КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 17 вересня 2008 р. N 834
Київ

Про затвердження Державної цільової науково-технічної програми створення державної інтегрованої інформаційної системи забезпечення управління рухомими об'єктами (зв'язок, навігація, спостереження)

Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Державну цільову науково-технічну програму створення державної інтегрованої інформаційної системи забезпечення управління рухомими об'єктами (зв'язок, навігація, спостереження) (далі - Програма), що додається.
2. Міністерству економіки включати за поданням Міністерства транспорту та зв'язку визначені Програмою завдання, заходи і показники до розділів проекту Державної програми економічного та соціального розвитку України на відповідний рік.
3. Міністерству транспорту та зв'язку подавати щороку до 31 березня Кабінетові Міністрів України та Міністерству економіки інформацію про хід виконання Програми.
Прем'єр-міністр України
Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 21

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 вересня 2008 р. N 834

ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА НАУКОВО-ТЕХНІЧНА ПРОГРАМА створення державної інтегрованої інформаційної системи забезпечення управління рухомими об'єктами (зв'язок, навігація, спостереження)

Загальна частина

Сучасні досягнення у галузі інформаційних технологій, зв'язку, навігації і спостереження, їх інтеграція у межах єдиної інформаційної системи дають змогу забезпечити належний рівень безпеки руху, підвищити ефективність використання всіх видів транспорту. У багатьох розвинутих державах світу, насамперед у США, Японії, країнах ЄС, створюються інтегровані високотехнологічні засоби і системи, що застосовуються у процесі управління всіма видами рухомих об'єктів як у цивільній, так і у військовій сфері.
В Україні функціонують відомчі системи інформаційного забезпечення процесів управління рухомими об'єктами у галузі авіаційного, водного, залізничного та автомобільного транспорту, але рівень оснащення та інтеграції їх систем зв'язку, навігації і спостереження значно нижче від рівня, досягнутого передовими державами. Застаріла інфраструктура, неузгодженість підходів до розв'язання споріднених завдань, обмеженість в інформаційній взаємодії із створення сучасних високотехнологічних систем управління рухомими об'єктами є причиною технічного та технологічного відставання України у цій сфері.
Актуальність розроблення та затвердження Державної цільової науково-технічної програми створення державної інтегрованої інформаційної системи забезпечення управління рухомими об'єктами (зв'язок, навігація, спостереження) (далі - Програма) зумовлена нагальною потребою у наближенні розвитку транспортної галузі України до світового рівня на основі використання сучасних інформаційних технологій.

Мета Програми

Метою Програми є створення державної інтегрованої інформаційної системи забезпечення управління рухомими об'єктами, зокрема:
системи зв'язку з рухомими об'єктами, що відповідає сучасним вимогам та міжнародним стандартам з належною технічною базою;
системи навігації, що базується на сучасних технологіях, для розвитку вітчизняних засобів навігації і впровадження їх у системи управління всіма видами транспорту та користування цією системою органами МВС, МОЗ, Міноборони, СБУ, МНС;
інтегрованої радіолокаційної системи та єдиної системи висвітлення обстановки в Азово-Чорноморському басейні, що використовуватимуться з метою доведення рівня якості контролю навколишнього простору та інформаційного забезпечення управління рухомими об'єктами до сучасних вимог.

Шляхи і способи розв'язання проблеми

Шляхами розв'язання проблеми є:
проведення прикладних досліджень з проблем створення перспективних засобів і систем зв'язку, навігації і спостереження;
розроблення організаційної, функціональної та інформаційної структури державної інтегрованої інформаційної системи забезпечення управління рухомими об'єктами;
створення і впровадження перспективних засобів зв'язку, навігації і спостереження;
розроблення новітніх технологій оброблення інформації;
інтеграція засобів зв'язку, навігації і спостереження у рамках державної інтегрованої інформаційної системи забезпечення управління рухомими об'єктами;
створення умов для подальшого розвитку інноваційних засобів і систем зв'язку, навігації і спостереження.
Основними способами розв'язання проблеми є виконання науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, проведення організаційно-технічних заходів і розроблення нормативно-правових актів.
Прогнозовані обсяги і джерела фінансування завдань і заходів Програми наведені у паспорті (додаток 1).

Завдання і заходи Програми

Перелік завдань і заходів, спрямованих на розв'язання проблеми та досягнення мети Програми, наведено у додатку 2.

Очікувані результати, ефективність Програми

Виконання Програми дасть змогу:
створити вітчизняні засоби зв'язку, навігації і спостереження, а також сучасну інфраструктуру для забезпечення постійного та ефективного контролю наземного, повітряного та водного простору України;
підвищити рівень безпеки руху на транспорті.
У результаті виконання Програми буде створена науково-технічна база для подальшого розвитку вітчизняних засобів зв'язку, навігації і спостереження, удосконалення системи управління рухомими об'єктами.
Очікувані результати Програми наведені у додатку 3.

Обсяги та джерела фінансування

Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного бюджету та інших джерел.

Додаток 1
до Програми

ПАСПОРТ

Державної цільової науково-технічної програми створення державної інтегрованої інформаційної системи забезпечення управління рухомими об'єктами (зв'язок, навігація, спостереження)

1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 р. N 410 (410-2003-р) (Офіційний вісник України, 2003 р., N 29, ст. 1481).
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 17 вересня 2008 р. N 834.
3. Державний замовник - Мінтрансзв'язку.
4. Керівник Програми - заступник Міністра транспорту та зв'язку.
5. Виконавці заходів Програми - науково-дослідні установи, підприємства, вищі навчальні заклади.
Науковий координатор Програми - Харківський національний університет радіоелектроніки.
6. Строк виконання: 2008-2011 роки.
7. Прогнозні обсяги та джерела фінансування:
Джерела фінансування Обсяг фінансування, тис. гривень У тому числі за роками, тис. гривень
2008 2009 2010 2011
Державний бюджет 29680 1630 11765 9855 6430
Інші джерела 42920 6860 22150 9640 4270
Усього 72600 8490 33915 19495 10700

Додаток 2
до Програми

ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ

з виконання Державної цільової науково-технічної програми створення державної інтегрованої інформаційної системи забезпечення управління рухомими об'єктами (зв'язок, навігація, спостереження)

