УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 5 червня 2000 р. N 912
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 133 ( 133-2002-п ) від 14.02.2002 )
Про затвердження Положення про Державний департамент
нафтової, газової та нафтопереробної промисловості
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
Затвердити Положення про Державний департамент нафтової,
газової та нафтопереробної промисловості (додається).
Прем'єр-міністр України В.ЮЩЕНКО
Інд. 37
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 червня 2000 р. N 912
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний департамент нафтової, газової
та нафтопереробної промисловості
1. Державний департамент нафтової, газової та нафтопереробної
промисловості (Держнафтогазпром) є урядовим органом державного
управління, який діє у складі Мінпаливенерго і підпорядковується
йому.
2. Держнафтогазпром у своїй діяльності керується Конституцією
( 254к/96-ВР ) та законами України, актами Президента України і
Кабінету Міністрів України, цим Положенням та наказами
Мінпаливенерго.
3. Основними завданнями Держнафтогазпрому є:
здійснення управління нафтогазовим комплексом у межах,
визначених Мінпаливенерго;
участь у реалізації державної політики в нафтогазовому
комплексі;
участь у межах своєї компетенції у формуванні, регулюванні та
вдосконаленні ринку паливно-енергетичних ресурсів;
участь у забезпеченні енергетичної безпеки держави.
4. Держнафтогазпром відповідно до покладених на нього
завдань:
1) у межах своєї компетенції бере участь у розробленні
проектів Державної програми економічного та соціального розвитку
України, Державного бюджету України, Програми діяльності Кабінету
Міністрів України;
2) подає пропозиції до розроблення концепцій та цільових
програм перспективного розвитку паливно-енергетичного комплексу;
3) здійснює в межах повноважень, визначених Мінпаливенерго,
функції з управління майном підприємств, установ і організацій, що
належать до сфери управління Міністерства;
4) бере участь у розробленні та здійсненні заходів щодо
ефективного використання природного газу і додержання дисципліни
газоспоживання;
5) здійснює в межах своїх повноважень контроль за додержанням
суб'єктами підприємницької діяльності умов спеціальних дозволів
(ліцензій), виданих Держнафтогазпромом;
6) бере участь у розробленні прогнозів розвитку виробничої,
науково-технічної, трудової, соціальної, фінансової та інших сфер
діяльності нафтогазового комплексу;
7) бере участь у проведенні державної політики у сфері
зайнятості населення, вживає заходів до забезпечення нафтогазового
комплексу висококваліфікованими працівниками;
8) бере участь у реалізації єдиної науково-технічної політики
в галузі охорони праці в нафтогазовому комплексі;
9) розробляє і реалізує комплексні заходи щодо поліпшення
безпеки, гігієни праці та виробничого середовища в нафтогазовому
комплексі;
10) здійснює методичне керівництво діяльністю підприємств
нафтогазового комплексу з охорони праці;
11) укладає з відповідними галузевими профспілковими
комітетами угоди з питань поліпшення умов і безпеки праці в
нафтогазовому комплексі;
12) бере участь у розробленні стандартів, нормативів,
нормативно-правових актів з питань охорони праці,
фінансово-економічних питань у нафтогазовому комплексі;
13) організовує у встановленому порядку навчання і перевірку
знань правил та норм охорони праці керівними працівниками і
спеціалістами нафтогазового комплексу;
14) бере участь в опрацюванні ефективної системи управління
охороною праці в нафтогазовому комплексі;
15) бере участь у формуванні та реалізації інвестиційної
політики в нафтогазовому комплексі;
16) розробляє і здійснює заходи з реалізації державних
програм, спрямованих на ефективне використання запасів нафти і
природного газу, збільшення обсягів їх видобутку та ефективну
переробку;
17) вживає заходів щодо додержання вимог законодавства про
охорону довкілля;
18) координує роботи, пов'язані з розробкою та експлуатацією
підприємствами нафтогазового комплексу нафтових, газових і
газоконденсатних родовищ на суші, в Азовському морі та на
континентальному шельфі Чорного моря;
19) координує та визначає обсяги проведення
геологорозвідувальних робіт на нафту і природний газ;
20) узагальнює результати геологорозвідувальних робіт та
введення в дослідно-промислову експлуатацію нафтових і газових
родовищ видобувними підприємствами всіх форм власності;
21) забезпечує моніторинг діяльності в галузі транспортування
нафти, природного газу, газового конденсату та нафтопродуктів,
закачування і відбору природного газу з підземних сховищ, а також
нафтогазопереробки;
22) в установленому порядку проводить експертизу проектних
документів та готує пропозиції щодо затвердження проектів на
розробку нафтових, газових і газоконденсатних родовищ та на
будівництво і реконструкцію об'єктів трубопровідного транспорту,
