Меморандум про взаєморозуміння між Урядом України і Урядом Канади щодо проекту реформування управління персоналом у системі державної служби України Дата підписання: 26.05.2008 р.(*) Дата набрання чинності для України: 26.05.2008 р. ---------------- (*) Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2007 року N 755-р ( 755-2007-р ) уповноважено Начальника Головдержслужби Мотренка Тимофія Валентиновича підписати зазначений Меморандум. Уряд України (далі - Українська Сторона) та Уряд Канади (далі - Канадська Сторона), маючи бажання співпрацювати над реалізацією Канадського проекту допомоги розвитку в Україні, дійшли до наступного порозуміння: ЧАСТИНА I ЗМІСТ МЕМОРАНДУМУ ПРО ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ Розділ 1.01 Цей Меморандум про взаєморозуміння укладений відповідно до Меморандуму про взаєморозуміння між Урядом України та Урядом Канади стосовно канадської програми співробітництва ( 124_033 ) від 24 жовтня 1994 року та визначає повноваження та функції Сторін у відносинах щодо реалізації проекту описаного в Частині III. Жодне з положень цього Меморандуму не створює зобов'язань для будь-якої із Сторін відповідно до міжнародного законодавства. ЧАСТИНА II УПОВНОВАЖЕНІ ОРГАНИ Розділ 2.01 Для цілей цього Меморандуму про взаєморозуміння Канадське агентство міжнародного розвитку (КАМР) уповноважене представляти Канадську Сторону. Розділ 2.02 Для цілей цього Меморандуму про взаєморозуміння Головне управління державної служби України (Головдержслужба) уповноважене представляти Українську Сторону. ЧАСТИНА III ПРОЕКТ Розділ 3.01 Канадська та Українська Сторони будуть підтримувати проект з реформування управління персоналом у системі державної служби України (далі - Проект). Метою Проекту є сприяння прозорості та відповідальності державного управління в Україні через реформування системи управління персоналом в центральних органах виконавчої влади відповідно до базових показників SIGMA/OECD. Проект спрямований на досягнення наступних чотирьох цілей: - допомога Українській Стороні у розвитку стратегії реформування національного законодавства, державної політики, процедур з метою підвищення ефективності управління персоналом у системі державної служби України; - підтримка розроблення та інтеграції цілісних та ефективних процесів та процедур управління персоналом, які базуватимуться на принципах політичної нейтральності, прозорості, оцінки за результатами та рівності (включаючи гендерну рівність) в міністерствах та інших центральних органах виконавчої влади України; - підвищення спроможності Головдержслужби України та кадрових підрозділів окремих центральних органів виконавчої влади до ефективного запровадження процесів і процедур управління персоналом на умовах сталості, прозорості та політичної нейтральності; - розроблення та впровадження на інституційному рівні програми навчальних тренінгів та обміну досвідом з питань управління персоналом. Розділ 3.02 Короткий опис Проекту додається до цього Меморандуму про взаєморозуміння у Додатку "А". ЧАСТИНА IV УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТОМ Розділ 4.01 Наглядова рада Проекту здійснюватиме загальне керівництво Проектом та схвалюватиме План реалізації проекту, Стратегічну рамку щодо системи управління персоналом, а також річні робочі плани діяльності та звіти про результати на етапі реалізації Проекту. Зазначена Наглядова рада складатиметься уповноважених належним чином представників обох Сторін та здійснюватиме загальну координацію реалізації Проекту. Розділ 4.02 Канадська Сторона відбере та залучить канадську організацію-виконавця (Канадського Координатора) для розроблення та реалізації Проекту. Канадський Координатор буде відповідальним за загальні фінансові питання, контракти та залучення експертів, координацію та встановлення вимог до звітності щодо Проекту і буде безпосередньо відповідальний перед Канадською Стороною. З метою управління та нагляду за діяльністю в рамках Проекту Канадський Координатор призначить канадського менеджера Проекту для постійного зв'язку між Канадською Стороною та Українською Стороною. Канадський Координатор зосереджуватиме свою діяльність на