МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 липня 2004 р.
за N 831/9430
Про затвердження Положення про порядок надання службових жилих приміщень і користування ними в органах та установах Міністерства юстиції України
На виконання постанови Ради Міністрів УРСР від 04.02.88 N 37 (
37-88-п)
"Про службові жилі приміщення", зі змінами та доповненнями, з метою впорядкування роботи з надання службових жилих приміщень і користування ними в органах та установах Міністерства юстиції України НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок надання службових жилих приміщень і користування ними в органах та установах Міністерства юстиції України (додається).
2. Департаменту державної реєстрації нормативних актів (Бутрименко В.В.) забезпечити державну реєстрацію цього наказу.
3. Житлово-побутовій комісії (Горбунова Л.М.) довести цей наказ до відома органів та установ Міністерства юстиції України для керівництва в подальшій роботі.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра юстиції України Горбунову Л.М.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції
України
02.07.2004 N 58/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 липня 2004 р.
за N 831/9430
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок надання службових жилих приміщень і користування ними в органах та установах Міністерства юстиції України
1. Загальні положення
1.1. Це Положення, розроблене відповідно до вимог Положення про порядок надання службових жилих приміщень і користування ними в Українській РСР, затвердженого постановою Ради Міністрів УРСР від 04.02.88 N 37 (
37-88-п)
"Про службові жилі приміщення", зі змінами та доповненнями, визначає порядок надання службових жилих приміщень і користування ними в органах та установах Міністерства юстиції України.
Фонд службових жилих приміщень для забезпечення працівників органів та установ Міністерства юстиції України (далі - органи та установи Мін'юсту) формується з новозбудованого житла, звільнених жилих приміщень або квартир, придбаних у фізичних чи юридичних осіб.
1.2. Службові жилі приміщення призначаються для заселення працівниками органів та установ Мін'юсту та членами їх сімей відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.11.2003 N 1792 (
1792-2003-п)
"Про доповнення Переліку категорій працівників, яким може бути надано службові жилі приміщення", які перебувають у трудових відносинах із зазначеними органами та установами, до одержання ними постійного жилого приміщення.
Органи та установи Мін'юсту мають використовувати службові жилі приміщення за їх цільовим призначенням.
1.3. Жиле приміщення належить до числа службових за рішенням виконавчого органу районної, міської, районної в місті ради за клопотанням керівника органу чи установи Мін'юсту.
Якщо орган та установа Мін'юсту розташовані на території одного населеного пункту (району в місті), а жиле приміщення - на території іншого, то рішення про його включення до числа службових приймається виконавчим комітетом ради народних депутатів за місцезнаходженням приміщення.
1.4. До числа службових може бути включене тільки вільне жиле приміщення. Під службові жилі приміщення виділяються окремі квартири.
1.5. Облік службових жилих приміщень у всіх будинках незалежно від їх належності здійснюється у виконавчому органі районної, міської, районної в місті ради, який прийняв рішення про включення жилого приміщення до числа службових.
Оперативний облік належних йому службових жилих приміщень ведуть також відповідний орган та установа Мін'юсту в журналі оперативного обліку службових жилих приміщень (додається).
1.6. Жиле приміщення виключається з числа службових, якщо відпала потреба в такому його використанні, а також якщо в установленому порядку його виключено з числа жилих. Факт проживання в службових жилих приміщеннях працівників, які припинили трудові відносини з органом та установою Мін'юсту, не є підставою для виключення цих приміщень з числа службових.
Виключення жилого приміщення з числа службових провадиться за рішенням виконавчого органу відповідної районної, міської, районної в місті ради на підставі клопотання органу та установи Мін'юсту, узгодженого з Міністерством юстиції.
Про виключення жилого приміщення з числа службових здійснюється відповідний запис у журналі оперативного обліку службових жилих приміщень.
2. Надання службових жилих приміщень
2.1. Перелік категорій працівників, яким можуть бути надані службові жилі приміщення, визначається чинним законодавством.
2.2. Службові жилі приміщення надаються працівникам, віднесеним до категорій осіб, яким можуть бути надані такі приміщення.
З дозволу виконавчого органу районної, міської, районної в місті ради службове жиле приміщення може бути надане працівникові, який проживає в іншому населеному пункті.
Такі приміщення надаються незалежно від перебування працівників на квартирному обліку, без додержання черговості та відповідних пільг.
Якщо жилі приміщення, у яких проживають працівники, розташовані на такій відстані від місця їх роботи, яка унеможливлює виконання ними службових обов'язків, то надання службових жилих приміщень допускається й у випадках, коли ці працівники забезпечені житлом.
2.3. Для одержання службового жилого приміщення працівник подає до житлово-побутової комісії або профспілкового комітету заяву на ім'я керівника органу чи установи Мін'юсту. До заяви додається довідка з місця проживання про склад сім'ї та реєстрацію. Члени сім'ї заявника, які бажають уселитися в службове жиле приміщення, дають письмову згоду на проживання в цьому приміщенні.
