 2002 року N 74 (
74/2002)
"Про внесення змін до деяких указів Президента України";
Указ Президента України від 17 квітня 2002 року N 346 (
346/2002)
"Про внесення зміни до Указу Президента України від 20 серпня 1993 року N 346";
Указ Президента України від 27 травня 2003 року N 443 (
443/2003)
"Про внесення зміни до Указу Президента України від 20 серпня 1993 року N 346";
пункт 2 змін, що вносяться до указів Президента України, затверджених Указом Президента України від 5 березня 2004 року N 280 (
280/2004)
"Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких указів Президента України";
Указ Президента України від 21 квітня 2005 року N 703 (
703/2005)
"Про внесення зміни до Указу Президента України від 20 серпня 1993 року N 346".
3. Цей Указ набирає чинності з дня опублікування.
Президент України
|
В.ЮЩЕНКО
|
м. Київ, 15 листопада 2006 року
N 970/2006
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 15 листопада 2006 року N 970/2006
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок підготовки та внесення проектів актів Президента України
1. Це Положення визначає вимоги щодо порядку підготовки та внесення на розгляд глави держави проектів актів Президента України - указів і розпоряджень.
2. У випадках, коли вимоги щодо підготовки, внесення проектів актів Президента України визначено законами України, такі проекти готуються та вносяться відповідно до законів України та з урахуванням вимог, передбачених цим Положенням.
3. Указами Президента України оформляються прийняті Президентом України на основі та на виконання Конституції (
254к/96-ВР)
і законів України рішення про:
1) призначення та звільнення глав дипломатичних представництв України в інших державах і при міжнародних організаціях;
2) призначення всеукраїнського референдуму щодо змін Конституції України (
254к/96-ВР)
, проголошення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою;
3) призначення позачергових виборів до Верховної Ради України;
4) припинення повноважень Верховної Ради України;
5) призначення на посаду та звільнення з посади Генерального прокурора України;
6) призначення на посади та звільнення з посад членів Ради Національного банку України;
7) призначення на посади та звільнення з посад членів Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення;
8) зупинення дії актів Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
9) скасування актів Ради міністрів Автономної Республіки Крим, рішень голів місцевих державних адміністрацій;
10) призначення на посади та звільнення з посад вищого командування Збройних Сил України, інших військових формувань;
11) використання Збройних Сил України та інших військових формувань у разі збройної агресії проти України;
12) загальну або часткову мобілізацію, введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях;
13) введення в Україні або в окремих її місцевостях надзвичайного стану, оголошення окремих місцевостей України зонами надзвичайної екологічної ситуації;
14) призначення на посади та звільнення з посад суддів Конституційного Суду України;
15) утворення, ліквідацію судів, визначення кількості суддів у судах;
16) присвоєння вищих військових звань, вищих дипломатичних рангів та інших вищих спеціальних звань і класних чинів;
17) нагородження державними нагородами; встановлення президентських відзнак та нагородження ними;
18) прийняття до громадянства України та припинення громадянства України, надання притулку в Україні;
19) помилування;
20) створення консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів і служб, їх ліквідацію, реорганізацію;
21) призначення на посади та звільнення з посад голів обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, їх відставку;
22) перше призначення на посаду професійного судді, звільнення з посади професійного судді протягом п'яти років після першого призначення; переведення суддів, призначення та звільнення з адміністративних посад у судах;
23) призначення, припинення повноважень членів Вищої ради юстиції;
24) призначення на посади та звільнення з посад Глави Секретаріату Президента України, перших заступників Глави Секретаріату Президента України, заступників Глави Секретаріату Президента України, Представника Президента України у Верховній Раді України, Представника Президента України у Кабінеті Міністрів України, Представника Президента України у Конституційному Суді України, Прес-секретаря Президента України, радників Президента України;
25) введення в дію рішень Ради національної безпеки і оборони України;
26) формування персонального складу Ради національної безпеки і оборони України;
27) надання доручень Кабінету Міністрів України;
28) утворення Представництва Президента України в Автономній Республіці Крим, призначення на посаду та звільнення з посади Постійного Представника Президента України в Автономній Республіці Крим;
29) внесення змін до указів Президента України, визнання такими, що втратили чинність, указів Президента України, офіційне тлумачення актів Президента України.
Указами Президента України оформляються також інші рішення, видані на основі та на виконання Конституції (
254к/96-ВР)
і законів України, якщо хоча б одне з положень рішення розраховано на постійну або багаторазову дію (має нормативний характер) або належить до таких, що оформляються указами Президента України згідно з цим пунктом, а також рішення, прийняття яких у формі указу передбачено законами України та указами Президента України.
