За розглядом первинної скарги платника податків районна податкова інспекція збільшила суму податкового зобов'язання. Чи є таке збільшення правомірним?
Під час розгляду скарги (заяви) платника податку спеціаліст органу державної податкової служби перевіряє законність і обгрунтованість визначеної у податковому повідомленні-рішенні суми податкового зобов'язання, що оскаржується, і у разі виявлення, що за матеріалами перевірки або додаткової позапланової перевірки необхідно збільшити суму податкового зобов'язання, приймається відповідне рішення, на підставі якого орган державної податкової служби за місцем взяття платника податків на податковий облік складає на суму такого збільшення нове окреме податкове повідомлення-рішення.
Право прийняття менш сприятливого для платника податків рішення за розглядом скарги (заяви), ніж податкове повідомлення-рішення, яке оскаржувалося, базується на нормах ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 р. № 2181 (далі — Закон) та п. 9 Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби, затвердженого наказом ДПА України від 02.03.2001 р. № 82 (далі — Положення).
У разі збільшення органом державної податкової служби за розглядом скарги (заяви) суми податкового зобов'язання раніше надіслане податкове повідомлення-рішення не відкликається, а на суму такого збільшення органом державної податкової служби надсилається окреме податкове повідомлення-рішення. Збільшена сума податкового зобов'язання повинна бути сплачена або може бути оскаржена платником податків за процедурою, визначеною ст. 5 Закону і зазначеним Положенням, із застосуванням термінів, установлених для сплати або оскарження нового податкового зобов'язання.
Автор: Ірина ДИБА