Найменування завдання Найменування показника Значення показника Найменування заходу Головний розпорядник бюджетних коштів Джерела фінансу- вання Прог- ноз- ний обсяг фіна- нсо- вих ресу- рсів для вико- нання зав- дань, тис. гри- вень У тому числі за роками
усьо- го за роками
2008 2009 2010 2011
2008 2009 2010 2011
1. Створення організаційно- функціональної та інформаційної структури кількість нормативно-правових актів і технологій щодо доступу до державної інтегрованої інформаційної системи, забезпечення управління рухомими об'єктами (зв'язок, навігація, спостереження) (далі - інформаційна система) 6 3 3 1) визначення складу і правового статусу суб'єктів і користувачів інформаційної системи, створення нормативної бази та технології доступу до системи Мінтрансзв'язку державний бюджет 450 300 150
2) створення бази даних (реєстру) нормативних актів у сфері інформаційного забезпечення управління рухомими об'єктами -"- -"- 350 350
кількість макетів організаційно- функціональної та інформаційної структури 5 1 2 2 3) розроблення організаційно- функціональної та інформаційної структури інформаційної системи, визначення складу її ресурсів -"- -"- 500 150 350
кількість інформаційно- аналітичних та інформаційно- довідкових центрів і систем 6 3 3 4) розроблення і впровадження в інформаційній системі єдиної технології збирання даних про рухомі об'єкти, узагальнення та подання таких даних, а також класифікації рухомих об'єктів; розроблення і запровадження єдиної форми обміну даними і повідомлень про рухомі об'єкти Мінтрансзв'язку державний бюджет 1050 450 300 300
кількість науково- технічних звітів за результатами розроблення організаційно- функціональної та інформаційної структури 10 1 2 3 4 5) створення системи геоінформаційного забезпечення функціонування інформаційної системи -"- -"- 950 100 350 250 250
6) створення комплексної системи захисту даних інформаційної системи та підтримка її функціонування -"- -"- 400 100 150 150
7) створення галузевої системи інформаційно- аналітичної підтримки управління контейнерними перевезеннями -"- державний бюджет 700 350 350
інші джерела 2850 1400 1450
Разом 3550 1750 1800
8) створення інформаційно-довідкової системи та корпоративного порталу для користувачів -"- державний бюджет 550 350 200
інші джерела 650 550 100
Разом 1200 900 300
9) розроблення проекту створення головного та регіональних інформаційно- аналітичних центрів -"- державний бюджет 400 200 200
10) утворення Морського інформаційно- координаційного центру та розроблення апаратно-програмного комплексу системи забезпечення безпеки судноплавства Мінтрансзв'язку державний бюджет 800 400 200 200
інші джерела 1540 800 740
Разом 2340 1200 940 200
Разом за завданням 1 11190 250 5750 4090 1100
у тому числі державний бюджет 6150 250 3000 1800 1100
інші джерела 5040 2750 2290
2. Створення інтегрованих систем і засобів спостереження кількість методів та зразків системи спостереження за рухомими об'єктами у повітряному та надводному просторі 4 1 3 1) розроблення раціональної структури єдиної системи спостереження у повітряному та надводному просторі -"- державний бюджет 75 50 25
Міноборони -"- 75 50 25
Разом 150 100 50
2) розроблення організаційних та технічних методів спільного використання результатів спостереження за рухомими об'єктами у повітряному та надводному просторі Мінтрансзв'язку державний бюджет 75 50 25
Міноборони -"- 75 50 25
Разом 150 100 50
кількість зразків систем захисту радіолокаційних засобів спостереження нового покоління 1 1 3) розроблення методів і принципів створення первинно-вторинних оглядових радіолокаційних станцій контролю повітряного простору, наземної та надводної обстановки Мінтрансзв'язку державний бюджет 300 300
кількість нормативних актів з питань створення єдиної системи спостереження у повітряному та надводному просторі, спільного використання засобів спостереження за рухомими об'єктами 2 2 4) обґрунтування вимог до розроблення засобів і спостереження за рухомими об'єктами у повітряному та надводному просторі з урахуванням технічних і економічних показників Мінтрансзв'язку державний бюджет 320 320
5) розроблення апаратури об'єктивного контролю характеристик радіолокаційних станцій на етапах випробування та експлуатації -"- -"- 200 200
6) розроблення організаційних та технічних методів використання даних радіолокаційних засобів огляду повітряного та надводного простору для проведення оцінки метеорологічної обстановки -"- -"- 100 100
кількість науково- технічних звітів за результатами створення інтегрованих систем і засобів спостереження 9 6 3 7) створення уніфікованих адаптивних систем захисту радіолокаційних засобів спостереження від завад та засобів автоматичної обробки радіолокаційної інформації 400 300 100
8) створення приймально- передавальних пристроїв імпульсних радіолокаційних станцій -"- державний бюджет 250 100 150
інші джерела 50 50
Разом 300 150 150
9) розроблення технічних засобів запобігання зіткненню рухомих і нерухомих об'єктів Мінтрансзв'язку державний бюджет 300 100 200
інші джерела 300 50 100 150
Разом 600 50 200 350
Разом за завданням 2 2520 250 1670 600
