УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 5 червня 2000 р. N 911
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 133 ( 133-2002-п ) від 14.02.2002 )
Про затвердження Положення про Державний
департамент ядерної енергетики
Відповідно до Указу Президента України від 15 грудня 1999 р.
N 1573 ( 1573/99 ) "Про зміни у структурі центральних органів
виконавчої влади" Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:
Затвердити Положення про Державний департамент ядерної
енергетики (додається).
Прем'єр-міністр України В.ЮЩЕНКО
Інд. 37
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 червня 2000 р. N 911
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний департамент ядерної енергетики
1. Державний департамент ядерної енергетики (Держатом) є
урядовим органом державного управління, який діє у складі
Мінпаливенерго і підпорядковується йому.
2. Держатом у своїй діяльності керується Конституцією
( 254к/96-ВР ) та законами України, актами Президента України,
Кабінету Міністрів України, цим Положенням та наказами
Мінпаливенерго.
У межах своїх повноважень Держатом організовує виконання
актів законодавства та здійснює контроль за їх реалізацією.
Держатом узагальнює практику застосування законодавства з
питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо
вдосконалення законодавства і вносить їх на розгляд
Мінпаливенерго.
3. Основними завданнями Держатому є:
участь у межах його компетенції в реалізації державної
політики у сфері ядерно-промислового комплексу;
участь у розробленні проектів державних програм з
використання ядерної енергії, підвищення ядерної та радіаційної
безпеки;
участь у формуванні, регулюванні та вдосконаленні ринку
паливно-енергетичних ресурсів;
розроблення пропозицій щодо вдосконалення економічних важелів
стимулювання розвитку ядерно-промислового комплексу;
участь у забезпеченні енергетичної безпеки держави.
4. Держатом відповідно до покладених на нього завдань:
1) здійснює управління у сфері використання ядерної енергії
для виробництва електричної та теплової енергії, забезпечення
ядерним паливом атомних електростанцій, поводження з
радіоактивними відходами до передачі їх на захоронення;
2) бере участь у прогнозуванні розвитку виробничої,
науково-технічної, трудової, соціальної, фінансової та інших сфер
діяльності у ядерно-промисловому комплексі;
3) опрацьовує комплекс заходів, спрямованих на поглиблення
економічної реформи, готує пропозиції щодо вдосконалення механізму
регулювання розвитку ядерно-промислового комплексу, його
структурної перебудови, охорони праці, пожежної та екологічної
безпеки;
4) бере участь у розробленні проектів концепцій розвитку
ядерно-промислового комплексу:
5) опрацьовує та організовує виконання комплексної програми
створення ядерно-паливного циклу, а також програм поводження з
відпрацьованим ядерним паливом, тимчасового і довготермінового
зберігання радіоактивних відходів, зняття з експлуатації
реакторних установок та інших об'єктів ядерно-промислового
комплексу;
6) у межах своїх повноважень здійснює контроль за додержанням
правил безпечного поводження з радіоактивними відходами,
організовує функціонування державної системи обліку радіоактивних
відходів на підприємствах, в установах та організаціях, що
належать до сфери управління Мінпаливенерго;
7) координує діяльність, спрямовану на підвищення рівня
безпеки об'єктів ядерно-промислового комплексу, а також створення
системи заходів щодо запобігання аваріям на цих об'єктах та їх
ліквідації;
8) координує роботи, пов'язані із зняттям Чорнобильської АЕС
з експлуатації;
9) вживає заходів для додержання в ядерно-промисловому
комплексі вимог законодавства про охорону довкілля;
10) бере участь у формуванні та проведенні інвестиційної
політики в ядерно-промисловому комплексі виходячи з пріоритетних
напрямів структурної перебудови економіки;
11) у межах своєї компетенції бере участь у реалізації
державної політики щодо фізичного захисту ядерних установок,
ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел
іонізуючого випромінювання, здійснює методичне керівництво і
контроль за забезпеченням фізичного захисту і охорони на
підприємствах та в організаціях ядерно-промислового комплексу;
12) вживає заходів до вдосконалення зовнішньоекономічної
діяльності, захисту інтересів підприємств ядерно-промислового
комплексу на зовнішньому ринку, готує пропозиції щодо напрямів
співробітництва із зарубіжними країнами у сфері
ядерно-промислового комплексу;
13) у встановленому порядку представляє і захищає інтереси
України у питаннях розв'язання проблем мирного використання
атомної енергії в Міжнародному агентстві з атомної енергії
(МАГАТЕ), в інших міжнародних організаціях та їх органах;
14) у межах своєї компетенції бере участь у підготовці
проектів міжнародних договорів України, готує пропозиції щодо їх
укладення і денонсації;
15) вносить у встановленому порядку пропозиції щодо
вдосконалення законодавства з питань оподаткування, визначення
особливостей приватизації, демонополізації та кредитування
підприємств і організацій ядерно-промислового комплексу;
16) бере участь у реалізації державної політики з питань
організації праці, її охорони, заробітної плати та соціального
