ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
12.03.2008 N 4672/7/16-1517-05

Про надання роз'яснення

Державна податкова адміністрація України розглянула лист <...> щодо надання роз'яснення стосовно податкових наслідків після реєстрації підприємства платником ПДВ внаслідок його перетворення, та висновок державної податкової інспекції у <...> і повідомляє.
Статтею 108 Цивільного кодексу України (435-15) визначено, що зміна організаційно-правової форми юридичної особи є її перетворенням.
Відповідно до статті 104 Цивільного кодексу України (435-15) юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.
Частиною 2 статті 108 Цивільного кодексу України (435-15) визначено, що у разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.
Згідно з статтею 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (755-15) юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації). Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Згідно з частиною п'ятнадцятою статті 37 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (755-15) перетворення вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації є датою державної реєстрації припинення попередньої юридичної особи, а дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації нової юридичної особи є датою державної реєстрації такої особи (стаття 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців").
Відповідно до абзацу "б" пункту 9.8 Закону України "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) у разі прийняття юридичною особою рішення про припинення реєстрація його платником податку на додану вартість анулюється.
Анулювання реєстрації здійснюється шляхом анулювання Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (z0208-00) та виключення платника податку із Реєстру платників податку на додану вартість (пункт 25 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 01.03.2000 р. N 79 (z0208-00) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.04.2000 р. за N 208/4429 (із змінами) (далі - Положення).
Особливості оподаткування податком на додану вартість при анулюванні податкової реєстрації визначені пунктом 9.8 Закону України "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) .
Враховуючи зазначене, а також те, що в результаті реорганізації створюється нова юридична особа, то реєстрація такої юридичної особи платником податку здійснюється на загальних умовах згідно із Положенням (z0208-00) .
Як зазначено у листі ТОВ <...>, Державний реєстратор видав ТОВ <...> свідоцтво <...> про реєстрацію шляхом реорганізації ПП <...>.
ТОВ <...> зареєстровано платником податку на додану вартість ____ року, свідоцтво N ___.
Відповідно до підпункту 7.7.11 пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) особа, яка була зареєстрована як платник податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів за рішенням Кабінету Міністрів України), не має права на отримання бюджетного відшкодування.
Останнім абзацом пункту 11.5 статті 11 Закону (168/97-ВР) встановлені обмеження щодо видачі податкового векселя, які стосуються як окремих товарів, при ввезенні яких не може бути виданий податковий вексель, так і осіб, які при ввезенні інших товарів видати податковий вексель не мають права. Зокрема, не мають права видавати податковий вексель в рахунок оплати податку на додану вартість під час митного оформлення імпортних товарів платники податку, що були зареєстровані як платники цього податку менш ніж за дванадцять календарних місяців до місяця, у якому здійснюється таке імпортування.
Відповідно до підпункту 3.2.8 пункту 3.2 статті 3 Закону України "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) не є об'єктом оподаткування операції з поставки за компенсацію сукупних валових активів платника податку (з урахуванням вартості гудвілу) іншому платнику податку.
Під поставкою сукупних валових активів слід розуміти поставку підприємства як окремого об'єкта підприємництва або включення валових активів підприємства чи його частини до складу активів іншого підприємства. При цьому підприємство-покупець набуває прав і обов'язків (є правонаступником) підприємства, що продає такі активи.
Враховуючи зазначене, при виконанні зазначених умов, при передачі від ПП <...> до ТОВ <...> в повному обсязі всіх активів і пасивів по акту передачі, об'єкта оподаткування податком на додану вартість не виникає.
При цьому відповідно до положень останнього абзацу підпункту 7.4.1 п. 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) у разі, якщо товари (послуги), при придбанні яких було сформовано податковий кредит, у подальшому починають використовуватися в операціях, які не є об'єктом оподаткування згідно зі статтею 3 цього Закону, чи основні фонди переводяться до складу невиробничих фондів, то з метою оподаткування такі товари (послуги), основні фонди вважаються проданими за їх звичайною ціною у податковому періоді, на який припадає початок такого використання або переведення, але не нижче ціни їх придбання (виготовлення, будівництва, спорудження).
Заступник Голови
С.Чекашкін