Наше підприємство після результатів перевірки податкової інспекції оскаржило її рішення, однак нам відповіли, що наша скарга не підлягає розгляду, оскільки вона була подана до вищестоящого податкового органу. Чи правомірна така відмова?
Відповідно до п. 4.1 Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби, затвердженого наказом ДПА України від 11.12.1996 р. №29 (далі – Положення), платник податків має право звернутися до органу державної податкової служби, податкове повідомлення або рішення якого збирається оскаржити, зі скаргою про перегляд цього рішення у випадку, якщо платник податків вважає, що орган державної податкової служби невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом. Скарга подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати.
Відповідно до п. 7 Положення скарга (заява), подана з порушенням порядку і термінів, визначених, зокрема, пунктом 4 зазначеного Положення, не підлягає розгляду органами державної податкової служби. Таким чином, подання скарги можливе лише до органу державної податкової служби, податкове повідомлення або рішення якого платник збирається оскаржити.
Автор: Ірина ДИБА
Юридичний вісник України № 37/ 2008