нафтогазопереробки, нафтопродуктозабезпечення;
23) розробляє прогнозний баланс виробництва та споживання
природного газу, нафти та продуктів їх переробки, здійснює
моніторинг ринку зазначених енергоресурсів;
24) бере участь у розробленні та забезпечує виконання
державних програм диверсифікації джерел постачання енергоносіїв;
25) бере участь у визначенні обсягів геологорозвідувальних
робіт на нафту і природний газ та у формуванні ставок збору за
геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного
бюджету;
26) може виступати замовником науково-технічних та проектних
робіт у нафтогазовому комплексі;
27) проводить аналіз та прогнозування механізму ціноутворення
та тарифної політики у нафтогазовому комплексі;
28) вживає заходів щодо вдосконалення зовнішньоекономічної
діяльності, захисту інтересів підприємств нафтогазового комплексу
на зовнішньому ринку, готує пропозиції щодо напрямів
співробітництва із зарубіжними країнами у нафтогазовому комплексі;
29) у межах своєї компетенції подає пропозиції щодо
підготовки укладання, денонсації міжнародних договорів України та
інших міжнародно-правових актів галузевого характеру;
30) вносить в установленому порядку пропозиції щодо
вдосконалення системи та умов оподаткування, особливостей
приватизації в нафтогазовому комплексі;
31) бере участь у формуванні та реалізації антимонопольної
політики як у цілому, так і за відповідними напрямами
(демонополізація економіки, розвиток конкуренції, антимонопольне
регулювання, застосування антимонопольного законодавства);
32) самостійно або за участю інших роботодавців проводить
переговори і укладає галузеві угоди з представниками найманих
працівників;
33) бере участь в організації науково-технічної,
інформаційної, видавничої діяльності, пропаганді досягнень і
передового досвіду, сприяє створенню і впровадженню сучасних
інформаційних технологій та комп'ютерних мереж у нафтогазовому
комплексі;
34) бере участь у реалізації державної політики щодо
реконструкції нафтопереробних підприємств;
35) бере участь у реалізації державної політики стосовно
державної таємниці, контролює її збереження в апараті
Держнафтогазпрому;
36) здійснює інші функції відповідно до покладених на нього
завдань.
5. Держнафтогазпром має право:
залучати спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств,
установ, організацій (за погодженням з їх керівниками) для
розгляду питань, що належать до його компетенції;
здійснювати контроль, проводити перевірки та інспекції з
питань, що стосуються сфери його діяльності;
одержувати в установленому порядку від органів виконавчої
влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та
організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на
нього завдань;
скликати в установленому порядку наради з питань, що належать
до його компетенції;
видавати накази організаційно-розпорядчого характеру.
6. Держнафтогазпром очолює директор, який призначається на
посаду та звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за
поданням Міністра палива та енергетики.
Директор Держнафтогазпрому за посадою є членом колегії
Мінпаливенерго.
7. Директор Держнафтогазпрому:
здійснює керівництво Держнафтогазпромом, несе персональну
відповідальність перед Кабінетом Міністрів України і Міністром
палива та енергетики за виконання покладених на Держнафтогазпром
завдань;
призначає на посади та звільняє з посад керівників
структурних підрозділів та інших працівників Держнафтогазпрому,
крім заступників директора;
визначає ступінь відповідальності заступників директора
Держнафтогазпрому та керівників його структурних підрозділів;
притягає до дисциплінарної відповідальності керівників
структурних підрозділів та інших працівників Держнафтогазпрому,
крім заступників директора;
підписує видані в межах компетенції Держнафтогазпрому накази,
організовує перевірку їх виконання;
затверджує положення про структурні підрозділи
Держнафтогазпрому;
здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим
Положенням.
8. Директор Держнафтогазпрому має заступників, які
призначаються на посаду та звільняються з посади Кабінетом
Міністрів України за поданням Міністра палива та енергетики,
погодженим з директором Держнафтогазпрому.
9. Граничну чисельність працівників та структуру
Держнафтогазпрому затверджує Міністр палива та енергетики в межах
граничної чисельності працівників Мінпаливенерго, затвердженої
Кабінетом Міністрів України.
10. Штатний розпис та кошторис видатків Держнафтогазпрому
затверджує директор Держнафтогазпрому за погодженням з
Мінпаливенерго та Мінфіном.
11. Держнафтогазпром утримується за рахунок державного
бюджету в межах коштів, передбачених на утримання Мінпаливенерго.
Умови оплати праці працівників Держнафтогазпрому визначає
Кабінет Міністрів України.
12. Держнафтогазпром є юридичною особою, має самостійний
баланс, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм
найменуванням.