підвищенні спроможності Української Сторони до реформування управління персоналом у системі державної служби України. Розділ 4.03 Українська Сторона у співпраці з Канадською Стороною відбере Місцевого Координатора для координації заходів у рамках Проекту в Україні. Місцевий Координатор буде підзвітний Українській Стороні, а його послуги будуть фінансуватись Канадською Стороною за контрактом із Канадським Координатором. Підзвітність Місцевого Координатора Українській Стороні буде визначена у протоколі про взаємодію із Головдержслужбою України. Роботу Місцевого Координатора буде спрямовувати український керівник Проекту, відібраний Українською Стороною спільно з Канадською Стороною. Місцевий Координатор надаватиме Головдержслужбі України адміністративну та організаційну підтримку для організації та проведення зустрічей, семінарів, а також інших заходів в рамках Проекту і буде координувати участь у Проекті Головдержслужби України та інших залучених до його реалізації українських державних установ та зацікавлених сторін. Місцевий Координатор зосереджуватиме свою діяльність на підвищення спроможності Української Сторони до реформування управління персоналом у системі державної служби України. Розділ 4.04 Після завершення етапу розроблення Проекту Канадська Сторона прийме рішення щодо доцільності збереження Канадського Координатора на час етапу реалізації Проекту. Українська Сторона у співпраці з Канадською Стороною прийме рішення щодо доцільності збереження Місцевого Координатора на час етапу реалізації Проекту. Розділ 4.05 Канадський Координатор та/або Місцевий Координатор можуть у разі потреби безпосередньо звертатися до представників Канадської Сторони та Української Сторони, інших сторін, залучених до реалізації Проекту. ЧАСТИНА V ПЛАН РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ Розділ 5.01 На етапі розроблення Проекту Канадський Координатор у співпраці з Українською Стороною розробить Стратегічну рамку щодо системи управління персоналом, враховуючи викладене у Додатку "А", та План реалізації проекту для етапу реалізації, які за умови підписання від імені Канадської Сторони та Української Сторони, будуть додані у вигляді Додатку "Б" до цього Меморандуму про взаєморозуміння та включатимуть, крім іншого, такі розділи: - детальний опис Проекту, включаючи цілі, завдання та заходи; - опис очікуваних результатів, включаючи продукти наслідки та вплив, відповідні критерії оцінки результативності та стратегії оцінювання діяльності; - план управління Проектом, включаючи детальний опис ролей та функцій усіх залучених до його реалізації сторін; - опис методів та засобів, які використовуватимуться у ході реалізації Проекту; - графік виконання заходів з реалізації Проекту, включаючи план ключових подій; - вимоги до звітності щодо Проекту; - змістовні, часові та функціональні рамки для оцінювання проекту та відповідні засоби для цього; - ресурси, потрібні для реалізації Проекту; - опис додаткових ролей та функцій Канадської Сторони та Української Сторони, а також їх внесків. План управління Проектом може бути скоригований без виконання формальної процедури внесення змін, передбаченої розділом 12.02. ЧАСТИНА VI ВНЕСОК КАНАДСЬКОЇ СТОРОНИ Розділ 6.01 Внесок Канадської Сторони складатиметься з технічної допомоги в систему управління персоналом, включаючи зокрема допомогу Головдержслужбі України з боку канадського радника з управління персоналом на етапі розроблення Проекту, а також незалежний моніторинг або оцінку реалізації Проекту. Внесок Канадської Сторони зазначений у Додатку "А" до цього Меморандуму про взаєморозуміння. Загальна сума внеску Канадської Сторони не перевищуватиме чотирьох мільйонів восьмиста тисяч (4 800 000) канадських доларів. Розділ 6.02 Внесок Канадської Сторони не може бути використаний для сплати будь-яких податків, зборів або інших обов'язкових платежів прямо чи опосередковано на користь України при придбанні або отриманні будь-яких матеріалів, обладнання, засобів та послуг з метою реалізації Проекту. ЧАСТИНА VII ВНЕСОК УКРАЇНСЬКОЇ СТОРОНИ Розділ 7.01 Внесок Української Сторони складатиметься з фінансування створення, підтримки та розвитку мережі