2.4. Службове жиле приміщення має бути впорядкованим відповідно до умов конкретного населеного пункту, відповідати встановленим санітарним і технічним вимогам.
2.5. При наданні службових жилих приміщень не допускається заселення однієї кімнати особами різної статі, старшими за 9 років, крім подружжя, а також особами з тяжкими формами деяких хронічних захворювань за наявності медичного висновку.
Не допускається також заселення квартири, призначеної для однієї сім'ї, двома і більше сім'ями або двома і більше одинокими особами.
2.6. Службові жилі приміщення надаються в межах 13,65 квадратного метра жилої площі на одну особу, але не менше рівня середньої забезпеченості громадян жилою площею в цьому населеному пункті, визначеного в установленому порядку.
Службове жиле приміщення може бути надане з перевищенням такого максимального розміру, якщо воно складається з однієї кімнати (однокімнатної квартири), або у випадках, визначених в абзаці першому пункту 2.5 цього Положення.
2.7. У разі крайньої виробничої потреби та за відсутності відповідного службового жилого приміщення як тимчасовий захід за згодою працівника йому може бути надане службове жиле приміщення, що не відповідає вимогам, передбаченим пунктом 2.4 і абзацом першим пункту 2.5 цього Положення, або за розміром менше від рівня середньої забезпеченості громадян жилою площею в цьому населеному пункті (але не нижче рівня, установленого для прийняття громадян на квартирний облік), зі збереженням права на одержання службового жилого приміщення, що відповідає зазначеним вимогам і розміру.
2.8. Службове жиле приміщення надається працівникові на всіх членів сім'ї, зазначених у пункті 2.3 цього Положення, які проживають разом з ним, а також на дружину (чоловіка) та неповнолітніх дітей, які мешкають окремо від заявника в цьому або в іншому населеному пункті.
2.9. Службове жиле приміщення надається працівникам органів та установ на час виконання ними обов'язків, які потребують проживання в такому приміщенні.
2.10. Службові жилі приміщення надаються за рішенням керівника органу та установи Мін'юсту з урахуванням пропозицій житлово-побутової комісії органу чи установи, у віданні якого ці приміщення перебувають, затвердженим виконавчим органом районної, міської, районної в місті ради, на території якої розташований відповідний орган чи установа.
У рішенні зазначаються, яку займає посаду або виконує роботу особа, якій надається службове жиле приміщення, склад її сім'ї, розмір приміщення, що надається, кількість кімнат у ньому та адреса.
2.11. Працівники, зазначені в рішенні про надання службового жилого приміщення, дають письмове зобов'язання про звільнення на вимогу керівництва органу чи установи Мін'юсту займаного жилого приміщення в будинку державного або громадського жилого фонду чи в будинку житлово-будівельного кооперативу в передбачених законодавством випадках.
2.12. Рішення про надання службового жилого приміщення може бути переглянуте до видачі ордера при виявленні обставин, які не були раніше відомі й могли вплинути на таке рішення.
2.13. Службові жилі приміщення, що звільняються, надаються особам, які мають право на їх одержання, у порядку, установленому цим Положенням.
2.14. На підставі рішення про надання службового жилого приміщення виконавчий орган районної, міської ради видає громадянинові спеціальний ордер, який є єдиною підставою для вселення в надане службове жиле приміщення.
Спеціальний ордер дійсний протягом 30 днів.
2.15. Спеціальний ордер вручається працівникові, на ім'я якого він виданий, або за його дорученням іншій особі. При одержанні спеціального ордера пред'являються паспорти (або документи, що їх замінюють) членів сім'ї, включених до цього ордера.
2.16. При вселенні в надане службове жиле приміщення працівник здає спеціальний ордер у житлово-експлуатаційну організацію, а за її відсутності - відповідному підприємству, установі, організації, що здійснює обслуговування цього жилого приміщення. Спеціальний ордер зберігається як документ суворої звітності.
Одночасно подаються паспорти всіх членів сім'ї, включених до ордера, з відміткою про виписку з попереднього місця проживання.
2.17. Спеціальний ордер на службове жиле приміщення може бути визнаний недійсним на підставі та в порядку, що встановлені статтею 59 Житлового кодексу УРСР (
5464-10)
.
3. Користування службовими жилими приміщеннями
3.1. На підставі спеціального ордера (пункт 2.14 цього Положення) між наймодавцем (житлово-експлуатаційною організацією, а за її відсутності - відповідним підприємством, установою, організацією) та наймачем (працівником, на ім'я якого видано спеціальний ордер) укладається договір про найм службового жилого приміщення.
3.2. Наймач службового жилого приміщення має право проживати в ньому разом із членами своєї сім'ї.
Наймач має право в установленому порядку за письмовою згодою всіх членів сім'ї, які проживають разом з ним, уселити в займане ним службове жиле приміщення свою дружину, дітей, батьків, а також інших осіб. На вселення до батьків їхніх неповнолітніх дітей такої згоди не потрібно.
3.3. За тимчасової відсутності наймача або членів його сім'ї службове жиле приміщення зберігається за ним у випадках і в строки, визначені в статті 71 Житлового кодексу України (
5464-10)
.