4. Розпорядженнями Президента України оформляються прийняті Президентом України на основі та на виконання Конституції (
254к/96-ВР)
і законів України рішення про:
1) надання доручень, рекомендацій щодо здійснення заходів, розгляду, вирішення питань (крім рішень, які згідно з пунктом 3 цього Положення оформляються указами);
2) проведення переговорів, підписання міжнародних договорів України, надання повноважень на ведення переговорів, на підписання міжнародних договорів України, відповідних директив делегації чи представникові України;
3) оперативні, організаційні і кадрові питання (крім рішень, які згідно з пунктом 3 цього Положення оформляються указами);
4) призначення на посади та звільнення з посад помічників, референтів Президента України;
5) внесення змін до розпоряджень Президента України, визнання такими, що втратили чинність, розпоряджень Президента України;
6) винесення на обговорення громадськості проектів законів, які передбачаються для внесення Президентом України на розгляд Верховної Ради України, проектів актів Президента України.
Розпорядженнями Президента України оформляються також інші рішення, прийняття яких у формі розпорядження передбачено законами України, актами Президента України.
5. Проекти актів Президента України вносять:
Кабінет Міністрів України;
Рада міністрів Автономної Республіки Крим;
Глава Секретаріату Президента України, його перші заступники та заступники;
Секретар Ради національної безпеки і оборони України;
радники Президента України;
консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи і служби, утворені Президентом України.
У випадках, передбачених Конституцією (
254к/96-ВР)
та законами України, актами і дорученнями Президента України, проекти актів Президента України вносять інші суб'єкти.
Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади України вносять проекти актів Президента України через Кабінет Міністрів України, крім випадків, передбачених законами України, актами і дорученнями Президента України.
Структурні підрозділи Секретаріату Президента України вносять проекти актів через Главу Секретаріату Президента України (у разі його відсутності - через Першого заступника, заступника Глави Секретаріату Президента України).
6. У разі надходження на ім'я Президента України, адресу Секретаріату Президента України звернень від громадян, підприємств, установ, організацій, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, народних депутатів України з пропозиціями щодо видання актів Президента України такі пропозиції розглядаються в установленому порядку. За результатами їх розгляду Секретаріатом Президента України, а за дорученням Президента України - іншими суб'єктами здійснюється в разі необхідності підготовка проекту акта Президента України та внесення його в установленому порядку.
7. Проекти актів Президента України, які вносяться, мають відповідати Конституції (
254к/96-ВР)
і законам України, узгоджуватися з раніше прийнятими актами Президента України, відповідати міжнародним зобов'язанням України та acquis communautaire.
8. Проект акта Президента України вноситься на паперовому носії разом із його електронною копією, а також із супровідним листом, пояснювальною запискою, довідковими та аналітичними матеріалами, довідкою про погодження проекту (із зазначенням посадових осіб, з якими погоджено проект акта), якщо інше не передбачено законами України, актами Президента України.
Пояснювальна записка до проекту акта Президента України має містити обгрунтування необхідності видання акта, посилання на норми Конституції (
254к/96-ВР)
, законів України, на основі і на виконання яких пропонується видання відповідного акта Президента України, характеристику його основних положень, інформацію про нормативно-правове регулювання відповідного питання, прогноз очікуваних політичних, соціально-економічних, правових наслідків його виконання, а також інформацію про вплив видання акта Президента України на видаткову, доходну частину державного бюджету.
У разі внесення проекту акта Президента України, виконання якого впливає на видаткову, доходну частину державного бюджету, разом із проектом такого акта має бути подано фінансово-економічне обгрунтування можливих витрат із зазначенням джерел їх покриття.
Якщо виконання акта Президента України, проект якого вноситься, не впливатиме на видаткову, доходну частину державного бюджету, про це зазначається у пояснювальній записці до проекту.
До проектів указів, що за предметом правового регулювання належать до сфер, правовідносини в яких регулюються правом Європейського Союзу, додається експертний висновок Міністерства юстиції України щодо відповідності проекту acquis communautaire. У разі коли за експертним висновком Міністерства юстиції України проект указу не відповідає acquis communautaire, до проекту додається обгрунтування необхідності видання такого акта без урахування acquis communautaire, а в самому проекті має бути чітко визначено строк дії указу.
9. Проекти актів Президента України мають бути завізовані зазначеними у пункті 5 цього Положення посадовими особами, керівниками органів, які вносять проекти актів.
10. Проекти актів Президента України, що вносяться Кабінетом Міністрів України, мають бути:
завізовані Прем'єр-міністром України (у разі його відсутності - Першим віце-прем'єр-міністром України чи відповідним Віце-прем'єр-міністром України), а також міністрами (у разі їх відсутності - заступниками міністрів), керівниками центральних органів виконавчої влади, до компетенції яких належать питання, що пропонуються до вирішення проектом акта Президента України;
погоджені з Міністерством юстиції України - якщо вони мають нормативний характер;
погоджені з Міністерством фінансів України - якщо їх видання впливає на видаткову, доходну частину державного бюджету.
Довідка про погодження проекту акта Президента України, що подається Кабінетом Міністрів України, має бути підписана Міністром Кабінету Міністрів України (у разі його відсутності - першим заступником, заступником Міністра Кабінету Міністрів України).
