КОМІТЕТ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ФІНАНСІВ

                     І БАНКІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ



                             Л И С Т



 N 06-10/776 від 23.12.98

     м.Київ



 vd981223 vn06-10/776

                                  Українській Національній лотереї

                                  Державній податковій

                                  адміністрації України





           Про окремі питання застосування податкового

                          законодавства





     Комітет Верховної  Ради   України   з   питань   фінансів   і

банківської  діяльності  розглянув  запит підприємства "Українська

Національна лотерея" щодо застосування окремих норм Закону України

"Про оподаткування прибутку підприємств" ( 334/94-ВР ) і роз'яснює

наступне.

     1. Відповідно  до  абзацу  другого підпункту 10.2.4 статті 10

Закону України "Про оподаткування прибутку  підприємств"  прибуток

суб'єктів   підприємницької  діяльності  -  агентів  з  проведення

державних грошових лотерей, визначений як перевищення суми доходів

над витратами, пов'язаними з випуском і проведенням таких лотерей,

не є об'єктом  оподаткування  податком  на  прибуток  підприємств.

Виходячи з цього,  суб'єкти підприємницької діяльності,  які мають

статус агента  з  проведення  державних  грошових  лотерей,  не  є

платниками  податку  на  прибуток  підприємств в частині отриманих

ними доходів від вищезазначеної діяльності.

     Згідно із  абзацом  першим підпункту 10.2.4 статті 10 замість

цього  зазначені  юридичні  особи   здійснюють   відрахування   до

Державного  бюджету  України у розмірі не менш як 30 відсотків від

доходів,  що залишаються у розпорядженні  після  виплат  призового

фонду.

     Відповідно до пункту  22.4  статті  22  вищеназваного  Закону

України норми амортизації,  визначені статтею 8,  застосовуються у

1997 році з понижуючим  коефіцієнтом  0,7,  а  в  1998  році  -  з

понижуючим коефіцієнтом 0,6.

     Згідно з підпунктом 8.1.1 статті 8 цього Закону під  терміном

"амортизація" основних фондів і нематеріальних активів розуміється

поступове віднесення витрат  на  їх  придбання,  виготовлення  або

поліпшення  на зменшення скоригованого прибутку платника податку у

межах амортизаційних відрахувань, встановлених цією статтею.

     У зв'язку  з  тим,  що  агент з проведення державних грошових

лотерей не є платником податку на прибуток підприємств  в  частині

доходів,  отриманих  ним від діяльності,  пов'язаної з проведенням

державних  лотерей,  такий  агент  для  цілей   оподаткування   не

проводить    нарахування    амортизації    основних   фондів,   що

використовуються для  забезпечення  зазначеної  діяльності,  і  не

визначає  суми  податку,  отриманого  внаслідок  зміни понижуючого

коефіцієнта до норм амортизації  згідно  із  пунктом  22.4  Закону

України  "Про  оподаткування  прибутку підприємств" ( 334/94-ВР ),

оскільки відсутня база для застосування понижуючого коефіцієнта.

     Разом з  тим,  агент  з проведення державнихгрошових лотерей

зобов'язаний  вести  поточний  облік  балансової   вартості   груп

основних  фондів  для визначення результатів (доходів або збитків)

від здійснення операцій з наступного  продажу  (відчуження)  таких

основних  фондів.  Результати  зазначеного  обліку не впливають на

визначення  податкових  зобов'язань  такого  агента   до   моменту

виведення з експлуатації зазначених основних фондів у зв'язку з їх

продажем (відчуженням).

     Виходячи з  вищевикладеного,  Комітет вважає,  що підстав для

нарахування податкових зобов'язань,  які виникають  у  зв'язку  із

зміною  понижуючого коефіцієнта з 0,7 до 0,6 при застосуванні норм

амортизації,  для агентів з проведення державних грошових  лотерей

немає,   оскільки   вони  не  є  платниками  податку  на  прибуток

підприємств і зазначені основні фонди використовують у діяльності,

спрямованій  на  випуск  і проведення державних грошових лотерей з

метою  вишукування  додаткових  коштів  для   поповнення   доходів

Державного бюджету України.

     2. Що стосується питання щодо оподаткування курсових різниць,

що   нараховуються  на  вартість  цінностей  та  заборгованість  в

іноземній валюті,  а  також  оподаткування  пасивних  доходів,  то

відповідно  до  підпункту  7.3.6  статті  7  Закону  України  "Про

оподаткування  прибутку  підприємств"  перерахунку  в  гривні   за

офіційним  валютним (обмінним) курсом Національного банку України,

що діяв  на  останній  робочий  день  звітного  періоду,  з  метою

оподаткування підлягає будь-яка іноземна валюта або заборгованість

в іноземній валюті,  що перебували на обліку платника  податку  на

кінець звітного періоду.

     Згідно із  абзацом  другим   підпункту   7.11.13   статті   7

зазначеного   Закону   України   під   терміном  "пасивні  доходи"

розуміються доходи,  отримані  платником  податку  від  процентів,

дивідендів, страхових виплат і відшкодувань, а також роялті.

     Враховуючи те,  що   підприємство   "Українська   Національна

лотерея",  як уповноважений Міністерством фінансів України агент з

проведення державних грошових лотерей,  не є платником податку  на

прибуток  підприємств  і не здійснює інших видів діяльності,  крім

діяльності з проведення державних грошових лотерей, такий агент не

визначає  податкових  зобов'язань  перед  бюджетом  з  податку  на

прибуток, отриманий у вигляді позитивної суми курсових різниць або

пасивних  доходів  (процентів),  нарахованих  на  тимчасово вільні

кошти,  джерелом  виникнення  яких  є  продаж  білетів   державних

грошових лотерей або внески до статутного фонду підприємства.

     У разі, якщо суб'єкт підприємницької діяльності - агент поряд

з  проведенням  державних  грошових  лотерей  отримує  доходи  від

здійснення інших видів підприємницької діяльності  (крім  пасивних

доходів), такий агент зобов'язаний оподатковувати суми нарахованих

курсових різниць або пасивні доходи у загальному порядку.



 Голова Комітету Верховної Ради

 України з питань фінансів і

 банківської діяльності                                 В.Альошин



 "Налоговый, банковский, таможенный Консультатнт, N 12/99