ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
09.06.2008 N 619

Про затвердження Методичних рекомендацій щодо механізму взаємодії підрозділів митних органів при виконанні положень частини шостої статті 172 Митного кодексу України в частині реалізації товарів і транспортних засобів з урахуванням розміру несплачених податків та зборів

З метою удосконалення механізму взаємодії підрозділів митного органу при визначенні розміру несплачених податків і зборів (обов'язкових платежів), що повинні бути включені в оціночну вартість товарів (у тому числі конфіскованих за рішенням суду) при їх реалізації, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо механізму взаємодії підрозділів митних органів при виконанні положень частини шостої статті 172 (92-15|st172) Митного кодексу України (92-15) в частині реалізації товарів і транспортних засобів з урахуванням розміру несплачених податків та зборів, що додаються.
2. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Служби Гутника А.Є.
Голова Служби
В.І.Хорошковський

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
09.06.2008  N 619

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо механізму взаємодії підрозділів митного органу при виконанні положень частини шостої статті 172 Митного кодексу України в частині реалізації товарів і транспортних засобів з урахуванням розміру несплачених податків та зборів

1. Загальні положення

Ці Методичні рекомендації розроблено з метою врегулювання питань, які виникають в митних органах при виконанні положень частини шостої статті 172 (92-15|st172) Митного кодексу України (92-15) .

2. Рекомендації щодо визначення бази оподаткування

1. Для своєчасного визначення попереднього розміру суми податків і зборів (обов'язкових платежів), що включається в оціночну вартість товарів при їх реалізації, посадова особа підрозділу контролю за майном, що перейшло у власність держави, готує запит з переліком товарів і копіями наявної документації на ці товари та направляє його разом з примірним розрахунком суми податків і зборів (обов'язкових платежів), яка підлягала би сплаті в разі оформлення товарів з метою вільного обігу на митній території України (далі - розрахунок), з попередньо внесеною до граф 1 - 4 інформацією, до підрозділу, який здійснює контроль за класифікацією товарів. Форма розрахунку наведена в додатку до цих Методичних рекомендацій.
2. Перелік товарів містить такі відомості:
назва, номер документа, на підставі якого товар було розміщено на складі
митного органу, і дата розміщення;
напрям переміщення цих товарів через митний кордон України;
інформація щодо розміщення цих товарів у відповідний митний режим (чи визначалися при цьому суми податкових зобов'язань платником самостійно у митній декларації);
відомості щодо застосування до цих товарів митних процедур і сплати при цьому сум відповідних податків і зборів;
найменування товару, його відмінні ознаки, кількість;
інформація щодо раніше визначеної митної вартості, коду за УКТЗЕД (2371а-14, 2371б-14, 2371в-14, 2371г-14) і відповідно нарахованих податків і зборів (у разі реалізації ідентичних та/або аналогічних (подібних) товарів митним органом протягом останнього місяця).
3. Посадова особа підрозділу, який здійснює контроль за класифікацією товарів, у разі наявності інформації про код товару за УКТЗЕД (2371а-14, 2371б-14, 2371в-14, 2371г-14) протягом одного робочого дня підтверджує правильність його визначення.
4. У разі відсутності інформації про код товару за УКТЗЕД (2371а-14, 2371б-14, 2371в-14, 2371г-14) посадова особа підрозділу, який здійснює контроль за класифікацією товарів, протягом двох робочих днів визначає його.
5. За потреби посадова особа підрозділу, який здійснює контроль за класифікацією товарів, може проводити огляд зазначених у переліку товарів з метою підтвердження (визначення) правильності визначення коду товару за УКТЗЕД (2371а-14, 2371б-14, 2371в-14, 2371г-14) .
6. Строк розгляду запиту може бути збільшено, якщо при вирішенні питання класифікації товару виникає в цьому потреба (залучення митної лабораторії, митного органу вищого рівня тощо).
7. Після визначення (підтвердження) коду товару за УКТЗЕД (2371а-14, 2371б-14, 2371в-14, 2371г-14) посадова особа підрозділу, який здійснює контроль за класифікацією товарів, уносить відповідну інформацію до графи 5 розрахунку, після чого передає його разом з усіма наявними документами до підрозділу, який здійснює контроль за правильністю визначення митної вартості.
8. Посадова особа підрозділу, який здійснює контроль за правильністю визначення митної вартості, за наявності інформації про митну вартість товарів (у раніше оформленій ВМД (za140-07, 910а-2007-п) на ці товари або ВМД, за якою оформлення товарів не було завершене тощо) на підставі отриманих даних протягом одного робочого дня приймає рішення щодо правильності визначення митної вартості та вносить відповідну інформацію до графи 6 розрахунку.
9. У разі відсутності інформації про митну вартість товарів підрозділ, який здійснює контроль за правильністю визначення митної вартості, протягом п'яти робочих днів (при значних обсягах майна - протягом десяти робочих днів) вживає заходів щодо визначення митної вартості відповідно до вимог статей 268-270 Митного кодексу України (92-15) та Методичних рекомендацій із застосування окремих положень Митного кодексу України, що стосуються питань визначення митної вартості товарів, які імпортуються на митну територію України, затверджених наказом Держмитслужби від 31.01.07 N 74 (v0074342-07) .
10. Перелік товарів разом з розрахунком і копіями наявної документації надається підрозділом, який здійснює контроль за правильністю визначення митної вартості, до підрозділу митного органу, який контролює нарахування податків і зборів, для визначення суми податків і зборів (обов'язкових платежів), які мали б бути сплачені в разі здійснення митного оформлення цих товарів з метою випуску у вільний обіг (згідно із законодавством України з питань оподаткування, що діє на момент здійснення розрахунку).

