КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 8 жовтня 2008 р. N 907
Київ
|
Про затвердження Порядку тимчасової купівлі (продажу) державних цінних паперів
Відповідно до статті 17 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (
107-17)
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок тимчасової купівлі (продажу) державних цінних паперів, що додається.
Прем'єр-міністр України
|
Ю.ТИМОШЕНКО
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 жовтня 2008 р. N 907
ПОРЯДОК
тимчасової купівлі (продажу) державних цінних паперів
1. Цей Порядок визначає механізм розміщення у 2008 році Мінфіном на конкурсних засадах коштів єдиного казначейського рахунка (далі - єдиний рахунок) на умовах договорів тимчасової купівлі (продажу) державних цінних паперів, зокрема облігацій внутрішніх державних позик (далі - цінні папери), з подальшим поновленням коштів єдиного рахунка до кінця року.
2. Терміни, що вживаються в цьому Порядку, мають таке значення:
договір тимчасової купівлі (продажу) (далі - договір купівлі) - правочин, за яким розміщуються кошти єдиного рахунка на умовах тимчасової купівлі цінних паперів та зобов'язання за яким забезпечується заставою зазначених цінних паперів відповідно до договору застави;
контрагент - юридична особа, яка володіє та/або розпоряджається цінними паперами та з якою Мінфін укладає договори купівлі.
3. Мінфін розробляє примірні договори купівлі і застави та оприлюднює їх на своєму офіційному веб-сайті.
4. Договір купівлі укладається в межах граничних сум і строків, які встановлюються Мінфіном з урахуванням залишків коштів на єдиному рахунку в координації з Національним банком.
Право власності на цінні папери за договором купівлі переходить до Мінфіну в разі невиконання контрагентом зобов'язань за цим договором.
5. Договір купівлі не може бути укладено на суму менш як 5 млн. гривень.
6. Дія договору купівлі закінчується не пізніше 25 грудня року, в якому його укладено.
7. Мінфін на початку бюджетного періоду затверджує та оприлюднює план-графік розміщення коштів єдиного рахунка із зазначенням відповідних сум, які можуть коригуватися за рішенням Міністра фінансів.
8. Мінфін приймає рішення про розміщення коштів єдиного рахунка за результатами аналізу графіків платежів за державним боргом, ситуації на ринку державних цінних паперів, інформації Державного казначейства про стан єдиного рахунка, оперативної інформації про стан виконання державного бюджету, а також з урахуванням ситуації, що склалася на грошово-кредитному ринку.
9. Повідомлення про проведення конкурсного відбору оприлюднюються на офіційному веб-сайті Мінфіну не пізніше наступного дня після прийняття рішення про розміщення коштів єдиного рахунка.
У повідомленні зазначаються:
дата і час проведення конкурсного відбору;
строк і час подання заявок на участь у конкурсі;
обсяг коштів єдиного рахунка, який пропонується до розміщення відповідно до прийнятого рішення;
строк, до якого контрагенту необхідно перерахувати кошти та надати розпорядження про блокування цінних паперів;
граничний строк розміщення коштів єдиного рахунка;
інші відомості.
10. Визначення контрагентів здійснюється за результатами відкритого конкурсного відбору, який проводиться Мінфіном у встановленому ним порядку.
Мінфін встановлює мінімальну ставку дохідності розміщення коштів єдиного рахунка, за якою він приймає до розгляду пропозиції під час конкурсного відбору.
У ході конкурсного відбору учасник пропонує ставку дохідності розміщення коштів єдиного рахунка, яка не може бути нижчою за мінімальну та за якою він погоджується отримати такі кошти.
11. Насамперед задовольняються заявки контрагентів, які визначили найвищу ставку дохідності розміщення коштів єдиного рахунка. У разі коли сума пропозицій, які підлягають задоволенню, не перевищує обсягу коштів єдиного рахунка, який пропонується до розміщення, Мінфін здійснює розгляд пропозицій з нижчою дохідністю. Задоволення пропозицій припиняється, коли загальна сума пропозицій, які підлягають задоволенню, відповідає обсягу коштів єдиного рахунка, який пропонується до розміщення. Пропозиції контрагентів, у яких визначено однакову ставку дохідності, задовольняються пропорційними сумами.
12. За результатами конкурсного відбору сума договору купівлі визначається Мінфіном для кожного договору окремо як обсяг коштів єдиного рахунка, що розміщується за договором, збільшений на 5-25 відсотків (залежно від строку погашення цінних паперів, що будуть предметом договору, та поточної дохідності розміщення цінних паперів), а також доходу, обчисленому на підставі ставки дохідності розміщення коштів єдиного рахунка. Кількість цінних паперів, що будуть предметом договору купівлі, розраховується шляхом ділення суми договору на номінальну вартість одного цінного папера. Результат ділення, який не є цілим числом, округлюється у бік збільшення.
13. За результатами конкурсного відбору контрагент, якому надано право укласти договір купівлі, підписує та передає Мінфіну договори купівлі і застави у двох примірниках не пізніше дня, що настає за днем проведення конкурсного відбору.
Мінфін протягом одного дня перевіряє та підписує відповідні договори, а також надає:
Державному казначейству - розпорядження про перерахування коштів;
Національному банку як депозитарію державних цінних паперів - розпорядження про блокування цінних паперів, що є предметом застави, на користь Мінфіну;
Мін'юсту - повідомлення про укладення договору застави.
Один примірник кожного договору передається контрагенту.
14. Державне казначейство на підставі розпорядження Мінфіну перераховує контрагенту кошти з єдиного рахунка в установленому порядку та відображає зазначену операцію в обліку виконання державного бюджету.
15. Цінні папери, що є предметом застави, блокуються Національним банком як депозитарієм державних цінних паперів за принципом "поставка - проти оплати" на відповідних рахунках контрагентів на користь Мінфіну на підставі розпоряджень таких контрагентів та Мінфіну.
Національний банк за результатами проведених операцій надає Мінфіну довідку про проведення операцій з цінними паперами.
16. У день повернення коштів контрагенти та Мінфін надають Національному банку як депозитарію державних цінних паперів відповідні розпорядження про розблокування цінних паперів за принципом "поставка - проти оплати" на відповідних рахунках контрагентів.
Національний банк на підставі сквитованих розпоряджень формує платіжні доручення щодо перерахування коштів, які підлягають поверненню контрагентами Мінфіну, та надає їх контрагентам.
Контрагенти здійснюють перерахування Мінфіну коштів у порядку, визначеному законодавством.
17. Виконання договорів купівлі відображається в обліку виконання державного бюджету в розділі "Фінансування за активними операціями" відповідно до розпоряджень, наданих Мінфіном.
18. У разі невиконання контрагентом зобов'язань за договором купівлі цінні папери повинні бути достроково погашені.
19. Результати операцій з цінними паперами відображаються на підставі розпоряджень Мінфіну у видатковій частині загального фонду державного бюджету як видатки з обслуговування державного боргу із знаком плюс (мінус).
20. Дострокове погашення цінних паперів відображається в обліку виконання державного бюджету в розділі "Фінансування за борговими операціями" відповідно до розпоряджень, наданих Мінфіном.