УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                        КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А
                    від 5 червня 2000 р. N 911
                               Київ
                               
      ( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
        N 133 ( 133-2002-п ) від 14.02.2002 )

             Про затвердження Положення про Державний
                  департамент ядерної енергетики


     Відповідно до Указу Президента України від 15 грудня 1999  р.
N 1573  (  1573/99  )  "Про  зміни у структурі центральних органів
виконавчої       влади"      Кабінет       Міністрів       України
п о с т а н о в л я є:

     Затвердити Положення   про   Державний   департамент  ядерної
енергетики (додається).


     Прем'єр-міністр України                              В.ЮЩЕНКО

     Інд. 37

                                         ЗАТВЕРДЖЕНО
                             постановою Кабінету Міністрів України
                                   від 5 червня 2000 р. N 911

                            ПОЛОЖЕННЯ
           про Державний департамент ядерної енергетики

     1. Державний  департамент  ядерної  енергетики  (Держатом)  є
урядовим   органом   державного  управління,  який  діє  у  складі
Мінпаливенерго і підпорядковується йому.

     2. Держатом  у  своїй   діяльності   керується   Конституцією
( 254к/96-ВР  )  та  законами України,  актами Президента України,
Кабінету   Міністрів   України,   цим   Положенням   та   наказами
Мінпаливенерго.

     У межах  своїх  повноважень  Держатом  організовує  виконання
актів законодавства та здійснює контроль за їх реалізацією.

     Держатом узагальнює  практику  застосування  законодавства  з
питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо
вдосконалення   законодавства   і   вносить    їх    на    розгляд
Мінпаливенерго.

     3. Основними завданнями Держатому є:

     участь у   межах  його  компетенції  в  реалізації  державної
політики у сфері ядерно-промислового комплексу;

     участь у   розробленні   проектів   державних    програм    з
використання  ядерної  енергії,  підвищення ядерної та радіаційної
безпеки;

     участь у  формуванні,  регулюванні  та  вдосконаленні   ринку
паливно-енергетичних ресурсів;

     розроблення пропозицій щодо вдосконалення економічних важелів
стимулювання розвитку ядерно-промислового комплексу;

     участь у забезпеченні енергетичної безпеки держави.

     4. Держатом відповідно до покладених на нього завдань:

     1) здійснює управління у сфері використання  ядерної  енергії
для  виробництва  електричної  та  теплової енергії,  забезпечення
ядерним   паливом    атомних    електростанцій,    поводження    з
радіоактивними відходами до передачі їх на захоронення;

     2) бере   участь   у   прогнозуванні   розвитку   виробничої,
науково-технічної,  трудової, соціальної, фінансової та інших сфер
діяльності у ядерно-промисловому комплексі;

     3) опрацьовує  комплекс  заходів,  спрямованих на поглиблення
економічної реформи, готує пропозиції щодо вдосконалення механізму
регулювання    розвитку    ядерно-промислового   комплексу,   його
структурної перебудови,  охорони праці,  пожежної  та  екологічної
безпеки;

     4) бере  участь  у  розробленні  проектів  концепцій розвитку
ядерно-промислового комплексу:

     5) опрацьовує та організовує виконання  комплексної  програми
створення  ядерно-паливного  циклу,  а  також програм поводження з
відпрацьованим ядерним  паливом,  тимчасового  і  довготермінового
зберігання   радіоактивних   відходів,   зняття   з   експлуатації
реакторних  установок  та   інших   об'єктів   ядерно-промислового
комплексу;

     6) у межах своїх повноважень здійснює контроль за додержанням
правил   безпечного   поводження   з   радіоактивними   відходами,
організовує  функціонування державної системи обліку радіоактивних
відходів  на  підприємствах,  в  установах  та  організаціях,   що
належать до сфери управління Мінпаливенерго;