3. Рекомендації щодо визначення сум податків і зборів, які включаться в оціночну вартість товарів при їх реалізації

1. Посадова особа підрозділу, який контролює нарахування податків і зборів, на підставі отриманого розрахунку та наявної документації на товари протягом двох робочих днів визначає суму податків і зборів (обов'язкових платежів), які мали б бути сплачені в разі здійснення митного оформлення цих товарів з метою випуску у вільний обіг (згідно із законодавством України з питань оподаткування, що діє на момент здійснення розрахунку).
2. Визначення суми податків і зборів (обов'язкових платежів) проводиться з дотриманням вимог, установлених:
Порядком справляння митними органами ввізного (вивізного) та особливих видів мита під час митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженим наказом Держмитслужби від 23.01.06 N 30 (z0109-06) , зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 08.02.06 за N 109/11983;
Інструкцією про порядок справляння акцизного збору в разі ввезення товарів суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності на митну територію України, затвердженою наказом Держмитслужби від 21.01.00 N 33 (z0073-00) , зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 08.02.00 за N 73/4294;
Порядком справляння податку на додану вартість під час митного оформлення товарів, імпортованих на митну територію України, затвердженим наказом Держмитслужби від 27.09.06 N 821 (z1128-06) , зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.10.06 за N 1128/13002.
3. Посадова особа підрозділу, який контролює нарахування податків і зборів, уносить відповідну інформацію до граф 7 - 13 та Б, Е розрахунку та передає його до підрозділу контролю за майном, що перейшло у власність держави.