у тому числі державний бюджет 2170 200 1520 450
інші джерела 350 50 150 150
3. Створення та розвиток інтегрованої радіолокаційної системи контролю повітряного простору кількість зразків радіолокаторів та метеорадіолокаційних станцій нового покоління 3 2 1 1) розроблення аеродромного первинно- вторинного радіолокатора нового покоління, що відповідає вимогам ІКАО -"- державний бюджет 1000 100 200 700
інші джерела 700 200 300 200
Разом 1700 300 500 900
2) розроблення автономного вторинного радіолокатора нового покоління, що відповідає вимогам ІКАО -"- державний бюджет 1000 100 200 700
інші джерела 750 300 250 200
Разом 1750 400 450 900
кількість методик використання інтегрованої радіолокаційної системи у мирний час та особливий період 1 1 3) обґрунтування заходів щодо структурної трансформації радіолокаційних систем різного підпорядкування в інтегровану радіолокаційну систему -"- державний бюджет 100 100
4) розроблення перспективної метеорадіолокаційної станції та метеоканалів для оглядових радіолокаційних станцій -"- державний бюджет 750 150 300 300
інші джерела 2500 500 1000 1000
Разом 3250 500 1150 1300 300
кількість науково- технічних звітів за результатами створення інтегрованої радіолокаційної системи контролю повітряного простору 5 1 3 1 5) розроблення організаційних та технічних методів використання інформаційних ресурсів інтегрованої радіолокаційної системи її суб'єктами та користувачами у мирний час та особливий період Мінтрансзв'язку державний бюджет 150 100 50
Разом за завданням 3 6950 1200 2300 3150 300
у тому числі державний бюджет 3000 200 750 1750 300
інші джерела 3950 1000 1550 1400
4. Створення та розвиток єдиної системи контролю за обстановкою в Азово- Чорноморському басейні кількість нормативно-правових актів з питань створення та функціонування єдиної системи контролю за обстановкою в Азово- Чорноморському басейні 2 1 1 1) розроблення і затвердження Програми створення єдиної системи контролю за обстановкою в Азово- Чорноморському басейні -"- державний бюджет 100 10
2) розроблення організаційних та технічних методів удосконалення системи моніторингу обстановки в Азово-Чорноморському басейні -"- державний бюджет 500 200 150 150
інші джерела 3000 1500 1000 500
Разом 3500 1700 1150 650
3) розроблення оптико- електронного комплексу контролю ближньої надводної обстановки -"- державний бюджет 650 50 350 250
кількість зразків апаратури для контролю надводної обстановки, автоматизованого збирання, обробки та обміну інформацією за обстановкою в Азово-Чорноморському басейні 2 2 4) створення автоматизованого пункту збирання, обробки та обміну інформацією за обстановкою в Азово- Чорноморському басейні Мінтрансзв'язку державний бюджет 750 450 300
інші джерела 750 450 300
Разом 1500 900 600
5) визначення структури розташування берегових станцій автоматичної ідентифікаційної системи з метою максимального охоплення простору Азово- Чорноморського басейну -"- державний бюджет 250 250
кількість науково- технічних звітів за результатами створення єдиної системи контролю за обстановкою в Азово- Чорноморському басейні 6 1 1 2 2 6) створення на морському узбережжі берегового фрагмента глобальної морської супутникової системи зв'язку для забезпечення безпеки судноплавства і надійності зв'язку у разі виникнення небезпеки -"- державний бюджет 3200 1000 1000 1000
інші джерела 11000 8900 1100 1000
Разом 14200 9900 2100 2200
Разом за завданням 4 20200 150 13100 4100 2850
у тому числі державний бюджет 5450 150 2250 1700 1350
інші джерела 14750 10850 2400 1500
5. Створення та розвиток інтегрованих систем та засобів навігації кількість систем та засобів для забезпечення надійності супутникової навігації, контролю за переміщенням транспортних засобів та аналізу дорожньо- транспортних пригод 9 3 6 1) завершення роботи із створення національної наземної берегової мережі контрольно- коригувальних станцій глобальної системи визначення місця розташування GPS/ГЛОНАСС Мінтрансзв'язку державний бюджет 300 100 100 100
інші джерела 3500 1150 1150 1200
Разом 3800 1150 1250 1300 100
2) створення засобів моніторингу та експериментальної оцінки характеристик навігаційного забезпечення за сигналами навігаційної супутникової системи EGNOS на території України, а також засобів експлуатації української частини метрологічного забезпечення наземного сегмента системи GALILEO -"- державний бюджет 1500 200 600 400 300
інші джерела 200 100 100
Разом 1700 300 700 400 300
кількість зразків інтегрованої навігаційної апаратури для всіх типів рухомих об'єктів 1 1 3) створення на базі приймачів сигналів глобальних навігаційних супутникових систем та інерціальних систем інтегрованої навігаційної апаратури для рухомих об'єктів на базі малогабаритних комплектувальних елементів (модулів, антен, акселерометрів і гіроскопів, зокрема мікромеханічних, волоконнооптичних, твердотільнохвильових) -"- державний бюджет 1100 600 500
інші джерела 1400 400 1000
Разом 2500 1000 1500