     7) координує   діяльність,  спрямовану  на  підвищення  рівня
безпеки об'єктів ядерно-промислового комплексу,  а також створення
системи  заходів  щодо  запобігання  аваріям на цих об'єктах та їх
ліквідації;

     8) координує роботи,  пов'язані із зняттям Чорнобильської АЕС
з експлуатації;

     9) вживає   заходів   для  додержання  в  ядерно-промисловому
комплексі вимог законодавства про охорону довкілля;

     10) бере участь  у  формуванні  та  проведенні  інвестиційної
політики  в  ядерно-промисловому комплексі виходячи з пріоритетних
напрямів структурної перебудови економіки;

     11) у  межах  своєї  компетенції  бере  участь  у  реалізації
державної  політики  щодо  фізичного  захисту  ядерних  установок,
ядерних   матеріалів,   радіоактивних   відходів,   інших   джерел
іонізуючого   випромінювання,  здійснює  методичне  керівництво  і
контроль  за  забезпеченням  фізичного  захисту   і   охорони   на
підприємствах та в організаціях ядерно-промислового комплексу;

     12) вживає   заходів  до  вдосконалення  зовнішньоекономічної
діяльності,  захисту  інтересів  підприємств   ядерно-промислового
комплексу  на  зовнішньому  ринку,  готує пропозиції щодо напрямів
співробітництва    із     зарубіжними     країнами     у     сфері
ядерно-промислового комплексу;

     13) у  встановленому  порядку  представляє і захищає інтереси
України  у  питаннях  розв'язання  проблем  мирного   використання
атомної   енергії  в  Міжнародному  агентстві  з  атомної  енергії
(МАГАТЕ), в інших міжнародних організаціях та їх органах;

     14) у  межах  своєї  компетенції  бере  участь  у  підготовці
проектів  міжнародних договорів України,  готує пропозиції щодо їх
укладення і денонсації;

     15) вносить   у   встановленому   порядку   пропозиції   щодо
вдосконалення  законодавства  з  питань оподаткування,  визначення
особливостей   приватизації,   демонополізації   та   кредитування
підприємств і організацій ядерно-промислового комплексу;

     16) бере  участь  у  реалізації  державної  політики з питань
організації праці,  її охорони,  заробітної плати  та  соціального
захисту працівників ядерно-промислового комплексу;

     17) здійснює  методичне керівництво та контроль за діяльністю
підприємств та організацій ядерно-промислового комплексу  у  сфері
охорони праці, ядерної, радіаційної та пожежної безпеки;

     18) бере  участь  у  реалізації  державної  політики  у сфері
зайнятості   населення,    вживає    заходів    до    забезпечення
ядерно-промислового комплексу висококваліфікованими працівниками:

     19) здійснює у межах,  визначених Мінпаливенерго,  управління
майном підприємств,  установ і організацій,  що належать до  сфери
управління Міністерства:

     20) організовує  та  проводить  державну експертизу з питань,
віднесених до його компетенції;

     21) бере участь в організації робіт з  оперативного  усунення
наслідків  надзвичайних  ситуацій  на об'єктах ядерно-промислового
комплексу;

     22) координує виконання  робіт,  пов'язаних  з  перетворенням
об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему;

     23) може  виступати  державним  замовником  науково-технічних
досліджень;

     24) бере участь у  реалізації  державної  політики  з  питань
охорони  здоров'я  працівників,  здійснює  організаційно-методичне
керівництво      діяльністю       медико-санітарних       закладів
ядерно-промислового комплексу та контроль за виконанням покладених
на них функцій;

     25) самостійно або за  участю  інших  роботодавців  проводить
переговори  і  укладає  галузеві  угоди  з представниками найманих
працівників;

     26) сприяє створенню і  впровадженню  сучасних  інформаційних
технологій  та комп'ютерних мереж у ядерно-промисловому комплексі,
бере  участь  в   організації   науково-технічної,   інформаційної
діяльності,  пропаганди досягнень і передового досвіду, видавничої
діяльності;

