ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
14.01.2004 N 164

Про застосування положень Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув Ваш лист від 18.12.2003 N 71 про застосування положень Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (1160-15) та інформує.
Розділ I Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (1160-15) містить вичерпне визначення понять, принципів та встановлює єдині для всіх регуляторних органів вимоги щодо забезпечення здійснення державної регуляторної політики.
Щодо погодження проектів регуляторних актів на місцевому рівні.Закон (1160-15) враховує різницю місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в особливостях їх формування, питаннях повноважень та в формах і методах їх реалізації. Зважаючи на це розділ IV Закону регламентує здійснення державної регуляторної політики Кабінетом Міністрів України, центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами. Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими органами виконавчої влади.
Відповідно до статті 21 Закону (1160-15) проекти регуляторних актів, які розробляються Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими органами виконавчої влади, територіальними органами центральних органів виконавчої влади, підлягають погодженню з відповідними територіальними органами спеціально уповноваженого органу. Стаття 30 Закону визначає, що спеціально уповноваженим органом є центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері підприємництва.
Апеляційні регуляторні комісії утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі для розгляду скарг Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади, територіальних органів центральних органів виконавчої влади щодо відмови територіальних органів спеціально уповноваженого органу в погодженні проектів регуляторних актів.
Здійснення державної регуляторної політики органами та посадовими особами місцевого самоврядування визначено розділом VI Закону (1160-15) .
Сільські, селищні, міські, районні у містах, районні та обласні ради можуть створювати у своєму складі постійні комісії з питань реалізації державної регуляторної політики або можуть покладати ці повноваження на одну з існуючих постійних комісій відповідної ради (відповідальна постійна комісія). Кожен проект регуляторного акта, що вноситься на розгляд до сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради, подається до відповідальної постійної комісії для вивчення та надання висновків про відповідність проекту регуляторного акта вимогам статей 4 та 8 цього Закону (1160-15) . На підставі аналізу регуляторного впливу, яким супроводжувався проект регуляторного акта при його внесенні на розгляд сесії відповідної ради, а також експертного висновку і щодо регуляторного впливу цього проекту відповідальна постійна комісія готує свої висновки про відповідність проекту регуляторного акта вимогам статей 4 та 8 цього Закону. При цьому, регуляторний акт не може бути прийнятий або схвалений уповноваженим на це органом чи посадовою особою місцевого самоврядування, якщо відсутній аналіз регуляторного впливу або проект регуляторного акта не був оприлюднений.
Таким чином, проекти регуляторних актів органів місцевого самоврядування проходять процедуру погодження, але не з територіальним органом спеціально уповноваженого органу, а з відповідальною постійною комісією.
Для забезпечення можливості впливу на регуляторну діяльність та відстеження її результативності стаття 6 Закону (1160-15) визначає права громадян, суб'єктів господарювання, їх об'єднань, наукових установ та консультативно-дорадчих органів у здійсненні державної регуляторної політики, в тому числі самостійно готувати аналіз регуляторного впливу проектів регуляторних актів, розроблених регуляторними органами, відстежувати результативність регуляторних актів, подавати за наслідками цієї діяльності зауваження та пропозиції регуляторним органам або органам, які відповідно до цього Закону на підставі аналізу звітів про відстеження результативності регуляторних актів приймають рішення про необхідність їх перегляду.
Заступник Голови
К.В.Ткач