4. Прикінцеві положення

1. Якщо товари, які передаються в реалізацію, оцінюються надалі суб'єктом оціночної діяльності - суб'єктом господарювання, то посадова особа підрозділу контролю за майном, що перейшло у власність держави, надає йому розрахунок для включення суми податків і зборів (обов'язкових платежів), які мали б бути сплачені в разі оформлення товарів з метою вільного обігу на митній території України, в оціночну вартість цих товарів.
Крім того, посадова особа підрозділу контролю за майном, що перейшло у власність держави, надає розрахунок торговельному підприємству при передачі товарів для реалізації та державному виконавцю при вилученні конфіскованих товарів, які зберігаються митним органом.
При цьому посадова особа підрозділу контролю за майном, що перейшло у власність держави, попередньо заповнює графи А, В, Г розрахунку.
2. Рекомендується побудувати взаємодію з торговельним підприємством, якому доручається реалізація товарів, на засадах оперативності та передбачити окремі моменти співпраці в угоді, зокрема:
надання посадовим особам митного органу засобами телефонного зв'язку інформації про можливу реалізацію товарів (за день або в день реалізації);
надання посадовими особами митного органу торговельному підприємству засобами телефонного/факсимільного зв'язку уточненого розміру суми належних до відрахування податків і зборів на день можливої реалізації товарів (з урахуванням зміни ставок і встановленого Національним банком України курсу гривні до іноземних валют);
ведення посадовою особою митного органу журналу про отримання від торговельних підприємств інформації щодо можливої реалізації товарів, переданих для реалізації (в журналі пропонується відображати таке: дату та час отримання інформації про можливу реалізацію товарів; назву торговельного підприємства; номер і дату акта опису, оцінки та передачі майна, за яким товари отримано для реалізації торговельним підприємством; посаду та прізвище особи, яка повідомила про можливу реалізацію; дату та час надання зворотної інформації торговельному підприємству; уточнений розмір податків і зборів; посаду та прізвище особи, яка отримала інформацію; прізвище та підпис посадової особи митного органу);
надання посадовим особам митного органу звіту за результатами реалізації товару (у звіті зазначається таке: номер і дата акта опису, оцінки та передачі майна, за яким товари отримано для реалізації торговельним підприємством; найменування товару, який реалізовано; дата його реалізації; вартість, за якою він реалізований; дата та час інформування митного органу про можливу його реалізацію; попередній та уточнений розміри податків і зборів);
якщо уточнений розмір суми належних до відрахування податків і зборів не дає можливості реалізувати товари за вартістю, визначеною в акті опису, оцінки та передачі майна, то торговельне підприємство звертається до митного органу стосовно необхідності винесення на розгляд комісії питання про визначення вартості товарів з урахуванням уточненої суми податків і зборів.
Уточнений розрахунок суми належних до відрахування податків і зборів, якщо він відмінний від попереднього розрахунку, рекомендується оперативно направляти засобами факсимільного зв'язку торговельному підприємству для врахування при реалізації товарів.
3. Для оперативного надання торговельному підприємству, від якого надійшла інформація про можливу реалізацію товарів, уточненого розміру суми належних до відрахування податків і зборів посадова особа підрозділу контролю за майном, що перейшло у власність держави, на підставі попереднього розрахунку вносить до граф 1 - 6 нового (уточненого) розрахунку (форма якого аналогічна формі попереднього розрахунку) відповідну інформацію про товари, які можуть бути реалізовані, та надає його разом з попереднім розрахунком до підрозділу, який контролює нарахування податків і зборів, з позначкою "Уточнений".
Посадова особа підрозділу, який контролює нарахування податків і зборів, перевіряє попередній розрахунок на предмет відповідності ставок податків і зборів, що чинні на день можливої реалізації товарів, ставкам, зазначеним у розрахунку, а також курс гривні до іноземної валюти (якщо ставки податків і зборів у попередньому розрахунку встановлені в іноземній валюті).
За результатами перевірки посадова особа підрозділу, який контролює нарахування податків і зборів, уносить відповідну інформацію до нового (уточненого) розрахунку та надає його разом з попереднім розрахунком до підрозділу контролю за майном, що перейшло у власність держави.
4. При укладанні угоди з торговельним підприємством, якому доручається реалізація товарів, доцільно зазначати строки перерахування коштів за реалізовані товари та банківські реквізити митного органу.
5. Розпорядження коштами, які отримані від реалізації товарів, здійснюється згідно зі статтею 174 (92-15|st174) Митного кодексу України (92-15) .
Начальник Управління
бухгалтерського обліку
та звітності - головний бухгалтер
М.В.Околіта

Додаток
до Методичних рекомендацій
щодо механізму взаємодії
підрозділів митних органів
при виконанні положень
частини шостої статті 172
Митного кодексу України
в частині реалізації товарів
і транспортних засобів
з урахуванням розміру
несплачених податків
та зборів

ПРИМІРНИЙ РОЗРАХУНОК

СУМИ ПОДАТКІВ І ЗБОРІВ (ОБОВ'ЯЗКОВИХ ПЛАТЕЖІВ), ЯКА ПІДЛЯГАЛА БИ СПЛАТІ В РАЗІ ОФОРМЛЕННЯ ТОВАРІВ З МЕТОЮ ВІЛЬНОГО ОБІГУ НА МИТНІЙ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ

(Не наводиться)
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua