УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА
І ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
УКРАЇНСЬКА АКАДЕМІЯ АГРАРНИХ НАУК
Н А К А З
N 85/17 від 18.03.96
м. Київ
|
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 квітня 1996 р.
за N 185/1210
|
Про затвердження Типового положення про міжрегіональний та районний агроторговий дім
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.95 N 916 (
916-95-п)
"Про прискорення організації біржового сільськогосподарського ринку" (пункт 4) з метою розширення інфраструктури біржового сільськогосподарського ринку НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Типове положення про міжрегіональний та районний агроторговий дім (додається).
2. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра сільського господарства і продовольства Подоленюка Л.М. та віце-президента УААН Ситника В.П.
Міністр сільського господарства
і продовольства України
Президент Української
академії аграрних наук
|
П.І.Гайдуцький
О.О.Созінов
|
Затверджено
наказом Міністерства сільського
господарства і продовольства
України та Української академії
аграрних наук від 18.03.96
N 85/17
Типове положення про міжрегіональний та районний агроторговий дім
1. Загальні положення
1.1. Дане Положення визначає правовий статус, порядок організації, компетенцію, головні завдання та функції міжрегіонального, районного агроторгового дому.
1.2. Положення розроблене у відповідності із законами України "Про підприємства в Україні" (
887-12)
, "Про господарські товариства" (
1576-12)
, "Про зовнішньоекономічну діяльність" (
959-12)
.
1.3. Агроторговий дім керується у своїй діяльності Конституцією України (
888-09)
, Конституційним Договором між Верховною Радою України і Президентом України (
1к/95-ВР)
, законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.
2. Мета та завдання
2.1. Метою створення агроторгових домів є прискорення і поглиблення аграрної реформи в Україні шляхом формування ринкового середовища, розвитку товарно-грошових відносин, більш вигідної реалізації виробленої продукції та поліпшення матеріально-технічного постачання агропромислових товаровиробників.
2.2. Основними завданнями міжрегіонального та районного агроторгового дому є:
- організація аграрних ринків у зоні дії агроторгових домів та забезпечення їх взаємодії з міжрегіональними ринками сільськогосподарської продукції;
- координація дій товаровиробників регіону (району) по накопиченню та реалізації сільськогосподарської продукції через систему аграрних бірж України, формування лотів сільськогосподарської продукції і переробки, що виставляються на торги;
- сприяння товаровиробникам в одержанні максимальних прибутків від реалізації сільськогосподарської продукції, сировини та продукції їх переробки;
- вивчення та аналіз ринкової ситуації з широкого переліку товарних груп, які можуть бути продані або куплені сільськогосподарськими, переробними, агросервісними, торговельними та іншими підприємствами на внутрішньому та зовнішньому ринках;
- узгодження цін та інших умов, забезпечення організації заготівлі, зберігання та відвантаження продукції покупцям;
- забезпечення розрахунків з постачальниками агроторгового дому з урахуванням інтересів товаровиробників і споживачів сільськогосподарської продукції та постачальників матеріальних ресурсів для села;
- організація та контроль за місцевими товарообмінними операціями на компенсаційній основі з дотриманням паритету цін на продукцію сільського господарства і промисловості;
- надання підприємствам агентських послуг щодо реалізації або придбання товарів і послуг на внутрішньому та зовнішньому ринках;
- вивчення стану організації виробництва агропромислової продукції в зоні дії агроторгового дому, підготовка пропозицій щодо кооперації, інтеграції виробництва та реалізації;
- вивчення стану фінансово-кредитного обслуговування підприємства та розробка пропозицій щодо його поліпшення;
- зниження витрат на маркетинг, рекламу та збут продукції на підприємствах району.
3. Організаційно-економічні форми агроторгових домів
3.1. Агроторгові дома можуть функціонувати в формах, визначених в статті 1 Закону України "Про господарські товариства" (
1576-12)
.
3.2. Для кожного агроторгового дому розробляється установчий договір і статут, які реєструються за правилами, встановленими Законом України "Про підприємництво" (
698-12)
. Акціонером може бути будь-яка юридична або фізична особа.
3.3. Засновниками акціонерного агроторгового дому можуть бути: сільськогосподарські товаровиробники, переробні підприємства, бази зберігання продукції, агротехсервісні підприємства, банківські та страхові установи, інші юридичні та фізичні особи.
3.4. Права засновників визначаються у статті 10 Закону України "Про господарські товариства".
3.5. Вищим органом управління агроторгового дому, створеного на акціонерних засадах, є загальні збори акціонерів або конференція. Вони затверджують статут, визначають можливі розміри комісійних зборів, відсотків за посередницьку діяльність, порядок розподілу кінцевого прибутку.
3.6. Для оперативного керівництва загальні збори обирають правління агроторгового дому, голову та ревізійну комісію.
3.7. Правління формує виконавчу дирекцію, яка складається з такої кількості одиниць, що відповідає кількості напрямів діяльності та її обсягам.
3.8. Органом оперативного управління в агроторговому домі, що утворений на приватних засадах, є виконавча дирекція, яка наймається власником для оперативного керівництва.
3.9. Статутний фонд агроторгового дому створюється за рахунок засновників, тобто приватної особи, акціонерів, держави.
3.10. Вкладами засновників акціонерного агроторгового дому можуть бути будинки, споруди, обладнання, інші матеріальні цінності, а також права користування землею і природними ресурсами, цінні папери та інші майнові права.
3.11. Акціонерний агроторговий дім може збільшувати чи зменшувати статутний фонд. Зміна статутного фонду може відбуватися лише за рішенням загальних зборів або конференції акціонерів і набуває чинності після внесення змін до Статуту акціонерного товариства. Створення та використання інших фондів передбачається в статуті.
4. Функції
4.1. Торговельно-посередницька діяльність
4.1.1. Основною формою діяльності міжрегіонального та районного агроторгового дому є укладання та виконання агентських угод. Агент - це агроторговий дім в цілому та окрема фізична особа, яка перебуває в складі найманого персоналу агроторгового дому і реалізує або закуповує продукцію відповідно до замовлень того чи іншого підприємства і за його рахунок. Підприємство, що дає доручення агенту, називається принципалом. Агентська угода - це угода між принципалом та агентом, яка визначає характер та обсяг доручення, розмір агентської винагороди, терміни дії та умови припинення угоди. Крім того, в угоді може вказуватись територія, кількість товару, ціни, момент виникнення права агента на винагороду та терміни її виплати, обов'язки і права сторін. Агентська винагорода - оплата агроторговому дому та агенту за виконання угоди. Вона визначається у процентній долі від нетто-суми, що надходить у розпорядження принципала. Агенти, що діють в країні, іменуються агентами-резидентами, в інших країнах - імпортними (експортними) агентами. Агенти можуть бути універсальними з правом виконання операцій лише в межах статутної діяльності принципала, спеціальними - для операцій спеціального характеру.
4.1.2. Щодо закордонних фірм-постачальників засобів виробництва та технологій (консигнантів) міжрегіональний та районний агроторговий дім може виконувати функції консигнатора, який реалізує імпортну продукцію.
4.1.3. Міжрегіональні та районні агроторгові дома обслуговують перш за все позарайонні товарні потоки, тобто реалізацію продукції за межі району та регіону, її закупівлю на територію району та регіону. Щодо внутрішньорайонного обороту, то тут агроторговий дім виступає в ролі посередника, ініціюючи укладання контрактів.
4.1.4. Предметом торгово-посередницької діяльності міжрегіонального та районного агроторгового дому можуть бути ф'ючерсні контракти та цінні папери.
4.2. Організаційно-виробнича діяльність
Міжрегіональні районні агроторгові дома визначають доцільність та організаційно сприяють розвитку процесів вертикальної інтеграції на території району та регіону, домагаючись того, щоб за межі району чи регіону реалізувались не сировина, а кінцева продукція агропромислового комплексу, продовольчі та інші споживчі товари. При цьому перевага надається контрактній інтеграції без утворення спеціальних агропромислових формувань. Міжрегіональний районний агроторговий дім розробляє і пропонує сторонам вартісні параметри контрактів на пропорції розподілу кінцевих результатів, які можуть бути представлені як продукцією, так і грошовими надходженнями.
4.3. Інформаційно-координаційна діяльність
Полягає в акумулюванні, відповідній обробці та поширенні на платній основі знеособленої інформації серед асоційованих членів і разових клієнтів щодо поточної кон'юнктури локального і зовнішніх ринків через систему надання довідок. Крім того, агроторговий дім здійснює рекламно-видавничу діяльність в місцеву мережу радіомовлення і телебачення. Періодично (в установлені строки) надає інформацію органам статистики і місцевої виконавчої влади про ввезення та вивезення в регіон основних видів продукції і середні ціни на неї.
4.4. Аналітично-консультаційна діяльність
4.4.1. На базі інформації про обсяги виробництва продукції в обслуговуваному районі, регіоні попит на внутрішньому і зовнішньому ринках, середні ціни угод, платоспроможність покупців агроторговий дім на платній основі розробляє аналітичні матеріали з поточної кон'юнктури та пропозиції на перспективу для споживачів цих послуг.
4.4.2. Торгово-посередницька діяльність та взаємодія агроторгових домів з біржами України.
4.4.3. Міжрегіональні та районні агроторгові дома можуть бути членами аграрних бірж, на яких, відкриваючи брокерські контори, здійснюють біржову торгівлю від імені та за рахунок клієнта, чи безпосередньо від свого імені і за свій рахунок.
4.4.4. Торгові дома можуть також брати участь у біржовій торгівлі від свого імені при торгівлі реальними товарами виключно за свій рахунок або на договірній основі з брокерськими конторами, фірмами або незалежними брокерами, які здійснюють діяльність на біржі.
4.5. Інші напрями діяльності (можливі)
4.5.1. Окрім вищеназваних обов'язкових напрямів, торговий дім може здійснювати й інші передбачені в його Статуті види діяльності:
- фінансово-інвестиційну;
- надання транспортних послуг;
- побутове обслуговування;
- сервісно-ремонтне обслуговування;
- створення і експлуатація мережі виробництва громадського харчування;
- надання послуг по організації відпочинку громадян, проведенню спортивних і культурно-масових заходів;
- надання науково-технічних послуг з питань розробки програм, формування та експлуатації інформаційних банків даних з питань економічного, правового, науково-технічного і технологічного характеру та інші.