3.4. Наймач службового жилого приміщення і члени його сім'ї зобов'язані додержуватися умов договору про найм службового жилого приміщення і правил користування жилими приміщеннями, утримання жилого будинку і прибудинкової території.
3.5. Наймач службового жилого приміщення зобов'язаний своєчасно вносити квартирну плату й плату за комунальні послуги (водопостачання, газ, електричну, теплову енергію та інші послуги) в установленому порядку.
Пільги з оплати жилого приміщення та комунальних послуг установлюються законодавством.
3.6. Наймач службового жилого приміщення та члени його сім'ї зобов'язані дбайливо ставитися до наданого жилого приміщення і його обладнання, проводити на умовах і в порядку, що визначаються законодавством України, за свій рахунок поточний ремонт займаного приміщення, а при звільненні приміщення здати його в належному стані.
3.7. Повнолітні члени сім'ї наймача несуть солідарну з ним майнову відповідальність за зобов'язаннями, що випливають з договору про найм службового жилого приміщення.
3.8. Наймач службового жилого приміщення та члени його сім'ї користуються також іншими правами й несуть відповідальність, що передбачено договором найму жилого приміщення.
До користування службовими жилими приміщеннями не застосовуються правила: про бронювання жилого приміщення (статті 73 - 76 Житлового кодексу УРСР (
5464-10)
, про обмін жилого приміщення (статті 79 - 83, 85 Житлового кодексу УРСР), у тому числі з наймачем іншого службового жилого приміщення, про зміну договору про найм жилого приміщення (статті 103 - 106 Житлового кодексу УРСР).
4. Звільнення службових жилих приміщень
4.1. Працівник, що припинив трудові відносини з органом та установою Мін'юсту, підлягає виселенню зі службового жилого приміщення з усіма особами, які з ним проживають, без надання іншого жилого приміщення, крім випадків, передбачених чинним законодавством.
4.2. Інше жиле приміщення, надане працівнику у зв'язку з виселенням зі службового жилого приміщення, має розташовуватися в межах цього самого населеного пункту і відповідати встановленим санітарним і технічним вимогам.
У разі знесення будинку (жилого приміщення) або його переобладнання в нежилий, а також при загрозі обвалу будинку (жилого приміщення) наймачеві службового жилого приміщення може бути надане інше службове жиле приміщення. Надання іншого службового жилого приміщення допускається також, якщо внаслідок капітального ремонту займане службове жиле приміщення не може бути збережене або його розмір істотно зміниться (стаття 102 Житлового кодексу УРСР (
5464-10)
.
4.3. Наймач, члени його сім'ї або інші особи, які проживають у службовому жилому приміщенні, можуть бути виселені в судовому порядку без надання іншого жилого приміщення також у випадках, передбачених частиною першою статті 116 Житлового кодексу УРСР (
5464-10)
.
4.4. Особи, які самоправно зайняли службове жиле приміщення, виселяються за рішенням суду без надання їм іншого жилого приміщення.
4.5. У разі визнання ордера на службове жиле приміщення недійсним унаслідок неправомірних дій осіб, які одержали ордер, вони підлягають виселенню без надання іншого жилого приміщення. Якщо працівники, зазначені в ордері, раніше користувалися жилим приміщенням у будинку державного або громадського житлового фонду, то їм має бути надане жиле приміщення, яке вони раніше займали, або інше жиле приміщення.
Якщо ордер на службове жиле приміщення визнано недійсним з інших причин, крім випадку, передбаченого абзацом першим цього пункту, то працівники, зазначені в ордері, підлягають виселенню з наданням іншого жилого приміщення або приміщення, яке вони раніше займали.
Директор департаменту
планово-фінансової діяльності,
бухгалтерського обліку і звітності
|
С.Которобай
|
Додаток
до п. 1.5 Положення про
порядок надання службових
жилих приміщень і
користування ними в органах
та установах Міністерства
юстиції України
ЖУРНАЛ
оперативного обліку службових жилих приміщень
_____________________________________________________________
(найменування митного органу, за яким закріплено службові
жилі приміщення)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
| Адреса | Характеристика | Дата і N | Дата і N | Відповідальний | Дата і N | Примітка |
| службового | службового | рішення | наказу | квартиронаймач | рішення | |
| жилого | жилого | виконкому | органу чи | та члени | виконком | |
| приміщення | приміщення | ради | установи | його сім'ї | у ради | |
| (населений | (комунальна | народних | Мін'юсту | | народних | |
| пункт, | або окрема | депутатів | про | | депутатів | |
| вулиця, | квартира, | про | надання | | про | |
| N будинку | упорядкована | включення | службового | | виключення | |
| і квартири) | чи | жилого | жилого | | жилого | |
| | невпорядкована,| приміщення | приміщення | | приміщення | |
| | поверх, | до числа | | | з числа | |
| | кількість | службових | | | службових | |
| | кімнат, розмір | | | | | |
| | жилої площі) | | | | | |
|-------------+----------------+------------+------------+----------------+------------+----------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---------------------------------------------------------------------------------------------------