кількість нормативно-правових актів з питань інтегрування підсистем навігації та спостереження 1 1 4) розроблення методів підвищення рівня завадозахищеності апаратури супутникової навігації за сигналами глобальних навігаційних супутникових систем, зокрема завадозахищеності апаратури посадкових систем; розроблення комплексу заходів з послаблення впливу штучних перешкод на надійність і точність визначення місця розташування об'єктів Мінтрансзв'язку державний бюджет 1250 250 450 550
інші джерела 200 200
Разом 1450 450 450 550
кількість науково- технічних звітів за результатами створення інтегрованих систем та засобів навігації 11 3 8 5) розроблення заходів, технічних та програмних засобів інтегрування підсистем навігації з підсистемами спостереження інформаційної системи -"- державний бюджет 1000 100 250 650
інші джерела 1200 300 300 300 300
Разом 2200 300 400 550 950
6) створення системи автоматизованого моніторингу і контролю за переміщенням окремих транспортних засобів і автотранспортних потоків з використанням сучасних супутникових навігаційно- телекомунікаційних технологій -"- державний бюджет 750 200 250 300
інші джерела 600 300 300
Разом 1350 500 550 300
7) утворення центру обробки та аналізу вимірювальної інформації, що надходить з глобальних навігаційних супутникових систем -"- державний бюджет 1250 450 300 500
8) розроблення типового апаратно-програмного комплексу автоматизованого аналізу дорожньо- транспортних пригод МВС державний бюджет 550 150 200 200
інші джерела 850 500 350
Разом 1400 650 550 200
9) удосконалення системи базового координатно-часового забезпечення України та її включення в інформаційну систему Мінтрансзв'язку державний бюджет 900 400 200 300
інші джерела 800 300 300 200
Разом 1700 700 500 500
10) удосконалення системи базового координатно-часового забезпечення України та її інтеграція в інформаційну систему -"- державний бюджет 1200 250 700 250
інші джерела 870 200 470 200
Разом 2070 450 1170 450
11) розроблення методів та засобів метрологічного і часового забезпечення -"- державний бюджет 300 150 150
Разом за завданням 5 19720 2850 6320 5850 4700
у тому числі державний бюджет 10100 600 3150 3150 3200
інші джерела 9620 2250 3170 2700 1500
6. Удоскона- лення засобів зв'язку кількість систем передачі даних в інтегрованій інформаційній системі 3 1 1 1 1) створення засобів зв'язку -"- державний бюджет 650 100 300 250
інші джерела 1500 300 300 250 650
Разом 2150 400 600 500 650
кількість засобів моніторингу проходження рухомими об'єктами контрольних зон 1 1 2) розроблення для компонентів інформаційної системи національних стандартів, гармонізованих з міжнародними стандартами, рекомендаціями Міжнародного союзу електрозв'язку і Світового поштового союзу -"- державний бюджет 200 100 100
3) розроблення методів та засобів забезпечення електромагнітної сумісності складових інформаційної системи Мінтрансзв'язку державний бюджет 410 110 150 150
інші джерела 690 170 250 270
Разом 1100 280 400 420
кількість нормативно-правових актів з питань створення та функціонування складових інформаційної системи 1 1 4) науково-технічне обґрунтування вибору смуги радіочастотного спектра для інформаційної системи та її раціонального використання -"- державний бюджет 200 200
5) розроблення вимог та технічних методів створення уніфікованої апаратури зв'язку -"- -"- 300 150 150
кількість технічних рішень та методів створення уніфікованої апаратури і забезпечення завадозахищеної передачі інформації для управління рухомими об'єктами 4 1 1 2 6) розроблення методів та технічних засобів завадозахищеної передачі дискретних повідомлень, завадостійкого модему та засобів спряження апаратури, що визначає координати об'єктів, з системою передачі інформації -"- державний бюджет 450 100 150 200
інші джерела 900 200 150 200 350
Разом 1350 200 250 350 550
7) розроблення засобів для дистанційного моніторингу проходження рухомими об'єктами контрольних зон інші джерела 3720 1760 1960
кількість науково- технічних звітів за результатами удосконалення засобів зв'язку 9 1 3 1 4 8) розроблення системи забезпечення передачі метеорологічної інформації та диспетчерського обміну і зв'язку за принципом "берег-судно-берег" з використанням систем стільникового та супутникового зв'язку для забезпечення безпеки судноплавства на р. Дніпрі -"- 1300 1300
9) розроблення проекту створення мережі ультракороткохвильового зв'язку між суднами та береговими об'єктами на р. Дніпрі інші джерела 1100 1100
Разом за завданням 6 11420 3660 4540 1500 1720
у тому числі державний бюджет 2210 100 860 800 450
інші джерела 9210 3560 3680 700 1270
7. Створення навчально- матеріальної бази для підготовки фахівців з питань забезпечення експлуатації складових підсистем та засобів інформаційної системи, підвищення їх кваліфікації кількість навчальних програм підготовки кадрів для експлуатації і розвитку інформаційної системи 1 1 створення навчально- матеріальної бази для підготовки фахівців, які забезпечують експлуатацію систем та засобів інформаційної системи, і підвищення їх кваліфікації МОН державний бюджет 600 100 350 150
Усього за Програмою 72600 8460 34030 19440 10670
у тому числі державний бюджет 29680 1600 11880 9800 6400
інші джерела 42920 6860 22150 9640 4270