захисту працівників ядерно-промислового комплексу;
17) здійснює методичне керівництво та контроль за діяльністю
підприємств та організацій ядерно-промислового комплексу у сфері
охорони праці, ядерної, радіаційної та пожежної безпеки;
18) бере участь у реалізації державної політики у сфері
зайнятості населення, вживає заходів до забезпечення
ядерно-промислового комплексу висококваліфікованими працівниками:
19) здійснює у межах, визначених Мінпаливенерго, управління
майном підприємств, установ і організацій, що належать до сфери
управління Міністерства:
20) організовує та проводить державну експертизу з питань,
віднесених до його компетенції;
21) бере участь в організації робіт з оперативного усунення
наслідків надзвичайних ситуацій на об'єктах ядерно-промислового
комплексу;
22) координує виконання робіт, пов'язаних з перетворенням
об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему;
23) може виступати державним замовником науково-технічних
досліджень;
24) бере участь у реалізації державної політики з питань
охорони здоров'я працівників, здійснює організаційно-методичне
керівництво діяльністю медико-санітарних закладів
ядерно-промислового комплексу та контроль за виконанням покладених
на них функцій;
25) самостійно або за участю інших роботодавців проводить
переговори і укладає галузеві угоди з представниками найманих
працівників;
26) сприяє створенню і впровадженню сучасних інформаційних
технологій та комп'ютерних мереж у ядерно-промисловому комплексі,
бере участь в організації науково-технічної, інформаційної
діяльності, пропаганди досягнень і передового досвіду, видавничої
діяльності;
27) відповідно до законодавства виконує контрольно-наглядові
функції у ядерно-промисловому комплексі:
28) розробляє і реалізує комплексні заходи щодо поліпшення
безпеки, гігієни праці та виробничого середовища в
ядерно-промисловому комплексі, бере участь в опрацюванні
ефективної цілісної системи управління охороною праці, у
реалізації єдиної науково-технічної політики в галузі охорони
праці;
29) у межах своєї компетенції забезпечує реалізацію державної
політики стосовно державної таємниці, здійснення контролю за її
збереженням в апараті Держатому, на підприємствах, в установах та
організаціях ядерно-промислового комплексу, що належать до сфери
управління Мінпаливенерго;
30) бере участь у формуванні та реалізації антимонопольної
політики як у цілому, так і за відповідними напрямами
(демонополізація економіки, розвиток конкуренції, антимонопольне
регулювання, застосування антимонопольного законодавства);
31) здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.
5. Держатом має право:
залучати спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств,
установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для
розгляду питань, що належать до його компетенції;
здійснювати контроль за ефективністю використання державного
майна підприємств, установ і організацій, що належать до сфери
управління Мінпаливенерго, в межах повноважень, визначених
Міністерством;
одержувати в установленому законодавством порядку від органів
виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств,
установ і організацій інформацію, необхідну для виконання
покладених на нього завдань;
скликати в установленому порядку наради з питань, що належать
до його компетенції;
видавати накази організаційно-розпорядчого характеру.
6. Держатом очолює директор, який призначається на посаду та
звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за поданням
Міністра палива та енергетики.
Директор Держатому є членом колегії Мінпаливенерго.
Директор Держатому має заступників, які призначаються на
посаду та звільняються з посади Кабінетом Міністрів України за
поданням Міністра палива та енергетики і погодженням з директором
Держатому. Розподіл обов'язків між заступниками проводить директор
Держатому.
7. Директор Держатому:
здійснює керівництво діяльністю Держатому, несе персональну
відповідальність перед Кабінетом Міністрів України і Міністром
палива та енергетики за виконання покладених на Держатом завдань;
призначає на посади та звільняє з посад керівників
структурних підрозділів та інших працівників Держатому, крім своїх
заступників;
визначає ступінь відповідальності заступників директора та
керівників структурних підрозділів Держатому;
притягає до дисциплінарної відповідальності керівників
структурних підрозділів та інших працівників Держатому, крім
заступників директора;
підписує видані у межах компетенції Держатому накази,
організовує перевірку їх виконання;
затверджує положення про структурні підрозділи Держатому;
здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим
Положенням.
8. Граничну чисельність працівників та структуру Держатому
затверджує Міністр палива та енергетики у межах граничної
чисельності працівників Мінпаливенерго, затвердженої Кабінетом
Міністрів України.
9. Штатний розпис та кошторис доходів і видатків Держатому
затверджує його директор за погодженням з Міністром палива та
енергетики і Мінфіном.
10. Держатом утримується за рахунок державного бюджету в
межах коштів, передбачених на утримання Мінпаливенерго.
11. Держатом є юридичною особою, має самостійний баланс,
печатку із зображенням Державного Герба України та своїм
найменуванням.