     27) відповідно до законодавства виконує  контрольно-наглядові
функції у ядерно-промисловому комплексі:

     28) розробляє  і  реалізує  комплексні заходи щодо поліпшення
безпеки,   гігієни   праці    та    виробничого    середовища    в
ядерно-промисловому   комплексі,   бере   участь   в   опрацюванні
ефективної  цілісної  системи   управління   охороною   праці,   у
реалізації  єдиної  науково-технічної  політики  в  галузі охорони
праці;

     29) у межах своєї компетенції забезпечує реалізацію державної
політики  стосовно  державної таємниці,  здійснення контролю за її
збереженням в апараті Держатому,  на підприємствах, в установах та
організаціях  ядерно-промислового комплексу,  що належать до сфери
управління Мінпаливенерго;

     30) бере участь у формуванні  та  реалізації  антимонопольної
політики   як   у   цілому,   так   і  за  відповідними  напрямами
(демонополізація економіки,  розвиток конкуренції,  антимонопольне
регулювання, застосування антимонопольного законодавства);

     31) здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.

     5. Держатом має право:

     залучати спеціалістів органів виконавчої влади,  підприємств,
установ та організацій  (за  погодженням  з  їх  керівниками)  для
розгляду питань, що належать до його компетенції;

     здійснювати контроль  за ефективністю використання державного
майна підприємств,  установ і організацій,  що належать  до  сфери
управління   Мінпаливенерго,   в   межах  повноважень,  визначених
Міністерством;

     одержувати в установленому законодавством порядку від органів
виконавчої влади,  органів місцевого самоврядування,  підприємств,
установ  і  організацій  інформацію,   необхідну   для   виконання
покладених на нього завдань;

     скликати в установленому порядку наради з питань, що належать
до його компетенції;

     видавати накази організаційно-розпорядчого характеру.

     6. Держатом очолює директор,  який призначається на посаду та
звільняється  з  посади  Кабінетом  Міністрів  України за поданням
Міністра палива та енергетики.

     Директор Держатому є членом колегії Мінпаливенерго.

     Директор Держатому  має  заступників,  які  призначаються  на
посаду  та  звільняються  з  посади Кабінетом Міністрів України за
поданням Міністра палива та енергетики і погодженням з  директором
Держатому. Розподіл обов'язків між заступниками проводить директор
Держатому.

     7. Директор Держатому:

     здійснює керівництво діяльністю Держатому,  несе  персональну
відповідальність  перед  Кабінетом  Міністрів  України і Міністром
палива та енергетики за виконання покладених на Держатом завдань;

     призначає на  посади   та   звільняє   з   посад   керівників
структурних підрозділів та інших працівників Держатому, крім своїх
заступників;

     визначає ступінь відповідальності  заступників  директора  та
керівників структурних підрозділів Держатому;

     притягає до    дисциплінарної   відповідальності   керівників
структурних  підрозділів  та  інших  працівників  Держатому,  крім
заступників директора;

     підписує видані   у   межах   компетенції  Держатому  накази,
організовує перевірку їх виконання;

     затверджує положення про структурні підрозділи Держатому;

     здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим
Положенням.

     8. Граничну  чисельність  працівників  та структуру Держатому
затверджує  Міністр  палива  та  енергетики  у   межах   граничної
чисельності  працівників  Мінпаливенерго,  затвердженої  Кабінетом
Міністрів України.

     9. Штатний розпис та кошторис доходів  і  видатків  Держатому
затверджує  його  директор  за  погодженням  з Міністром палива та
енергетики і Мінфіном.

     10. Держатом утримується  за  рахунок  державного  бюджету  в
межах коштів, передбачених на утримання Мінпаливенерго.

     11. Держатом  є  юридичною  особою,  має  самостійний баланс,
печатку  із  зображенням  Державного  Герба   України   та   своїм
найменуванням.