Додаток 3
до Програми

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

виконання Державної цільової науково-технічної програми створення державної інтегрованої інформаційної системи забезпечення управління рухомими об'єктами (зв'язок, навігація, спостереження)

Найменування завдання Найменування показників виконання завдання Значення показників
усього у тому числі за роками
2008 2009 2010 2011
1. Створення організаційно- функціональної та інформаційної структури кількість інформаційно- аналітичних та інформаційно- довідкових центрів, систем та порталів 4 2 2
кількість макетів організаційно- функціональної та інформаційної структури державної інтегрованої інформаційної системи забезпечення управління рухомими об'єктами (зв'язок, навігація, спостереження) (далі - інформаційна система) та її складових 5 1 2 2
кількість нормативно-правових актів і технологій створення та доступу до інформаційних ресурсів державної інтегрованої інформаційної системи, їх захисту та функціонування 6 3 3
кількість науково- технічних звітів про результати розроблення організаційно- функціональної структури інформаційної системи 10 2 3 5
2. Створення інтегрованих систем і засобів спостереження кількість зразків системи захисту радіолокаційних засобів спостереження нового покоління 1 1
кількість методів та зразків функціональної та технічної уніфікації апаратури систем спостереження за рухомими об'єктами у повітряному та надводному просторі 4 1 3
кількість нормативних документів з питань створення єдиної системи спостереження у повітряному та надводному просторі, спільного використання незалежного та залежного спостереження за рухомими об'єктами 2 2
кількість науково- технічних звітів за результатами створення інтегрованих систем і засобів спостереження 9 6 3
3. Створення та розвиток інтегрованої радіолокаційної системи контролю повітряного простору України кількість зразків радіолокаторів та метеорадіолокаційних станцій нового покоління 3 2 1
кількість методик використання інтегрованої радіолокаційної системи в умовах мирного часу та особливого періоду 1 1
кількість науково- технічних звітів за результатами розроблення інтегрованої радіолокаційної системи контролю повітряного простору 5 1 3 1
4. Створення та розвиток єдиної системи контролю за надводною обстановкою в Азово- Чорноморському басейні кількість зразків апаратури контролю надводної обстановки, автоматизованого збирання, обробки та обміну інформацією про обстановку в Азово-Чорноморському басейні 2 2
кількість нормативно-правових актів з питань створення та функціонування єдиної системи контролю обстановки в Азово- Чорноморському басейні 2 1 1
кількість науково- технічних звітів за результатами розроблення єдиної системи контролю обстановки в Азово- Чорноморському басейні 6 1 1 2 2
5. Створення та розвиток інтегрованих систем і засобів навігації кількість систем та засобів для забезпечення надійності супутникової навігації, контролю переміщення транспортних засобів та аналізу дорожньо- транспортних пригод 9 3 6
кількість зразків інтегрованої навігаційної апаратури для всіх видів рухомих об'єктів 1 1
кількість нормативно-правових актів з питань інтегрування підсистем навігації з підсистемами спостереження 1 1
кількість науково- технічних звітів за результатами розроблення інтегрованих систем та засобів навігації 11 3 8
6. Удосконалення засобів зв'язку і створення системи зв'язку кількість систем зв'язку і передачі інформації в інформаційній системі 3 1 1 1
кількість засобів реєстрації і передачі даних щодо проходження рухомими об'єктами контрольних зон 1 1
кількість нормативних документів з питань створення та функціонування складових інформаційної системи 1 1
кількість науково- технічних рішень та методів створення уніфікованої апаратури і забезпечення завадозахищеної передачі інформації для управління рухомими об'єктами 4 1 1 2
кількість науково- технічних звітів за результатами удосконалення засобів зв'язку і створення системи зв'язку інформаційної системи 9 1 3 1 4
7. Створення навчально- матеріальної бази для підготовки фахівців, які забезпечують експлуатацію систем та засобів державної інтегрованої інформаційної системи, та підвищення їх кваліфікації кількість навчальних програм підготовки кадрів для експлуатації і розвитку інформаційної системи 1 1