груп аналізу політики у кадрових службах центральних органів виконавчої влади. Ця мережа, діяльність якої супроводжується Головдержслужбою України, становитиме інституційну основу для інтеграції технічної допомоги в систему управління персоналом, яку надаватиме Канадська Сторона. Мережа груп аналізу політики слугуватиме основним посередником для Канадського та Місцевого Координаторів з метою реалізації заходів з виконання проекту у Головдержслужбі України та у інших центральних органах виконавчої влади України. За наявності відповідних можливостей ця мережа підтримуватиме синергетичний ефект від більш широкої програми технічної допомоги Канадської Сторони в Україні. Загальна сума внеску Української Сторони не перевищуватиме двадцяти (20) відсотків загальної вартості внеску Канадської Сторони. Цей внесок у подальшому зазначений у Додатку "А" цього Меморандуму про взаєморозуміння. Розділ 7.02 Українська Сторона бере на себе зобов'язання звільняти канадські фірми і канадський персонал, залучені до реалізації Проекту, від імпортного мита, митних тарифів та інших зборів, внесків, податків та будь-яких інших витрат на технічне і професійне обладнання і приладдя, яке ввозиться в Україну для виконання Проекту за умови його реекспорту або закінчення строку корисної дії такого майна або передачі його для використання в інших проектах, що мають право на такі ж звільнення. ЧАСТИНА VIII ІНФОРМАЦІЯ Розділ 8.01 Канадська Сторона та Українська Сторона забезпечуватимуть належне та ефективне виконання цього Меморандуму про взаєморозуміння та обмін усією необхідною інформацією, що стосується Проекту, у відповідних межах. ЧАСТИНА IX КОМУНІКАЦІЯ Розділ 9.01 Будь-які повідомлення або обмін документами, які передаються, розробляються або надсилаються Канадською Стороною чи Українською Стороною, та стосуються цього Меморандуму про взаєморозуміння відбуватиметься у письмовому вигляді та належним чином переданим, розробленим або надісланим отримувачу особисто, поштою, телеграмою, факсиміле, кабельним зв'язком чи радіограмою на відповідну адресу а саме: ДЛЯ КАНАДСЬКОЇ СТОРОНИ: Ms. Lise Filiatrault Director General, Europe Divison Europe, Middle East and Maghreb Branch Canadian International Development Agency 200 Promenade du Portage Gatineau, Qubec K1A0G4 CANADA Telephone: +1 819 994-7159 Facsimile: +1 819 994-0928 ДЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ СТОРОНИ: Мотренко Т.В., Начальник Головдержслужби України Вул. Прорізна 15 м. Київ, 01034 УКРАЇНА Телефон: +380 44 254 06 00 Розділ 9.02 Будь-яка Сторона може, письмово повідомивши іншу Сторону, змінювати адресу, на яку інша Сторона надсилає повідомлення чи запити. Розділ 9.03 Будь-які повідомлення чи документи подаються до Канадської Сторони англійською або французькою мовами, до Української Сторони - англійською або українською мовами. ЧАСТИНА X КОНСУЛЬТАЦІЯ Розділ 10.01 Канадська Сторона та Українська Сторона консультуватимуть одна одну щодо будь-яких питань, що можуть виникнути у зв'язку з реалізацією цього Меморандуму про взаєморозуміння. ЧАСТИНА XI ЗАСТОСУВАННЯ Розділ 11.01 Всі питання, пов'язані з тлумаченням і застосуванням положень цього Меморандуму про взаєморозуміння вирішуватимуться шляхом консультацій між Канадської Стороною та Українською Стороною або іншим шляхом, узгодженим згаданими Урядами. ЧАСТИНА XII ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ Розділ 12.01 Цей Меморандум про взаєморозуміння разом із Додатком "А" та майбутнім Додатком "Б", які складають його невід'ємну частину, є свідченням повної згоди Сторін щодо зазначеного Проекту. Розділ 12.02 До цього Меморандуму за взаємною письмовою згодою Канадської та Української Сторін можуть вноситися зміни і доповнення, що оформлюються відповідними протоколами. Розділ 12.03 Цей Меморандум набирає чинності з дати його підписання та залишається чинним на весь час реалізації Проекту. Вчинено в м. Оттава 26 травня 2008 року в двох примірниках, кожен українською і англійською мовами, при цьому обидва тексти є автентичними. За Уряд України За Уряд Канади (підпис) (підпис) Додаток А ОПИС КОНЦЕПЦІЇ ПРОЕКТУ Даний чотирирічний Проект сприятиме підтримці