Проект акта Президента України, внесений Кабінетом Міністрів України, може бути відкликаний до його підписання Президентом України за письмовим зверненням Прем'єр-міністра України (у разі його відсутності - Першого віце-прем'єр-міністра України чи відповідного Віце-прем'єр-міністра України) із зазначенням причин відкликання.
Проект акта Президента України, внесений Кабінетом Міністрів України на виконання акта Президента України, може бути відкликаний у порядку, передбаченому абзацом шостим цього пункту, лише за згодою Президента України.
У разі якщо проекти актів Президента України відповідно до законів, актів і доручень Президента України вносяться міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади України, такі проекти мають бути погоджені відповідно до абзаців третього - четвертого цього пункту.
11. Внесені проекти актів Президента України реєструються та опрацьовуються в Секретаріаті Президента України в порядку, що затверджується Главою Секретаріату Президента України. При цьому для опрацювання проектів актів Президента України з кадрових питань за рішенням Глави Секретаріату Президента України може утворюватися відповідна комісія.
Внесені проекти актів Президента України опрацьовуються в Секретаріаті Президента України протягом тридцяти календарних днів, а проекти, що мають терміновий характер, - у визначені Главою Секретаріату Президента України, його Першим заступником, заступником строки.
У разі потреби строки, передбачені в абзаці другому цього пункту, можуть бути продовжені Главою Секретаріату Президента України, Першим заступником, заступником Глави Секретаріату Президента України.
12. Якщо під час опрацювання внесеного проекту акта Президента України в Секретаріаті Президента України виникли розбіжності з його розробниками, щодо яких не досягнуто згоди, Глава Секретаріату Президента України (у разі його відсутності - Перший заступник, заступник Глави Секретаріату Президента України) доповідає про них Президентові України.
13. Внесені Кабінетом Міністрів України проекти актів Президента України, що у процесі опрацювання в Секретаріаті Президента України зазнали змін концептуального характеру, за рішенням Глави Секретаріату Президента України (у разі його відсутності - Першого заступника, заступника Глави Секретаріату Президента України) можуть бути надіслані Кабінету Міністрів України для погодження в установленому порядку.
Внесені іншими суб'єктами проекти актів Президента України, якими пропонується вирішити питання, що пов'язані з компетенцією Кабінету Міністрів України, також можуть бути надіслані за рішенням Глави Секретаріату Президента України (у разі його відсутності - Першого заступника, заступника Глави Секретаріату Президента України) для погодження до Кабінету Міністрів України.
У разі якщо Кабінетом Міністрів України не погоджено надісланий відповідно до абзаців першого чи другого цього пункту для погодження проект акта Президента України, Глава Секретаріату Президента України (у разі його відсутності - Перший заступник, заступник Глави Секретаріату Президента України) доповідає про це Президентові України. Про прийняте Президентом України щодо такого проекту рішення Глава Секретаріату Президента України, Перший заступник, заступник Глави Секретаріату Президента України інформує Кабінет Міністрів України.
14. Проекти актів Президента України, які передбачають вирішення важливих питань загальнодержавного значення, пов'язані з реалізацією прав і свобод людини і громадянина, за рішенням Президента України можуть бути винесені на обговорення громадськості.
15. Проекти актів Президента України, підготовлені та внесені з порушенням вимог, передбачених законами України, актами Президента України, цим Положенням, а також такі, що викликають зауваження концептуального характеру, може бути повернуто за рішенням Глави Секретаріату Президента України (у разі його відсутності - Першого заступника, заступника Глави Секретаріату Президента України) суб'єктам, які їх внесли.
16. Опрацьовані в Секретаріаті Президента України проекти актів мають бути завізовані: Главою Секретаріату Президента України, Першим заступником та заступником Глави Секретаріату Президента України, до компетенції яких належить питання, що пропонується до вирішення проектом акта Президента України, а також керівниками структурних підрозділів Секретаріату Президента України, що здійснювали опрацювання проекту акта, а проекти актів з питань національної безпеки та оборони - і Секретарем Ради національної безпеки і оборони України.
Керівник структурного підрозділу Секретаріату Президента України, на який покладено правове забезпечення діяльності Президента України, візує кожну сторінку проектів актів Президента України, крім проектів указів з питань нагородження, громадянства, помилування.
17. Проекти актів подаються на підпис Президентові України Главою Секретаріату Президента України (у разі його відсутності - Першим заступником, заступником Глави Секретаріату Президента України).
18. У разі якщо Президент України відхилив проект акта, такий проект повертається у триденний строк суб'єкту, який його вносив.
Якщо Президентом України висловлено зауваження до поданого на підпис проекту акта, такий акт доопрацьовується в Секретаріаті Президента України, погоджується, візується в установленому цим Положенням порядку та повторно подається на підпис Президентові України.
Глава Секретаріату
Президента України
|
В.БАЛОГА
|