зусиль України у побудові відповідальної та прозорої системи державної служби, яка б відповідала європейським нормам (відповідно до базових показників SIGMA/OECD), надаючи технічну допомогу у реформуванні управління персоналом в системі державної служби України. Згідно основних засад, управління персоналом - це система процесів та процедур, що побудована на основі чітких принципів, які відображають організаційні цінності та сприяють участі працівників у подальшого розвитку організації. В системі державної влади відповідні напрями політики закріплюються законодавчими та нормативно-правовими актами. Як тільки ці основні засади буде встановлено, управління персоналом матиме потенціал стати одним із подальших наріжних каменів досягнення успіху шляхом створення середовища та способу мислення, який сприяє позитивній та етичній взаємодії між внутрішніми та зовнішніми групами та особами. ЕТАП РОЗРОБКИ Проекту буде спрямований на підтримку підготовки комплексної стратегії, реформування управління персоналом (далі - Стратегія реформування управління персоналом), яка сформує основні принципи та стратегічні напрямки як для Проекту, так і для інших ініціатив, що стосуються даної сфери. Відповідно до запиту від Головдержслужби України, основними сферами діяльності Проекту на ЕТАПІ ВПРОВАДЖЕННЯ будуть: конкурсний відбір, прийняття на державну службу та кар'єрне просування державних службовців (особлива увагу приділятиметься питанню гендерної рівності); управління та оцінювання професійної діяльності державних службовців; оцінки потреб у професійній підготовці державних службовців; планування кар'єрного просування державних службовців як в установі загалом так і кожного з них окремо. Проект буде спрямовано також на встановлення зв'язків з іншими сферами реформування управління персоналом, зокрема: система оплати праці та винагород, класифікація посад, організаційний розвиток, регулювання трудових відносин, процедури аудиту та оскарження рішень. З метою сприяння у створенні рівних можливостей для жінок та чоловіків, питання гендерної рівності будуть наскрізними в основних тематиках Проекту. Метою Проекту є сприяння прозорості та відповідальності державного управління в Україні через реформування системи управління персоналом в центральних органах виконавчої влади відповідно до базових показників SIGMA/OECD. Проект спрямований на досягнення наступних чотирьох цілей: - допомога Уряду України у розвитку стратегії реформування національного законодавства, державної політики, процедур з метою підвищення ефективності управління персоналом у системі державної служби України; - підтримка розроблення та інтеграції цілісних та ефективних процесів та процедур управління персоналом, які базуватимуться на принципах політичної нейтральності, прозорості, оцінки за результатами та рівності (включаючи гендерну рівність) в міністерствах та інших центральних органах виконавчої влади України; - підвищення спроможності Головдержслужби України та кадрових підрозділів окремих центральних органів виконавчої влади до ефективного запровадження процесів і процедур управління персоналом на умовах сталості, прозорості та політичної нейтральності; - розроблення та впровадження на інституційному рівні програми навчальних тренінгів та обміну досвідом з питань управління персоналом. Діяльність Проекту буде здійснюватись за чотирма напрямами. Основний напрям стосуватиметься розбудови спроможності Головдержслужби у формуванні та впровадженні процедур управління персоналом. Горизонтальний напрям - це низка міністерств та державних установ України, які будуть залучені до діяльності проекту. Вертикальний напрям - це певна чисельність офіційних осіб, які співпрацюватимуть з Проектом відповідно до існуючої ієрархії в Уряді України. Глибинний напрям заключатиметься у кількості здійснених реформ управління персоналом. Рівновагою між усіма напрямами має стати комплексне рівняння, яке буде вирішене протягом етапу розробки Проекту, під час якого будуть встановлені вимірювані цілі для етапу його впровадження. Визначені цілі будуть включені до Плану впровадження Проекту (ПВП), який буде підготовлено на етапі розробки Проекту.